Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

38 minuten geleden zei MisterX:

Ik las vooral frustratie in die tweet. En een geforceerd, en daardoor niet gemeende felicitatie. 

Kwestie van glas halfvol, glas halfleeg dat we er anders naar kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2359

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

15 uur geleden zei Arezo:

Als het zo doorgaat met die Amsterdamse kutmuziek moet ik toch weer helemaal los gaan in de MU podcast ben ik bang. Wat is het toch een ongelofelijke kutclub.

Als het zo doorgaat met dat onzin gebrabbel moet ik toch weer helemaal losgaan in de Arena. wat is het toch een ongelofelijke kut podcast van jullie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei La Pulga:

Peruvian goalkeeper brutally kicks referee in the back after being yellow  carded on Make a GIF

Toon verborgen inhoud

Wilde eigenlijk deze maken maar kon geen gifje vinden.

Foei. Laat de arme scheidsrechter met rust (als ik dat ben dan).

9 minuten geleden zei Arezo:

Weer puik gehandeld Tim, laat die eindejaarsawards maar komen. Jij bent mijn man.

:classic_love:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier versprak Taylor zich trouwens door te zeggen dat het Gravenberch zijn laatste seizoen is.

Citaat

Erik ten Hag denkt dat hij Ajax goed achterlaat voor zijn opvolger bij Ajax. De Tukker is positief gestemd over de toekomst van de Amsterdammers, die zich woensdag tot landskampioen kroonden.

Ten Hag weet wel dat er aan diverse steunpilaren wordt getrokken. "Ja, maar als ze niet te behouden zijn, gaan ze heel veel geld opleveren voor Ajax", zegt hij tegen Voetbal International. "Er is ontzettend veel belangstelling voor spelers als Ryan Gravenberch, Jurriën Timber, Antony en Sébastien Haller. Wederom hebben we weer een elftal geboetseerd dat niet alleen sportief, maar zeker ook economisch top is. Er staat echt kapitaal op het veld."

"Ik denk dat er deze zomer nog drie grote transfers gaan komen", voorspelt Ten Hag. "Dat is inderdaad een gemis op sportief vlak, maar dan heb je als club wel honderd miljoen euro binnen, of misschien wel meer." Daarmee is het sowieso positief voor Ajax, meent hij: of er staat sportief een prima fundament, of de transferkas wordt flink gespekt. "Het beste scenario zou zijn: twee grote transfers, de rest houden, wat erbij kopen en jeugd die doorstroomt."

Volgens Ten Hag kloppen meerdere spelers op de deur. "Denk eens aan Mohamed Ihattaren. Hij kan echt een schot in de roos worden, als hij mentaal die stabiliteit gaat krijgen. Hij is fit aan het worden, en dan zie je dat het een geweldige voetballer is. En dan komt er uit de jeugd een aantal pareltjes aan. Het is natuurlijk afwachten of ze die laatste stap kunnen zetten, maar er is zoveel potentie."

"Jongens als Jay Gorter, Kian Fitz-Jim, Kristian Hlynsson, Youri Regeer, die zijn debuut heeft gemaakt, Amourricho van Axel Dongen, die fysiek nog stappen moet maken, Naci Ünüvar, die iets langer nodig heeft, maar zeker een groot talent is", somt Ten Hag op. "En dan nog een paar jongens bij wie het afwachten is, maar die zeker kwaliteiten hebben, zoals Christian Rasmussen, Sontje Hansen of Ar’jany Martha."

bewerkt door La Pulga
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei La Pulga:

Hier versprak Taylor zich trouwens door te zeggen dat het Gravenberch zijn laatste seizoen is.

Publiek geheim toch ;) 

Verder wil ik vandaag even niet nadenken over de toekomst, maar nog even nagenieten van wat mogelijk het einde van een tijdperk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei ElMarcos:

Publiek geheim toch  

Verder wil ik vandaag even niet nadenken over de toekomst, maar nog even nagenieten van wat mogelijk het einde van een tijdperk is.

Dat werd na 2019 natuurlijk ook al gezegd na het verkopen van Frenkie en De Ligt :D 

Tijd voor nieuwe spelers en hopelijk breekt er ook wat leuks door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei La Pulga:

Dat werd na 2019 natuurlijk ook al gezegd na het verkopen van Frenkie en De Ligt  

Tijd voor nieuwe spelers en hopelijk breekt er ook wat leuks door.

Weet ik. Zelfs na het Corona jaar, toen het vorig seizoen werd omschreven als een tussenjaar, maar toch. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat Ajax met het oog op komend seizoen het volgende gaat doen. 

Verkopen

Haller: +- 30 miljoen

Gravenberch: +- 25 miljoen
Alvarez: +- 20 miljoen

Tagliafico: +- 8 miljoen

Klaiber: +- 1 miljoen

Magallan: +- 1 miljoen

Bandé: +- 0,5 miljoen

Jensen: +- 0,5 miljoen
Pierie: +- 0,5 miljoen

Labyad: Transfervrij
Onana: Transvervrij

Mazraoui: Transfervrij
Danilo: Transfervrij
Tyton: Transfervrij

Totaal: +- 86,5 miljoen (+ salarisbesparing)

Aankopen

Bergwijn: +- 20 miljoen

Wijndal: +- 14 miljoen

Brobbey: +- 12 miljoen
Quinten Timber: +- 7 miljoen

Ihattaren: +- 2 miljoen

Totaal: +- 55 miljoen

Verlengen
Jurrien Timber: 2026

Maarten Stekelenburg: 2023
Salah-Eddine: 2025

Selectie 23 man (multifunctioneel, Nederlands, talentvol, technisch, snelheid, voldoende ervaring)

Pasveer, Stekelenburg, Gorter, Rensch, Regeer, Schuurs, J Timber, Martinez, Blind, Wijndal, Salah-Eddine, Taylor, Q Timber, Klaassen, Kudus, Berghuis, Unuvar, Bergwijn, Daramy, Brobbey, Tadic, Antony, Ihattaren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijna met je eens, behalve dat middenveld. Kudus kan je niet een heel jaar opbouwen, Taylor lijkt te vroeg en ook hoef ik Blind niet op 6. Ook ga je er met je rechtsachter er flink op achteruit. Aanval zal wel nice zijn, hopen dat Antony nog een jaartje blijft. Hoop wel op meer minuten voor Daramy volgend seizoen en dat Mootje zijn contract gaat tekenen. 

Die was gister trouwens wel iets te aanwezig haha, onze Mo. :D 

Blijkt dat Brobbey nog een jaar gehuurd zal worden, daar ben ik dan geen voorstander van.

bewerkt door La Pulga
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei La Pulga:

Blijkt dat Brobbey nog een jaar gehuurd zal worden, daar ben ik dan geen voorstander van.

Met een optie tot koop ben ik best voor. Kun je kijken of hij de stap naar 90 minuten spelen kan maken. Verder zou ik Edson nog wel een jaar willen houden. Dan kun je op het middenveld wellicht iets meer risico nemen met invulling qua voetbal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Normaal ben je toch wel wat creatiever @RogerGarcia. Beetje teleurgesteld. Een leuk gescout backje of middenveldertje mag er wel bij. 

Ik zou volgend jaar lekker 3-4-3 spelen trouwens. Timber/Martinez, Schuurs, Blind, Rensch, Alvarez, Llansana ofzo.. Gewoon een drietal achterin neerzetten met een combinatie van snelheid, voetballend vermogen, fysiek en defensieve kwaliteit.

bewerkt door Socrates
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei ElMarcos:

Met een optie tot koop ben ik best voor. Kun je kijken of hij de stap naar 90 minuten spelen kan maken. Verder zou ik Edson nog wel een jaar willen houden. Dan kun je op het middenveld wellicht iets meer risico nemen met invulling qua voetbal!

Hey jij ging nog even nagenieten, toekomst speculaties komen later :D geintje

Ik denk dat Alvarez wel alleen maar in waarde zal afnemen, die heeft een successeizoen gehad en heeft zich in de CL kunnen laten zien. 

Het is vooral te hopen dat de combinatie Timber en Martinez blijft staan achterin en een opkomende rechtsachter zal ook niet verkeerd zijn. Dan is Alvarez ook gelijk van waarde omdat hij zulke gaten goed dichtloopt. Mocht je met Blind (die zal wel linksachter worden namelijk als Nico vertrekt en Timber en Martinez blijven) en Rensch achterin spelen vind ik de waarde van Alvarez wat minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat mensen Rensch voor de basis durven te zeggen, die heeft dit seizoen echt helemaal niks laten zien. En we hebben toch echt een andere middenvelder en nog een keeper nodig. Stekelenburg kan echt niet meer en Pasveer moet ik ook nog maar ff zien of die nog weer fit en scherp wordt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei La Pulga:

Hey jij ging nog even nagenieten, toekomst speculaties komen later  geintje

Ik denk dat Alvarez wel alleen maar in waarde zal afnemen, die heeft een successeizoen gehad en heeft zich in de CL kunnen laten zien. 

Het is vooral te hopen dat de combinatie Timber en Martinez blijft staan achterin en een opkomende rechtsachter zal ook niet verkeerd zijn. Dan is Alvarez ook gelijk van waarde omdat hij zulke gaten goed dichtloopt. Mocht je met Blind (die zal wel linksachter worden namelijk als Nico vertrekt en Timber en Martinez blijven) en Rensch achterin spelen vind ik de waarde van Alvarez wat minder.

Als Rensch speelt heeft Alvarez heel veel waarde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei timpy00:

Als Rensch speelt heeft Alvarez heel veel waarde.

Ja die zie ik dus liever niet een heel seizoen in de basis. Hoop ook niet dat Klaiber als die fit is een basisplaats zal krijgen. Verder heeft Ajax nog Regeer volgens mij en Van Gelderen. Mag hopen dat Ajax daar toch iets anders gaat neerzetten, Mazza heeft laten zien dat een goede rechtsachter erg belangrijk is.

Schreuder nu ook officieel. Ben benieuwd.

bewerkt door La Pulga
Link naar opmerking
Deel via andere websites