Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

8 minuten geleden zei Arezo:

Nee, maar ik was gisteren op het strand en toen zag ik een Vikingboot aanmeren. Het enige wat hij bij zich had was een laptop. Dus ik denk dat hij elk moment kan aankomen.

Ik heb gehoord dat de inwoners van Dorestad al enkele dagen in angst leven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar wel tijd voor een geruchtje;

Citaat

Zondag 4 juni
'Ajax-afgevaardigden in Istanbul voor Güler en Aktürkoglu'
Ajax-afgevaardigden zouden afgelopen weekend in Istanbul zijn geweest om Arda Güler en Kerem Aktürkoglu te bekijken, zo schrijft Fener Global. De twee aanvallend ingestelde voetballers ontmoetten elkaar tijdens Galatasaray - Fenerbahçe, de wedstrijd die door de ploeg van Aktürkoglu afgetekend met 3-0 werd gewonnen. Het vermeende Ajax-target was goed voor één assist. Naar verluidt zou Ajax momenteel een bod aan het voorbereiden zijn op Güler, het toptalent van de uitploeg van zondag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

https://www.ajax.nl/artikelen/replay-en-ajax-verlengen-samenwerking-tot-2027/

Citaat

Ajax en Replay hebben hun samenwerking verlengd. Replay is sinds 2020 Official Sponsor van Ajax en blijft dit met deze tussentijdse verlenging minimaal tot en met 2027. Replay kleedt de spelers van Ajax en Ajax Vrouwen als ze op weg zijn naar wedstrijden, alsmede de directie en Ajax-medewerkers die rondom wedstrijden in functie zijn.

Getverderrie. Ik mag hopen dat Replay ook nette maatpakken in hun collectie heeft, want die foeilelijke spijkerjasjes kun je beter meteen in de vuilnisbak smijten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die jongen komt niet. Kun je nu al uittekenen.

Verwacht van Sven nog wel wat uit de onzichtbare hoge hoed. Ook gegeven alles rondom de trainer verwacht ik best een vrij stille transferzomer waar alles pas vlak voor bekendmaking uitlekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorlopig verwacht ik eerst witte rook rondom de trainer, als die er niet al stiekem is en zij slechts wachten uit respect voor Johnny. Verder, hoe goed is Güler nu al? Wanneer er veel geld betaald zou worden, gaat hij dan op zijn leeftijd al direct het verschil maken. Of is dat helemaal geen realistisch verwachtingspatroon.

Persoonlijk deel ik wel met @Rogier. dat ik niet verwacht dat deze jongen werkelijk gaat komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Hwb:

Dat ligt eraan wie de nieuwe trainer wordt.

Dan nog zou ik het dood zonde vinden. Ik vond het niet alleen de trainer onder wie ik het beste voetbal gezien heb bij Ajax, ik vind het ook gewoon echt een heerlijk persoon. Mocht hem zo graag horen praten ook. Ongeacht wie er nu trainer wordt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een vieze gladjakker is die vent hè, tering. Vond ‘m bij de Cor Potcast al echt heel slecht uit de verf komen, maar hier bewijst hij al helemaal een hele typische gladde makelaar te zijn. Of zoals Daniël Arends zou zeggen: “Makelaars zijn helemaal gemaakt van **lijer.”

Weten we ook weer hoe de lijnen richting Verweij liepen de afgelopen maanden trouwens. Had dat nog niet zo door, maar Rob Jansen heeft gewoon een beetje stemmingmakerij doorgevoerd bij de Televaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei ElMarcos:

Voorlopig verwacht ik eerst witte rook rondom de trainer, als die er niet al stiekem is en zij slechts wachten uit respect voor Johnny. Verder, hoe goed is Güler nu al? Wanneer er veel geld betaald zou worden, gaat hij dan op zijn leeftijd al direct het verschil maken. Of is dat helemaal geen realistisch verwachtingspatroon.

Persoonlijk deel ik wel met @Rogier. dat ik niet verwacht dat deze jongen werkelijk gaat komen.

Güler heeft zo ontiegelijk veel talent. Als hij echt wat van zijn carrière wilt maken, gaat die naar Ajax en vertrekt over 2 jaar voor minimaal het dubbele naar een topclub. Weet niet om hoeveel het gaat, maar als Fenerbahçe slim is doen ze nog een doorverkoop clausule erin betrekken. 

Akturkoglu is wel verder in zijn ontwikkeling en zou eventueel kunnen eindigen bij een Dortmund of Milan. Güler eindigt normaal gesproken bij Barcelona 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even wat leuke quotes:

Citaat

"De échte voetbalmensen binnen een club – en dat hoeven niet per se oud-voetballers te zijn, maar wél mensen die het dna hebben – worden langzamerhand aan de zijkant geparkeerd."

Citaat

"Als de voetballerij nou eens ergens vanaf moet, is het van headhunters. Denk, zoals het voorheen ging, zelf na binnen je vereniging."

Citaat

"Een van de grootste clubs ter wereld haalt iemand binnen die helemaal geen technisch directeur, maar een hoofdscout is. En Hendriks, een hockeyer, heeft dat gedaan. Dat zijn functie in het grootste voetbalbedrijf van Nederland chief sports officer is en geen chief football officer is toch alleszeggend en kolderiek tegelijk? Toch mag die meneer Mislintat dankzij hem doen en laten wat hij wil. (...) Cruijff draait zich om in zijn graf."

En dan eerst deze quote (vooral het vetgedrukte):

Citaat

"Michael heeft een gigantisch belangrijke taak. Ik hoop dat hij in deze rol kritisch kijkt. Dit is een kans om de club Ajax genadeloos hard schoon te vegen. Michael is een buitengewoon sympathieke en capabele man, maar moet dat loyale en empathische even van zich af zetten. Kies geen aardige, maar de juiste mensen."

En dan met het volgende aan komen zetten:

Citaat

"In mijn ogen zou Frank Rijkaard de ideale rvc-voorzitter zijn en Marco van Basten de perfecte commissaris technische zaken. Maak Jordi Cruijff technisch directeur en Dennis Bergkamp hoofd opleidingen en laat Winston Bogarde daarin met zijn mentaliteit een belangrijke rol spelen. Met deze rugdekking zou Heitinga prima de Ajax-trainer kunnen zijn. Dit is een goed stel, hoor. Welke échte Ajacied zou dit nou niet toejuichen?"

:-D Wat een grap. Hij wil ook meteen even de hele net aangestelde organisatie schoon laten vegen door Michael van Praag.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Rogier.:

In mijn ogen zou Frank Rijkaard de ideale rvc-voorzitter zijn en Marco van Basten de perfecte commissaris technische zaken. Maak Jordi Cruijff technisch directeur en Dennis Bergkamp hoofd opleidingen en laat Winston Bogarde daarin met zijn mentaliteit een belangrijke rol spelen. Met deze rugdekking zou Heitinga prima de Ajax-trainer kunnen zijn. Dit is een goed stel, hoor. Welke échte Ajacied zou dit nou niet toejuichen?

Dit zijn toevallig ook bijna allemaal mensen uit zijn stal? Of dat net nog niet. Hij is wel een klein beetje conservatief hè? Ome Rob. Het is misschien een ongepaste vergelijking maar Feyenoord is dit jaar ook kampioen geworden met allemaal ingewikkelde functies (waar ook lacherig over gedaan werd). Ik vind het altijd wel typisch dat wanneer er een trainer van buiten af komt of lijkt te komen dat er een bepaald sentiment intreedt. Heeft Sjakie (die man is bijna 85!!) al gereageerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Arezo:

Dit zijn toevallig ook bijna allemaal mensen uit zijn stal? Of dat net nog niet.

Natuurlijk is dat zo. Maar dit zijn gewoon de 'juiste' mensen hoor ;)

13 minuten geleden zei Arezo:

Het is misschien een ongepaste vergelijking maar Feyenoord is dit jaar ook kampioen geworden met allemaal ingewikkelde functies (waar ook lacherig over gedaan werd).

Vind het helemaal geen ongepaste vergelijking. Als je kijkt wat voor organisatie clubs die het goed doen met de middelen die ze hebben tegenwoordig hebben opgetuigd (de Brightons en Midtjyllands van deze wereld bijvoorbeeld), kun je wel stellen dat je mee moet met de tijd. Voetbal is lang niet alleen maar goed tegen een bal kunnen trappen, maar mentaliteit, fysieke onderhouding en intelligentie zijn net zo, zo niet meer belangrijk tegenwoordig. Ook in het coachschap worden hele andere dingen gevraagd dan vroeger; de meeste oud-voetballers voldoen simpelweg niet.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites