Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Stekelenburg; Timber, Schuurs, Martinez, Tagliafico; Klaassen, Gravenberch; Antony, Kudus, Tadic; Brobbey.

Snelheid is wel handig op tien zag je vandaag. Klaassen verloor veel sprintduels in de diepte op snelheid. Brobbey opstellen niet eens omdat hij dan even drie keer gaat scoren ofzo, maar omdat je met hem beter tot voetballen kwam. Die Cristante was ook lekker slap, Brobbey kan zich heel goed aanspeelbaar maken. Combinaties met Antony, Kudus, Tadic en Brobbey geven je allicht de kans om in hoger tempo de boel uit elkaar te voetballen. Neres achter de hand houden voor iemand die moe of slecht is. En ja, Timber maar op rechtsback. Geen matige Klaiber. Schuurs kan het gebrek aan Blind enigszins compenseren met een goede inspeelpass/lange bal en heeft het fysiek om Dzeko te dekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2359

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

Heb nog wel vertrouwen voor volgende week. Al was Roma een stuk beter dan ik had gedacht, trainer had het goed voor elkaar daar. Maar goed Gravenberch stond weer alleen op het middenveld gisteren. Had toch graag snel Kudus willen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch echt voornamelijk domme pech en/of fouten waardoor je verliest, al was het spel met name in de eerste helft ook niet goed. Maar de drie grootste kansen in de wedstrijd waren voor Ajax (goal, penalty, Brobbey alleen op de keeper). Dat er daarvan maar 1 ingaat is echt te weinig.

Verder zie je goed dat Alvarez (ook al heeft hij waarde) te kort komt voor Ajax, iig als middenvelder. Te veel veilige passes, te weinig vooruit en net te veel riskante foutjes (balverlies en/of overtredingen).

En niet dat het uitmaakt, maar ik snap zo'n scheidsrechter niet in de blessuretijd. Je hebt dat akkefietje met de ballenjongen en het tijdrekken van die Calafiori. Je geeft hem er nog geel voor. En dan toch gewoon na 4 minuten affluiten. Dan trek je er toch een halve minuut extra bij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Hwb:

Yep. Expected goals was 3.17 vs 0.69.

Maar los daarvan kon het spel ook een stuk beter.

Ik zeg eerlijk en meeste die me wel eens in verhalen sub mod hebben gezien, weten dit. Ik ben geen fan van dat xG, echt absoluut niet. In het echt ''tolereer'' ik nog bij voetbal wedstrijden maar in FM 21 , vind ik het vreselijk irritant. Maar ik geloof ongeacht xG of niet, zkr Ajax betere team was ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Kyrill:

Ik zeg eerlijk en meeste die me wel eens in verhalen sub mod hebben gezien, weten dit. Ik ben geen fan van dat xG, echt absoluut niet. In het echt ''tolereer'' ik nog bij voetbal wedstrijden maar in FM 21 , vind ik het vreselijk irritant. Maar ik geloof ongeacht xG of niet, zkr Ajax betere team was ja.

Ik speel nog FM18, dus ken de xG daar niet. Je moet xG ook niet overdrijven, want net andere modellen geven andere uitkomsten. Het is ook niet volmaakt. Maar het geeft wel een beeld. En bij 3.17 tegenover 0.69 is het heel duidelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog verbolgen over die wedstrijd ja. Man man man. Wat bewijst Scherpen zich hierzelf een slechte dienst zeg.

En Alvarez ook met dat achterlijke balverlies daar en dan randje 16 een overtreding maken. Wat mij betreft begint het daar al mee. Penal wil ik niet al te veel over zeggen, die kun je nou eenmaal missen. Al was dit wel echt tyfus slecht ingeschoten, maar swa. 

Vond ons wel een stuk beter, dus hopelijk kunnen we ze pakken daar in Rome. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Nog verbolgen over die wedstrijd ja. Man man man. Wat bewijst Scherpen zich hierzelf een slechte dienst zeg.

En Alvarez ook met dat achterlijke balverlies daar en dan randje 16 een overtreding maken. Wat mij betreft begint het daar al mee. Penal wil ik niet al te veel over zeggen, die kun je nou eenmaal missen. Al was dit wel echt tyfus slecht ingeschoten, maar swa

Vond ons wel een stuk beter, dus hopelijk kunnen we ze pakken daar in Rome. 

Maar swa? Ben je mocro geworden Sjorro? ;c 

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoop dat er wat rust gegeven wordt. Tadic keertje op de bank bijvoorbeeld, Idrissi basis. Tagliafico idealiter ook, maar je hebt niet echt iemand anders die daar kan spelen. Kudus ipv Gravenberch of Klaassen. En misschien Q. Timber of Taylor eens minuten geven op het middenveld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites