Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

The Voice

chrisje1993

Aanbevolen berichten

au5yfd4essj7.png

De eerste steal heeft plaatsgevonden. Daar war Zeus Ruelle niet goed genoeg bevond zag Grote Ree hier wel genoeg in voorlopig. Ruelle zal plaats nemen in de stealstoel van Grote Ree. Voor de steal van battle 2 van @Fabian. hebben jullie de tijd tot deze deadline voorbij is.

Battle 3 team @Zeus

75. Black Pumas - Black Moon Rising @chrisje1993

47 Electric Mob - Until The Sun @Titan

Battle 3 team @Jeroen.

11. Novembers Doom - What We Become @Satyr

37. Flaw - Only The Strong @hjs

18. Texas Hippie Coalition - Moonshine @hjs

Battle 3 team @Fabian.

27. Morgan Wallen - The Way I Talk @Tamara84

31. Damian Lynn - When We Do It @007mark

Battle 3 team @Grote Ree

22. Frae - Stare @Titan

57. Wies - Soms Is Het Te Laat @Richarð.

DEADLINE: Maandag 13-4 12:00 Uur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een battle met drie bands aangezien ik met 15 uit de blinds was gekomen. Drie mannelijke rock/metal acts om de diversiteit in mijn team te behouden en niet enkel in te zetten op waar mijn persoonlijke voorkeur ligt.

Novembers Doom was mij onbekend en bevalt me prima. Zang mag van mij iets minder gedragen en wat meer de randjes opzoeken maar verder gewoon een prima vervolg op de blinds.

Flaw gebruikt een vrij zware bass gecombineerd met een zanger die een wat lichter stemgeluid heeft. Puur muzikaal word ik hier wel vrolijk van. De zang valt voor mij wat minder in vooral de wat zwaardere stukken. De lichtere stukken past hij beter en op de momenten dat hij wat extra kracht zet kan het me ook beter smaken.

Texas Hippie Collective is voor mij iets wat perfect in mijn straatje past. Zowel muzikaal als qua zang bevalt dit mij van deze drie het beste. Daarom zal mijn keuze in deze battle dan ook hierop vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Biij team Zeus klonken de Black Pumas me net iets te  gepolijst maar na het beluisteren van de tegenstander maakt de coach hier de juiste keus.

Grote Ree zijn battle liet me ff twijfelen en tot mijn eigen verbazing mag van mij Wies door.

Over de andere battles wil ik mijn mening niet kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei ivago:

Biij team Zeus klonken de Black Pumas me net iets te  gepolijst maar na het beluisteren van de tegenstander maakt de coach hier de juiste keus.

Grote Ree zijn battle liet me ff twijfelen en tot mijn eigen verbazing mag van mij Wies door.

Over de andere battles wil ik mijn mening niet kwijt.

Je vond die van mij vast van een te hoog niveau.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Battle 2

Te beginnen met The Delines, in de audities al een rustig nummer, met een stem die mij wederom weer weet te overtuigen. Helaas weer een vrij rustig nummer, ik ben opzich wel benieuwd hoe deze zangeres zich houdt als we wat meer muzikaal kabaal toevoegen. 

Dan Lowell, ik was echt weg van die stem in de audities. Wederom een rustig en mooi nummer wat goed aansluit op The Delines, wat het daarmee voor mij wel een geslaagde battle maakt. Ik vind dit nummer wel iets meer 'zeurderig' dan de auditie, maar dat kan ook de songkeuze zijn.

Uiteindelijk ontlopen deze twee artiesten elkaar niet veel, maar ik denk dat Lowell meer te bieden heeft in de nog komende rondes. Daarom valt mijn keuze op haar.

@007mark @Richarð.

Battle 3

Dan Morgan Wallen. Een artiest waarvan je eigenlijk al weet wat er komen gaat, een soepel country-nummer. Ik hou wel van die Amerikaanse invalshoek die duidelijk terugkomt in dit nummer, maar het blijft ook een genre waar je van moet houden. Toch heeft Morgan gewoon een stem waar je niet omheen kunt, uitstekend gezongen.

Er tegenover staat Damien Lynn. Beetje boyband-achtig, en dit nummer heb ik al vaker gehoord. Het is het type nummer waar ik wel naar kan luisteren, maar het gaat hier ook om de Voice. De stem is beter dan in de audities, maar nog steeds zo nu en dan op een foutje te betrappen.

Een battle met de lastigste keuze tot zover, als je het mij vraagt. Beide artiesten hebben geheel hun eigen stijl, maar ontlopen elkaar op muzikaal gebied niet veel. Toch ligt in mijn ogen het unieke stemgeluid bij Morgan Wallen, en daar valt dan ook mijn keuze op. @Tamara84

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Battle 3:

Tijd voor de tweede rechtstreekse confrontatie tussen Richard en Titan. Eerst Titan's inzending: Frae. Wat een contrast met de blind auditions zeg! Sowieso een prachtig duet met twee stemmen die heel erg mooi bij elkaar kleuren. Wat dat betreft jammer dat deze twee artiesten niet gewoon samen zijn gaan deelnemen. Verder ben ik onder de indruk van de manier van dit nummer en dat is toch ook een compliment naar Titan, want die heeft echt iets gedaan met mijn feedback na de blinds. Mijn vermoeden bij de blinds klopte: de stem van Frae komt echt veel beter tot zijn recht bij een rustig liedje. Enig nadeel is dat er vrijwel alleen wordt samengezongen waardoor de klankkleur van Frae er soms moeilijk uit te halen is. Prima auditie dit!

Dan door naar Wies. Wederom een sterk nummer en ik blijf onder de indruk van haar stem. Die doet me ook hier een klein beetje aan Hayley Williams denken qua intonatie. Ik blijf het Nederlandstalige toch ook een pluspunt vinden. Wel lijkt deze song qua stijl behoorlijk aan die van de blinds. Daar is op zich weinig mis mee, maar dat maakt wel dat ik denk dat we in de live-shows waarschijnlijk niet erg verrast gaan worden.

Verdict: Ik baal als een stekker dat ik deze twee acts naast elkaar gezet want ik had ze het liefst allebei willen houden. Waar ga je dan voor; veelzijdigheid en het verrassingseffect of originaliteit en authenticiteit? Ik ga dan voor het laatste, want ik denk dat Wies uniek is in dit deelnemersveld.

@Titan @Richarð.

Overige battles:

Team Zeus: Echt een battle van appels en peren en begrijp dan ook niet helemaal waarom mijn gewaardeerde collega deze twee acts tegenover elkaar heeft gezet. Desondanks maakt hij denk ik wel de juiste keuze hier. Ik ben ook meer onder de indruk van Black Pumas.

Team Jeroen: Geen van drieën kon mij hier bekoren. Dat wordt dus ook geen steal van mijn kant.

Team Fabian: Hier lag het dicht bij elkaar. Deze song van Damian Lynn kennen we natuurlijk ook van Worldvision. Vind zijn stem toch iets prettiger in het gehoor liggen en had daar persoonlijk voor gekozen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9snmy2poulhe.png

Battle 4 team @Zeus

12. Lian Ray - Mateo @Titan

8. Marc Broussard - Home @bas2204

Battle 4 team @Jeroen.

71. Republica - From Rush Hour With Love @Satyr

33. Jo Dee Messina - Lesson in Leavin @Tamara84

Battle 4 team @Fabian.

36. Jesper Lindell - Changes @bas2204

74. Leon Bridges - Texas Sun @Erwin.

Battle 4 team @Grote Ree

32. The Wounded - Day of Joy @Satyr

39. IAMX - You Can Be Happy @hjs

DEADLINE steal 4: Dinsdag 14-4 12:00 Uur

Overzicht steal + Deadline:

Battle 1: Deadline voorbij geen steal

Battle 2: Deadline voorbij. Ruelle gestolen door @Grote Ree

The Delines gestolen door @Jeroen. Deadline: 13-4 12:00

Battle 3: Deadline 13-4 12:00 nog niemand gestolen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar Ready to Go een nummer is dat alom bekend is is het verdere repertoire van deze band denk ik voor het grootste deel inclusief mij minder bekend. Dit nummer toont wel dat ze een bepaalde stijl hebben want zodra je dit nummer hoort denk je meteen aan dat nummer. 

Jo Dee Messina begint met wat lekkere slide gitaar. Moet zeggen dat ik op basis van de auditie deze richting niet helemaal verwacht had. In de auditie ging het meer richting Celine Dion maar hier is het toch duidelijk een country act. Toont zonder meer de veelzijdigheid van deze act aan en mede daarom gaat mijn voorkeur uit naar Jo Dee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Battle 4:

Satyr heeft hier gekozen voor een stevig nummer. De intonatie van de zanger doet me heel in de verte een beetje denken aan die van Søren Huss van Saybia. Dat is een compliment, want ik luister erg graag naar zijn stemgeluid. De samenzang vind ik wat minder geslaagd, de stemmen lijken niet bij elkaar te passen. Jammer dat het nummer ook zo plotseling eindigt terwijl ik het gevoel had dat we nog middenin de gitaarsolo zaten.

Dan het IAMX van hjs. De zang in het couplet is hoog en vrij mysterieus. Deze meneer kan zowel luid als subtiel zingen en heeft bij beiden een totaal ander stemgeluid. Dat bevalt mij wel. De Arabische toonladder die er doorheen komt met de strijkers vind ik ook wel tof. Muzikaal is het interessant genoeg om aandachtig genoeg te blijven luisteren.

