ivago Geplaatst 14 april 2020 Share Geplaatst 14 april 2020 Jammer om Lanterns on the Lake te zien vertekken, maar de steals voor dat zalige Cigarettes After Sex maken alles goed. Zit hierdoor zelfs met een luxeprobleem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabian. Geplaatst 14 april 2020 Share Geplaatst 14 april 2020 Battle 5 In deze battle twee vrouwen die allebei een aparte stijl hebben Anna of the North vergeleek ik eerder al met Klingande en deze inzending versterkt dat wederom. Toch is het niet hetzelfde, ze heeft een eigen stijl die mij wel aanstaat, maar ook goed op het gehoor ligt. Op jonge leeftijd al een behoorlijk doorgewinterde rasartieste die weet waar ze goed in is. Dan Soccer Mommy. Zoals ik al zei, ook een artiest met een aparte maar prettige stijl. In tegenstelling tot de auditie lijkt het wel alsof er wat meer galm op de stem zit dan vorige keer. Daardoor komt ze in dit nummer niet helemaal goed uit de verf in mijn ogen, maar op basis van de auditie ga ik ervan uit dat dat meer met het nummer dan de artiest te maken heeft. Toch moet ik een keuze maken, en die valt in dit geval op Anna of the North. Dat nummer beviel me in de battle gewoon iets beter, al was de tegenstander zeker niet slecht. Ik hoop dan ook stiekem dat er iemand nog een steal inzet om Soccer Mommy te behouden. En ik wil natuurlijk mijn gewaardeerde collega Ivago niet kwijtraken als coach, dus de steal op Cigarettes After Sex staat @007mark @ivago Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 14 april 2020 Share Geplaatst 14 april 2020 Ik dacht degene die mijn andere artiest ook meeneemt krijgt de steal. Valt dat even tegen Al 3 battles verloren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 14 april 2020 Auteur Share Geplaatst 14 april 2020 (bewerkt) Battle 6 team @Zeus 53. Wilsen - Emperor @ivago 79. Charlotte Gainsbourg - Hey Joe @Erwin. Battle 6 team @Jeroen. 68. Blushing - Tether @ivago 80. Beth Hart - War In My Mind @chrisje1993 Battle 6 team @Fabian. 46. Dirty Honey - When I'm Gone @bas2204 51. Kellermensch - Bad Sign @Titan Battle 6 team @Grote Ree 50. Dylan Leblanc - Born Again @bas2204 73. Real Estate - Stained Glass @chrisje1993 DEADLINE steal: Woensdag 15-4 19:00 uur @ivago mag voor de artiest Cigarettes After Seks kiezen in wiens stoel hij gaat. Zowel @Zeus als @Fabian. hebben hun stoel ter beschikking gesteld. 14 april 2020 bewerkt door chrisje1993 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 14 april 2020 Share Geplaatst 14 april 2020 Bij Blushing was mijn belangrijkste commentaar dat ik graag wat meer van de zangeres wou horen. Ook dit nummer staat de zang op een tweede plan gemixt wat voor een wedstrijd als deze jammer is. Daarnaast snap ik de momenten waarop de bandleden ineens de overdrive aangooien niet helemaal. Voor Beth Hart was de auditie voor mij al overtuigender en daar veranderd deze battle absoluut niets aan. Wat betekend dat het een vrij simpele beslissing is in het voordeel van Beth. Helaas voor @ivago zijn tweede artiest die afvalt bij mij maar gelukkig werd Cigarettes After Sex geheel terecht gestolen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 14 april 2020 Share Geplaatst 14 april 2020 Battle 5: Manon Meurt ken ik nog van MU Worldvision, Tsjechisch toch? Mooi ingetogen nummer, waarbij de piano een belangrijke rol vertolkt. De zang ligt er ook lekker mooi op in de mix. Ik wachtte eerlijk gezegd wel op het moment dat het nummer echt zou ontbranden en dat gebeurde helaas niet. Desondanks een aardig liedje, waarbij er qua zang voor mijn gevoel meer uit te halen was. Ane Brun volgt. Wederom is daar die breekbare stem die op één of andere manier zo magisch is dat ik ieder gezongen woord direct geloof. Qua muziek vind ik het een heel stuk minder interessant, het is allemaal wat eenvoudig en dit akkoordenschema heb ik al honderden keren gehoord. Dat maakt dat mijn aandacht verslapt. Verdict: Ik kies hier puur voor de authenticiteit van het stemgeluid, omdat ik vond dat in de overige aspecten beide nummers niet helemaal aan mijn verwachtingen voldeden. Mijn keuze valt op Ane Brun. @ivago @chrisje1993 Overige battles: Team Zeus: Beide inzendingen konden mij totaal niet bekoren helaas. Team Jeroen: Holly Humberstone is hier voor mij de duidelijke winnaar. In tegenstelling tot mijn collega-coaches hoor ik weinig spetterends terug dat me overtuigt om ook mijn steal in te zetten voor Cigarettes after Sex. Team Fabian: Ook helaas niet een battle waar mijn hart sneller van ging kloppen. Battle 6: Eerst Dylan Leblanc. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat dit nummer me niet greep zoals de blind audition dat deed. Ik vond het muzikaal minder om het lijf hebben en het deed me qua muziek een beetje denken aan Douwe Bob. Heel rechttoe-rechtaan; weinig mis mee maar niet erg interessant om naar te luisteren. Qua zang was het verre van slecht, maar ik merk wel een erg groot verschil in stemgeluid tussen de blind audition en deze inzending. De sound van de blind audition lag me veel meer, die blendde mooier in in de muziek. Verder met Real Estate. Ook hier een redelijke rechttoe-rechtaan inzending die wat mij betreft weinig verheffend is. Voor mijn gevoel valt vrijwel alle feedback op Dylan Leblanc één op één te kopiëren naar Real Estate. Ook hier is het wel erg kabbelend en vlak allemaal. De zang is oké; mooie samenzang wel, maar is het ook opgewassen tegen al het finalegeweld? Verdict: Vooraf had ik erg hoge verwachtingen van deze battle en helaas zijn die allerminst ingelost. Ik baseer mijn keuze nu op het verval ten opzichte van de blind audition en voor mijn gevoel is dat verval bij Dylan Leblanc groter. Real Estate mag zich dus gaan opmaken voor de volgende ronde. @bas2204 @chrisje1993 Overige battles: Komen nadat elke coach een beslissing heeft gemaakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 15 april 2020 Share Geplaatst 15 april 2020 Mijn inzendingen lijken zo een beetje elke battle te gaan verliezen Vooral bij Manon Meurt (Tsjechisch idd, knap dat je je dat herinnert @Grote Ree) steekt dat, want zij behoren tot mijn favoriete artiesten van de afgelopen jaren. Cigarettes After Sex gaat er nu alles aan doen om coach @Zeus te overtuigen in de volgende ronde(s). Mijn excuses @Fabian. het is niet zo dat ik je ze niet gun, ik moest gwn een keuze maken en Zeus en ik go a long way back hier. Maar mss kon Manon Meurt je wel voldoende overtuigen om te stealen? Ze zijn live erg nice (vind ik uiteraard). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 15 april 2020 Share Geplaatst 15 april 2020 4 minuten geleden zei ivago: Mijn inzendingen lijken zo een beetje elke battle te gaan verliezen Vooral bij Manon Meurt (Tsjechisch idd, knap dat je je dat herinnert @Grote Ree) steekt dat, want zij behoren tot mijn favoriete artiesten van de afgelopen jaren. Cigarettes After Sex gaat er nu alles aan doen om coach @Zeus te overtuigen in de volgende ronde(s). Mijn excuses @Fabian. het is niet zo dat ik je ze niet gun, ik moest gwn een keuze maken en Zeus en ik go a long way back hier. Maar mss kon Manon Meurt je wel voldoende overtuigen om te stealen? Ze zijn live erg nice (vind ik uiteraard). Ik denk dat Wilsen het wel gaat redden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 15 april 2020 Share Geplaatst 15 april 2020 Mijn inzendingen lijken zo een beetje elke battle te gaan verliezen Vooral bij Manon Meurt (Tsjechisch idd, knap dat je je dat herinnert @Grote Ree) steekt dat, want zij behoren tot mijn favoriete artiesten van de afgelopen jaren. Cigarettes After Sex gaat er nu alles aan doen om coach @Zeus te overtuigen in de volgende ronde(s). Mijn excuses @Fabian. het is niet zo dat ik je ze niet gun, ik moest gwn een keuze maken en Zeus en ik go a long way back hier. Maar mss kon Manon Meurt je wel voldoende overtuigen om te stealen? Ze zijn live erg nice (vind ik uiteraard).Moet zeggen dat ik het ook wel een lastige keuze vond hoor. Ik associeerde het steeds met Daughter en we weten dat we die band heel ver hebben gekregen in een eerdere editie. Maar toch ging Daughter op één of andere manier iets meer onder mijn huid zitten, in positieve zin van het woord. Hoe dan ook, ik ga Manon Meurt zeker nog eens checken, want je maakt me wel nieuwsgierig met die opmerking over hun live optredens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 15 april 2020 Share Geplaatst 15 april 2020 No hard feelings uiteraard hee @Grote Ree ik ben helemaal geen sore loser, geniet gewoon van het spel. Check ze idd even en betreur daarna je keuze voor de rest van je leven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabian. Geplaatst 15 april 2020 Share Geplaatst 15 april 2020 Battle 6 Na wat rustigere battles nu het wat stevigere werk, beginnend met Dirty Honey, wat opzichzelf al een legendarische naam is . Ik trok tijdens de audities al de vergelijking met Waylon en die wordt eigenlijk in dit nummer wederom herkend. En zoals ik al zei, desondanks dat het stevige rock is, wordt het niet té schreeuwerig. Al met al eigenlijk, net als de auditie, een prima vertolking van dit nummer en heb het met plezier kunnen luisteren. Vervolgens Kellermensch. Toch een iets ander type nummer dan Dirty Honey wat het lastig te vergelijken maakt. Ik vind de stem en het instrumentaal goed met elkaar 'in sync', en heb niet zoals in de audities dat ik het refrein niet bij het nummer vind passen. Al met al dus een betere vertolking dat in de auditie. Tsja, we moeten heel eerlijk zijn, Kellermensch legt een prima act neer, maar Dirty Honey steekt er in mijn ogen met kop en schouders bovenuit. Mijn keuze valt dus op Dirty Honey. @bas2204 @Titan Overigens, @ivago, Manon Meurt is inderdaad een fijne act, maar heb voor m'n gevoel al veel van dezelfde soort in de volgende ronde, dus die laat ik aan mij voorbij gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabian. Geplaatst 15 april 2020 Share Geplaatst 15 april 2020 Ik steal Dylan Leblanc. Tweemaal is scheepsrecht. @bas2204 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 15 april 2020 Share Geplaatst 15 april 2020 4 minuten geleden zei Fabian.: Overigens, @ivago, Manon Meurt is inderdaad een fijne act, maar heb voor m'n gevoel al veel van dezelfde soort in de volgende ronde, dus die laat ik aan mij voorbij gaan. Alle begrip Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 15 april 2020 Share Geplaatst 15 april 2020 Volgens mij nog één of twee inzendingen over; hopelijk gaan die mijn eer redden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 15 april 2020 Share Geplaatst 15 april 2020 Het optreden van Wilsen is hier wat mij betreft impactvoller en fijnbesnaarder. Zij gaat dus ook door naar de volgende ronde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 15 april 2020 Share Geplaatst 15 april 2020 Overige battles: Mijn collega-coaches hebben alle drie de juiste keuze gemaakt in hun battles. Drie maal voor mij een duidelijke winnaar, waarbij de verliezer niet in aanmerking komt voor een steal van mijn kant. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 16 april 2020 Share Geplaatst 16 april 2020 Voor de liefhebbers van WIES - één van de deelnemers in het team van @Grote Ree - is er vanaf 14.00 een livestream van een optreden wat ze gaan geven in Paradiso: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 16 april 2020 Auteur Share Geplaatst 16 april 2020 De laatste battle in alle teams!!!!! Battle 7 team @Zeus 35. Opeth - Windowpane @Satyr 34. The Pale White - Medicine @007mark Baatle 7 team @Jeroen. 3. Jonas Brog - All Across The Sky @Titan 64. Eddi Boyd - Empty Arms @Titan Battle 7 team @Fabian. 55. Ir-Sais - Pas Op @Tamara84 66. King Princess - Holy @Tamara84 67. Taylor Janzen - I Feel A Darkness @Titan Battle 7 team @Grote Ree 61. Dawn Brothers - Holy Water @bas2204 72. Fatoumata Diawara - Bissa @Erwin. DEADLINE steal Zaterdag 18-4 12:00 Uur Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 17 april 2020 Share Geplaatst 17 april 2020 Weinig dat mij persoonlijk aanspreekt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 17 april 2020 Share Geplaatst 17 april 2020 Persoonlijk weet ik wel welk nummer en band ik hoger heb zitten - en flink hoger ook - maar de vraag is toch ook of het kans maakt om in deze competitie op dit forum ergens te geraken. De andere band heeft daar wellicht meer potentie. Lastig! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 18 april 2020 Auteur Share Geplaatst 18 april 2020 @Zeus@Jeroen.@Fabian.@Grote Ree Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 18 april 2020 Share Geplaatst 18 april 2020 Eerlijk gezegd zie ik beide niet ver komen in deze competitie. Dus dan ga ik voor mijn eigen waarneming en is Opeth beduidend een veel betere, muzikaal rijkere en gelaagdere band. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 18 april 2020 Share Geplaatst 18 april 2020 Een battle der @Titanen. Ik denk dat mijn voorkeur persoonlijk bij Jonas Brog ligt al vond ik het nummer in de battles sterker dan deze. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 18 april 2020 Share Geplaatst 18 april 2020 Helaas, had zelf verwachtingen van The Pale White. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 18 april 2020 Share Geplaatst 18 april 2020 Goede keuze trouwens @Tamara84. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten