Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

Hoe was het uiteindelijk? Heel slecht? 

Dit Go Ahead is ook verzwakt sinds vorig seizoen, dus qua uitslag is het in ieder geval weer bijzonder matig. 2 wedstrijden achter elkaar goed spelen (en met dezelfde opstelling) is blijkbaar nog steeds te veel gevraagd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Chiemel:

Hoe was het uiteindelijk? Heel slecht? 

Dit Go Ahead is ook verzwakt sinds vorig seizoen, dus qua uitslag is het in ieder geval weer bijzonder matig. 2 wedstrijden achter elkaar goed spelen (en met dezelfde opstelling) is blijkbaar nog steeds te veel gevraagd.

Is toch wel ongeveer dezelfde oplossing. Sterker nog de wisselingen in de basis zou ik eerder toejuichen dan bekritiseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, het deed pijn aan de ogen, maar denk oprecht dat dit ook beetje hoort bij de wederopbouw onder Farioli. Je moet niet verwachten dat je opeens elke wedstrijd 3-0, 4-0 wint van clubs als GAE, Fortuna etc. Denk echt dat zo'n zeperd als tegen NAC en nu tegen GAE er gewoon bij gaan horen.

En vooral als ik dan dat interview hoor met Farioli, heb ik er echt nog altijd heel veel vertrouwen in. 100%.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Go Ahead was beter; veel druk op verdediging van Ajax, waar ze meestal wel, maar soms niet uitkwamen. Opbouw was tot het middenveld best oke. Gevaarlijke counters waren vooral individuele fouten op momenten waar de verdediging gedurfd opgesteld stond, zie de fout van Hato bij de 1-0, dat kon echt niet. Ook het publiek had veel invloed op het spel van de Eagles wat betreft dat drukzetten (met name tot de 1-1 van Klaassen), ik durf te stellen dat als het in de ArenA was, Ajax misschien wel had gewonnen.

Aanvallend was het lastig, werd heel weinig gecreëerd. Godts en Traoré probeerden nog wat, maar Taylor en Weghorst zijn totaal niet in het stuk voorgekomen. Alle creativiteit op het middenveld moest van Fitz-Jim komen, die heel veel probeerde maar eigenlijk geen ‘hulp’ kreeg. Is ook niet zijn kracht natuurlijk. Vooral geschrokken van Weghorst, overal te laat, slechte balcontroles als hij al aanspeelbaar was, dat liep totaal niet. Lekker gebruiken als breekijzer (wel een dure, maar begrijp echt niet dat we 3 spitsen en maar 2 buitenspelers hebben).

En wat Gert en Maurice ook zeggen, uit bij Go Ahead altijd lastig, en dat je in zo’n boutwedstrijd een punt behaalt is niet onverdienstelijk. Vorig seizoen verloor je gewoon. Uiteraard moet je dit normaliter winnen, maar dit soort potten gaan er tussen zitten met deze ploeg.

Vond het geen penalty overigens. Lastig dit soort situaties omdat er heel conflicterend gehandeld wordt door scheidsrechters en VAR, en de situatie altijd net anders is. In basis: Klaassen heeft de armen vrijwel tegen het lichaam (er kan nog geen halve bal doorheen) en draait weg van de bal. Dat is geen hands. Toen met PSV Feyenoord op de rand zestien was bijvoorbeeld ook anders, daar staken de handen meer uit. Bovendien: de VAR grijpt alleen in bij een duidelijke fout.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Rogier.:

Go Ahead was beter; veel druk op verdediging van Ajax, waar ze meestal wel, maar soms niet uitkwamen. Opbouw was tot het middenveld best oke. Gevaarlijke counters waren vooral individuele fouten op momenten waar de verdediging gedurfd opgesteld stond

Ik had het idee dat Eagles precies wist hoe de opbouwpatronen van Ajax liepen/werkten. Daarom vind ik het een beetje er tussenin zitten of het dan altijd persoonlijke fouten zijn of dat zo'n fout ontstaat door het goede druk zetten. In de eerste helft vond ik Ajax ook wel direct veel ruimte hebben wanneer ze onder de druk uit voetbalden. Alleen daar wist Ajax geen gevaar te creëeren. Denk dat het voor Eagles ook wel mee werkte dat Ajax niet gevaarlijk werd als de druk een keer niet goed was. Anders gaat zo'n ploeg vaak op 2 gedachtes hinken en ontstaat er juist ruimte.

10 minuten geleden zei Rogier.:

Dat is geen hands. Toen met PSV Feyenoord op de rand zestien was bijvoorbeeld ook anders, daar staken de handen meer uit. Bovendien: de VAR grijpt alleen in bij een duidelijke fout.

Volgens de regels is het officieel wel hands, maar ik denk inderdaad ook dat het is dat de VAR hier niet ingrijpt omdat het geen duidelijke fout is. Helaas kan het wel zo zijn dat een VAR vandaag of volgende week wél ingrijpt bij zo'n klein iets. Dat is vaak een beetje jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei bas huijsmans:

Ik had het idee dat Eagles precies wist hoe de opbouwpatronen van Ajax liepen/werkten. Daarom vind ik het een beetje er tussenin zitten of het dan altijd persoonlijke fouten zijn of dat zo'n fout ontstaat door het goede druk zetten. In de eerste helft vond ik Ajax ook wel direct veel ruimte hebben wanneer ze onder de druk uit voetbalden. Alleen daar wist Ajax geen gevaar te creëeren. Denk dat het voor Eagles ook wel mee werkte dat Ajax niet gevaarlijk werd als de druk een keer niet goed was. Anders gaat zo'n ploeg vaak op 2 gedachtes hinken en ontstaat er juist ruimte.

Dit vooral inderdaad. Op een aantal momenten na kwamen ze er aardig uit, maar omdat er daarna niks gebeurde bleef alles een beetje hangen.

3 uur geleden zei bas huijsmans:

Volgens de regels is het officieel wel hands

Ik zal ‘m specificeren dan: strafbaar hands. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Rogier.:

Go Ahead was beter; veel druk op verdediging van Ajax, waar ze meestal wel, maar soms niet uitkwamen. Opbouw was tot het middenveld best oke. Gevaarlijke counters waren vooral individuele fouten op momenten waar de verdediging gedurfd opgesteld stond, zie de fout van Hato bij de 1-0, dat kon echt niet. Ook het publiek had veel invloed op het spel van de Eagles wat betreft dat drukzetten (met name tot de 1-1 van Klaassen), ik durf te stellen dat als het in de ArenA was, Ajax misschien wel had gewonnen.

Aanvallend was het lastig, werd heel weinig gecreëerd. Godts en Traoré probeerden nog wat, maar Taylor en Weghorst zijn totaal niet in het stuk voorgekomen. Alle creativiteit op het middenveld moest van Fitz-Jim komen, die heel veel probeerde maar eigenlijk geen ‘hulp’ kreeg. Is ook niet zijn kracht natuurlijk. Vooral geschrokken van Weghorst, overal te laat, slechte balcontroles als hij al aanspeelbaar was, dat liep totaal niet. Lekker gebruiken als breekijzer (wel een dure, maar begrijp echt niet dat we 3 spitsen en maar 2 buitenspelers hebben).

En wat Gert en Maurice ook zeggen, uit bij Go Ahead altijd lastig, en dat je in zo’n boutwedstrijd een punt behaalt is niet onverdienstelijk. Vorig seizoen verloor je gewoon. Uiteraard moet je dit normaliter winnen, maar dit soort potten gaan er tussen zitten met deze ploeg.

Vond het geen penalty overigens. Lastig dit soort situaties omdat er heel conflicterend gehandeld wordt door scheidsrechters en VAR, en de situatie altijd net anders is. In basis: Klaassen heeft de armen vrijwel tegen het lichaam (er kan nog geen halve bal doorheen) en draait weg van de bal. Dat is geen hands. Toen met PSV Feyenoord op de rand zestien was bijvoorbeeld ook anders, daar staken de handen meer uit. Bovendien: de VAR grijpt alleen in bij een duidelijke fout.

Dank! Hoe stond het duo Kaplan - Sutalo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Beppu:

Benieuwd naar de analyse van @timpy00. Even voor de lol een kutpot waarvan je de uitslag al weet terugkijken op je vrije zondag. Dan ben je een grote hoor.

Vorig seizoen had ik het niet gedaan. Nu nog vooral benieuwd naar het proces. Deze pot weinig verbetering. Godts kun je oprecht niet een half jaar lang op bouwen extreem wisselvallig.

Helaas is Sutalo een van de weinige plus puntjes. Weghorst is precies de matige voetballer die ik in mijn hoofd had. Soort Akpom best lastig te spelen via hem.

Traoré ook nog de speler die hij was soms geniaal en regelmatig snipperdag.

Eerste helft voetbal je nog redelijk onder druk uit in eerste fase maar hoger op het veld gebeurd er erg weinig om iets te creëeren.

Komende week hopelijk weer stap goede kant op. Jammer dat Ajax weer eens bewijst na een midweekse wedstrijd niet al te goed voor de dag te komen is al veel langer een probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat Go Ahead uit altijd lastig is, vind ik iets te makkelijk om te zeggen. Trainer weg, Kuipers weg, Willumsson, Rommens, keepert weg. Go Ahead is er een stuk minder op geworden, met name zo vlak na de zomer. Ajax zou er sterker op geworden moeten zijn, ook al is dat minimaal. Maar het verschil tussen de twee clubs zou best groot moeten zijn op het veld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites