joostmakaay Geplaatst 24 februari 2023 Share Geplaatst 24 februari 2023 Hoezo is een blunder van de keeper "pech"? Als het veldspel redelijk is, maar je keeper een flater maakt, dan heb je toch alsnog geen goede wedstrijd gespeeld? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 24 februari 2023 Share Geplaatst 24 februari 2023 21 minuten geleden zei joostmakaay: Hoezo is een blunder van de keeper "pech"? Als het veldspel redelijk is, maar je keeper een flater maakt, dan heb je toch alsnog geen goede wedstrijd gespeeld? En in welk universum is de blunder van Rulli erger dan de misser van Kudus? Het enige verschil is dat een fout van je keeper altijd direct leidt tot een tegengoal, terwijl een gemiste kans zich niet zo direct laat voelen. Beide zegt letterlijk niks over hoe je speelt. Wat een ontstellende partij lariekoek is dat zeg..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 24 februari 2023 Share Geplaatst 24 februari 2023 Ik vond Real ook slecht spelen tegen Liverpool, zag je de blunder van Courtois bij de goal van Salah? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
voetbalfan14 Geplaatst 24 februari 2023 Share Geplaatst 24 februari 2023 We speelden gewoon twee keer enorm kut tegen union berlin. Je kan er uren over discussiëren maar die wedstrijden waar toch niet om aan te gluren hoe slecht het was. Nauwelijks kansen gecreëerd er veel meer tegen gehad. Gewoon dik terecht eruit. Heitinga is echt geen wondercoach, ja hij heeft de sfeer in team weer wat verbeterd. Maar hoop niet dat die na de zomer er nog zit(wat ik opzich nog best aannemelijk is, als die gewoon minstens 2e wordt). 3-4-3 leuk idee maar als je als nog weinig via de zijkant speelt, maar alles door drukke centrum wil doen. Ja dan loop je jezelf keer op keer vast, zoals we elk jaar weer zien. En we weer knullig worden uitgeschakeld. De heenwedstrijd hadden we nog geluk dat er een goal werd afgekeurd, nu kreeg je een penal makkelijk tegen, je keeper maakt een flinke fout, en bij de corner gaat er ook van alles mis. Dan snap ik niet dat onze rechtsbuiten en lucca er heel laat inkomen. Want lijkt mij dat het veld zo breed mogelijk moet maken, nou als je dan zonder backs speelt dan maak je het veld al minder breed(zeker als je buitenspelers liever naar binnnenkomen). 1 uur geleden zei cimbomcu: Ik vond Real ook slecht spelen tegen Liverpool, zag je de blunder van Courtois bij de goal van Salah? Ik zag ze anders wel 5 keer scoren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 24 februari 2023 Share Geplaatst 24 februari 2023 Haha wat een vergelijking ook Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 24 februari 2023 Share Geplaatst 24 februari 2023 Bayern kan niet winnen van Union, maar wij gaan ervan uit dat het een easy win voor Ajax moet zijn. Oke maatjes, succes verder met jullie leven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 24 februari 2023 Share Geplaatst 24 februari 2023 35 minuten geleden zei ElMarcos: En in welk universum is de blunder van Rulli erger dan de misser van Kudus? Het enige verschil is dat een fout van je keeper altijd direct leidt tot een tegengoal, terwijl een gemiste kans zich niet zo direct laat voelen. Beide zegt letterlijk niks over hoe je speelt. Wat een ontstellende partij lariekoek is dat zeg..... Maar waarom valt die blunder dan onder pech volgens sommige? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 24 februari 2023 Share Geplaatst 24 februari 2023 Union kan weer niet winnen van Schalke, dat weer niet kan winnen van: 1. FC Köln 1. FC Union Berlin 1899 Hoffenheim Bayer 04 Leverkusen Bayern Munich Borussia Dortmund Borussia Mönchengladbach Eintracht Frankfurt FC Augsburg FC Schalke 04 Hertha Berlin RB Leipzig SC Freiburg VfB Stuttgart VfL Wolfsburg Werder Bremen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 24 februari 2023 Share Geplaatst 24 februari 2023 13 minuten geleden zei joostmakaay: Maar waarom valt die blunder dan onder pech volgens sommige? Het was een ongelukkig moment. Hij maakt een fout. De pech is wat mij betreft dat het net op dat moment gebeurt, want van alle momenten dat je het niet wilt, wilde je het daar ook niet. maar goed elke speler maakt fouten. Alleen kun je wel stellen dat de eerste twee goals niet bepaald voort komen uit echt het plan van Union, maar meer pech en fouten aan de kant van Ajax. Dat kun je als pech zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 24 februari 2023 Share Geplaatst 24 februari 2023 (bewerkt) 55 minuten geleden zei voetbalfan14: We speelden gewoon twee keer enorm kut tegen union berlin. Je kan er uren over discussiëren maar die wedstrijden waar toch niet om aan te gluren hoe slecht het was. Nauwelijks kansen gecreëerd er veel meer tegen gehad. Gewoon dik terecht eruit. Heitinga is echt geen wondercoach, ja hij heeft de sfeer in team weer wat verbeterd. Maar hoop niet dat die na de zomer er nog zit(wat ik opzich nog best aannemelijk is, als die gewoon minstens 2e wordt). 3-4-3 leuk idee maar als je als nog weinig via de zijkant speelt, maar alles door drukke centrum wil doen. Ja dan loop je jezelf keer op keer vast, zoals we elk jaar weer zien. En we weer knullig worden uitgeschakeld. De heenwedstrijd hadden we nog geluk dat er een goal werd afgekeurd, nu kreeg je een penal makkelijk tegen, je keeper maakt een flinke fout, en bij de corner gaat er ook van alles mis. Dan snap ik niet dat onze rechtsbuiten en lucca er heel laat inkomen. Want lijkt mij dat het veld zo breed mogelijk moet maken, nou als je dan zonder backs speelt dan maak je het veld al minder breed(zeker als je buitenspelers liever naar binnnenkomen). Dit is gewoon echt niet waar. Eerste wedstrijd was kut. Gisteren speelde je een heel behoorlijke pot. Redelijk goed in de opbouw, veel beweging en positiewisselingen, paar keer (niet heel vaak) de verdediging van Union uit elkaar gespeeld. Betere kansen gecreeërd dan Union. Als je die pot van gisteren wint, zegt niemand dat je het gestolen hebt. Sterker nog, dan hadden we het nu gehad over het goede spel van Ajax. Het resultaat is volgens mij veel te bepalend hoe er naar het spel gekeken wordt. 24 februari 2023 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
voetbalfan14 Geplaatst 24 februari 2023 Share Geplaatst 24 februari 2023 1 uur geleden zei Hwb: Dit is gewoon echt niet waar. Eerste wedstrijd was kut. Gisteren speelde je een heel behoorlijke pot. Redelijk goed in de opbouw, veel beweging en positiewisselingen, paar keer (niet heel vaak) de verdediging van Union uit elkaar gespeeld. Betere kansen gecreeërd dan Union. Als je die pot van gisteren wint, zegt niemand dat je het gestolen hebt. Sterker nog, dan hadden we het nu gehad over het goede spel van Ajax. Het resultaat is volgens mij veel te bepalend hoe er naar het spel gekeken wordt. Dan heb je echt een andere wedstrijd gekeken, want als je dat een goede wedstrijd van met goede kansen vond, ik heb er weinig tot geen gezien. Ik zag in niks dat we echt beter waren, ja in nietszeggend de bal naar elkaar toeschuiven. En een onbeholpen bassey of alvarez aan de bal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 24 februari 2023 Share Geplaatst 24 februari 2023 3 uur geleden zei voetbalfan14: Dan heb je echt een andere wedstrijd gekeken, want als je dat een goede wedstrijd van met goede kansen vond, ik heb er weinig tot geen gezien. Ik zag in niks dat we echt beter waren, ja in nietszeggend de bal naar elkaar toeschuiven. En een onbeholpen bassey of alvarez aan de bal. Dat schot van Bergwijn waarna Kudus scoort in buitenspelpositie. Die vrije kans van Kudus in de 16. En ook bij die goal komt Kudus volledig vrij. Door hoe hij het nu doet is het een enorme mazzelgoal, maar als hij hem bv aanneemt is het een megagrote kans. En dan heb ik alleen gekeken van de 28e tot de 60e minuut ofzo. Overigens heb ik nergens goede wedstrijd met goede kansen gezegd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 25 februari 2023 Share Geplaatst 25 februari 2023 18 uur geleden zei Lazy: met Brobbey in de punt om lekker oorlog te maken Niet om lullig te doen, maar dat zie ik Brobbey niet doen. Ik vind dat een betrekkelijk luie en beperkte aanvaller. Geweldig qua afronden, maar beslist geen kapstok om het aanvalsspel aan op te hangen. Vaak onzichtbaar voorin. Hij kan geweldig afronden en gezien zijn imposante fysiek zou het een kapstok kunnen zijn, maar ik vraag me af of hij daar de juiste instelling voor heeft, of beter gezegd, of hij het arbeidsethos en de inhoud heeft voor een dergelijke rol. Tot nu toe heb ik weinig gezien dat me hoopvol stemt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 25 februari 2023 Share Geplaatst 25 februari 2023 19 uur geleden zei La Pulga: Union kan weer niet winnen van Schalke, dat weer niet kan winnen van: 1. FC Köln 1. FC Union Berlin 1899 Hoffenheim Bayer 04 Leverkusen Bayern Munich Borussia Dortmund Borussia Mönchengladbach Eintracht Frankfurt FC Augsburg FC Schalke 04 Hertha Berlin RB Leipzig SC Freiburg VfB Stuttgart VfL Wolfsburg Werder Bremen Ik lijk liever naar de stand na 21 wedstrijden na 1 potje. Hebben minder tegengoals dan Bayern en Dortmund, hebben minder verloren dan Dortmund. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 25 februari 2023 Share Geplaatst 25 februari 2023 4 uur geleden zei Nom de Guerre: Niet om lullig te doen, maar dat zie ik Brobbey niet doen. Ik vind dat een betrekkelijk luie en beperkte aanvaller. Geweldig qua afronden, maar beslist geen kapstok om het aanvalsspel aan op te hangen. Vaak onzichtbaar voorin. Hij kan geweldig afronden en gezien zijn imposante fysiek zou het een kapstok kunnen zijn, maar ik vraag me af of hij daar de juiste instelling voor heeft, of beter gezegd, of hij het arbeidsethos en de inhoud heeft voor een dergelijke rol. Tot nu toe heb ik weinig gezien dat me hoopvol stemt. Of het Brobbey, Lucca of een nog te contracteren nieuweling is maakt mij nog niet zo heel veel uit. Gaat me niet zozeer om de naam of speler, maar om het feit dat je wat anders probeert. Verder absoluut eens dat Brobbey het tot dusver niet heeft laten zien hoor en je je af kunt vragen of hij het wel gaat laten zien gezien wijn arbeidsethos. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 25 februari 2023 Share Geplaatst 25 februari 2023 1 uur geleden zei cimbomcu: Ik lijk liever naar de stand na 21 wedstrijden na 1 potje. Hebben minder tegengoals dan Bayern en Dortmund, hebben minder verloren dan Dortmund. Ja kom dan niet met een argument dat ze gelijk hebben gespeeld tegen Bayern en daardoor moeilijk te zijn. Bayern heeft ook tegen Koln en Stuttgart gelijk gespeeld, moet Ajax daar ook daardoor problemen tegen hen krijgen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 25 februari 2023 Share Geplaatst 25 februari 2023 1 uur geleden zei Lazy: Of het Brobbey, Lucca of een nog te contracteren nieuweling is maakt mij nog niet zo heel veel uit. Gaat me niet zozeer om de naam of speler, maar om het feit dat je wat anders probeert. Verder absoluut eens dat Brobbey het tot dusver niet heeft laten zien hoor en je je af kunt vragen of hij het wel gaat laten zien gezien wijn arbeidsethos. Een duidelijk plan B is er niet, nee. Wat wel duidelijk is, is dat Brobbey geen stormram is tegen een fatsoenlijke tegenstander. In de Eredivisie tegen de kleintjes kan dat nog wel, op een hoger niveau zie ik het niet zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 25 februari 2023 Share Geplaatst 25 februari 2023 5 uur geleden zei La Pulga: Ja kom dan niet met een argument dat ze gelijk hebben gespeeld tegen Bayern en daardoor moeilijk te zijn. Bayern heeft ook tegen Koln en Stuttgart gelijk gespeeld, moet Ajax daar ook daardoor problemen tegen hen krijgen? Een ploeg die Bayern het moeilijk maakt kan Ajax ook moeilijk maken ja, ook Koln en Stuttgart. Moet je nagaan Union Berlin die in de top meedraait daar. Waar haal je de arrogantie vandaan om te denken dat we zomaar zouden winnen. Echt belacheljk en kul dat de gemiddelde simpele oppervlakkige voetbal liefhebber in Nederland niet verder komt dan ''ja maar Becker en Thorsby waren in Nederland geen geweldenaars, dus gewoon makke winnnen!!!!!!'' Bijna beschamend, vind je het gek dat we als een gieter afgaan in Europa vaak? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 26 februari 2023 Share Geplaatst 26 februari 2023 Zou zo'n Blokzijl van Groningen direct nemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 26 februari 2023 Share Geplaatst 26 februari 2023 Op 24-2-2023 om 15:29 zei voetbalfan14: We speelden gewoon twee keer enorm kut tegen union berlin. Je kan er uren over discussiëren maar die wedstrijden waar toch niet om aan te gluren hoe slecht het was. Nauwelijks kansen gecreëerd er veel meer tegen gehad. Gewoon dik terecht eruit. Heitinga is echt geen wondercoach, ja hij heeft de sfeer in team weer wat verbeterd. Maar hoop niet dat die na de zomer er nog zit(wat ik opzich nog best aannemelijk is, als die gewoon minstens 2e wordt). 3-4-3 leuk idee maar als je als nog weinig via de zijkant speelt, maar alles door drukke centrum wil doen. Ja dan loop je jezelf keer op keer vast, zoals we elk jaar weer zien. En we weer knullig worden uitgeschakeld. De heenwedstrijd hadden we nog geluk dat er een goal werd afgekeurd, nu kreeg je een penal makkelijk tegen, je keeper maakt een flinke fout, en bij de corner gaat er ook van alles mis. Dan snap ik niet dat onze rechtsbuiten en lucca er heel laat inkomen. Want lijkt mij dat het veld zo breed mogelijk moet maken, nou als je dan zonder backs speelt dan maak je het veld al minder breed(zeker als je buitenspelers liever naar binnnenkomen). Ik zag ze anders wel 5 keer scoren. Ik vraag me echt af wanneer ik jouw analyse lees of je wel naar de wedstrijd hebt gekeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 26 februari 2023 Share Geplaatst 26 februari 2023 Had zometeen toch liever met Bassey gestart. Kan mij nog een pot in Amsterdam herinneren met Manhoef op de brommer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 26 februari 2023 Share Geplaatst 26 februari 2023 Beste linkerkant van de eredivisie dus, ben benieuwd hoe de slechtste linkerkant is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 26 februari 2023 Share Geplaatst 26 februari 2023 41 minuten geleden zei La Pulga: Beste linkerkant van de eredivisie dus, ben benieuwd hoe de slechtste linkerkant is Ik denk dat die beste linkerkant eerdaags bestaat uit Bergwijn en Hato. Wijndal lijkt me voorlopig klaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 26 februari 2023 Share Geplaatst 26 februari 2023 11 minuten geleden zei Thierryvane: Ik denk dat die beste linkerkant eerdaags bestaat uit Bergwijn en Hato. Wijndal lijkt me voorlopig klaar. Ja dan is het de beste linkerkant van Ajax, van de Eredivisie bij lange na niet. Denk dat sowieso die van AZ en Feyenoord al een stuk beter zijn. Verder nog steeds echt een kut middenveld, zit geen enkel voetbal in. Berghuisie gewisseld vanwege een blessure? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 26 februari 2023 Share Geplaatst 26 februari 2023 52 minuten geleden zei La Pulga: Ja dan is het de beste linkerkant van Ajax, van de Eredivisie bij lange na niet. Denk dat sowieso die van AZ en Feyenoord al een stuk beter zijn. Verder nog steeds echt een kut middenveld, zit geen enkel voetbal in. Berghuisie gewisseld vanwege een blessure? Flink uit vorm, terechte wissel. Al kon je er nog 9 wisselen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten