Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

Ik durf het bijna niet te vragen, maar ben ik de enige die door de corona is beginnen te twijfelen over mijn seizoenskaart? Ik heb er al 20 jaar eentje samen met m'n pa en ook dit jaar heb ik er weer een genomen. Aan de ene kant mis ik de Kuip heel erg, maar ik betrap me er steeds vaker op dat op de bank liggen en wedstrijdjes kijken ook wel heel relaxed is... 

En mijn vriendin vindt het ook niet bepaald vervelend dat ik niet meer mijn hele zondag kwijt ben:-D We wonen nog niet samen, dus we zien elkaar niet supervaak (zeker ook omdat zij in de zorg zit, ongeveer om het weekend moet werken en vaak doordeweeks vrij is, terwijl ik kantoorslaaf ben), dus om dan weer een extra dag kwijt te zijn vind ikzelf ook lang niet altijd leuk.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik merk juist dat ik er veel minder om geef, normaal ken ik het speelschema een maand van te voren uit me hoofd en nu weet ik niet eens tegen wie we moeten over 2 weken. Als we weer terug mogen ga ik bijna in een slaapzak voor de poort liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon geen kloten gecreeërd voor rust. Bedroevend. PEC doet wel precues wat je moet doen tegen Feyenoord. Lekker verdedigen en laat maar komen. Als Malacia en Geertruida dit soort voorzetten blijven geven zal er weinig veranderen in de 2e helft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb mezelf toch weer enorm lopen ergeren. Eigenlijk alleen Leroy Fer en Marcos Senesi die een goede wedstrijd speelden. Voor de rest was het niks (Sinisterra misschien). Geen tempo aan de bal, simpele breedtepasses gaan fout etc. Hierdoor ga je nog veel punten verliezen. Als je zondag zo speelt gaat het gewoon weer net zo als in 2019.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorig jaar heb ik voor het eerst Ajax - Feyenoord compleet geskipt en m'n telefoon uit gezet, na al die jaren pijn lijden. Stiekem beviel dat ook wel prima;e Maar zondag ga ik toch maar weer kijken, heb toch weer ijdele hoop, met name omdat het zonder publiek is, maar het zal wel weer "gewoon" 4-1 worden ofzo ben ik bang...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-1-2021 om 11:49 zei RicoV1989:

Ik durf het bijna niet te vragen, maar ben ik de enige die door de corona is beginnen te twijfelen over mijn seizoenskaart? Ik heb er al 20 jaar eentje samen met m'n pa en ook dit jaar heb ik er weer een genomen. Aan de ene kant mis ik de Kuip heel erg, maar ik betrap me er steeds vaker op dat op de bank liggen en wedstrijdjes kijken ook wel heel relaxed is... 

En mijn vriendin vindt het ook niet bepaald vervelend dat ik niet meer mijn hele zondag kwijt ben:-D We wonen nog niet samen, dus we zien elkaar niet supervaak (zeker ook omdat zij in de zorg zit, ongeveer om het weekend moet werken en vaak doordeweeks vrij is, terwijl ik kantoorslaaf ben), dus om dan weer een extra dag kwijt te zijn vind ikzelf ook lang niet altijd leuk.... 

Ik ga ook niet verlengen, maar dat komt meer doordat ik voor m'n studie naar alle waarschijnlijkheid een paar maanden in het buitenland zal zijn volgend seizoen. Mis de Kuip wel echt enorm en vind thuis kijken echt vreselijk saai (zit je dan op de bank te schelden na weer een vreselijke bal van Diemers, vrij pathetisch), dus ik zou niet om die reden m'n SK opzeggen. Maargoed, die keuze kan je zelf het beste maken natuurlijk. Zeker door Corona is er nog veel onzeker, acht de kans zelf zeer aannemelijk dat je hoe dan ook niet het hele seizoen met 50.000 man in de Kuip gaat zitten dus elk weekend weg zit er dan toch al niet in. 

Verder over gisteren: hemeltergend slechte wedstrijd, wel de verdiende punten. Snel vergeten en het vizier op zondag, zou mooi zijn als je daar de schade kan beperken. Zal wel 2-0 oid worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Urbeto:

Ik ga ook niet verlengen, maar dat komt meer doordat ik voor m'n studie naar alle waarschijnlijkheid een paar maanden in het buitenland zal zijn volgend seizoen. Mis de Kuip wel echt enorm en vind thuis kijken echt vreselijk saai (zit je dan op de bank te schelden na weer een vreselijke bal van Diemers, vrij pathetisch), dus ik zou niet om die reden m'n SK opzeggen. Maargoed, die keuze kan je zelf het beste maken natuurlijk. Zeker door Corona is er nog veel onzeker, acht de kans zelf zeer aannemelijk dat je hoe dan ook niet het hele seizoen met 50.000 man in de Kuip gaat zitten dus elk weekend weg zit er dan toch al niet in. 

Verder over gisteren: hemeltergend slechte wedstrijd, wel de verdiende punten. Snel vergeten en het vizier op zondag, zou mooi zijn als je daar de schade kan beperken. Zal wel 2-0 oid worden. 

Ik had voor corona ook nooit van z'n leven gedacht dat ik dit ooit zou zeggen.... En in de praktijk zal ik hem ook wel gewoon weer verlengen hoor, alleen dit is voor het eerst dat ik twijfel heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Feyenoord gaat er alles aan doen om Aliou Balde te contracteren. De clubleiding van de Rotterdammers zijn overtuigd geraakt van de kwaliteiten van de 18-jarige buitenspeler.

Dit meldt Feyenoord TM. Scouts van Feyenoord hebben Balde bekeken en de rapporten blijken overtuigend genoeg om actie te ondernemen. Balde is geboren op 18 december in 2002 en komt uit Senegal en speelt momenteel bij Diambars de Saly Dourbel.

Leuk, zo'n ruwe diamant 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik acht Feyenoord wel in staat om de schade te beperken. Ik zie, ook gezien de vorm van Ajax, niet direct redenen om te denken dat Feyenoord even heel dik gaat verliezen. Maar of er ook daadwerkelijk te stunten valt, is iets anders. Dan moet je echt gaan profiteren van de zwaktes van Ajax en die zitten in de omschakeling. Restdefensie (middenveld vooral) is soms zwak en centraal achterin ligt er een gebrek aan snelheid en wendbaarheid. Dat kan Ajax oplossen met Timber of Martinez, maar het lijkt me niet dat ze allebei spelen. Maar daar zal Feyenoord, denk ik, op in moeten zetten. Een defensieve, frustrerende structuur aanhouden en in de omschakeling diepte vanuit zowel het middenveld (Toornstra, Diemers, of zelfs Linssen?) als centraler voorin. Dat laatste is lastig. Sinisterra is dan de enige echte optie die je hebt. Haps als spits opstellen gaat ook wel erg ver. 

Wat ik misschien zou doen is een 4-4-2 formatie aanhouden. Berghuis op rechts, Haps op links en voorin Sinisterra en Linssen of Toornstra. Kunnen eventueel bij balbezit Ajax nog wat terugzakken of actief storen en in de omschakeling hebben ze wel het loopvermogen en de diepte om het Ajax daar lastig te maken. 

Wat denken jullie, gaat Advocaat een spits opstellen? En zo ja, wie zou dat moeten zijn volgens jullie? Ik heb die Pratto nog weinig gezien, dus kan daar niet veel over zeggen. Ik heb wel een beetje het idee dat om Ajax pijn te doen je echt meer hebt aan snelheid of in elk geval bewegelijkheid, dynamiek en diepte. Vraag me af of dan één van die toch wat logge spitsen daarbij gaat helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jorgensen voorin dus :cab:

EDIT: Had zelf met Haps/Sinisterra/Narsingh gaan spelen voorin. Vol op de counter, met Berghuis als spelverdeler op 10. Daar achter een blok van 6 met Fer en Toornstra vlak voor de defensie.

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Zeus:

Wat denken jullie, gaat Advocaat een spits opstellen? En zo ja, wie zou dat moeten zijn volgens jullie? Ik heb die Pratto nog weinig gezien, dus kan daar niet veel over zeggen. Ik heb wel een beetje het idee dat om Ajax pijn te doen je echt meer hebt aan snelheid of in elk geval bewegelijkheid, dynamiek en diepte. Vraag me af of dan één van die toch wat logge spitsen daarbij gaat helpen.

Ik had altijd met Haps-Sini-Berghuis begonnen. Berghuis een beetje hangend om een van de andere twee te kunnen lanceren. Maar Sinisterra schijnt niet fit te zijn voor 90 minuten, dan had je Pratto's kwaliteiten in de lucht wel goed kunnen gebruiken. Keuze voor Jørgensen begrijp ik niet. 

Maar hoe dan ook; in Dick we trust, op naar de eerste zege in Amsterdam in 15 jaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei 007mark:

Jorgensen voorin dus :cab:

EDIT: Had zelf met Haps/Sinisterra/Narsingh gaan spelen voorin. Vol op de counter, met Berghuis als spelverdeler op 10. Daar achter een blok van 6 met Fer en Toornstra vlak voor de defensie.

Dan had het nu al 3-0 gestaan. Je hebt echt een compacte, defensieve opstelling nodig met dit elftal tegen Ajax, dat is wel te zien voorlopig.

Ik vind het sowieso maar naïef van Advocaat om 4-3-3 met Jorgensen in de spits te spelen. Dan ga je dus automatisch al voetballend iets proberen met ook Berghuis zo diep op rechts. Moet alle diepte weer van links komen, net waar Ajax dat het beste op kan vangen. Tja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jorgensen nochtans de beste man aan Feyenoordkant. Duidelijke rol in defensief opzicht, maar bij balbezit ook ruim voldoende bezig.

Wil niet iedere week zeuren op Diemers, maar die moet zelf toch ook wel tot de conclusie zijn gekomen dat hij op alle fronten één of meer treetjes tekort komt voor Feyenoord 1...

bewerkt door MetalMichael
Link naar opmerking
Deel via andere websites