Verdict: Dit was geen lastige keuze voor mij. IAMX is voor mij de overtuigende winnaar hier.

@Satyr @hjs

Overige battles:

Kom ik later op terug, als ook de andere coaches hun uitspraken hebben gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch een enigszins teleurstellende battle voor mij dit. Ik vind het beide niet erg baanbrekend, dus dan denk ik ook terug aan de audities. Op basis daarvan was er één die mij daadwerkelijk kon bekoren. Ik hoop daar meer terug van te horen in de volgende ronde. Marc Broussard krijgt dus nog een laatste kans van mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Battle 4

Damn, weer twee artiesten met prachtige stemmen. Te beginnen met Jesper Lindell, een personificatie van hoe je kleine nummers toch met power kan brengen. Toch is het voor mij ook erg binnen de lijntjes gekleurd, hij durft nog niet echt de grens voor zichzelf op te zoeken.

Ertegenover staat Leon Bridges, een uitstekende artiest met een nummer wat mij vrij bekend voorkomt. Ook vrij laidback en zonder al teveel risico’s te nemen, maar wat hij doet, doet ie goed.

Uiteindelijk verwacht ik dat Leon Bridges meer kans maakt in de volgende rondes, dus mijn keuze valt op hem.

@bas2204 @Erwin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overige battles:

Team Zeus: Heb hier toch een zeer duidelijke voorkeur voor Marc Broussard. Geeft veel meer gas en laat vocaal meer zien.

Team Jeroen: Bij Republica is zeker sprake van een huisstijl, wat in mijn ogen wel positief is. Vond Jo Dee Messina wel heel braafjes hoor. Blonk ook niet uit in originaliteit en ik hoorde inderdaad Céline Dion weer veelvuldig terugkomen.

Team Fabian: Prima battle wel. Deze song van Leon Bridges kende ik nog niet. Vind zijn stemgeluid aanzienlijk unieker dan die van zijn concurrent, dus ik had hem ook meegenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ifrxl3mnuuw.png

Na Grote Ree heeft nu ook Jeroen zijn steal stoel al gevuld. The Delines is naar team jeroen voorlopig. Nog 3 battles per team te gaan en 2 coaches die nog geen steal hebben ingezet.

Battle 5 Team @Zeus

26. Myrkur - Ulvinde @Satyr

20 Lanterns On The Lake - Through The Cellar Door @ivago

Battle 5 team @Jeroen.

30. Holly Humberstone - Falling Asleep At The Wheel @007mark

44. Cigarettes After Sex - Heavenly @ivago

Battle 5 team @Fabian.

43. Anna Of The North - Playing Games @007mark

65. Soccer Mommy - Death By Chocolate @ivago

Battle 5 team @Grote Ree

40. Manon Meurt - Lighthouse @ivago

78. Ane Brun - The Dancer @chrisje1993

DEADLINE Steal: Woensdag 15-4 12:00 Uur

Overzicht Steals + Deadline:

Battle 1: Deadline voorbij geen steals

Battle 2: Ruelle gestolen door Grote Ree. The Delines gestolen door Jeroen. Deadline voorbij.

Battle 3: Deadline voorbij geen steals

Battle 4: Deadline Dinsdag 14-4 12:00

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei 007mark:

Tweemaal tegen @ivago. Eerste battle ken ik de tegenstand ook. Wel direct mijn grootste kanshebster voor mijn gevoel. Andere battletegenstander ken ik niet eerlijk gezegd.

Naar mijn goesting jouw inzendingen de meest gevaarlijke. Maar moeilijk te voorspellen wat onze coaches gaan vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Holly Humberstone was verantwoordelijk voor een van mijn favoriete audities en dit nummer veranderd mijn gedachten hier eigenlijk totaal niet over. Denk dat ik de blinde auditie iets sterker vond maar gewoon een prima zangeres.

Cigarettes After Sex noemde ik in de blinds volgens mij een vrouw maar het is een man. Op zich wederom een prima nummer en hier denk ik iets sterker dan bij de Blinds. Helaas voor deze band staan ze echter tegenover mevrouw Humberstone en zal mijn keuze in deze op haar vallen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel de auditie beduidend overtuigender en mij schoner en dynamischer in de oren klonk, blijf ik toch trouw aan Myrkur. Hoop wel dat we bij haar live-uitvoeringen weer enigszins terug kunnen naar de schoonheid van haar auditie. 

Steal voor Cigarettes After Sex. Sowieso belachelijk dat @ivago die band in de eerste plaats niet gewoon aan mij gunde na mijn tranentrekkende verhaal. Die verdeelstrategie is sowieso weinig zinvol: zet je kandidaten gewoon neer bij zij die het meest (oprecht) enthousiast lijken. Verder natuurlijk alleen maar liefde voor mijn grote vriend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites