Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Gert:

Karelllll fijn dat je er weer bent :) 

Sosa heerlijk zeg. Dan staat er straks echt een beesten defensie. Had ik weken terug niet van durven dromen :) 

Gertjeeeeee , thnx :) Ben er ook blij mee. Nee oprecht heur; Borna Sosa:cheer::< -Avila-Hato-Salah Edinne- Wijndal als 5e keus, kan Sven Owen niet nog even snel verpatsen aan zijn oud werkgever mijn clubbie Arsenal hahahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

Verbaas me er wel over dat ASE wilde blijven t.o.v. PEC Zwolle. Zal wel veel minuten in Jong gaan maken dit seizoen, maar dat is toch geen Eredivisie. Hopelijk vertrekt een Wijndal nog naar Turkije ofzo, echt zonde anders. 4 linksbacks, wat moet je ermee, maar 1 rechtsbuiten zetten omdat we er daar 0 van hebben? Vind dat toch wel de enige echte grote fout van Mislintat.

Verder kan je wel een lekker elftalletje maken van de aankopen zeg;

Ramaj, Gaaei, Sutalo, Avila, Sosa, Tahirovic, Mannsverk, Van den Boomen, Mikautadze, Akpom, Forbs

Zou me niet verbazen ook als we deze gehele verdediging en voorhoede dit jaar vaker gaan zien. Hato kan niet alles spelen, en Brobbeast en Bergwijn hebben toch regelmatig wat pijntjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Chiemel:

Het wordt me wel heel makkelijk gemaakt he? 

Valt wel mee, jij rekent ineens de LCV ook als linksachter en qua linksbuiten zie ik voorlopig alleen nog maar Bergwijn en Godts. Forbs is normaal gesproken gehaald voor de rechtsbuiten maar ik kom echt niet op 5 linksachters en 5 linksbuitens. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei La Pulga:

Valt wel mee, jij rekent ineens de LCV ook als linksachter en qua linksbuiten zie ik voorlopig alleen nog maar Bergwijn en Godts. Forbs is normaal gesproken gehaald voor de rechtsbuiten maar ik kom echt niet op 5 linksachters en 5 linksbuitens. 

Hato speelde vorig seizoen bij Ajax regelmatig LB: ASE, Wijndal, Sosa, Avila en Hato kan je allemaal als opties voor LB beschouwen. Zelfs Rensch is ook nog een optie.

En voor LV: Bergwijn, Forbs, Godts en Mikautadze zijn zeker opties. Je zou van Axel Dongen nog kunnen meerekenen.

Als we uitgaan van het neutrale transfermarkt en main position, dan:

- 4 linksbacks

- 3 centrale aanvallers

- 3 linksbuitens

- 0 rechtsbuitens

Dus de boodschap dat het in ieder geval uit balans is blijft zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan helaas geen polletje aanmaken, maar van welke transfer verwachten jullie het meest? Sutalo spreekt - denk ik - voor zich. 

Ik ga voor onze nieuwe Georgiër. Krijg een beetje Ben Arfa/Benzema vibes van hem. Straatschoffie uit Lyon. Hoop dat hij op rechts uit de voeten kan. Verder heel erg benieuwd naar Ramaj. Al ben ik bang dat we hem voorlopig niet in actie gaan zien, tenzij Gorter begint te schutteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Thierryvane:

Kan helaas geen polletje aanmaken, maar van welke transfer verwachten jullie het meest? Sutalo spreekt - denk ik - voor zich. 

Ik ga voor onze nieuwe Georgiër. Krijg een beetje Ben Arfa/Benzema vibes van hem. Straatschoffie uit Lyon. Hoop dat hij op rechts uit de voeten kan. Verder heel erg benieuwd naar Ramaj. Al ben ik bang dat we hem voorlopig niet in actie gaan zien, tenzij Gorter begint te schutteren.

Ik vrees er een beetje voor dat Mikautadze zo goed is dat hij in de spits moet komen te spelen, en dat de aankoop Akpom een beetje overbodig wordt en Brobbey er ook naast komt te staan. En dan missen we dus een echte rechterbuitenspeler (die zal in de winter dan wel komen). Sosa denk ik na Sutalo en Mikautadze, echt een hele goede back die geweldig bij Bergwijn past, waardoor die mogelijk ook weer gaat opleven.

Combinatie Avila - Forbs en Sosa - Bergwijn gaan we veel zien vermoed ik. Wel zuur voor Avila, die toch echt met de belofte van basisspeler was gehaald.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zullen we even serieus een voorspelling doen voor de basis? Kans klein dat iemand het exact goed heeft :D

Bergwijn blessie ga ik vanuit en dat Rensch mogelijk de aanvoerdersband draagt suggereert voor mij dat vd Boomen moet banken

Gorter

Rensch - Sutalo - Hato - Sosa

Tahirovic - Taylor - Akpom

Mikau - Brobbey - Forbs

Hebben we al een verkorting van de naam van die Georgier? 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rogier.:

Berghuis is nog geschorst, dus die gaat niet spelen. Sosa is er pas net, dus die zal ook wel niet spelen. Denk dat we dit gaan zien:

Gorter

Gaaei - Sutalo - Hato - Avila

Tahirovic - Van den Boomen

Akpom

Mikautadze - Brobbey - Forbs

Oja, dacht is 4e speelronde, maar Ajax heeft natuurlijk een speelronde gemist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees de hele tijd dat we geen rechtsbuiten hebben, maar Berghuis heeft zo'n 2/3e van alle profwedstrijden in zijn carrière als rechtsbuiten gespeeld (volgens TM). 278 wedstrijden als rechtsbuiten, daarna komt 79 wedstrijden als 10. Nu wil ik hem best als 10 zien bij Ajax, maar je kunt hem prima op rechtsbuiten zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei cimbomcu:

Dat mensen Vd Boomen nog neerzetten.. niet voor niks steeds door Steijn gewisseld, ook donderdag weer. Die valt buiten de boot.

Gorter, Rensch, Sutalo, Hato, Avila, Mansverk, Tahirovic, Taylor, Forbs, Mikau, Brobbey

verwacht ik.

Uiteraard zetten we neer wat we verwachten wat Steijn doet. Maar Taylor is ook erg matig begonnen natuurlijk.

25 minuten geleden zei Hwb:

Ik lees de hele tijd dat we geen rechtsbuiten hebben, maar Berghuis heeft zo'n 2/3e van alle profwedstrijden in zijn carrière als rechtsbuiten gespeeld (volgens TM). 278 wedstrijden als rechtsbuiten, daarna komt 79 wedstrijden als 10. Nu wil ik hem best als 10 zien bij Ajax, maar je kunt hem prima op rechtsbuiten zetten.

2/3 rechtsbuiten is dus geen volledige rechtsbuiten. En Forbs dus al helemaal verre van. Uiteindelijk wil denk ik liever niemand Berghuis op rechts zien, maar meer iemand die een mannetje kan uitspelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Hwb:

We zijn natuurlijk ook een beetje vastgeroest in het denken in posities. Terwijl er genoeg spelers in die zone gaan en kunnen spelen. Zeker als Gaaei over die rechterkant moet opstormen. We moeten het gewoon rustig afwachten wat mensen in die zone gaan brengen.

Deze selectie heeft tijd nodig. Ik denk dat we al snel tegen een blok gaan aankijken van Mannsverk - Tahirovic en dat de derde positie strijden wordt voor diverse mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Dansmeister:

We zijn natuurlijk ook een beetje vastgeroest in het denken in posities. Terwijl er genoeg spelers in die zone gaan en kunnen spelen. Zeker als Gaaei over die rechterkant moet opstormen. We moeten het gewoon rustig afwachten wat mensen in die zone gaan brengen.

Deze selectie heeft tijd nodig. Ik denk dat we al snel tegen een blok gaan aankijken van Mannsverk - Tahirovic en dat de derde positie strijden wordt voor diverse mensen.

Dit dus. Overal in Europa iig komen zelfs spitsen vaak zelfs bal ophalen in eigen 16 bijna en iedereen verdedigd mee, dus wat maakt nou echt , zo gek veel uit? Niets in feite.

Link naar opmerking
Deel via andere websites