Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AZ Alkmaar

Fantasy

Aanbevolen berichten

ALKMAAR- AZ start dinsdag om 11:00 uur met de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Onder leiding van Gertjan Verbeek werken 33 spelers op het trainingsveld naast het AFAS Stadion de eerste oefensessie af. Onder hen: Eli Babalj, Jeffrey Gouweleeuw, Nemanja Gudelj en Jan Wuytens.

VooraanzichtStadion.jpg

AZ start voorbereiding dinsdag met 33 spelers

Jozy Altidore, Markus Henriksen en Adam Maher ontbreken nog tijdens de eerste trainingssessies. Het trio speelde de afgelopen weken interlands, waardoor in overleg met de club extra vakantie is toegestaan. AZ is met de spelers in overleg over de data van hun terugkeer in Alkmaar.

Boymans & Falkenburg

Ook Ruud Boymans en Erik Falkenburg verschijnen niet op het trainingsveld. Het tweetal werd afgelopen halfjaar verhuurd aan NEC en start in overleg met AZ elders aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen.

Jaliens

Op het trainingsveld naast het AFAS Stadion traint wel een oude bekende mee. Kew Jaliens mag vanwege zijn grote verdiensten voor AZ in Alkmaar zijn conditie op peil houden. De 34-jarige verdediger is na zijn verblijf bij het Poolse Wisła Kraków op zoek naar een nieuwe werkgever.

Sibon

Bij de technische staf is de naam van Gerald Sibon dit seizoen opvallend. De oud-spits van onder meer Ajax, sc Heerenveen en PSV loopt stage bij AZ en voegt zich zodoende ook regelmatig op het trainingsveld. Sibon maakt woensdag voor het eerst zijn opwachting in Alkmaar.

De selectie voor de eerste training*

Keepers:

1. Esteban

16. Yves De Winter

21. Erik Heijblok

37. Hobie Verhulst

-. Nick Olij

Verdedigers:

2. Mattias Johansson

3. Dirk Marcellis

4. Nick Viergever

5. Donny Gorter

6. Etiënne Reijnen

25. Jonas Heymans

28. Thomas Lam

29. Jan Wuytens

30. Ridgeciano Haps

41. Paul Kok

-. Jeffrey Gouweleeuw

-. Wesley Hoedt

-. Kew Jaliens

Middenvelders:

10. Willie Overtoom

11. Maarten Martens

12. Viktor Elm

26. Celso Ortiz

31. Joris van Overeem

33. Thom Haye

-. Nemanja Gudelj

Aanvallers:

7. Johann Berg Gudmundsson

9. Eli Babalj

18. Mikhail Rosheuvel

20. Aron Jóhannsson

22. Steven Berghuis

23. Roy Beerens

35. Raymond Gyasi

40. Fernando Lewis

Viergever en Maher zullen nog wel vertrekken gok ik, al zijn de vervangingen al binnen. Verhulst zal nog verhuurd worden gok ik naar een JL club.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Esteban

3. Dirk Marcellis

29. Jan Wuytens

-. Jeffrey Gouweleeuw

5. Donny Gorter

10. Willie Overtoom

11. Maarten Martens

-. Nemanja Gudelj

20. Aron Jóhannsson

19. Jozy Altidore

23. Roy Beerens

Zoiets hoop ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Esteban

3. Dirk Marcellis

29. Jan Wuytens

-. Jeffrey Gouweleeuw

5. Donny Gorter

10. Willie Overtoom

11. Maarten Martens

-. Nemanja Gudelj

20. Aron Jóhannsson

19. Jozy Altidore

23. Roy Beerens

Zoiets hoop ik.

Redelijk mee eens, alleen zie ik graag iemand anders dan Gorter. Ik ben benieuwd naar Heijmans. Ook het middenveld lijkt me zo iets te aanvallend. Ik zou kiezen tussen Overtoom en Martens. Mocht Overtoom deze concurrentiestrijd winnen kan Martens altijd nog naar linksbuiten. Op de vrijgekomen plek op het middenveld hoort natuurlijk Henriksen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er gaan nog wel steeds geruchten dat er opnieuw gesproken is/gaat worden. Er is weinig belangstelling voor hem namelijk. RKC had interesse maar hebben voor Amieux gekozen. Ik snap niet dat hij niet bijtekent. Hij krijgt dan wel geen garantie op een basisplaats van AZ, maar Gorter als concurrent hebben is toch eigenlijk al een garantie op een basisplaats?

Link naar opmerking
Deel via andere websites