Fabian. Geplaatst 18 april 2020 Share Geplaatst 18 april 2020 Battle 7 Ir-Sais dus, ik kende het niet. Vond het tijdens de audities wel een leuke ‘groove’ hebben, maar vocaal komt deze act wel wat tekort in de volgende rondes. Leuk nummer verder wel. Dan King Princess, ik verbaasde me over die hoge stem in de audities, en ook in deze battle wordt ik weer niet teleurgesteld. Dit nummer ligt wel in mijn straatje en daarom een mooie act om mee te nemen naar de volgende ronde. Tenslotte nog Taylor Janzen. Ook een sterk nummer en erg gewaagd aan dat van King Princess. Vind dit wel iets rustiger, en daarvan heb ik al twee artiesten die door zijn naar de volgende ronde. King Princess en Taylor Janzen ontlopen elkaar niet veel, en ik hoop stiekem dat iemand de steal nog inzet op de laatste. Want ik neem King Princess mee naar de volgende ronde. @Tamara84 @Titan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 18 april 2020 Share Geplaatst 18 april 2020 Steal Taylor Janzen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 19 april 2020 Share Geplaatst 19 april 2020 Battle 7: De Dawn Brothers trappen af. Een fijne uptempo plaat zoals we die in deze fase van de competitie nog niet hebben gehoord. Het maakt in ieder geval dat ik er vrolijk van word en daar ligt direct de parallel naar de blind audition. De zang ligt ook lekker in het gehoor: af en toe een rauw randje maar niet overdreven. Fijn ook dat de clip wordt afgesloten met een drinkende kat, dat doet het altijd goed. Vervolgens Fatoumara Diawara. Een interessant nummer waarbij de baslijnen in combinatie met het gitaarspel ervoor zorgen dat het niet alledaags aanvoelt. De zang is ook weer fijn. Ondanks het feit dat ik er natuurlijk niks van versta, voelt het timbre van deze dame wel aan als een warm bad. Verdict: Moeilijke keuze hier maar ik ben toch net iets enthousiaster over één van de twee artiesten en dat zijn de Dawn Brothers. Die neem ik dan ook mee. @bas2204@Erwin. Overige battles: Team Zeus: Opeth is inderdaad qua gelaagdheid en muzikaliteit absoluut de betere, maar qua zang vond ik het echt verschrikkelijk saai. Wat dat betreft vond ik The Pale White een stuk beter. Team Jeroen: Vond Jonas Brog verschrikkelijk zoetsappig en cliché. Ik had dan absoluut gekozen voor Eddi Boyd. Team Fabian: Dat zo'n Ir-Sais überhaupt nog in deze fase van de competitie terug te vinden is... Meer woorden ga ik er niet aan vuil maken. King Princess gaf wat dat betreft het betere voorbeeld. Prima stem, als was het wel een behoorlijk vlak nummer. Tot slot Taylor Janzen. Dat was dus blijkbaar niet Hayley Williams, zoals ik bij de blinds dacht. Mooi liedje en dito stem, prachtig in zijn eenvoud. Ik zet ook mijn steal in op Taylor Janzen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 19 april 2020 Share Geplaatst 19 april 2020 Ik zie dat @Fabian. en @Grote Ree mijn laatste inzendingen allemaal een kans in de volgende ronde hebben gegeven. Mooi, dan kunnen we nog wat langer genieten van deze artiesten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 19 april 2020 Auteur Share Geplaatst 19 april 2020 @Titan mag voor Taylor Janzen nog een nieuwe coach kiezen. Zowel @Jeroen. als @Grote Ree hebben hun steal ingezet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 20 april 2020 Share Geplaatst 20 april 2020 Denk dat zij bij beide coaches wel thuis is, maar volgens mij moet ik mijn kansen gaan spreiden. In team @Jeroen. heb ik nog een deelnemer, dus Taylor Janzen mag het nachtegaaltje van team @Grote Ree gaan worden! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 20 april 2020 Auteur Share Geplaatst 20 april 2020 (bewerkt) We zijn alweer door de battle ronde heen. Ieder team bestaat nu nog uit 8 artiesten. Hieronder volgt een overzicht van de teams: Team @Zeus 8. Marc Broussard - @bas2204 26. Myrkur - @Satyr 35. Opeth - @Satyr 44. Cigarettes After Sex - @ivago 53. Wilsen - @ivago 64. Celeste - @Tamara84 69 FKA Twigs - @Regis 75. Black Pumas - @chrisje1993 Team @Jeroen. 3. Jonas Brog - @Titan 5. Delain - @Satyr 10. Baer Traa - @bas2204 18. Texas Hippie Coalition @hjs 24. The Delines - @Richarð. 30. Holly Humberstone @007mark 33. Jo Dee Messina @Tamara84 80. Beth Hart - @chrisje1993 Team @Fabian. 2. Sara Jackson Holman - @Tamara84 27. Morgan Wallen - @Tamara84 43. Anna of the North - @007mark 46. Dirty Honey - @bas2204 50. Dylan Leblanc - @bas2204 60. Lowell - @007mark 66. Kng Princess - @Tamara84 74 Leon Bridges - @Erwin. Team @Grote Ree 7. The Struts - @bas2204 39. IAMX - @hjs 42. Naomi Sharon - @Titan 57. Wies - @Richarð. 61. Dawn Brothers - @bas2204 67. Taylor Janzen - @Titan 73. Real Estate - @chrisje1993 78. Ane Brun - @chrisje1993 De volgende ronde heet De Knockouts. Hierin gaan we in ieder team van 8 terug naar 3 artiesten. Iedereen stuurt dit keer een Live inzending. Dit mag nu wel in overleg met je coach. De coach stuurt uiteindelijk de nummers door van de artiesten. Dit zal ook de laatste ronde zijn waarbij de coaches het volledig in eigen hand gaan hebben. Hierna gaat het publiek ook zijn invloed kunnen uitoefenen. Deadline voor de inzendingen: Vrijdag 24 April 12:00 Uur. Denk dat iedereen dan wel tijd genoeg heeft om met zijn coach tot een inzending te komen. 20 april 2020 bewerkt door chrisje1993 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 25 april 2020 Auteur Share Geplaatst 25 april 2020 Het eerste team waarvan de knockout's plaats gaan vinden is team @Fabian. Ik heb de artiesten in random volgorde gezet. Ik zal beginnen met de eerste 4 artiesten. Hiervan zal er één afvallen, de andere drie krijgen een stoel. De overige 4 zullen 1 voor 1 volgen daarna de coach besluit dan eerst of diegene een stoel krijgt ja of nee, vervolgens moet hij besluiten welke van de artiesten die op de stoel zitten plaats moet maken. De overige coaches mogen ten alle tijden hun voorkeur uitspreken. Stoel 1: Stoel 2: Stoel 3 Verder wil ik @Zeus dringend verzoeken om de inzendingen te versturen!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabian. Geplaatst 25 april 2020 Share Geplaatst 25 april 2020 Mooi rijtje acts. Ik hoor graag eerst het commentaar van mijn collega’s voordat ik bekend maak welke drie ik alvast op de stoelen hou Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 25 april 2020 Share Geplaatst 25 april 2020 Voor mij zou denk ik Morgan Wallen de afvaller zijn. Op zich niks mis met Country maar die twang voelt voor mij vrij overdreven erin gegooid in plaats van dat hij natuurlijk komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 26 april 2020 Share Geplaatst 26 april 2020 Leon Bridges: Heerlijke stem en uitstekend gezongen. Volgende kaar graag een backing die wél spatzuiver zingt. Sara Jackson-Holman: Qua song niet mijn ding, maar wel gewoon goed gezongen. Morgan Wallen: Inderdaad een behoorlijke twang zoals Jeroen aangeeft maar ook deze man laat blijken live echt foutloos te kunnen zingen. King Princess: Deze song ken ik. Heerlijk relaxt nummer wel en deze inzending troeft hiermee de concurrentie dik af. Op zich oké gezongen en een mooie stem maar niet alles was spatzuiver. Kijk ik puur naar vocale capaciteiten dan zou ik King Princess niet meenemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 27 april 2020 Share Geplaatst 27 april 2020 (bewerkt) Ik ben het helemaal eens met @Jeroen. maar heb dan ook een waanzinnige hekel aan country Sara Jackson-Holman vond ik de beste act, King Princess ook het beter leren kennen waard. Net als @Grote Ree mij tevens dood geërgerd aan de backings bij meneer Bridges 27 april 2020 bewerkt door ivago Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 27 april 2020 Share Geplaatst 27 april 2020 Ik vind er allemaal weinig aan. Sara Jackson Holman heeft dan nog een mooiere stem dan naam, dus die zou ik dan nog een stoel geven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 27 april 2020 Auteur Share Geplaatst 27 april 2020 @Fabian. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabian. Geplaatst 28 april 2020 Share Geplaatst 28 april 2020 Mijn eerste KO-ronde. De spoeling wordt steeds dunner en dus ook lastiger om onderscheid te maken en te kiezen. Te beginnen met Leon Bridges, toch wel in die zin een speciale artiest in mijn groep omdat hij een heel ander genre ten gehore brengt dan de andere artiesten. Hoewel de achtergrondzang me toch ietwat tegenstaat, is de stem van Leon als vanouds. Prima live-act. Dan Sara Jackson-Holman, weer een heel ander spectrum van muziek. In mijn ogen zien we hier weer een heel andere kant van Sara dan we eerder in de show zagen. Toch is ook hier weer weinig aan te merken op de zang, al sluit ik me wel bij collega coach Grote Ree aan dat het niet helemaal 'mijn genre' is. Vervolgens Morgan Wallen, 'what you see is what you get' als je het mij vraagt. Ik word altijd wel redelijk vrolijk van country. Morgan is gewoon een gevestigde naam in dit genre en is dan ook goed aan te horen. Kan er verder eigenlijk weinig aan vuil maken. Tenslotte King Princess, weer een heel apart genre, vrij bekend nummer wel. Hoewel deze act niet heel zuiver was, heb ik deze is samenspraak met de inzender wel gekozen omdat ik het nummer uitstekend vind en mooi vond passen in deze KO ronde. Dus daar moet ik een beetje 'doorheen' luisteren. Het verdict moet vallen, en die ga ik ook laten vallen. Maar om de spanning erin te houden, doen we dat geheel volgens Wie is de Mol-stijl met een spoilertje. Wie gaan er door?: Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Stoel 1: Leon Bridges Stoel 2: Sara Jackson-Holman Stoel 3: King Princess @Tamara84 @Erwin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 28 april 2020 Auteur Share Geplaatst 28 april 2020 De stoelen zijn bezet. Nu is het natuurlijk de vraag kan de volgende artiest een stoel overnemen van iemand? Het is aan Dirty Honey om dat te proberen: Stoel 1: Leon Bridges @Erwin. Stoel 2: Sara Jackson Holman @Tamara84 Stoel 3: King Princess @Tamara84 @Fabian. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabian. Geplaatst 28 april 2020 Share Geplaatst 28 april 2020 Misschien is het leuker om nu eerst de KO van een ander team te pakken @chrisje1993? Dan hoeven de andere coaches niet zo stil te zitten en zorgt misschien voor wat afwisseling. Anyway, ik zal Dirty Honey nog wel even bespreken. Bewust in samenspraak met de inzender gekozen voor een lekkere stevige act, wat ik wel vind passen bij deze groep. Wederom weer heel anders dan de artiesten die we hiervoor gehoord hebben. Ik gaf eerder aan dat ik dit fijne muziek vond, omdat het wel stevig is, maar niet té schreeuwerig wordt. Maar is het voldoende om mijn huidige drie bezette stoelen te wijzigen? Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Spoiler Stoel 1: Leon Bridges @Erwin. Stoel 2: Dirty Honey @bas2204 Stoel 3: King Princess @Tamara84 Ik wissel Dirty Honey in voor Sara Jackson Holman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 28 april 2020 Auteur Share Geplaatst 28 april 2020 Na kort overleg met mezelf heb ik het idee van @Fabian. bevonden als een prima idee. Nu zullen dan ook de eerste 4 acts van de Knockouts van team @Grote Ree komen. Van deze 4 acts zal er dus 1tje geen stoel gaan krijgen maar wie? Dat is aan @Grote Ree. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 28 april 2020 Share Geplaatst 28 april 2020 Een van mijn artiesten voorlopig op een stoel. Eens zien hoe het verder gaat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 29 april 2020 Share Geplaatst 29 april 2020 Net op het moment dat ik lekker achterover zat om eens rustig de battles van @Fabian. gade te slaan, ben ik plotsklaps zelf aan de beurt. Bij Taylor Janzen is er gekozen voor een klein liedje. Je hoeft niet altijd groots uit te pakken terwijl de enige twee ingrediënten die je nodig hebt een mooie stem en een dienend instrument zijn. Dat is hier zeker het geval. Moet zeggen dat ik het liedje een tikkeltje monotoon vond en qua zang geeft Taylor af en toe voor mijn gevoel net iets te veel gas. Aan de andere kant laat ze hier wel even mooi zien wat ze allemaal in huis heeft qua volume. Dan door met iets totaal anders. Een uptempo nummer met een relaxte vibe horen we hier van The Dawn Brothers. Muzikaal is het dik in orde. Datzelfde geldt voor de samenzang. De leadzanger klinkt soms wat onzeker en zwabberig, maar op zich past dat ook wel aardig bij het genre. Deze knock-out is wel echt een kwestie van appels en peren als ik de inzending van IAMX met de voorgaande twee vergelijk. Ik heb alle inzendingen van tevoren meerdere keren beluisterd en deze is qua song toch wel het meest blijven hangen. Dat refrein is een regelrechte oorwurm! De zanger laat verder horen zowel de hoge als lage facetten uitstekend te beheersen. Wel vraag ik me af of er niet nog heel veel is nagemixt in dit optreden. Tot slot The Struts. Het door mij verwachte vuurwerk wordt hier (letterlijk) gepresenteerd. Een lekker feestnummer dat muzikaal niet al te veel om het lijf heeft maar wel erg lekker wegluistert. En vocaal voldoet ook het prima; de zanger weet het merendeel van het nummer zuiver te blijven te blijven. Spoiler Verdict: Voor mij is het duidelijk met welke drie acts ik de meeste kans maak op succes. Naast die inschatting heb ik natuurlijk ook gekeken naar de vocale capaciteiten en daarbij kwam ik op dezelfde conclusie uit. Stoel 1: Taylor Janzen @Titan Stoel 2: IAMX @hjs Stoel 3: The Struts @bas2204 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 29 april 2020 Auteur Share Geplaatst 29 april 2020 Net als bij fabian zullen we dan ook hier nog eentje van het team zijn optreden laten vertonen. Zal Real Estate een stoel over kunnen pakken. We zullen er snel genoeg achter gaan komen. @Grote Ree Stoel 1: Taylor Janzen @Titan Stoel 2: IAMX @hjs Stoel 3: The Struts @bas2204 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 29 april 2020 Share Geplaatst 29 april 2020 Al wel verwacht dat The Dawn Brothers deze ronde zou sneuvelen. Is niet de meest getalenteerde zanger, maar de muziek op zich is wel de moeite waard en erg vrolijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 29 april 2020 Share Geplaatst 29 april 2020 Het tempo zit er lekker in bij @chrisje1993 die hier ook zijn eigen inzending ten gehore brengt. Real Estate neemt ons weer mee in hogere, dromerige sferen. De zacht ingemixte drums, de zwevende gitaarlijnen en de softe stem dragen hieraan bij. Vocaal heeft de zanger niet het achterste van zijn tong laten zien. Hij zingt enorm dienend en zelfs ietwat ingetogen. Ik weet dat het perfect bij het genre past, maar het maakt het wel moeilijk om de vocale capaciteiten in te schatten. Spoiler Verdict: Het blijft uiteindelijk toch een zangcompetitie en dat maakt dat ik tot de conclusie kom dat Real Estate mij niet genoeg heeft overtuigd om één van de drie andere acts naar huis te sturen. Mijn stoelindeling blijft dan ook ongewijzigd. Stoel 1: Taylor Janzen @Titan Stoel 2: IAMX @hjs Stoel 3: The Struts @bas2204 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 29 april 2020 Auteur Share Geplaatst 29 april 2020 Eerlijk gezegd had ik al niet verwacht zover te komen met Real Estate, dus zag dit wel aankomen haha. Na Grote Ree gaan we naar team @Zeus. Welke drie artiesten krijgen hier een stoel? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 29 april 2020 Share Geplaatst 29 april 2020 Black Pumas doet hier wat repetitief aan, maar toch zit er wel een zekere soul in en vind ik het toch best verfrissend in dit deelnemersveld. Een band die niet alles op honderd zet en de boel omver blaast is sowieso wel een mooi contrast met een hoop van de ingezonden bands. Ik vind dit wel erg muzikaal, dus wat mij betreft een kandidaat voor de lives. Celeste is vocaal natuurlijk dikke prima en heeft daarnaast een onderscheidend geluid. Of haar nummers mij echt pakken en interesseren is wel een punt van twijfel. Desalniettemin zie ik het wel als wederom een kandidaat voor de lives. Ik zou mij er weinig zorgen over maken, het blijft wel overeind. Marc Broussard en Myrkur hadden beide een auditie die mij erg beviel. Maar in de vervolgronde, en nu eigenlijk weer, raak ik ze gevoelsmatig een beetje kwijt. Ik ben tot tweemaal toe niet erg onder de indruk. Tevens heb ik na wat research ook niet een erg hoopvol live-repertoire kunnen ontdekken. Ik zou wel iemand op een stoel kunnen zetten, maar ik ben er eigenlijk al zeker van dat ik beide niet naar de liveshows mee ga nemen. Ik laat mijn derde stoel dan ook leeg. Stoel 1: Black Pumas Stoel 2: Celeste Stoel 3: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten