cimbomcu Geplaatst 10 juni 2019 Share Geplaatst 10 juni 2019 Ik zou Blind gewoon achterin houden. Martinez heeft bijna alles CV gespeeld in Argentinië. Pierie vind ik persoonlijk een heel groot talent. Bijzondere is dat deze 3 allemaal LCV zijn. Qua aantallen heb je er 5 voor 2 posities straks dat is denk ik voldoende, maar goed het is meer de twijfel. Gaat Magallan voldoen? Wil je misschien met 2 linksbenigen spelen daar? Is Veltman betrouwbaar genoeg als CV? Ik zou het alleen zo gek vinden als je rond de 15 miljoen 2 CV's haalt dat je dan er nog 1 gaat halen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 10 juni 2019 Share Geplaatst 10 juni 2019 31 minuten geleden zei cimbomcu: Ik zou Blind gewoon achterin houden. Martinez heeft bijna alles CV gespeeld in Argentinië. Pierie vind ik persoonlijk een heel groot talent. Bijzondere is dat deze 3 allemaal LCV zijn. Qua aantallen heb je er 5 voor 2 posities straks dat is denk ik voldoende, maar goed het is meer de twijfel. Gaat Magallan voldoen? Wil je misschien met 2 linksbenigen spelen daar? Is Veltman betrouwbaar genoeg als CV? Ik zou het alleen zo gek vinden als je rond de 15 miljoen 2 CV's haalt dat je dan er nog 1 gaat halen. Dat ligt eraan. Als je die 15 miljoen uitgeeft met het oog op de toekomst, dan kun je imo best een speler halen voor nu. En die positie links centraal achterin in is het probleem niet. Kan me best voorstellen dat ze voor rechts nog iemand halen, of er inderdaad een linkspoot neerzetten. Wat Magallan gaat het denk ik niet worden en Schuurs zie ik het ook nog niet meteen doen. Centrum Veltman-Blind lijkt me ook niet de beste optie (al kan het in de Eredivisie prima). Dus daar heb je wel een dingetje. Al laat ik me graag verrassen door Magallan, Schuurs en/of Veltman. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 10 juni 2019 Share Geplaatst 10 juni 2019 Die 15 miljoen zit Magallan bij in, dat is niet echt oog op de toekomst. Misschien een voorbereidingsdingetje. Magallan gewoon de kans geven, mocht je echt over hem twijfelen kun je nog schakelen. Maar zou nu nog niet weten waarom we hem niet als vervanger van De Ligt moeten zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 10 juni 2019 Share Geplaatst 10 juni 2019 (bewerkt) Omdat hij in een half jaar slechts 162 minuten (in 5 wedstrijden) gespeeld heeft en daarin nou niet echt een heel overtuigende indruk heeft achtergelaten. Net als met Orejuela en Kristensen: jammer, maar cut your losses. En zoals gezegd, ik laat me graag door hem verrassen. Maar ik zie het niet goedkomen. 10 juni 2019 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 10 juni 2019 Share Geplaatst 10 juni 2019 1 uur geleden zei Hwb: Omdat hij in een half jaar slechts 162 minuten (in 5 wedstrijden) gespeeld heeft en daarin nou niet echt een heel overtuigende indruk heeft achtergelaten. Net als met Orejuela en Kristensen: jammer, maar cut your losses. En zoals gezegd, ik laat me graag door hem verrassen. Maar ik zie het niet goedkomen. Als jij je al laat van de wijs brengen door waan van de dag maak ik mij ernstig zorgen. Dat is dus niet waar, Magallan was 1 wedstrijd slecht en dat was tegen Feyenoord waar heel Ajax dramatisch was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 10 juni 2019 Share Geplaatst 10 juni 2019 Schuurs mag best aan Fortuna worden verhuurd, wij kunnen achterin nog wel wat versterking gebruiken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 10 juni 2019 Share Geplaatst 10 juni 2019 23 minuten geleden zei Nom de Guerre: Schuurs mag best aan Fortuna worden verhuurd, wij kunnen achterin nog wel wat versterking gebruiken. Lijkt mij een prima deal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 11 juni 2019 Share Geplaatst 11 juni 2019 11 uur geleden zei cimbomcu: Als jij je al laat van de wijs brengen door waan van de dag maak ik mij ernstig zorgen. Dat is dus niet waar, Magallan was 1 wedstrijd slecht en dat was tegen Feyenoord waar heel Ajax dramatisch was. Ik zeg niet dat hij steeds slecht was. Ik zeg dat hij heel weinig gespeeld heeft en niet overtuigend was. Dat wijst niet op aanstaande basisspeler. Daarnaast zijn de berichten uit Argentinië ook niet zo positief, maar ik snap dat iedereen dat anders weegt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 11 juni 2019 Share Geplaatst 11 juni 2019 Ik denk dat we het de komende tijd lekker af moeten wachten. Als De Ligt weggaat en er komt geen nieuwe speler is het vertrouwen dermate groot in Magallan en Schuurs dat het wel goedkomt. Is dat niet zo, dan ben ik wel benieuwd wie ze willen halen. Een Alderweireld komt nog niet nu al naar Ajax, denk ik (al schat ik de kans dat hij komt groter in dan die van Vertonghen). Overigens ben ik ervan overtuigd dat het centrum met de twee Lisandro's gewoon prima gaat werken. Die spreken dezelfde taal, dus kunnen veel op elkaar afstemmen. Vraag blijft dan of Mazraoui nog lekker gaat op rechtsback, en of je Blind eigenlijk niet wil houden op die positie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 11 juni 2019 Share Geplaatst 11 juni 2019 Op 9-6-2019 om 19:02 zei cimbomcu: Iig erg belangrijk dat wij Ajax blijven en niet allemaal aankopen gaan doen. Onze jeugd is nog steeds de toekomst, dat heeft -17 wel laten zien. Daaarnaast is doorselecteren ook essentieel. Onana, Mazraoui, Magallan, Blind, Tagliafico, Schone, Marin, Vd Beek, Tadic, Neres, Dolberg Denk dat dit het voorlopig is. Als je beetje kritisch naar die 11 namen kijkt zijn er maar 2 eigen jeugd. Je hebt er bovendien nu alweer 4 gekocht voor volgend seizoen. Dus ik denk dat je maar moet accepteren dat ook ajax graag koopt als het ook maar even kan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 11 juni 2019 Share Geplaatst 11 juni 2019 (bewerkt) 1 uur geleden zei Hwb: Ik zeg niet dat hij steeds slecht was. Ik zeg dat hij heel weinig gespeeld heeft en niet overtuigend was. Dat wijst niet op aanstaande basisspeler. Daarnaast zijn de berichten uit Argentinië ook niet zo positief, maar ik snap dat iedereen dat anders weegt. Omdat De Ligt voor hem in de pikorde zat ja Daarom speelde hij weinig. Hij is gehaald als vervanger van De Ligt dus zou raar zijn als hij dan gaat spelen terwijl De Ligt er gewoon nog is. Verschil met Orejuela en Kristensen is bijvoorbeeld dat die ruimschoots de kans hebben gehad en het blijkt onvoldoende te zijn. 11 juni 2019 bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 11 juni 2019 Share Geplaatst 11 juni 2019 9 minuten geleden zei Erwin.: Als je beetje kritisch naar die 11 namen kijkt zijn er maar 2 eigen jeugd. Je hebt er bovendien nu alweer 4 gekocht voor volgend seizoen. Dus ik denk dat je maar moet accepteren dat ook ajax graag koopt als het ook maar even kan. Ik tel er 3. Vind dat nog meevallen hoor, kijk Schone speelt er al jarenlang en was gratis gekomen. Onana en Dolberg zijn er al sinds ze kindertjes waren. Tadic kennen we ook al vanuit Nederland. Nu valt het mij nog mee, maar idd mee oppassen. En als je een Pierie koopt, dat vind ik niet eens gek. Er is nu ook geen topper uit de jeugd achterin beschikbaar daarom al die aankopen daar. Maar middenveld bijvoorbeeld heb je genoeg lopen, dat zou ik minder vinden of spits. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 11 juni 2019 Share Geplaatst 11 juni 2019 3 minuten geleden zei cimbomcu: Ik tel er 3. Vind dat nog meevallen hoor, kijk Schone speelt er al jarenlang en was gratis gekomen. Onana en Dolberg zijn er al sinds ze kindertjes waren. Tadic kennen we ook al vanuit Nederland. Nu valt het mij nog mee, maar idd mee oppassen. En als je een Pierie koopt, dat vind ik niet eens gek. Er is nu ook geen topper uit de jeugd achterin beschikbaar daarom al die aankopen daar. Maar middenveld bijvoorbeeld heb je genoeg lopen, dat zou ik minder vinden of spits. Mwa Onana was 19 en Dolberg 18 toen ze naar Nederland kwamen. De meeste aankopen snap ik ook wel hoor, het zijn stuk voor stuk talentvolle jongens. Het was meer om aan te geven dat Ajax toch meer koopclub is dan menigeen denkt (en ook nog steeds goed opleidt hoor, begrijp me niet verkeerd). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 11 juni 2019 Share Geplaatst 11 juni 2019 7 minuten geleden zei Erwin.: Mwa Onana was 19 en Dolberg 18 toen ze naar Nederland kwamen. De meeste aankopen snap ik ook wel hoor, het zijn stuk voor stuk talentvolle jongens. Het was meer om aan te geven dat Ajax toch meer koopclub is dan menigeen denkt (en ook nog steeds goed opleidt hoor, begrijp me niet verkeerd). Nee dat is zo. Maar als je Dolberg vervangt voor ene Paulino en Onana voor ene Vega. Tja dan wordt het echt vreemdelingenlegioen, nu is het nog herkenbaar. Maar je hebt verder gelijk hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 11 juni 2019 Share Geplaatst 11 juni 2019 (bewerkt) 2 uur geleden zei cimbomcu: Omdat De Ligt voor hem in de pikorde zat ja Daarom speelde hij weinig. Hij is gehaald als vervanger van De Ligt dus zou raar zijn als hij dan gaat spelen terwijl De Ligt er gewoon nog is. Verschil met Orejuela en Kristensen is bijvoorbeeld dat die ruimschoots de kans hebben gehad en het blijkt onvoldoende te zijn. Maar hij kreeg dus ook niet een helftje speeltijd bij een 2-0 voorsprong voorafgaand aan een CL-duel. Wat helemaal niet zo'n gekke optie was geweest. Ik ben nog niet overtuigd en maak me daarom een beetje zorgen. Dat komt doordat hij nog erg weinig gespeeld heeft én daarin niet enorm overtuigd heeft. Ik hoop dat hij me nog verrast. Dat is toch niet zo'n gek standpunt? Vergelijk het bijvoorbeeld eens met Wöber, die in dezelfde positie zat. Die heeft een stuk meer minuten gemaakt dan Magallan. En die is verkocht, wat toch echt niet anders uit te leggen is dan dat Ajax onvoldoende toekomst in hem zag. 11 juni 2019 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 11 juni 2019 Share Geplaatst 11 juni 2019 4 uur geleden zei Hwb: Maar hij kreeg dus ook niet een helftje speeltijd bij een 2-0 voorsprong voorafgaand aan een CL-duel. Wat helemaal niet zo'n gekke optie was geweest. Ik ben nog niet overtuigd en maak me daarom een beetje zorgen. Dat komt doordat hij nog erg weinig gespeeld heeft én daarin niet enorm overtuigd heeft. Ik hoop dat hij me nog verrast. Dat is toch niet zo'n gek standpunt? Vergelijk het bijvoorbeeld eens met Wöber, die in dezelfde positie zat. Die heeft een stuk meer minuten gemaakt dan Magallan. En die is verkocht, wat toch echt niet anders uit te leggen is dan dat Ajax onvoldoende toekomst in hem zag. Serieus Ik vind dat wel een gek standpunt. Waarom zou je bij een 2-0 voorsprong opeens een verdediger extra erin gooien? Dat is gek en absoluut ook niet des Ajax. Hij kwam nu 5 minuten erin, en mensen vonden dat zelfs al raar. Moet je nagaan een hele helft. Hij heeft je nog niet overtuigd? Nee dat lijkt mij ook lastig met weinig minuten speeltijd. Heeft die dan weinig gespeeld? Ja maar als De Ligt zou blijven nu zou die weer amper aan spelen toekomen. Dat heeft niet zoveel met die jongen te maken. Wober speelde ook op een andere plek dan Magallan, linkscentraal en ook nog redelijk wat op linksback. Dat is financieel ook prima, gewoon winst op gemaakt. Als je nu Magallan kan verkopen voor 10 miljoen had ik het ook gedaan, maar ik ga niet nog een centrale halen terwijl je hem al hebt gekocht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 11 juni 2019 Share Geplaatst 11 juni 2019 1 uur geleden zei cimbomcu: Serieus Ik vind dat wel een gek standpunt. Waarom zou je bij een 2-0 voorsprong opeens een verdediger extra erin gooien? Dat is gek en absoluut ook niet des Ajax. Hij kwam nu 5 minuten erin, en mensen vonden dat zelfs al raar. Moet je nagaan een hele helft. Hij heeft je nog niet overtuigd? Nee dat lijkt mij ook lastig met weinig minuten speeltijd. Heeft die dan weinig gespeeld? Ja maar als De Ligt zou blijven nu zou die weer amper aan spelen toekomen. Dat heeft niet zoveel met die jongen te maken. Wober speelde ook op een andere plek dan Magallan, linkscentraal en ook nog redelijk wat op linksback. Dat is financieel ook prima, gewoon winst op gemaakt. Als je nu Magallan kan verkopen voor 10 miljoen had ik het ook gedaan, maar ik ga niet nog een centrale halen terwijl je hem al hebt gekocht. Lees nou eens goed. Hij heeft het niet over de wedstrijd tegen Tottenham. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 11 juni 2019 Share Geplaatst 11 juni 2019 Dat is wel slecht gelezen idd. Maar goed waarom zou je in een kampioensrace opeens De Ligt of Blind eruit halen om hem er neer te zetten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 14 juni 2019 Share Geplaatst 14 juni 2019 Nou, eerste wedstrijd tegen Vitesse uit. Hopelijk dat Vitesse ook nog geen team heeft dat goed op elkaar is ingespeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 14 juni 2019 Share Geplaatst 14 juni 2019 Nou, eerste wedstrijd tegen Vitesse uit. Hopelijk dat Vitesse ook nog geen team heeft dat goed op elkaar is ingespeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 17 juni 2019 Share Geplaatst 17 juni 2019 Ja bij Vites gaat wel veel veranderen lijkt het. Spelen vrijwel altijd moeizaam in het Gelredome. Dus hopelijk hebben we de zaakjes goed op orde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 17 juni 2019 Share Geplaatst 17 juni 2019 Sinkgraven lijkt toch echt naar Leverkusen te gaan. Prima. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 17 juni 2019 Share Geplaatst 17 juni 2019 Mooi voor die jongen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 17 juni 2019 Share Geplaatst 17 juni 2019 Over ongeveer een week speelt Ajax alweer zijn eerste oefenwedstrijd, bizar. Seizoen is net over joh. Hoop er de 29ste bij te zijn hier in Twente tegen Aalborg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 18 juni 2019 Share Geplaatst 18 juni 2019 Sinkgraven weg, mis je dus een back-up op de linksback. Tenzij Martinez die rol kan vervullen. Zou Blind liever niet uit het centrum halen. Verder ook wel jammer. Blijft toch een speler met potentieel, waarbij ik na deze tweede seizoenshelft nog enig vertrouwen had dat hij dat in zou kunnen lossen. Uiteindelijk naar verluidt ook minder voor gekregen dan we betaald hadden. Tegelijk snap ik de afweging ook wel. Laatste contractjaar, kunt er nu nog een paar miljoen voor krijgen en hij kan een mooie stap maken naar een trainer die het in hem ziet zitten. Stel dat hij weer een blessure oploopt, was het voor zowel Ajax als hemzelf veel minder geweest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten