Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvisionsongfestival #23

TeamWesil

Aanbevolen berichten

159873_Royal-Arena_1_PR-foto.jpg?qfix

Velkommen til København voor alweer de 23ste editie van het MU Worldvisionsongfestival. In de vorige editie kregen we in de allesbeslissende slotronde nog een gelijk score tussen Denemarken en Palestina bovenaan. Dat laatste land had niet het budget voor de organisatie en daarom zijn we aanbeland in Kopenhagen. De Royal Arena is nog maar enkele jaren oud en het was de droom van vele investeerders om het worldvisionsongfestival ooit binnen te halen. Aalborg was de grootste concurrent voor Kopenhagen, maar uiteindelijk trok de hoofdstad toch aan het langste eind. De Royal Arena kan maar liefst 16.000 mensen ontvangen en dat zal voor dit songfestival niet anders zijn. Het is zoals zovele grote zalen in Europa onder meer in handen van Live Nation. Samen met hoofdsponsor Royal Unibrew gaan zij er een fantastisch festival van maken. 

Wat gebeurde er in editie #22?

Het Noorwegen van Platina32 leek op een bepaald moment op weg naar de titel. Ondanks een slechtere start stond hij opeens op een mooie voorsprong. Viva La Vida stond op dat moment lang op kop van de rest van het peloton met Ierland. Een voorsprong van zeventien punten op een bepaald moment bleken echter niet genoeg. In ronde 16 van 19 werd het opeens weer spannend bovenin. Het was echter pas in de voorlaatste stemronde dat Noorwegen de koppositie moest afstaan aan Denemarken van Chiemel. Op dat moment waren er opeens weer zes kanshebbers voor de eindoverwinning. Toen België vier punten kreeg was hun hoop op de zege vervlogen. Daarna volgde punten voor Noorwegen en Denemarken. Chiemel kwam zo op kop, al moesten er nog vele punten volgen. Palestina kon nog winnen toen de tien en twaalf punten nog  moesten komen. Het bleef bij tien punten en zo werd het een gedeelde overwinning tussen bas2204 en Chiemel. Die laatste pakte op die manier voor de tweede keer een zege in dit songfestival.

Vooruitblik op editie #23

Ik zal voor de eerste keer de organisatie op mij gaan nemen en ik kijk daar enorm naar uit. Ik zal men uiterste best doen om er ook daadwerkelijk leuke stukken van te maken. Daarnaast zal er vast wat hulp gaan komen rond statistieken, leuke tussenstuk of een toto. 

De regels 

Iedere deelnemer mag één nummer insturen. Dit nummer hoeft niet per se op YouTube te staan, maar mag bijvoorbeeld ook op Soundcloud staan. Een vereiste is dat (één van) de artiest(en) uit jouw gekozen land komt of hier sterke banden mee heeft. Uiteraard mag ieder land maar 1x gekozen worden. Je bent zelf helemaal vrij in de muziekstijl of de gezongen taal!

Welke landen zijn kiesbaar? 

Ieder onafhankelijk land is kiesbaar. Een land als Kosovo of Faeröer is toegestaan, maar Friesland bijvoorbeeld niet. Het Verenigd Koninkrijk wordt gesplitst dus Engeland, Wales, Schotland en Noord-Ierland zijn aparte landen.

Alle landen over de edities heen:

Spoiler

qxrjac.png

Hoe schrijf je je in?

Om jezelf in te schrijven vul je het onderstaande lijstje in en plaatst deze in dit topic. Ook als je nog niet eerder hebt meegedaan, ben je van harte welkom!

Inschrijvingsformulier

Spoiler

Land:
Artiest:
Nummer:
Youtube link:

Hoe wordt de winnaar bepaald? 

Als de inschrijving gesloten is, stuurt iedereen zijn Top 10 (het liefst een top 11/12 i.v.m. diskwalificatie) via een pm naar @TeamWesil.
Als alle stemmen binnen zijn, worden deze één voor één gepresenteerd zoals jullie gewend zijn.

Iemand zijn nummer één krijgt 12 punten, de nummer twee krijgt er 10, de nummer drie krijgt er 8, de nummer vier 7. Dit gaat door tot en met nummer tien, deze krijgt 1 punt.

Eventuele nummers 11 en 12 schuiven door als iemand zijn punten niet inlevert.

De volgorde van het bekend maken wordt alfabetisch bepaald.

De winnaar krijgt uiteraard de eer en een voorrang bij het kiezen van een land in de editie erna.

Deadline: Je kunt jezelf inschrijven tot en met vrijdag 8 februari.

Vorige winnaars:

Spoiler

16h67b4.png

@Tijn@Platina32@Zeus@Jimmyy@007mark@Yves@Vilhena@Roprop@TeamWesil@Chiemel@Laki@bas2204@Jeroen.@Chimpa@Grote Ree@chrisje1993@nasje92@Viva La Vida@QuaLyon@himan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met Indonesië zelf ook aan mijn zevende editie toe, en van elk continent al één afgevaardigde had: Belize (namens Latijns-Amerika), Turkije (namens het Midden-Oosten), Australië (namens Oceanië), Canada (namens Noord-Amerika), Niger (namens Afrika). Estland (namens Europa) en nu dus Indonesie (namens Azie). Omdat we geen pinguïns kunnen insturen, heb ik die laten vervangen door het Midden-Oosten. Iedere keer dat ik iets leuk of iets goed ontdek sla ik het ook op, zodat ik nu al een soort van inventaris heb met tien mogelijke inzendingen voor komende edities. Vooral uit Azie al heel wat leuke dingen ontdekt, dus het zou best kunnen dat ik nu voornamelijk voor Aziatische inzendingen ga. Ik ga ook proberen om ervoor te zorgen dat in de toekomst Singapore en Peru eens meegedaan hebben aan het World songfestival.

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites