Spring naar bijdragen

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2379

• Chiemel

1905

• cimbomcu

1571

• Rogier.

1530

58 minuten geleden zei Maurice':

Hoorde gisteren Derksen zeggen (ik weet het, ik weet het...) dat hij bij Sparta matig materiaal had en hij het goed neer kan zetten. Met andere woorden; Derksen vond dat Steijn niks te verwijten valt op dit moment en dat het een goede trainer is.

Sinds een jaar of twee zit ook regelmatig met vrienden bij Sparta en die hebben serieus voor Sparta begrippen gewoon hele aardige spelers rondlopen en de resultaten vorig jaar hadden vrij weinig met Steijn te maken.

Het is eigenlijk toch een godswonder dat Steijn nog bij Ajax zit? Ik snap serieus niet waarom het zo lang duurt om hem de laan uit te sturen. Elke andere trainer zou bij een topploeg worden ontslagen als ze veertiende zouden staan.

Dit valt toch ook wel mee? Olij, Kitolano, Lauritsen en Saito zijn subtopmateriaal, de rest is allemaal middelmaat. Het team zit wél heel goed in elkaar met veel spelers die complementair zijn en een paar natuurlijke leiders in Olij, Vriends en De Guzman. In hoeverre die teamopbouw aan Steijn/Rijsdijk ligt, geen idee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Maurice':

Hoorde gisteren Derksen zeggen (ik weet het, ik weet het...) dat hij bij Sparta matig materiaal had en hij het goed neer kan zetten. Met andere woorden; Derksen vond dat Steijn niks te verwijten valt op dit moment en dat het een goede trainer is.

Sinds een jaar of twee zit ook regelmatig met vrienden bij Sparta en die hebben serieus voor Sparta begrippen gewoon hele aardige spelers rondlopen en de resultaten vorig jaar hadden vrij weinig met Steijn te maken.

Het is eigenlijk toch een godswonder dat Steijn nog bij Ajax zit? Ik snap serieus niet waarom het zo lang duurt om hem de laan uit te sturen. Elke andere trainer zou bij een topploeg worden ontslagen als ze veertiende zouden staan.

Ik vind dat je Steijn hier wel echt mee tekort doet. Bij zijn entree stond Sparta onderaan met nog 4 wedstrijden te gaan. Na deze 4 wedstrijden was Sparta niet enkel aan degradatie ontkomen, men hoefde ook geen nacompetitie te spelen. Die lijn heeft hij vervolgens in het afgelopen seizoen voortgezet. Sparta had de beste seizoenstart in 31 jaar. Uiteindelijk werd Sparta zesde. Dat is een reuzenstap na de strijd tegen degradatie in het voorgaande seizoen. Tuurlijk, Sparta had met Lauritsen en Kitolano o.a. goed ingekocht voor een club van dit kaliber, maar je moet Steijn voor zijn prestaties met Sparta echt wel credits geven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Urbeto:

Ik vind dat je Steijn hier wel echt mee tekort doet. Bij zijn entree stond Sparta onderaan met nog 4 wedstrijden te gaan. Na deze 4 wedstrijden was Sparta niet enkel aan degradatie ontkomen, men hoefde ook geen nacompetitie te spelen. Die lijn heeft hij vervolgens in het afgelopen seizoen voortgezet. Sparta had de beste seizoenstart in 31 jaar. Uiteindelijk werd Sparta zesde. Dat is een reuzenstap na de strijd tegen degradatie in het voorgaande seizoen. Tuurlijk, Sparta had met Lauritsen en Kitolano o.a. goed ingekocht voor een club van dit kaliber, maar je moet Steijn voor zijn prestaties met Sparta echt wel credits geven. 

Geheel eens inderdaad. Het rare er aan, vind ik dan op zich wel weer, dat je bij Steijn uit komt als ajax zijnde. Zitten we nu echt als club in de positie dat dat de vijver is waaruit je vist? En dan heb ik het even niet over dit seizoen, maar we hebben 1 minder seizoen gehad vorig seizoen. En dan kom je bij Steijn uit, iemand die vooral heeft laten zien dat hij presteert met, alle respect, kleine clubs met beperkte spelers. 

Nu blijkt wel dat hij dus tactisch niet zo heel erg lekker is. Als jij 2 dagen de tijd hebt om met een plan op de proppen te komen tegen Feyenoord en je presteert dit, dan is dat wat mij betreft een reden voor ontslag. Niks ten nadele van Feyenoord overigens, want die voetballen gewoon echt goed. Maar zet je slot voor deze selectie, dan geloof ik er absoluut niet in dat je hier gestaan had als club.

En daar komt dan nog even, los van zijn kwaliteiten als trainer, zijn gedrag erbij: spelers voor de bus gooien, die Duitser er uit werken. Liegen. Het is drama. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Urbeto:

Zeker, zal niet zeggen dat Steijn er niks van kan, maar denk persoonlijk dat zijn sterkste punt is het motiveren/people managen van de spelers en niet zozeer het tactische, zoals je nu ook kan zien bij Ajax. Echter zie ik dat 'people managen' ook niet terug bij Ajax - al zien we dat natuurlijk enkel van een afstand dus lastig te beoordelen. 

Maduro zou toch ook het tactische brein zijn binnen de staf en niet Steijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Geheel eens inderdaad. Het rare er aan, vind ik dan op zich wel weer, dat je bij Steijn uit komt als ajax zijnde. Zitten we nu echt als club in de positie dat dat de vijver is waaruit je vist? En dan heb ik het even niet over dit seizoen, maar we hebben 1 minder seizoen gehad vorig seizoen. En dan kom je bij Steijn uit, iemand die vooral heeft laten zien dat hij presteert met, alle respect, kleine clubs met beperkte spelers. 

Nu blijkt wel dat hij dus tactisch niet zo heel erg lekker is. Als jij 2 dagen de tijd hebt om met een plan op de proppen te komen tegen Feyenoord en je presteert dit, dan is dat wat mij betreft een reden voor ontslag. Niks ten nadele van Feyenoord overigens, want die voetballen gewoon echt goed. Maar zet je slot voor deze selectie, dan geloof ik er absoluut niet in dat je hier gestaan had als club.

En daar komt dan nog even, los van zijn kwaliteiten als trainer, zijn gedrag erbij: spelers voor de bus gooien, die Duitser er uit werken. Liegen. Het is drama. 

Ik begrijp deze gedachte wel hoor. Ik denk dat het iedereen verbaasde toen het uitlekte. Doordat Mislintat het steeds over overperformen had denk ik dat hij ongetwijfeld vanuit een data-onderbouwing gehaald is, in plaats van een visie over zijn speelstijl. Hij speelde bij Sparta natuurlijk realistisch voetbal, maar bij Ajax is dat uiteraard niet voldoende. 

Ik weet wel zeker dat je er met Slot anders voor had gestaan. Aan de andere kant, Slot is momenteel misschien wel de beste Nederlandse trainer die er is. Hij lag vast, dus Ajax moest wel elders kijken. Ik weet niet hoe eerlijk het is om iemand nu naast Slot te leggen, zeker aangezien Slot natuurlijk inmiddels gewend is bij Feyenoord. Dat kostte ook wel tijd, overigens. 

Mocht Steijn er uitvliegen, en dat zal gezien de aversie jegens hem vanuit delen van de achterban niet bijster lang op zich laten wachten denk ik, kan Ajax beter voor een buitenlandse trainer gaan. In Nederland is er momenteel gewoon weinig beschikbaar, zeker wanneer je een Ajax verleden verwacht. Sunday Oliseh, Henk ten Cate en John van 't Schip is namelijk niet de vijver waar je in moet willen vissen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Urbeto:

Ik begrijp deze gedachte wel hoor. Ik denk dat het iedereen verbaasde toen het uitlekte. Doordat Mislintat het steeds over overperformen had denk ik dat hij ongetwijfeld vanuit een data-onderbouwing gehaald is, in plaats van een visie over zijn speelstijl. Hij speelde bij Sparta natuurlijk realistisch voetbal, maar bij Ajax is dat uiteraard niet voldoende. 

Realistisch voetbal bij Ajax zou juist nu wel voldoende moeten zijn, maar de afgelopen wedstrijden waren niet realistisch/degelijk. Met uitzondering van de eerste 20 minuten tegen Feyenoord wellicht. 

1 uur geleden zei Elsjorro1990:

Dat er twijfels zijn bij Steijn was zeker zo. Maar puur het feit dat hij bij kleinere clubs zat zegt niet zoveel. Van Gaal, Bosz en Ten Hag hebben vooraf Ajax ook niet bijzonder grote clubs getraind zou je kunnen zeggen. Als je die als goede keuzes ziet, dan kom je wel op andere aspecten uit. Visie, leiderschap en wellicht perfectionisme.

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Chiemel:

Van Gaal, Bosz en Ten Hag hebben vooraf Ajax ook niet bijzonder grote clubs getraind zou je kunnen zeggen.

Mwoah Van Gaal begon toch als interim coach als ik het niet verkeerd heb? Bosz heeft dan wel weer een spelerscarriere gehad waar die onder andere bij Feyenoord gespeeld heeft en heeft wel bij een subtopper in Nederland gezeten en bij een topclub in Israel (was dat in combi met Jordi Cruijf? Dat zou weer een linkje geven met Ajax namelijk) en Ten Hag heeft het laten zien bij GAE en heeft daarna onder Guardiola gewerkt bij Bayern en bij wederom een subtopper in Nederland. Bosz en Ten Hag lieten bij deze ploegen echt attractief voetbal zien.

Steijn heeft alleen bij degradatiekandidaten gezeten (want dat was Sparta ook gewoon toen die aangesteld werd) en stond niet bekend om attractief voetbal. Het ging vorig jaar namelijk ook vaak over hun strijdwijze, met snel een lange bal richting Lauritsen en vanuit daar aansluiten en de tweede bal winnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bas huijsmans:

Mwoah Van Gaal begon toch als interim coach als ik het niet verkeerd heb? Bosz heeft dan wel weer een spelerscarriere gehad waar die onder andere bij Feyenoord gespeeld heeft en heeft wel bij een subtopper in Nederland gezeten en bij een topclub in Israel (was dat in combi met Jordi Cruijf? Dat zou weer een linkje geven met Ajax namelijk) en Ten Hag heeft het laten zien bij GAE en heeft daarna onder Guardiola gewerkt bij Bayern en bij wederom een subtopper in Nederland. Bosz en Ten Hag lieten bij deze ploegen echt attractief voetbal zien.

Steijn heeft alleen bij degradatiekandidaten gezeten (want dat was Sparta ook gewoon toen die aangesteld werd) en stond niet bekend om attractief voetbal. Het ging vorig jaar namelijk ook vaak over hun strijdwijze, met snel een lange bal richting Lauritsen en vanuit daar aansluiten en de tweede bal winnen.

In de Eredivisie. Hij heeft bij VVV en NAC wel bij ploegen gezeten die geacht werden om bovenin mee te draaien in de Eerste Divisie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Maurice':

Tja, Derksen die het opneemt voor iedereen die een keer te gast is geweest in zijn show is niet echt nieuws inderdaad. Die mening is dan net zo relevant als die van de bakker op de hoek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lenstra:

In de Eredivisie. Hij heeft bij VVV en NAC wel bij ploegen gezeten die geacht werden om bovenin mee te draaien in de Eerste Divisie. 

Maar met die clubs heeft die goed gepresteerd in de KKD maar toch ook niet echt uitzonderlijk? Weet niet hoe het spel was bij die ploegen in de kkd verder. Als dat met aantrekkelijk voetbal is gebeurd dan zit er alsnog een verschil tussen het niveau waar hij dat dan heeft gedaan en wat Ten Hag en Bosz bijv. hebben gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei bas huijsmans:

Maar met die clubs heeft die goed gepresteerd in de KKD maar toch ook niet echt uitzonderlijk? Weet niet hoe het spel was bij die ploegen in de kkd verder. Als dat met aantrekkelijk voetbal is gebeurd dan zit er alsnog een verschil tussen het niveau waar hij dat dan heeft gedaan en wat Ten Hag en Bosz bijv. hebben gedaan.

In KKD heeft hij met NAC op een haar na promotie gemist, met VVV kampioen en vervolgens knap in Eredivisie gebleven. Een jaar bij VVV wel lekker team voor KKD begrippen en (schijnbaar) aanvallend gespeeld.

Bij NAC vooral een puinhoop gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even de statistieken erbij gepakt, maar dan zie je gewoon dat hij het erg goed gedaan heeft vanaf VVV. Het is alleen opmerkelijk dat hij bij Ajax momenteel qua puntengemiddelde quitte speelt ten opzichte van zijn eerste Eredivisie seizoen met VVV. 

WCuBIsc.png

bewerkt door Urbeto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei timpy00:

In KKD heeft hij met NAC op een haar na promotie gemist, met VVV kampioen en vervolgens knap in Eredivisie gebleven. Een jaar bij VVV wel lekker team voor KKD begrippen en (schijnbaar) aanvallend gespeeld.

Bij NAC vooral een puinhoop gemaakt.

Vraag hoeveel dat aan Steijn en hoeveel aan NAC heeft gelegen. NAC is het hele jaar door carnaval lijkt het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Wolf_pd:

Vraag hoeveel dat aan Steijn en hoeveel aan NAC heeft gelegen. NAC is het hele jaar door carnaval lijkt het wel.

Ja nu trap je dus precies in hetzelfde als de mechanismes in de media die Steijn nu beschermen. Hij heeft er daar echt een puinhoop van gemaakt. Met die lachwekkende zelfbedachte bedreigingen als dieptepunt.

En ja daarbij is NAC ook niet de best geleide club allertijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei timpy00:

Ja nu trap je dus precies in hetzelfde als de mechanismes in de media die Steijn nu beschermen. Hij heeft er daar echt een puinhoop van gemaakt. Met die lachwekkende zelfbedachte bedreigingen als dieptepunt.

En ja daarbij is NAC ook niet de best geleide club allertijden.

Ik papegaai de kranten niet na. NAC is al langere tijd (ook voor en na Steijn daar coach was) bij vlagen lichtelijke chaos, bij vlagen gigantische chaos. Ik ken de club NAC niet goed genoeg van binnen om te kunnen beoordelen wat waar is wat in de media voorbij komt, ook al ken ik een aantal mensen die in die chaos hebben gewerkt.

bewerkt door Wolf_pd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Chiemel:

Wat hopen jullie vanavond? Goede winst met nieuwe hoop of geen winst en direct ontslag Steijn?

Deze mag die wel winnen toch? AEK en AZ uit gaan toch verloren, dus dan komt dat ontslag vanzelf. 

Sowieso zal ik nooit hopen dat Ajax verliest, ook al vraagt de situatie er misschien om. Hoop ook dat ze AZ uit winnen.. ben alleen realistisch genoeg om te zien dat dit niet zal gaan gebeuren 🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Winst of verlies, Steijn blijft toch wel zitten t/m AZ. Dus beter winnen ze gewoon, en lijkt het spel nergens op zodat hij er na volgend weekend alsnog uit ligt. En wie weet krijgt Steijn het binnenkort toch nog op de rit (ha-ha).

Vrees voor een hele moeizame 1-1 overigens. Ware degradatiekraker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites