Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei JanVertonghen:

En twaalf minder dan het verschil aan punten op de ranglijst

Klopt, wat dat betreft doen jullie het ook daar belabberd. Zo'n groot verschil in kwaliteit en budget, en dan slechts vier nederlagen verwijderd van een ploeg met een blinde aan het roer. Snap dat jullie je een beetje moeten optrekken aan de beker. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Magikarp:

Zijn er maar een paar toch? En we weten wie. Kokkie kijkt normaal nooit dus die wil nu gewoon trollen, die geeft er normaal gesproken niks om behalve als Feyenoord of PSV de tegenstander is. Dus dat moet je relativeren. Dan heb je die provinciaal van een Regis maar dat is ook gewoon een kolderieke vertoning. Verder roept zo'n PJ het vooral over zichzelf af hoor. Beetje tof doen over een 6-2 terwijl dat natuurlijk een uitzonderlijke situatie was. Helemaal in het licht van al die andere wedstrijden  waarin je gewoon NIKS op de mat legt. Ga gewoon zitten, hou je grote gore bek dicht en geniet in stilte van de 6-2 (en dan alleen in de week ná die pot).

Nabeschouwing komt zo. Moet nog ff bijkomen van de indrukken die ik heb moeten verwerken. Waren er veel. Veel nieuwe inzichten gekregen.

Zo.... Is dit even een kwaliteitspost.  Nice Magikarp.

Die PJ inderdaad :-D????

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

(banter)

Goed argument PJ. Je kan zo bij Feyenoord aan de slag. Een omhulsel zonder inhoud, ben niet anders van je gewend. Hoop bombarie altijd maar zodra de vinger op de pijnlijke plek gelegd wordt is er niets over van dat quasi intelligente mannetje. En dan krijg je van die vreemde oneliners waarmee je eigenlijk alleen jezelf voor schut zet. Je weet zelf dondersgoed dat het zo is, maar je liep ff met je hoofd in de wolken. Iets waar 'we' die Ajacieden altijd van beschuldigen. Misplaatste arrogantie was het? Het hele seizoen lijkt het nergens op, je speelt 1 potje goed en dan denk jij dat je in de positie bent om tof te doen. Maar je zal het wel weer om weten te draaien, voor jezelf. Gelukkig heb ik daar, via een andere weg, inmiddels al jarenlang ervaring in opgedaan dus ik weet ook dat dat vechten tegen de bierkaai is. Ja knikken, lachen. Bij dementen speel je ook maar mee om het ze zo makkelijk mogelijk te maken. Eddy Wally, kom er maar in.

tenor.gif?itemid=5405906

Eddy, bedankt.

(/banter)  

Ik kon niet eens een intro bedenken maar PJ is een goed opstapje naar de volgende nietsnut.

Kenneth Vermeer. Kan ballen tegenhouden las ik hier laatst. Nou. Dat was vandaag niet te zien. Ging naar de grond alsof het m'n keeper was in de Weekend League in de pot voor Gold 1. Gold 1 ja, zo goed was ik nooit in FIFA. Zo werd er overigens ook verdedigd: alsof ik zelf de controller in mn klauwen had. Belabberd. Komen we wellicht nog op terug. Moet ik het ook hebben over z'n voetballende kwaliteiten of is een grafiek van de gemiddelde hartslag van de gemiddelde Rotterdam voldoende?

6fdee4331ad3ba5854f18e4899afae29.png

U zag z'n naam al staan. Jan Arie. Wat een man he. Wat een souplesse, wat een handelingssnelheid. De Flits van Rotterdam. Niet voor niets werd ie J-Arie genoemd in Amsterdam. Naar Litmanen. De personificatie van het nadeel van de ontwikkelingen die Sven van Beek ons laat ervaren. Jan Arie weet het niet meer. Verdedigen 2.0. Je moet het kunnen. Lionel Messi, Cristiano Ronaldo, Ronaldinho, Sven van Beek. Velen hebben het geprobeerd, meer zijn er gesneuveld. Zo ook Jan Arie. Maar even zonder dollen, ik stel voor dat we een klein crowdfundinkje opzetten voor een nanny ofzo. Sinds die man een kind heeft is ie nog trager en lomper dan ie al was. Een bal 5x aan moeten raken voor ie goed ligt en hij er wat mee denkt te kunnen doen. Denkt, ja. Want dan is het weer ogen dicht en hopen dat ie de bal niet kwijt is. Kwijt? Jammer. Niet kwijt? Mooi. Balletje terug. Jullie weten dat ik best lollig kan doen af en toe maar hier valt niet meer mee te lachen. Dit is agressieopwekkend slecht.

Over balletjes terug gesproken. Calvin Verdonk. Kun je het hem kwalijk nemen? Deels, natuurlijk. Ik hou van spelers met lef. Om het naar het leven buiten het veld te vertalen: jongens die nog één keer omkijken naar een lekker wijf terwijl moeders de vrouw er al een Ola Toivonentje uit heeft gegooid (elleboog tegen de ribbenkast, red.). Jongens die na het stuklopen van die relatie niet bang zijn om in een Colombiaanse rioolbuis teruggevonden te worden na een date. Calvin was er vandaag één die bij voorbaat al z'n ogen dichtkneep om maar niets te hoeven zien en lekker in Nederland te kunnen blijven. Speel die bal eens met overtuiging in, breng snelheid in het spel. Waarom het niet zijn schuld was? Kom ik zo op terug. Eerst nog even die andere verdedigers behandelen. Cuco Martina. Valt veel over te zeggen, maar voegt niks toe. Gaat simpelweg mee in het niveau. Is een naam op het formulier. Meer niet. St Juste probeert het wel, kán het ook wel, maar laat het niet genoeg zien. Kan een prima back zijn maar wanneer ie dat niet is is het een lul.

Die tegendoelpunten overigens, nu we nog bij de verdedigers zijn. Slecht he? En dan die De Ligt de volgende keer goed aanpakken zou je denken. Nope. Lekker vrij laten. Doet ie toch niet nog een keer. Er zit dan toch wel iemand op de bank of op het veld die dan ff ingrijpt? Allejezus zeg. Wat een stel dooie mafkezen allemaal.

Terug naar het werkelijke probleem. Mister Tonna. Kan mezelf gaan herhalen en misschien doe ik dat ook maar. Loopt met bal of loopt achter de bal aan. Ziet het spelletje niet. Snapt er niks van. Kan alleen ballen afpakken. Dat zorgt voor zo enorm veel problemen in de opbouw. Dan krijg je zo'n bejaarde die de bal op moet komen halen (wat ie dan ook wel vaker mag doen eigenlijk, ondanks dat het niet nodig mag zijn), of je twee gevaarlijke mannen aan de flanken moeten het doen. Dat werkt niet. Ik zag rond de 29e minuut Ajax op dezelfde manier opbouwen als Feyenoord. Paar kutballetjes breed achterin en opeens was het tik tik tik. Randje 16 andere kant. Hoe? Beweging. Lopende middenvelders. Clasie loopt niet, die komt ballen ophalen om hem dan zelf aan Arie te geven. Die doet dan net alsof het een ei is die die gelegd heeft. Vilhena loopt pas als ie de bal heeft of hem net is kwijtgeraakt. Toornstra loopt wel maar het blijft een Immers 2.0. Daar win je het ook niet op. Dan krijg je dus van die eindeloze balletjes breed en terug. Geen fantasie, geen lef. En niemand die er wat aan doet. Ze laten het allemaal maar gebeuren. Lafbekken, stuk voor stuk.

Nog even over Vilhena: Ik daag iedereen uit om mij alle beelden in 4K te sturen die ze maar kunnen vinden waarin De Ton een bal goed raakt, zoals ie bedoeld was. Ik heb hier een USB stickje van 64 kb, dat moet genoeg zijn.

Dan komen we bij onze grote vedette. Ingenieur Berghuis. De man waar boeken over geschreven zijn. In het bijzonder de DSM-V. Eigenlijk heb ik niet eens de kracht meer om hier nog wat over te verzinnen. Het is gewoon hopeloos, op alle vlakken. Ik heb me kapot lopen ergeren aan dat achterlijke 'uitverdedigen' van hem, wat met meer geluk dan wijsheid goed ging. Mooiweervoetballertje met een scala aan kronkels in de kop. Schijnt dat z'n rugnummer daaraan gerelateerd is. Vast een lieve jongen, en ik heb ook echt geen hekel aan hem, maar het is gewoon niet goed. Als Tapia of Ayoub nog een stageplek over hebben valt er vast wel een subsidie te regelen.

Over Larsson en Clasie heb ik verder niet bijzonder veel te vertellen. Clasie speelde voor het eerst weer eens een aardige pot. Larsson was vrij onzichtbaar, op die enorme kans na. 'Moet erin' zou je zeggen, maar afmaken is geen kwaliteit schijnt, dus dit kan gebeuren. Trekt vanzelf bij. En, eerlijk is eerlijk, die loopactie en het afhouden van die watergieter was natuurlijk van een fenomenaal niveau. Moet ie vaker laten zien, dan kan ie écht belangrijk worden. Jammer dat het dsmmetje de voorkeursbehandeling geniet.

De wissels. Haps is goed he? Lekkere drang naar voren. Loopt met overtuiging over dat veld. Prima. Jorgensen liep weer te forceren als een Oostenrijker die de sleutel van de kelder kwijt was. Vind dat altijd een beetje pijnlijk om te zien. Geen overzicht.

Los van alle grappen en grollen is het van de zotte dat de VAR niks over zo'n situatie bij de 0-1 te zeggen heeft. Perez had het over dat ze al genoeg te doen hebben en vertaalde het naar vrije trappen e.d. Dat kan wellicht zo zijn, maar ze zitten daar met z'n tweeën. Ze moeten tóch alles terugkijken, dus als ze dat zien kunnen ze ingrijpen. Simpel. Sterker nog, doe het dan alleen na een goal, zoals nu ook gebeurd. Voor shirtje trekken bij de cornervlag wordt nu ook niet alles uit de kast gehaald, tenzij het een doelpunt oplevert aan de andere kant. Dan moeten ze die 'nietszeggende vrije trappen' waar Perez op doelde óók nakijken. Dat doen ze, en dat werkt. Kan er wel 1 gaan roepen dat het spel dan al hervat is, maar vergeet niet dat de bond zelf de regels maakt, er zijn geen natuurkundige wetten die het onmogelijk maken. En anders een challengesysteem erin. Hockey is best een vergelijkbare sport, zeer dynamisch. Gaat daar ook prima.

Mijn excuses aan @007mark voor het lage niveau van deze nabeschouwing. De creativiteit is er volledig uitgeslagen door die uilenballen op het veld.

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zure sukkels, gewoon verloren van een kwalitatief betere ploeg. En dan maakt alles wat er in de wedstrijd is gebeurd niet uit... Leg je er bij neer en trek nog een keer aan je pieletje. Als dit Feyenoord weer een prijs had gewonnen had dat wel het failliet van het Nederlandse voetbal ingehouden. Ik ga geen quasi-lollige posts hier aan wagen, dat laat ik aan de psychiater van dienst uit, die trouwens zichzelf eens zou moeten analyseren met al zijn frustraties en lolligdoenerij...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou waar zal ik eens beginnen. Gebeurt mij echt zelden, maar ben nu dus de day after nog steeds echt geïrriteerd. Hebben ze dat ook mooi eens voor elkaar. Kan wel beginnen over de scheidsrechter, maar dan maken we ons club ook veel te klein mee he. Schiet gewoon zelf twee ballen erin in het eerste kwartier, dan is er helemaal niets aan de hand. Dat je dan voor rust een onterechte goal tegen krijg, dat is kut. Maar je kan ook de boel dan in de rust gewoon weer even op scherp zetten en in de tweede helft doorpakken. Nee, vervolgens kom je als een stel slappelingen weer het veld op en lukt echt helemaal niets meer. De ware aard van de kwaliteiten kwam weer naar boven. Iets wat je overigens tussen minuut 30 en 45 van de wedstrijd ook al zag gebeuren. En dan was Ajax niet eens zo goed he gisteren.

Toch even een paar man die ik wil benoemen, te beginnen bij Jan-Arie van der Heijden. Vond hem in de eerste fase van de wedstrijd eigenlijk ijzersterk met een aantal goede inspeelpasses op het middenveld en zelfs richting Van Persie. Afgelopen zondag tegen PSV was dit ook al het geval, waarbij hij het team verschillende keren onder de druk vandaan kreeg. Tweede helft was er gister helaas niets meer van terug te zien. Komt dit dan door Baco, denk het niet he. Nee, denk dat je dan toch moet gaan wijzen in de richting van het middenveld. Die zien het allemaal gewoon niet zo goed he. Allemaal dravers waarbij de techniek hun vaak in de steek laat. Zie Toornstra, die eigenhandig twee aanvallen om zeep helpt. Eerst een half balletje opzij naar Van Persie die niet aankomt in de eerste helft. In de tweede helft een schot wat nergens voor nodig was. Schrok volgens mij zelf van de kans, geen idee. Helaas kan ik er nog wel inkomen dat je Toornstra in de basis zet, heb je nu eenmaal nodig zo'n speler.

Wie je helemaal niet nodig hebt, Tonny Vilhena. Zal vast goed zijn in de kleedkamer om af en toe een aantal hiphop nummertjes op de speakers te knallen. Dat ie dan op zijn kleedkamerstoel staat met zijn kont naar achteren wanneer Bizzey begint met zijn Culo Culo. Staat inmiddels op bijna 198 Eredivisiewedstrijden in het shirt van Feyenoord, maar dat zijn er natuurlijk 200 te veel. En oh wat ziet het er allemaal moeilijk uit wat hij doet he. Draaft, komt een tegenstander tegen, draait heel moeilijk, passt al vallend de bal door. Kan het publiek ook weer in zijn handen klappen omdat hij zo hard heeft gewerkt. Zoals Eric Meijers zou zeggen: GEWOON KUT! Clasie was gister nog enigzins de positieve noot.

Misschien kan iemand het mij vertellen, maar zal zelf eerst proberen om tot een antwoord te komen op de volgende vraag: Waarom wordt er een hand boven het hoofd gehouden van Steven Berghuis? Laat duidelijk zijn dat hij een uitstekende techniek heeft en dat hij ook productief KAN zijn, maar hij laat het niet zien. Dan zou het toch helemaal niet gek zijn om hem gewoon eens te laten toekijken vanaf de zijkant? Zelfde geld eigenlijk in mindere mate voor Sam Larsson aan de andere kant. Zag eigenlijk weer hetzelfde als afgelopen zondag tegen PSV. Verdediging voetbalt onder de druk vandaan -> bal naar het middenveld -> houden het overzicht en spelen naar de zijkant -> Larsson/Berghuis komt met een balletje terug. NEE NEE NEE zou Glennis Grace roepen. Op deze manier haal je de snelheid uit het spel en renderen je backs ook niet, die volgens mij echt wel mee op WILLEN komen. Bij Verdonk vraag ik me af of hij het kan, maar die staat er ook enkel bij gebrek aan beter. Op termijn verwacht ik daar Haps wel weer. Ik zou nog proberen te komen met een antwoord, nou daar komt ie: We hebben niks beters. Een trieste conclusie, maar niet minder waar.

Tot zover mijn kritiek op de spelers, dan nu naar het zogenaamde Legioen. Heb mensen weg zien gaan na 70 minuten. Dan moet je je echt heel hard gaan schamen hoor. 'Feyenoord-thuis gekkenhuis, we staan altijd achter de ploeg, wij lopen niet weg' etc. etc. Dit soort mensen mogen even heel gauw hun seizoenkaart inleveren en nooit meer het autotje pakken richting De Kuip. Oprecht plaatsvervangende schaamte voor dit soort mensen.

Zal binnenkort nog wel komen met een opstelling voor het volgende seizoen, want moet echt iets veranderen. Ook in het bestuur overigens, want Van Geel is ook over zijn houdbaarheidsdatum heen.

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei 007mark:

Komt dit dan door Baco, denk het niet he

De beste man staat 5 keer een bal aan te tikken voor ie hem onder controle heeft. En niet zo langzaam ook. Half struikelend. Kop omlaag. Bal onder zn lichaam. Er ligt veel aan het middenveld maar dit doet ie zelf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Magikarp:

De beste man staat 5 keer een bal aan te tikken voor ie hem onder controle heeft. En niet zo langzaam ook. Half struikelend. Kop omlaag. Bal onder zn lichaam. Er ligt veel aan het middenveld maar dit doet ie zelf

Je bent het ook niet met me eens dat hij tegen PSV en gisteren de eerste helft gewoon goed speelde?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei 007mark:

Je bent het ook niet met me eens dat hij tegen PSV en gisteren de eerste helft gewoon goed speelde?

Wellicht dat ik biased ben door de overdosis aan tyfusballetjes breed en terug waardoor mn hersenen murw geslagen zijn, maar kan me niet herinneren dat ik dacht dat Arie goed was gisteren. Sowieso, als je zo onder een bal doorgaat in de eerste helft omdat je in eerste instantie al 1) te laat reageert en 2) nog eens te traag bent, kun je eigenlijk al niet meer spreken van goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Magikarp:

Wellicht dat ik biased ben door de overdosis aan tyfusballetjes breed en terug waardoor mn hersenen murw geslagen zijn, maar kan me niet herinneren dat ik dacht dat Arie goed was gisteren. Sowieso, als je zo onder een bal doorgaat in de eerste helft omdat je in eerste instantie al 1) te laat reageert en 2) nog eens te traag bent, kun je eigenlijk al niet meer spreken van goed. 

Dat is het nieuwe verdedigen toch? Is in de leerschool geweest bij Sven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na een prestatie als gister van Blom, kan je daar wel kritiek op hebben zonder dat je je club klein maakt. Ik ben het met je eens dat we ten opzichte van Ajax kwaliteit tekort komen en we voor een groot deel de hand in eigen boezem moeten steken, maar Blom z'n beslissingen waren gister zeer nadelig voor het wedstrijdverloop (vanuit Feyenoord perspectief dus). Dat kan je best benoemen zonder dat je Calimero bent.

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Pino:

Jullie kregen ook een corner die er geen was.....

Dat zag je ook pas toen je Regis z'n post zag natuurlijk. Daarbij is dat óók een slechte beslissing geweest, volgens mij is er niemand die anders zegt of zou zeggen. Dat wordt enkel niet benoemd omdat dat niet zo duidelijk in beeld was.

14 minuten geleden zei 007mark:

Dat is het nieuwe verdedigen toch? Is in de leerschool geweest bij Sven.

Het is een leuk begin, maar dan had ie rood moeten pakken. Komt tekort.

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites