timpy00 Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus 9 minuten geleden zei cimbomcu: Haha, 1 wedstrijd verloren en alles is al mislukt en we geven al op. @Arles wat makkelijk en dom supportersgelul. Wat vind jij er van? Dat voegt meer toe dan deze opmerking denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arles Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus 13 minuten geleden zei timpy00: Ik deel je mening niet omdat beginnen met een groep met te weinig kwaliteit en laag zelfvertrouwen niet in anderhalve maand ineens helemaal anders is. Ik vind het ook logisch dat je achterin begint. Bij van 't Schip begon het oke en nam het toen af. En leek het spel überhaupt meer op toeval dan op tactiek. Een systeemfout is wanneer tactiek goals weggeeft. Vandaag laat Gaaei zijn man lopen, kom Janse te laat verder naar binnen bij de eerste goal. Heeft volgens mij Mannsverk niet door wat in zijn omgeving gebeurd. Dat zijn individuele fouten. Dat Gaeei een domme vrije trap weggeeft vervolgens zijn mandekking niet oppakt is een individuele fout. Al vind ik ook wat voor te zeggen dat het raar is dat je keeper letterlijk op de doellijn staat enzo. Maar dat was niet het grootste probleem. Een systeemfout is dat Ajax bijvoorbeeld afgelopen seizoen structureel in mandekking spelhervattingen verdedigde en daar makkelijk in werd gepakt door loopvarianten. Wanneer je zone/man dekt wat Ajax nu deed en de mandekker pakt zijn man niet. Dat is een individuele fout lijkt mij. Je neemt niet allemaal best wel kortzichtige meningen aan wat best logisch is na zo'n pot als vandaag. Maar dan nog is denk ik genoeg te zien wat op en om het veld beter is dan vorig jaar. Nou ja goed, eens we oneens zijn dan maar Ik hoop natuurlijk dat ik ernaast zit en dat Farioli het wel in zich heeft om de boel weer op de rit te krijgen. Wat mij betreft is er echter nog weinig reden om daarin te geloven. Maar laten we hopen dat ik daar over een paar maanden op terug moet komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus 5 minuten geleden zei Arles: Nou ja goed, eens we oneens zijn dan maar Ik hoop natuurlijk dat ik ernaast zit en dat Farioli het wel in zich heeft om de boel weer op de rit te krijgen. Wat mij betreft is er echter nog weinig reden om daarin te geloven. Maar laten we hopen dat ik daar over een paar maanden op terug moet komen. Ik vind dit wel bijzonder eerlijk gezegd dat je dan dus geen verbetering ziet. Maar goed, inderdaad klopt het als je liever kans op kans aan beide kanten wilt zien dat het wel tegenvalt. Je speelt nu nog met letterlijk dezelfde spelers als vorig jaar, waarbij sommige ook nog niet bepaald een hele frisse/fitte indruk maken. Verder zijn de spelers meer op de club, wordt er meer getraind en komen er alleen maar meer geluiden van spelers dat het wel lekker is dat er ineens ene tactisch plan is. Verder heb je een trainer die niet excuses zoekt en alleen maar roept er moeten spelers bij er moeten spelers bij. Lijken mij een hoop verbeteringen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus Hoofddoel was denk ik om Europees voetbal veilig te stellen. Ik vind dat de groep echt heel anders in de wedstrijd staat. Vooral fitter en bereidwilliger. Spel in balbezit moet echt nog vele malen beter, maar dat heeft de tijd nodig. Ben zelf erg teleurgesteld over het puntverlies en een hele matige saaie pot. Maar wel heel blij met deze koers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus 50 minuten geleden zei timpy00: Ik vind dit wel bijzonder eerlijk gezegd dat je dan dus geen verbetering ziet. Maar goed, inderdaad klopt het als je liever kans op kans aan beide kanten wilt zien dat het wel tegenvalt. Je speelt nu nog met letterlijk dezelfde spelers als vorig jaar, waarbij sommige ook nog niet bepaald een hele frisse/fitte indruk maken. Verder zijn de spelers meer op de club, wordt er meer getraind en komen er alleen maar meer geluiden van spelers dat het wel lekker is dat er ineens ene tactisch plan is. Verder heb je een trainer die niet excuses zoekt en alleen maar roept er moeten spelers bij er moeten spelers bij. Lijken mij een hoop verbeteringen. Sta volledig achter deze post. Tuurlijk, pijnlijke wedstrijd. Wederopbouw van dit elftal gaat helaas met vallen en opstaan, werd maar weer eens duidelijk. Werk aan de winkel voor Kroes en Beuker + alle vertrouwen in Farioli en zijn staf. Kaplan blijkbaar een spierblessure opgelopen. Had vandaag gestart maar kreeg vrijdag na de training last. Speelt dus morgen ook niet met Jong Ajax mee en moet een scan ondergaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus Zojuist zei Thierryvane: Sta volledig achter deze post. Tuurlijk, pijnlijke wedstrijd. Wederopbouw van dit elftal gaat helaas met vallen en opstaan, werd maar weer eens duidelijk. Werk aan de winkel voor Kroes en Beuker + alle vertrouwen in Farioli en zijn staf. Kaplan blijkbaar een spierblessure opgelopen. Had vandaag gestart maar kreeg vrijdag na de training last. Speelt dus morgen ook niet met Jong Ajax mee en moet een scan ondergaan. Interview bij de NOS van Farioli vond ik ook prima. Je kan moeilijk wonderen verwachten ook. Als je 3 jaar geleden had gezegd dat Ajax nu met Fitz-Jim, Janse en Baas in de basis had gespeeld had iedereen je uitgelachen. Dat zegt iets over de fase waarin je zit. Er moet echt weer gebouwd gaan worden, als je dit seizoen top 3 eindigt heb je gewoon een prima seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus 29 minuten geleden zei Gert: Hoofddoel was denk ik om Europees voetbal veilig te stellen. Ik vind dat de groep echt heel anders in de wedstrijd staat. Vooral fitter en bereidwilliger. Spel in balbezit moet echt nog vele malen beter, maar dat heeft de tijd nodig. Ben zelf erg teleurgesteld over het puntverlies en een hele matige saaie pot. Maar wel heel blij met deze koers. Precies dit heb ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michael16 Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus (bewerkt) Er zijn gewoon echt nog veel factoren waardoor het voorlopig niet goed gaat komen met Ajax. Allereerst heb je nu als technisch hart Kroes en Beuker die eigenlijk amper ervaring hebben en stel je ook een redelijk onervaren trainer aan die niet bekend is met de Eredivisie. Allemaal zaken die ik al niet snap in de situatie waarin de club zit, maar dat even terzijde. - Kroes en Beuker zijn nu al maanden werkzaam bij Ajax en de transferdeadline volgt over een kleine 2 weken. Ze wisten dat ze een hoop werk te wachten stond en gaven vol zelfvertrouwen in interviews aan dat ze wel even de rotzooi van Mislintat gingen opruimen. Maar wat hebben ze nu eigenlijk bereikt tot nu toe? Spoiler Mikautadze is vertrokken na een goed EK en een goede tweede seizoenshelft bij Metz. Dus Metz heeft de optie gelicht en de speler direct verkocht, logisch. Conceicao deed het goed bij Porto en ook hij presteerde aardig op het EK dus ook logisch dat die optie werd gelicht door de Portugezen. Beide transfers zit dus al geen bijdrage in van Kroes/Beuker. Rulli is verkocht voor de helft van het bedrag waarvoor je hem gekocht hebt. 4 miljoen voor de 2e keeper van Argentinië is ook geen geweldige prestatie. Jorge Sanchez is prima voor dat bedrag. Sosa verhuren is op zich prima maar aangezien er slechts een optie tot koop is heb je er naast de salarislasten op korte termijn ook niet veel aan en is de kans ook groot dat die optie niet wordt gelicht. Voor Medic geldt eigenlijk hetzelfde, al is die nog niet opgenomen in dit overzicht. Dan de inkomende transfers: Baas, Wijndal en Unuvar zijn terug van verhuur en Traore is gratis overgenomen van Villarreal. Spoiler Spoiler Zoals te zien is is Traore blessuregevoelig de laatste jaren, heeft hij weinig rendement en heeft hij heel weinig minuten (ongeveer 600) gemaakt in het afgelopen seizoen. Dus nog geen 7 hele wedstrijden. Moet je die ophalen als je weinig te besteden hebt? Ik zet er mn vraagtekens bij. Daarnaast komt nu ook Rugani, maar daarvoor geldt in mindere mate hetzelfde wat betreft de speelminuten. Heeft iets meer gespeeld, maar zeker als je hem huurt zonder optie tot koop zie ik de meerwaarde niet. Stel hij presteert naar behoren dan gaat hij terug naar Juventus en die verkoopt hem aan de hoogste bieder. Stel hij presteert niet, dan gaat hij ook terug naar Juventus. Dus het is een noodoplossing, maar naar mijn mening heeft zijn positie niet direct de prioriteit als Sutalo niet verkocht gaat worden. Dus wat betreft Kroes/Beuker is het samenvattend gewoon ruim onvoldoende tot nu toe. Veel spelers die kwaliteit tekort komen en die weg moeten zijn er nog en in principe staat er nog exact het elftal van vorig seizoen. Iets daadkrachtiger handelen had zeker gezien de voorbereidingstijd die ze hebben gehad wel gekund. Andere clubs lukt het wel om de overbodige spelers te slijten. - Farioli is onervaren met de spelers en de Eredivisie. Stond bij Nice al niet bekend om zn aanvallende voetbal en voorlopig is dat terug te zien. Maakt in mijn ogen aparte keuzes qua opstelling en wissels. Bijvoorbeeld Pasveer vertegenwoordigt amper nog waarde en door voor hem te kiezen krijg je straks veel minder voor Ramaj en voor een club met momenteel niet al te veel geld zijn dat gewoon geen slimme keuzes. Je gaat mij namelijk niet vertellen dat op basis van kwaliteit Pasveer veel beter is. Daarnaast staat er vrijwel elke wedstrijd een totaal ander elftal waardoor je ook geen enkele vastigheid in het team krijgt. Fitheid is een slap excuus zo vroeg in het seizoen. Ajax had voor vandaag al 5 officiële wedstrijden gespeeld en zou dus juist fitter en ingespeelder moeten zijn in vergelijking met een NAC dat pas zn tweede wedstrijd speelt. Ook was de wedstrijd van vandaag belangrijker dan de wedstrijd van komende donderdag. Je bent al zeker van Europees voetbal (EL of ECL maakt in mijn ogen geen groot verschil), het gaat om een heenwedstrijd en je bent komend weekend vrij doordat de KNVB de wedstrijd tegen Fortuna heeft verplaatst. Een paar spelers vervangen is prima, maar 8 wijzigingen doorvoeren slaat door. Berghuis heeft bijvoorbeeld donderdag 70 minuten gespeeld. Waarom kan die vandaag dan niet gewoon starten? Fitheid hoort daarnaast nooit boven kwaliteit te gaan. Spelers die het niveau van Ajax niet aankunnen horen nooit te spelen ten koste van spelers die misschien minder fit zijn. Gaaei en Mannsverk zijn vast aardige jongens, maar voetballend horen ze niet bij Ajax thuis dus stel ze dan ook niet op. En dan had je vandaag nog wat jongens die misschien wel talent hebben, maar nog niet klaar zijn om al basisspeler te zijn bij Ajax 1. Janse, Hlynsson, Godts zijn spelers die soms best minuten kunnen maken, maar die die vooral bij Jong Ajax zouden moeten krijgen. Tel daarbij wat tegenvallende spelers op en je loopt tegen een zeperd op tegen zelfs NAC. - De spelers zelf. Hoe graag ik het ook anders zou zien zijn niet alle spelers even gemotiveerd om elke wedstrijd alles te geven. Dat is toch echt het minimale wat je kan doen in een wedstrijd. Je kan verliezen of punten verspelen, maar achteraf moet je altijd het gevoel hebben dat je er alles aan gedaan hebt. Werk voor elkaar, loop ook eens zonder bal etc. Dat gevoel had ik zeker vandaag niet. Daarnaast valt het me toch ook op dat Farioli zo klaagt over de fitheid van de spelers. Zouden die dan bij zichzelf denken: ik heb vakantie, ik ga lekker wekenlang niks doen en wordt wel weer fit als ik bij de club terugkom na vakantie? Zelfs bij de amateurs zijn er genoeg spelers die niet zo onfit terugkeren na een vakantie. En zo zijn er nog wel meer zaken die niet zo lekker lopen, maar ik geloof dat ik het wel even voldoende vind 18 augustus bewerkt door michael16 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus 11 minuten geleden zei michael16: Er zijn gewoon echt nog veel factoren waardoor het voorlopig niet goed gaat komen met Ajax. Allereerst heb je nu als technisch hart Kroes en Beuker die eigenlijk amper ervaring hebben en stel je ook een redelijk onervaren trainer aan die niet bekend is met de Eredivisie. Allemaal zaken die ik al niet snap in de situatie waarin de club zit, maar dat even terzijde. - Kroes en Beuker zijn nu al maanden werkzaam bij Ajax en de transferdeadline volgt over een kleine 2 weken. Ze wisten dat ze een hoop werk te wachten stond en gaven vol zelfvertrouwen in interviews aan dat ze wel even de rotzooi van Mislintat gingen opruimen. Maar wat hebben ze nu eigenlijk bereikt tot nu toe? Toon verborgen inhoud Mikautadze is vertrokken na een goed EK en een goede tweede seizoenshelft bij Metz. Dus Metz heeft de optie gelicht en de speler direct verkocht, logisch. Conceicao deed het goed bij Porto en ook hij presteerde aardig op het EK dus ook logisch dat die optie werd gelicht door de Portugezen. Beide transfers zit dus al geen bijdrage in van Kroes/Beuker. Rulli is verkocht voor de helft van het bedrag waarvoor je hem gekocht hebt. 4 miljoen voor de 2e keeper van Argentinië is ook geen geweldige prestatie. Jorge Sanchez is prima voor dat bedrag. Sosa verhuren is op zich prima maar aangezien er slechts een optie tot koop is heb je er naast de salarislasten op korte termijn ook niet veel aan en is de kans ook groot dat die optie niet wordt gelicht. Voor Medic geldt eigenlijk hetzelfde, al is die nog niet opgenomen in dit overzicht. Dan de inkomende transfers: Baas, Wijndal en Unuvar zijn terug van verhuur en Traore is gratis overgenomen van Villarreal. Toon verborgen inhoud Toon verborgen inhoud Zoals te zien is is Traore blessuregevoelig de laatste jaren, heeft hij weinig rendement en heeft hij heel weinig minuten (ongeveer 600) gemaakt in het afgelopen seizoen. Dus nog geen 7 hele wedstrijden. Moet je die ophalen als je weinig te besteden hebt? Ik zet er mn vraagtekens bij. Daarnaast komt nu ook Rugani, maar daarvoor geldt in mindere mate hetzelfde wat betreft de speelminuten. Heeft iets meer gespeeld, maar zeker als je hem huurt zonder optie tot koop zie ik de meerwaarde niet. Stel hij presteert naar behoren dan gaat hij terug naar Juventus en die verkoopt hem aan de hoogste bieder. Stel hij presteert niet, dan gaat hij ook terug naar Juventus. Dus het is een noodoplossing, maar naar mijn mening heeft zijn positie niet direct de prioriteit als Sutalo niet verkocht gaat worden. Dus wat betreft Kroes/Beuker is het samenvattend gewoon ruim onvoldoende tot nu toe. Veel spelers die kwaliteit tekort komen en die weg moeten zijn er nog en in principe staat er nog exact het elftal van vorig seizoen. Iets daadkrachtiger handelen had zeker gezien de voorbereidingstijd die ze hebben gehad wel gekund. Andere clubs lukt het wel om de overbodige spelers te slijten. - Farioli is onervaren met de spelers en de Eredivisie. Stond bij Nice al niet bekend om zn aanvallende voetbal en voorlopig is dat terug te zien. Maakt in mijn ogen aparte keuzes qua opstelling en wissels. Bijvoorbeeld Pasveer vertegenwoordigt amper nog waarde en door voor hem te kiezen krijg je straks veel minder voor Ramaj en voor een club met momenteel niet al te veel geld zijn dat gewoon geen slimme keuzes. Je gaat mij namelijk niet vertellen dat op basis van kwaliteit Pasveer veel beter is. Daarnaast staat er vrijwel elke wedstrijd een totaal ander elftal waardoor je ook geen enkele vastigheid in het team krijgt. Fitheid is een slap excuus zo vroeg in het seizoen. Ajax had voor vandaag al 5 officiële wedstrijden gespeeld en zou dus juist fitter en ingespeelder moeten zijn in vergelijking met een NAC dat pas zn tweede wedstrijd speelt. Ook was de wedstrijd van vandaag belangrijker dan de wedstrijd van komende donderdag. Je bent al zeker van Europees voetbal (EL of ECL maakt in mijn ogen geen groot verschil), het gaat om een heenwedstrijd en je bent komend weekend vrij doordat de KNVB de wedstrijd tegen Fortuna heeft verplaatst. Een paar spelers vervangen is prima, maar 8 wijzigingen doorvoeren slaat door. Berghuis heeft bijvoorbeeld donderdag 70 minuten gespeeld. Waarom kan die vandaag dan niet gewoon starten? Fitheid hoort daarnaast nooit boven kwaliteit te gaan. Spelers die het niveau van Ajax niet aankunnen horen nooit te spelen ten koste van spelers die misschien minder fit zijn. Gaaei en Mannsverk zijn vast aardige jongens, maar voetballend horen ze niet bij Ajax thuis dus stel ze dan ook niet op. En dan had je vandaag nog wat jongens die misschien wel talent hebben, maar nog niet klaar zijn om al basisspeler te zijn bij Ajax 1. Janse, Hlynsson, Godts zijn spelers die soms best minuten kunnen maken, maar die die vooral bij Jong Ajax zouden moeten krijgen. Tel daarbij wat tegenvallende spelers op en je loopt tegen een zeperd op tegen zelfs NAC. - De spelers zelf. Hoe graag ik het ook anders zou zien zijn niet alle spelers even gemotiveerd om elke wedstrijd alles te geven. Dat is toch echt het minimale wat je kan doen in een wedstrijd. Je kan verliezen of punten verspelen, maar achteraf moet je altijd het gevoel hebben dat je er alles aan gedaan hebt. Werk voor elkaar, loop ook eens zonder bal etc. Dat gevoel had ik zeker vandaag niet. Daarnaast valt het me toch ook op dat Farioli zo klaagt over de fitheid van de spelers. Zouden die dan bij zichzelf denken: ik heb vakantie, ik ga lekker wekenlang niks doen en wordt wel weer fit als ik bij de club terugkom na vakantie? Zelfs bij de amateurs zijn er genoeg spelers die niet zo onfit terugkeren na een vakantie. En zo zijn er nog wel meer zaken die niet zo lekker lopen, maar ik geloof dat ik het wel even voldoende vind Hier staat zoveel onzin en onwaarheden in dat ik geen zin heb om inhoudelijk te reageren. Maar als ik jou was zou ik mezelf wel iets beter inlezen/informeren voor je zo'n lap tekst typt alsof je allerlei waarheden dropt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus Zojuist zei timpy00: Hier staat zoveel onzin en onwaarheden in dat ik geen zin heb om inhoudelijk te reageren. Maar als ik jou was zou ik mezelf wel iets beter inlezen/informeren voor je zo'n lap tekst typt alsof je allerlei waarheden dropt. Beetje laf is dit hoor. Lijkt mij als buitenstaander allemaal best te kloppen en redelijk onderbouwd, dus ik ben dan wel benieuwd waar de fouten zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michael16 Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus (bewerkt) 7 minuten geleden zei timpy00: Hier staat zoveel onzin en onwaarheden in dat ik geen zin heb om inhoudelijk te reageren. Maar als ik jou was zou ik mezelf wel iets beter inlezen/informeren voor je zo'n lap tekst typt alsof je allerlei waarheden dropt. Onwaarheden staan er volgens mij niet in. Wel zijn er misschien meningen die jij niet deelt, want ik zie hierboven bijvoorbeeld al staan dat jij vindt dat de selectie fitter en bereidwilliger is. In dat opzicht zie ik echt weinig verschil ten opzichte van vorig seizoen. Als ze zo fit zouden zijn zou er ook niet met 8 namen moeten worden gewisseld volgens mij. 18 augustus bewerkt door michael16 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus 4 minuten geleden zei michael16: Onwaarheden staan er volgens mij niet in. Wel zijn er misschien meningen die jij niet deelt, want ik zie hierboven bijvoorbeeld al staan dat jij vindt dat de selectie fitter en bereidwilliger is. In dat opzicht zie ik echt weinig verschil ten opzichte van vorig seizoen. Als ze zo fit zouden zijn zou er ook niet met 8 namen moeten worden gewisseld volgens mij. Dit zijn al twee zaken die echt totaal niks met elkaar te maken hebben. Volgens die logica zou je iedere dag moeten spelen om beter te worden. Maar goed heel benieuwd je wilt een trainer die ervaren is met de Eredivisie wie zijn de opties? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus 55 minuten geleden zei Thierryvane: Sta volledig achter deze post. Tuurlijk, pijnlijke wedstrijd. Wederopbouw van dit elftal gaat helaas met vallen en opstaan, werd maar weer eens duidelijk. Werk aan de winkel voor Kroes en Beuker + alle vertrouwen in Farioli en zijn staf. Kaplan blijkbaar een spierblessure opgelopen. Had vandaag gestart maar kreeg vrijdag na de training last. Speelt dus morgen ook niet met Jong Ajax mee en moet een scan ondergaan. Oprechte vraag als buitenstaander: waar is dit op gebaseerd? Ik heb Ajax nu een paar keer zien spelen en het is aanvallend misschien nog wel afzichtelijker dan vorig jaar. Ik begrijp best dat je nu niet direct een titelkandidaat hoefde te verwachten, maar het spel is ook bijzonder onvermakelijk. Dat is best schokkend voor een club als Ajax. Voor wat ik vorig jaar van Nice heb gezien (dat overstijgt het niveau van af en toe wat samenvattingen en enkele artikelen niet, voor alle duidelijkheid) is Farioli echt geen Ajaxtrainer. Jullie willen aanvallend voetbal zien maar daar staat de beste man tot dusverre gewoon niet voor. Waar is dat optimisme dan op gebaseerd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michael16 Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus 1 minuut geleden zei timpy00: Dit zijn al twee zaken die echt totaal niks met elkaar te maken hebben. Volgens die logica zou je iedere dag moeten spelen om beter te worden. Maar goed heel benieuwd je wilt een trainer die ervaren is met de Eredivisie wie zijn de opties? Je begint net aan een seizoen, dus in principe zou er van echte vermoeidheid nog geen sprake mogen zijn als je ruim twee rustdagen hebt gehad na de laatste wedstrijd. Ik snap de keuze wel dat je bepaalde spelers dan niet opstelt die (te) veel hebben moeten geven of die met pijntjes kampen, maar bij Ajax heb ik in vele seizoenen toch zelden gezien dat een trainer vrijwel het complete team om gaat gooien. Zou dat bijvoorbeeld bij een club gebeuren die het niet gewend is om Europees te spelen is het wat anders, maar 8 spelers wisselen ten opzichte van donderdag blijft in mijn ogen gewoon niet de juiste keuze. Ook gezien de kwaliteit van de spelers die je achter de hand hebt. En ik ben niet de technisch directeur van Ajax dus hoef ook geen trainer aan te stellen. Ron Jans, Pascal Jansen en Frank de Boer waren bijvoorbeeld namen die werden genoemd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WillieColón Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus Dat is gebaseerd op sentiment en verhalen uit de media. Want verder heeft meneer Farioli niets noemenswaardig gepresteerd en verder dan "bevlogen" en "bezeten" kom je niet als mensen over Farioli praten. Hij werd 5de met Nice vorig jaar? In zo een rare en zwakke competitie als de Ligue 1, vind ik dat behoorlijk matig gezien de spelers die hij tot zijn beschikking had. Brest met Sergio Padt werd derde... Ik heb nul vertrouwen in deze groep, in deze spelers en in de toekomst van Ajax. Dit werkt door naar de jeugdopleiding en je ziet nu al meer dan ooit dat talenten verkassen naar een andere omgeving. "Vroeger" kon je die talentjes lekker opstellen omdat de kern van je team zo sterk was dat die jeugdspelers prima mee kunnen spelen. Tegenwoordig moeten ze het team dragen en krijgen ze amper de tijd om zich op een normale manier te ontwikkelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus Bijzonder dat nu ineens de balans wordt opgemaakt? Vooraf wist toch iedereen dat Ajax geen kampioen ging worden? Speeldag 2 nu. Europees twee rondes verder en verzekerd van Europees voetbal. Niemand weet hoe Ajax ervoor zal staan met Farioli over pakweg een wedstrijd of 20. Vorig jaar was echt verschrikkelijk met dezelfde selectie. Echt elk omschakelmoment was dodelijk. Gatenkaas. Nu is deze trainer top begonnen. Een fitte selectie met duidelijke afspraken. Met een selectie met amper aanwinsten wen waarbij je ook nog eens wat belangrijke spelers niet hebt kunnen inpassen nog vanwege hun gebrek in fitheid. Geef het even de tijd zeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus Ik ga morgen wel uitgebreid op al die onzin reageren hierboven. Niet jij hoor @Gert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus Zojuist zei timpy00: Ik ga morgen wel uitgebreid op al die onzin reageren hierboven. Niet jij hoor @Gert Ik zou je vooral de moeite besparen verder. De tijd zal het leren of hij op lange termijn de juiste man blijkt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus 10 minuten geleden zei WillieColón: verder dan "bevlogen" en "bezeten" kom je niet als mensen over Farioli praten. Pertinent onwaar. 'Vakidioot' heb je ook nog. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WillieColón Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus 16 minutes ago, Gert said: Bijzonder dat nu ineens de balans wordt opgemaakt? Vooraf wist toch iedereen dat Ajax geen kampioen ging worden? Speeldag 2 nu. Europees twee rondes verder en verzekerd van Europees voetbal. Niemand weet hoe Ajax ervoor zal staan met Farioli over pakweg een wedstrijd of 20. Vorig jaar was echt verschrikkelijk met dezelfde selectie. Echt elk omschakelmoment was dodelijk. Gatenkaas. Nu is deze trainer top begonnen. Een fitte selectie met duidelijke afspraken. Met een selectie met amper aanwinsten wen waarbij je ook nog eens wat belangrijke spelers niet hebt kunnen inpassen nog vanwege hun gebrek in fitheid. Geef het even de tijd zeg. Fit? Denk dat dat wel meevalt. Elk weekend staat weer een nieuwe horde aan Jong Ajax spelers basis omdat de rest 'te moe' is. Daarnaast konden Kaplan en Bergwijn al weken niet meespelen omdat ze niet langer dan 1 helft zouden kunnen spelen? Ajax speelt ook niet met een intensiteit waar Siffan Hassan de hik van krijgt. Het is allemaal traag en voorspelbaar en dus rest de vraag: Hoe fit zijn de heren eigenlijk en kunnen ze wel een tempo hoger aan? PSV, Feyenoord en zelfs een zwakker uitziend (tov vorig jaar) Twente en AZ zijn een maatje te groot. Er moeten 2 nieuwe middenvelders bij en 2 nieuwe buitenspelers en dan zou je een kansje kunnen maken op plek 3.. Meer niet. Vraag van het weekend: Iemand die weet waarom Bertrand is teruggehaald? Was jaren geleden al amper te betrappen op spelintelligentie en kwaliteit maar dat is er helaas niet veel beter op geworden. Verder heb je een punt dat het te vroeg is om te lopen zeiken en conclusies te gaan trekken maar we moeten toch iets schrijven he. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus 17 minuten geleden zei Gert: Bijzonder dat nu ineens de balans wordt opgemaakt? Vooraf wist toch iedereen dat Ajax geen kampioen ging worden? Speeldag 2 nu. Europees twee rondes verder en verzekerd van Europees voetbal. Niemand weet hoe Ajax ervoor zal staan met Farioli over pakweg een wedstrijd of 20. Vorig jaar was echt verschrikkelijk met dezelfde selectie. Echt elk omschakelmoment was dodelijk. Gatenkaas. Nu is deze trainer top begonnen. Een fitte selectie met duidelijke afspraken. Met een selectie met amper aanwinsten wen waarbij je ook nog eens wat belangrijke spelers niet hebt kunnen inpassen nog vanwege hun gebrek in fitheid. Geef het even de tijd zeg. Dat je het even de tijd moet geven ben ik wel met je eens, maar als je van Panathinaikos en een bijzonder armetierig NAC Breda verliest kun je toch moeilijk spreken van een top begin voor Farioli? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus 1 minuut geleden zei Urbeto: Dat je het even de tijd moet geven ben ik wel met je eens, maar als je van Panathinaikos en een bijzonder armetierig NAC Breda verliest kun je toch moeilijk spreken van een top begin voor Farioli? Vandaag was echt heel matig ja. Panathinaikos vond ik de eerste helft goed. 2e helft en de verlenging vielen we ver terug ja. Maar denk wel dat de stap van Vh Schip naar Farioli wel een grote is op verschillende vlakken. En dat het spel aan de bal, dat daar nog het minste vooruitgang in is geboekt. Andere zaken die eerder genoemd werden, daar zie ik wel al grote stappen. Groter dan ik had verwacht. Dus ik ben gematigd tevreden met het proces vanaf begin Juli. Al moet het allemaal wel door ontwikkelen en er moeten wel nog wat jongens bij en weg. Maar hoe dat allemaal afloopt, dat gaan we wel zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michael16 Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus 23 minuten geleden zei Gert: Bijzonder dat nu ineens de balans wordt opgemaakt? Vooraf wist toch iedereen dat Ajax geen kampioen ging worden? Speeldag 2 nu. Europees twee rondes verder en verzekerd van Europees voetbal. Niemand weet hoe Ajax ervoor zal staan met Farioli over pakweg een wedstrijd of 20. Vorig jaar was echt verschrikkelijk met dezelfde selectie. Echt elk omschakelmoment was dodelijk. Gatenkaas. Nu is deze trainer top begonnen. Een fitte selectie met duidelijke afspraken. Met een selectie met amper aanwinsten wen waarbij je ook nog eens wat belangrijke spelers niet hebt kunnen inpassen nog vanwege hun gebrek in fitheid. Geef het even de tijd zeg. Een kritische noot hoort toch ook gewoon bij Ajax. Bij Ajax is alleen winnen niet genoeg, maar moet dat ook nog gepaard gaan met mooi aanvallend spel. Realistisch is dat op dit moment niet, maar je wilt op bepaalde vlakken toch wel een stijgende lijn zien. Met iets meer pech verlies je afgelopen donderdag van Panathinaikos en dat was dan echt niet alleen omdat Ajax een fase in de wedstrijd kansen heeft gemist. De tweede helft + de verlenging waren qua spel gewoon bedroevend. Bij een verlies had ik het echt nog moeten zien tegen RC Lens. Nu ontsnap je bij die penaltyreeks in elk geval aan een seizoen waarin je helemaal niet Europees speelt en krijg je in elk geval nog miljoenen binnen. Maar een beetje geluk heb je soms ook nodig. Maar om nou te zeggen dat het al beter is? Vorig seizoen werd er namelijk in de Europa League ook gewoon gewonnen van een andere Griekse ploeg (AEK). 3 punten na 2 wedstrijden in de Eredivisie is gezien het programma niet best. Ik zie toch voorlopig vooral dezelfde selectie die qua spel ook niet vooruit is gegaan. Het lijkt defensief minder kwetsbaar, maar neem ook even mee dat je nog geen tegenstander van formaat hebt gehad. Programma tm oktober: EL => Jagiellonia => Moet je over twee wedstrijden toch van winnen Eredivisie => Feyenoord uit, FC Utrecht thuis, GAE uit, RKC uit, Groningen thuis, Heracles uit, Willem II thuis => Willem II, Groningen en RKC moet 9 punten zijn. Alles minder is slecht. De overige wedstrijden reken ik op minimaal 6 punten. Dus eind oktober: Ajax actief in de Europa League en minimaal 18 punten na 9 wedstrijden in de Eredivisie lijkt mij een realistisch doel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus 13 minuten geleden zei michael16: Bij Ajax is alleen winnen niet genoeg, Nee maar het is wel handig om daar eerst eens mee te beginnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus (bewerkt) 5 uur geleden zei timpy00: Keek je vorig seizoen ook niet dan want anders verbeterd het nooit natuurlijk. Ik ben vorig seizoen op een gegeven moment gestopt met kijken inderdaad. Begon dit seizoen hoopvol met allerlei veranderingen op technische functies. Maar tot nu toe - de tijd moet het nog leren hoor - nog eigenlijk geen vooruitgang. We hebben geen sterkere spelers, team spirit nog niet overtuigend, 2 nederlagen in één week tegen hele matige tegenstanders (waar NAC middenmoot KKD niveau is), elftal wordt nu iedere wedstrijd over de kop gegooid, rare wissels, Ramaj op de bank. Op transfergebied ook nog steeds minimale stappen gezet. Enige houvast is dat er nieuwe mensen zitten en dat het verdedigend beter lijkt te staan. De CVs lijken redelijk goed te staan nu, dus we halen er nog een CV bij. Eerst komende 2 weken maar zien en daarna het weer een paar maanden geven 18 augustus bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten