Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

The Voice

chrisje1993

Aanbevolen berichten

t0iwfss.png

Hierna zal ik even wachten tot @Zeus heeft bijgewerkt voordat de volgende audities komen. Verder even een kleine correctie, er volgen hierna nog 20 auditie's niet 10.

Auditie 56:

Auditie 57:

Auditie 58:

Auditie 59:

Auditie 60:

@Zeus @Fabian. @Jeroen. @Grote Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56:  De zangeres kan me prima overtuigen. De muzikale omlijsting doet dat helaas minder waardoor er toch wat twijfel ontstaat. Met hoe ik er momenteel voor sta kwa team is dat momenteel voldoende om niet te draaien.

57: Nederlandstalig is een genre dat grotendeels heeft ontbroken tot dusver. Het is ook een genre dat voor mij heel sterk wisselt in hoe het me bevalt. Dit klinkt me eigenlijk wel lekker in de oren dus daarom voor mij een ja.

58: Een beetje het tegenovergestelde van auditie 56 waar ik de zang beter vond dan de muziek. Hier kan het instrumentarium me prima vermaken maar de mix van de zang gekoppeld aan het stemgeluid van dezelfde zang is voor mij niet voldoende om me te overtuigen en dus een nee.

59: Na een opening die misschien beter te plaatsen is met de clip erbij begint het nummer zelf. Een nummer dat voor mij vrij rechttoe rechtaan aanvoelt. Op zich weinig mis mee maar zoals eerder gezegd de lat is voor mij wat omhoog gegaan gezien hoe mijn team momenteel ervoor staat en dan is dit voor mij een nee.

60: Voor deze groep is het beste voor het laatst bewaard. Een zangeres met een mooi eigen stemgeluid en een relatief simpele begeleiding. Gewoon prima combinatie en voor mij een absolute ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 56:

Niet gedraaid

Zo, we gaan meteen van start met de zang. Na tien seconden heb ik al een flauw vermoeden wie deze auditie heeft ingestuurd. Ik weet het niet, maar hoewel de muziek mij best aanspreekt, irriteer ik mij verschrikkelijk aan de vrij 'luie' toon waarop deze zangeres het nummer inspreekt. Doordat dat gebeurt neigt het op sommige momenten een beetje naar het valse toe. Uiteindelijk weet het mij niet te overtuigen.

Auditie 57:

Gedraaid

Hé, iets Nederlandstalig. Dat is lang geleden. Ik vind het eerste deel waarin er voornamelijk meer verteld wordt dan gezongen niet erg sterk, dus ik ben een beetje in afwachting of we ook nog aan echte zang toe gaan komen. Ik heb dan ook eigenlijk pas na een minuut dat ik denk; hier zit best wel potentie in. Hoewel ik de tekst van het nummer nou niet bepaald overtuigend vind, maakt de combinatie van originaliteit en het stuk waarin echt gezongen wordt dit voor mij een ja.

Auditie 58:

Niet gedraaid

Na een rustig nummer weer het iets stevigere werk. Best aardige muzikale 'omlijsting' zoals ik die term hier al een aantal keer heb zien vallen door mijn collega's. Echter kan de muziek mij totaal niet bekoren. Wederom weer erg gezongen door de neus en dat maakt het geheel vaak een beetje zeurderig en voor mij niet prettig om naar te luisteren.

Auditie 59:

Niet gedraaid

Haha mooi begin van een clip, stelt je dan wel altijd de vraag wat er precies plaatsvind. Zo nu en dan heb ik het idee dat deze zanger nog net uit de luiers is, en op sommige momenten is het in mijn ogen gewoon verschrikkelijk vals. Sterker, bij twee of drie uithalen gaan mijn nekharen recht overeind staan. Dit valt me zwaar tegen.

Auditie 60:

Gedraaid

Begint mooi ingetogen, en al vrij snel is duidelijk dat deze zangeres van een heel andere categorie is dan de vorige 4 audities. Het doet een beetje Adèle-achtig aan en ligt erg goed aan mijn gehoor. Enige wat mist is dat ik benieuwd ben hoe deze zangeres zich houdt op het moment dat we naar het wat snellere werk gaan, maar met deze stem is absoluut niets mis en dus een duidelijke ja voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56. Moet zeggen dat ik het couplet best aardig vind. Mooi gezongen en een leuke muzikale begeleiding. Des te teleurstellender is het refrein dan weer. Cliché, vlak, niet mooi gezongen en, daar gaan we weer, het welbekende 'chorus'-effect op de zang. Laatstgenoemde draagt dan ook bij aan het 'valse' waar collega Fabian het over heeft. De dame in kwestie kan denk ik best zingen, maar aan het einde van de dag blijft bij mij toch het sentiment over het refrein het meeste hangen.

Verdict: Niet gedraaid

57. Nederlandstalig, verfrissend. Dit is verder gewoon een lentefris liedje. Fijn geproduceerd met een lekker basje, een vrolijk refrein en een duidelijke hook die aanwezig is. Het doet me sterk aan Paramore nieuwe stijl denken en dat luister ik graag (de oude Paramore trouwens ook, maar dat terzijde). De stem van de zangeres kan het nummer ook prima dragen. Er zit zowel subtiliteit als power in. Al met al gewoon een fijne auditie. Een duidelijke 'ja' van mijn kant.

Verdict: Gedraaid

58. We duiken weer linea recta terug de rock in. Het begin vind ik nog best oké moet ik zeggen, maar zodra de zang erbij komt, knap ik af. Geen bijzonder stemgeluid, verschrikkelijk ver naar de achtergrond ingemixt en dan ook nog eens zanglijnen die mij allesbehalve inspireren. Tel hierbij op dat ik me sterk afvraag of deze meneer überhaupt wel goed kan zingen. Een zanglesje of tien zou hier geen kwaad kunnen.

59. Dit moet haast wel een high-schoolbandje zijn. Je ziet vaak dat jonge mensen vaak dit soort muziek maken. Ik heb er zelf maar weinig mee. Vind het saaie, pretentieloze muziek waar instrumentaal geen creatieve boodschap in zit. Moest wel een beetje gniffelen om de tekst. Zitten zoals Jeroen terecht aangeeft, inderdaad een aantal valse noten in, al heb ik stiekem een beetje het idee dat deze jongen het er ook gewoon om doet. Leuk voor op je zolderkamer, maar zeker niet goed genoeg voor een groot podium als The Voice.

60. Als je met zo'n lekker rhodes-geluid je nummer opent, dan sta je bij mij eigenlijk al direct 1-0 voor. En ik word niet teleurgesteld. Een prachtig, uniek, laid-back stemgeluid dat precies bij de muzikale omlijsting past. Dit is muzikale schoonheid in al zijn eenvoud. Meer hoef ik er eigenlijk ook niet over te zeggen. Mooie, ingetogen auditie en absoluut een druk op de knop waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien ik nogal een inhaalslag te maken heb beperk ik mij in het aantal woorden dat ik zal besteden aan de audities. 

46. Zomeravondconcert-rock. Ik zou er niet persoonlijk naar luisteren, maar ongetwijfeld zit er een goede stem op. Blijft wel overeind in de nog te komen rondes. Gedraaid.

47. Apart, maar ergens wel vermakelijk. Ook hier een prima, rauwe stem. Ik vind het best. Gedraaid.

48. Niet aan mij besteed qua zang. Vind het wat slap en ongecontroleerd. Niet gedraaid.

49. Middle of the road. Vreselijk afgezaagde tekst ook. Niet gedraaid

50. Klinkt zeer aangenaam. Zeer muzikaal gezongen ook. Deze zanger snapt dat ook de zang een instrument is waarmee je een nummer in kan kleuren. Vind dit zeer fijn klinken, zou ver kunnen komen in mijn team en bovenal de competitie. Gedraaid.

51. Ik vind de compositie wel aardig gedaan, maar voel geen klik met de zang. Iets meer dynamiek had ook wel gemogen. Niet gedraaid.

52. Irritant, te tikkelend en tokkelend, te lief en te vrolijk. Ik ben geen lichtzinnig en vrolijk mens, het spijt me. Krijg hier zenuwen van ook. Niet gedraaid.

53. Fijne stem. Dromerig en zweverig, dus dan denk ik al snel aan Laki, ivago of misschien Richard. Heb mijn twijfels of dit nu echt ver gaat komen in de competitie, maar ik wil het op z'n minst nog een keer horen. Gedraaid.

54. Kan dit genre doorgaans wel waarderen, maar dit is dan net wat te uplifting. Hoor liever wat meer krassen op de ziel in de stem en de sfeer terug. Niet gedraaid.

55. Kan niet geloven dat een medecoach serieus hiervoor is gedraaid. Ik voel een Anouk versus Lil Kleine-clash aankomen onder de coaches. Vraag me af of ik dit programma nog langer serieus kan nemen zo! Niet gedraaid trouwens.

56. Ja, erg schattig. Neem een lolly en stik erin. Niet gedraaid.

57. Gadverdamme, Nederlandstalig. Kan ik maar moeilijk naar luisteren. Zeker met dit belerende kantoorstemmetje. Wil dat graag snel uitzetten. Niet gedraaid en door.

58. Sferisch past het me op momenten wel, beetje grunge-gevoel, muzikaal blijft het schraal. Niet gedraaid.

59. Bah. Zo'n Brits jongensbandje vol snotneusjes die wat aanklooien. Zou trouwens ook zomaar een Nederlands bandje kunnen zijn, want vind het wel een beetje steenkolenengels overkomen. Maar misschien ligt dat aan mij. Niet gedraaid.

60. Jawel, best mooi, maar sla ook niet steil achterover. Mijn collega-coaches draaien allemaal en steken hun loftrompetjes af, dus dan laat ik dit voor hen. Niet gedraaid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

rjtunu.png

We hebben weer wat bij te werken. Om te beginnen met de auditie's die het niet gehaald hebben. Auditie 48 The Dears van @ivago. Auditie 49 Vandenberg's Moonkings van @007mark. Auditie 52 Braids van @Laki. Auditie 56 Empress Of van eveneens @Laki. Auditie 58 Katatonia van @Satyr en Auditie 59 Ping Pong Tactics van @ivago.

Auditie 46 van @bas2204 mag kiezen tussen @Zeus @Fabian. en @Grote Ree. Auditie 47 van @Titan mag kiezen tussen @Zeus en @Jeroen.. Auditie 50 van @bas2204 heeft alle 4 de coaches overtuigd en mag zelf dus kiezen naar welk team hij/zij gaat. Auditie 51 van @Titan mag kiezen tussen @Fabian. en @Grote Ree. Auditie 53 van @ivago heeft de keuze tussen @Zeus en @Grote Ree. Auditie 54 van @Titan heeft @Jeroen. en @Grote Ree. Auditie 55 van @Tamara84 gaat naar @Fabian.. Auditie 57 van @Richarð. mag kiezen tussen @Jeroen. @Fabian. en @Grote Ree net als auditie 60 van @007mark.

Auditie 61:

Auditie 62:

Auditie 63:

Auditie 64:

Auditie 65:

@Zeus @Jeroen. @Fabian. @Grote Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

61: Surfrock is een genre waar ik op zich niks tegen heb. Het is echter ook niet iets waar ik nou compleet van uit mijn dak ga en dit is gewoon middle of the road met een beetje southern twang. Prima om met zomers op te zetten maar niet iets waar ik voor deze competitie voor draai.

62: Ik zie de nekharen al overeind gaan staan bij onze griekse oppergod. Voor mij is er echter weinig mis met nederlandstalig an sich. Wel vind ik het vaak te veel verzanden in cliches iets wat ik voor deze auditie niet echt kan zeggen. Dan over naar de zang. Die vind ik persoonlijk niet heel overtuigend waardoor ik niet zal draaien.

63: Tijdens het luisteren krijg ik het gevoel alsof deze al eerder langs is geweest. Een elektronisch deuntje met een vrouw die er prima overheen zingt. Gooi er wat ohohtjes door en voila een auditie die mij niet overtuigt om te draaien.

64: De eerste tonen voelen voor mij heel geforceerd een uniek stemgeluid proberen te hebben. Daarna erger ik me vooral aan de zangeres die weinig draagkracht heeft en vaak eindigt in een soort schor gefluister. Ik ben er niet weg van en dit is dan ook niet voor mij.

65: Gelukkig is het beste van dit vijff voor het laatst bewaard. Ik kan niet zeggen dat ik 100% overtuigd ben maar wel voldoende om hier voor te draaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

61. Leuk nummer, dito auditie. Een stem die niet superuniek is, maar wel bijzonder goed aansluit op de song en het genre. Ik word er vrolijk van en het geheel klopt gewoon voor mijn gevoel. Toffe gitaarsolo ook. Wees welkom in mijn team!

62. Eigenlijk vrijwel voor het eerst deze editie dat ik niet zo goed weet wat ik op moet schrijven. Vind het wel oké, maar het komt muzikaal niet echt los of zo. Pas bij de gitaarsolo word ik enigszins enthousiast. Dan over naar de zang: die is oké. Zeker niet slecht gezongen, maar ik voel het niet. Het komt wat emotieloos over. Dat maakt dat ik op gevoel besluit om te blijven zitten.

63. Wat Jeroen zegt, is voor mij heel herkenbaar. Dit is vrij inwisselbaar. Ook hier geen slechte zang, maar geen onderscheidend stemgeluid en een nogal cliché nummer. Muzikaal ligt het lekker in het gehoor, maar ik zoek toch wel enige mate van creativiteit en dat zit hier naar mijn smaak te weinig in. Denk dat hier toch nog wel een collega voor gaat draaien.

64. We vliegen er direct jazzy in met de zang. Bijzondere intonatie wel, zoals Jeroen ook al aangeeft. De meeste zinnen worden hard ingezet om vervolgens de zin niet netjes in een acceptabel volume af te maken. Soms is dat best mooi, maar op een gegeven moment gaat dat wel tegenstaan als het continu gebeurt. Desondanks hoor ik wel dat deze dame zowel volume kan maken als ingetogen kan zingen. Zangtechnisch word ik niet warm van deze auditie, maar ik draai hier puur voor de potentie. Die hoor ik er namelijk wel in.

65. Wat me direct opvalt als de zang erbij komt, is dat die er niet genoeg op ligt in de mix. Combineer dat met dit lieve stemmetje van deze dame en het maakt dat ze een tikkeltje ondersneeuwt. Ik vermoed dat deze dame ook niet écht volume kan maken, waardoor ik niet denk dat ze kans maakt om hoge ogen te gooien in deze competitie. Geen slechte auditie, maar het brengt me niet dicht bij de knop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 61:

Niet gedraaid

Wie is er nou eigenlijk de frontzanger bij dit nummer? Lijkt wel alsof de rest van de band het grootste deel ook zelf mee staat te blèren. Verder leuk deuntje, maar niet echt genoeg om te draaien voor mij. Beetje teveel recht-toe-recht-aan naar mijn idee.

Auditie 62:

Niet gedraaid

Ik had er wel enkele tientallen seconden voor nodig om vast te stellen dat dit inderdaad Nederlandstalig was. Met andere woorden, de uitspraak en articulatie van deze zanger is nou niet bepaald overtuigend. De zang is vrij gemiddeld als niveau, zo nu en dan denk ik een rauw randje te horen, maar ook deze is niet overtuigend. Al met al een plus voor originaliteit, maar niet genoeg kwaliteit.

Auditie 63:

Niet gedraaid

Goh, dit had nou typisch een achtergrond-nummer kunnen zijn in de nieuwe editie van FIFA of een ander sportspel. Vind het al met al wel een beetje 'zoete' muziek, er zit weinig stevigs in verwerkt. Zang is me iets te elektronisch, of het echt autotune is kan ik niet goed thuisbrengen. Maar zo richting het einde niet genoeg om voor te draaien.

Auditie 64:

Gedraaid

Bij het uitspreken van de eerste zin stond ik wel even met m'n wenkbrauwen te fronzen, want die rare wisseling in toonhoogte was een beetje apart. Toch is het wel een mooie stem die qua muziek echt naar de basis is gegaan; een kleine begeleiding. Daarnaast mooie wisselingen tussen hoog en laag, die allebei goed in het gehoor liggen. Dit zou ik graag aan mijn team willen toevoegen!

Auditie 65:

Gedraaid

Weer heel andere muzikale begeleiding dan die van de auditie hiervoor. Beetje een combinatie van Miss Montreal en Krezip/Jacqueline Govaert dit als je het mij vraagt. Het ligt me eigenlijk wel prima aan het gehoor en ik kan de zangeres op weinig fouten of slechte zang betrappen. Plek heb ik nog zat in mijn team dus dit is voor mij een ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 66:

Gedraaid

Hee, kijk, we zijn bij auditie 66 en ik herken een keer een artiest. Dit is een behoorlijk bekend nummer, hoewel dat nog geen uitspraak hoeft te doen over de geschiktheid van de zang. Dat is bij deze zangeres echter prima op orde. Helaas werd haar tweede album minder bekend voor het publiek, maar daar zitten ook wat pareltjes op naar mijn mening. Ik hoor vaak dat als iets veel beluisterd wordt en dus bekend is, dat het bij sommigen al afvalt. Bij mij is dat zeker niet het geval, ik zou dit heel graag toevoegen aan mijn team. Dat ik de artiest en dus het repertoire ken vind ik daarin een mooie pré, maar vind de inzender dat ook?

Auditie 67:

Gedraaid

Zo richting het einde ga je toch met een iets meer kritische blik luisteren. Bij de intro bereid ik mezelf voor op een stevig rocknummer, dus ik ben redelijk verrast als er vervolgens toch iets pop-achtigs uitkomt. Op een of andere manier spreekt deze stem mij wel aan. Kan er niet echt de vinger opleggen wat het is, maar het is naar mijn idee gewoon goed en er zit een goede begeleiding achter.

Auditie 68:

Niet gedraaid

Derde vrouw op rij, is dit een patroon? Volgens Peter R is er in ieder geval geen sprake meer van toeval. Dan maar over op de muziek, waar ik de vrouw in de eerste 30 seconden nog prima kon horen, wordt ze na die 30 seconden overstemt door een peloton achtergrondzangeressen, instrumenten en autotune. Dit komt mij gehoor dan ook niet ten goede. Ik vind het in ieder geval niet overtuigend genoeg.

Auditie 69:

Niet gedraaid

Pfoe, had veel verwacht na die intro maar dit stond niet hoog op de lijst. Het is wel allemaal erg zoet, hoewel de stem op geen fout te betrappen is. Het is in ieder geval een bijzonder nummer. Heb soms wel het idee dat ze de microfoon half aan het opeten is, zo sterk hoor je de articulatie door de zang heen. Ik denk dat dit beter past bij een andere coach, dus ik pas.

Auditie 70:

Niet gedraaid

70 nummers alweer, toch mooi om te zien hoe snel we er nog doorheen gaan als coaches. En vijf op een rij qua vrouwen, deze weer met een heel aparte stijl. Ik had na het instrumentale intermezzo nog de hoop dat deze zangeres een andere toonhoogte ging laten horen, maar helaas bleef die uit. Vind het al met al niet genoeg om te draaien, dus een nee voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Richarð.:

Als ik had geweten dat ik zowel bij jullie als bij de zangeres in de klas had kunnen zitten, had ik voor sowieso voor die school gekozen. Maarja, soms is het te laat voor dat soort dingen.

Bewussie? ;c 

Link naar opmerking
Deel via andere websites