Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

41 minuten geleden zei Tim':

De eerste knock-outronde van de Champions League is natuurlijk wel een stuk aansprekender dan een finale in de Conference League. Dus deze vergelijking bewijs het punt van Rogier juist wat mij betreft.

Dat mag jij vinden, maar AS Roma en Benfica ontliepen elkaar qua niveau niet zoveel natuurlijk. Daar komt bij dat de hele ambiance van een finale natuurlijk een unieke ervaring betreft waar Timber op Europees niveau gewoon geen ervaring mee heeft. 

Verder was de poulefase met Dortmund, Besiktas en Sporting Lissabon ook niet echt wereldtop te noemen, al kan je voor Dortmund nog wel een zaak maken. Dat maakt de prestaties van destijds niet direct minder knap, maar plaatst ze wel beter in perspectief. Zeker wanneer je ziet dat Timber een jaar later tegen de daadwerkelijke wereldtop (Napoli en Liverpool) samen met de rest van de ploeg behoorlijk door de mand valt. 

Maargoed, verder is het een beetje een non-discussie. Ik heb Geertruida vaak genoeg zien spelen om te zien welk niveau hij aankan en dat gaat gewoon op termijn toegroeien naar de Europese (sub)top. Het is vooral wachten op de juiste stap. 

36 minuten geleden zei rich ruzzian:

Na dit seizoen nog 1-jarig contract hoorde ik bij de AD voetbalpodcast. Hoop voor Feyenoord dat hij nog even voor 1,2 jaar bijtekent anders is hij volgend jaar maar de helft of minder waard. 

Hierdoor verwacht ik ook dat hij eigenlijk nog wel vertrekt een dezer weken. Hij heeft juist afgelopen voorjaar verlengd zodat Feyenoord een beter bedrag kon pakken deze zomer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Rogier.:

Je hebt dit al vaker geroepen, maar ik vind dat dus echt onbegrijpelijk. Timber heeft 2 jaar CL-ervaring, waaronder een jaar met 18 punten in de groepsfase, en meer interlands op zijn naam staan. Dan kun je wel zeggen dat Geertruida kwalitatief vergelijkbaar is, maar het is toch nooit realistisch om een vergelijkbaar bedrag te krijgen? Geertruida is wat dat betreft een veel grotere gok dan Timber qua aanhaken op CL-niveau, daar zit nu ook eenmaal een prijsverschil in.

Onbegrijpelijke move van Te Kloese overigens. Een van je sterkhouders verkopen is niet ideaal, maar het maakt je geen betrouwbare onderhandelingspartner en je loopt wel het risico niet meer hetzelfde bedrag te krijgen volgend jaar (als Feyenoord keihard op zijn bek gaat in de CL bijvoorbeeld - wat ik niet verwacht overigens). Weet niet of Feyenoord in de financiële positie is om dit risico te nemen (Ajax en PSV bijvoorbeeld niet echt eigenlijk).

Je mag het onbegrijpelijk vinden maar het gaat toch ook om het momentum? Vice-aanvoerder van de huidige landskampioen, multi functioneel waarbij hij ook vooral de positie van de moderne back van tegenwoordig kan inkleden. Is onder de nieuwe bondscoach ook basisspeler geweest en was zoals Urbeto al zei juist een lichtpuntje in de donkere dagen van Feyenoord waar Timber juist mee deelde in de malaise het afgelopen seizoen. Ik vind het daardoor geen onbegrijpelijke move van Te Kloese want een plek bij de eerste twee dit seizoen levert al meer op dan deze transfersom. Als hij dus nog één seizoen zou blijven en dan voor 25 miljoen zou vertrekken maar je eindigt wel bij de eerste twee heb je er veel meer aan verdient dan je hem nu zou laten gaan voor 26 miljoen en geen vervanger hebt klaar staan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Urbeto:

Maargoed, verder is het een beetje een non-discussie. Ik heb Geertruida vaak genoeg zien spelen om te zien welk niveau hij aankan en dat gaat gewoon op termijn toegroeien naar de Europese (sub)top. Het is vooral wachten op de juiste stap. 

Hierdoor verwacht ik ook dat hij eigenlijk nog wel vertrekt een dezer weken. Hij heeft juist afgelopen voorjaar verlengd zodat Feyenoord een beter bedrag kon pakken deze zomer. 

Hij wilde graag naar Leipzig. Zal hij dan ook genoegen nemen met een middenmoter in de Premier League? Die vlak voor 31 augustus besluiten nog een rechtsback/cv nodig te hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei rich ruzzian:

Hij wilde graag naar Leipzig. Zal hij dan ook genoegen nemen met een middenmoter in de Premier League? Die vlak voor 31 augustus besluiten nog een rechtsback/cv nodig te hebben. 

Dat zal altijd afhankelijk zijn van het verhaal. Geertje zal ongetwijfeld liever CL spelen dan kelder PL, maar vanaf het niveau Aston Villa/Brighton wordt ongetwijfeld weer naar het verhaal geluisterd. Zelfde geldt voor een club als Bayern; Pavard lijkt te vertrekken en Geertruida lijkt me dan een erg fijne optie in de huidige markt. Ik acht hem sowieso beter dan Mazraoui, terwijl het ook een zeer degelijke back-up is achter De Ligt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Urbeto:

Dat zal altijd afhankelijk zijn van het verhaal. Geertje zal ongetwijfeld liever CL spelen dan kelder PL, maar vanaf het niveau Aston Villa/Brighton wordt ongetwijfeld weer naar het verhaal geluisterd. Zelfde geldt voor een club als Bayern; Pavard lijkt te vertrekken en Geertruida lijkt me dan een erg fijne optie in de huidige markt. Ik acht hem sowieso beter dan Mazraoui, terwijl het ook een zeer degelijke back-up is achter De Ligt. 

denk dat er meer naar ‘t salaris wordt gekeken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei putdus:

denk dat er meer naar ‘t salaris wordt gekeken. 

Het totaalplaatje is momenteel bij Feyenoord te goed om puur voor het geld weg te gaan. Daar moet echt wel een goed verhaal bij zitten. Zeker voor een jongen van Zuid zoals Geertruida. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ReneLeBlanc:

Je mag het onbegrijpelijk vinden maar het gaat toch ook om het momentum? Vice-aanvoerder van de huidige landskampioen, multi functioneel waarbij hij ook vooral de positie van de moderne back van tegenwoordig kan inkleden. Is onder de nieuwe bondscoach ook basisspeler geweest en was zoals Urbeto al zei juist een lichtpuntje in de donkere dagen van Feyenoord waar Timber juist mee deelde in de malaise het afgelopen seizoen. Ik vind het daardoor geen onbegrijpelijke move van Te Kloese want een plek bij de eerste twee dit seizoen levert al meer op dan deze transfersom. Als hij dus nog één seizoen zou blijven en dan voor 25 miljoen zou vertrekken maar je eindigt wel bij de eerste twee heb je er veel meer aan verdient dan je hem nu zou laten gaan voor 26 miljoen en geen vervanger hebt klaar staan. 

Na die wedstrijd tegen Italië is zijn marktwaarde alleen wel met een miljoentje of tien afgenomen. Mijn hemel, die moet je niet als graadmeter pakken voor Geertruida. Want ik ben het wel degelijk met jullie eens dat Feyenoord een hoop mag vragen voor hem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Urbeto:

Het totaalplaatje is momenteel bij Feyenoord te goed om puur voor het geld weg te gaan. Daar moet echt wel een goed verhaal bij zitten. Zeker voor een jongen van Zuid zoals Geertruida. 

Zou Geertruida nog boos kunnen zijn op Feyenoord? Het wijzigen van de voorwaarden door Te Kloese heeft er toch mede voor gezorgd dat zijn 'droomtransfer' nu is afgeketst?

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Michaelinho*:

Zou Geertruida nog boos kunnen zijn op Feyenoord? Het wijzigen van de voorwaarden door Te Kloese heeft er toch mede voor gezorgd dat zijn 'droomtransfer' nu is afgeketst?

Nee. 

Citaat

RB Leipzig heeft zich in De Kuip gemeld met een bedrag van 29 miljoen euro, terwijl Feyenoord dertig miljoen euro wilde ontvangen, plus een aantal gegarandeerde bonussen en nog wat extra premies. In de ogen van 'kamp-Geertruida' was dit een reëel voorstel van de Rotterdammers, en dat RB Leipzig uit het niets de stekker uit de onderhandelingen heeft getrokken, doet dan ook pijn.

Verhaal is nu dat het formeel ingediende bod lager was dan het mondelinge bod.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei MetalMichael:

Nee. 

Verhaal is nu dat het formeel ingediende bod lager was dan het mondelinge bod.

Ah, duidelijk. Nou alleen maar mooi. Goed ook dat Feyenoord nu eindelijk in de positie is om dit op deze manier zo te doen. En nogmaals, ik denk dat bij Feyenoord blijven voor Geertruida zelf niet eens zo slecht is. 

Het zou voor Feyenoord wel lekker zijn als hij zijn contract dan nog met 1 jaar verlengd :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, dit weekend gaat 't echt beginnen. Ik heb er zin in, maar ben ook heel benieuwd naar hoe erg we Kökçü en Szymanski gaan missen in de balans op 't middenveld. Zerrouki - Wieffer - Stengs lijkt me 't meest logisch, maar ik moet het nog zien. Zerrouki is zo ongelofelijk traag, Wieffer leek tot nu toe te veel hooi op zijn vork te nemen en Stengs redelijk flegmatiek. Dat laatste hoeft niet echt een probleem te zijn. Misschien dat ik dan toch liever Wieffer in zijn oude rol zie, met Timber en Stengs ervoor. 

Achterin is er (nog) niet zoveel veranderd en voorin zie ik 't wel goed komen als er nog één buitenspeler (Ivanusec) bijkomt. Dit wordt 't seizoen van Paixao :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Lenstra:

Nou, dit weekend gaat 't echt beginnen. Ik heb er zin in, maar ben ook heel benieuwd naar hoe erg we Kökçü en Szymanski gaan missen in de balans op 't middenveld. Zerrouki - Wieffer - Stengs lijkt me 't meest logisch, maar ik moet het nog zien. Zerrouki is zo ongelofelijk traag, Wieffer leek tot nu toe te veel hooi op zijn vork te nemen en Stengs redelijk flegmatiek. Dat laatste hoeft niet echt een probleem te zijn. Misschien dat ik dan toch liever Wieffer in zijn oude rol zie, met Timber en Stengs ervoor. 

Achterin is er (nog) niet zoveel veranderd en voorin zie ik 't wel goed komen als er nog één buitenspeler (Ivanusec) bijkomt. Dit wordt 't seizoen van Paixao  

Ben het helemaal met je eens, zeker betreft Paixao. Ergens zie ik het ook wel gebeuren dat Ueda als een soort 10 geposteerd gaat worden en Stengs dan op rechtsbuiten. Zondag is dat wellicht te vroeg maar later zou dat nog wel een optie kunnen zijn. Zeker als Ivanusec pas zo laat aansluit. Verwacht ook nog wel naast Ivanusec een nieuwe tien trouwens. Zeker nu Bullaude weg is en hoop verder zo erg dat Dilrosun vertrekt en we daar een nieuwe speler voor in de plaats halen. Dilrosun kan ik gewoonweg niet uitstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

'Pedersen staat voor vertrek bij Feyenoord'

vandaag, 08:26 142 reacties

Marcus Pedersen is dichtbij een vertrek bij Feyenoord. De verdediger staat in de belangstelling van Torino en de verwachting is dat er komende week een akkoord bereikt gaat worden, zo meldt het Algemeen Dagblad. Torino FC is al langer geïnteresseerd in Pedersen en lijkt nu door te pakken.

Feyenoord en Torino FC onderhandelen momenteel over een transfersom en de Italianen hebben een bedrag van zeven miljoen euro over voor Pedersen. De 23-jarige Noor heeft een contract tot medio 2026 in De Kuip en kwam in de zomer van 2021 over voor een bedrag van twee miljoen euro van Molde FK.

Feyenoord heeft met de komst van Bart Nieuwkoop een luxeprobleem achterin. Trainer Arne Slot gaf vrijdagmiddag al aan dat de komst van de 27-jarige rechtsback consequenties kan hebben. ''Nu zitten we wel erg ruim in de opties voor de positie van rechtsback. Misschien dat er nog iets gaat gebeuren op dat vlak.''

Pedersen heeft in totaal 88 wedstrijden gespeeld voor Feyenoord en wist daarin één keer te scoren. De rechtsback was afgelopen seizoen trefzeker in de laatste minuut tegen AZ, waardoor er alsnog drie punten werden behaald. In twee seizoenen gaf Pedersen zeven assists

Mooi bedrag. Heb lang de hoop gehad dat hij in balbezit in de laatste fase kon/zou ontwikkelen, maar dat is helaas uitgebleven. Dat laten de 7 assists in 2 seizoenen wel zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites