Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden zei cimbomcu:

Ach leuk voor die jongen toch? Hij heeft Haller voor zich en kiest nu voor een ander avontuur. Ik vind Leipzig ook wat anders dan de Chelsea's en City's van deze wereld. Daar wel reele kans, zou hij op termijn Sorloth niet kunnen vervangen? Denk ik wel. En hij doet het nu goed, koesteren en hopen dat je gezamenlijk nog wat prijsjes pakt om dan mooi afscheid van elkaar te nemen.

Ik heb hier persoonlijk een veel beter gevoel bij dan bij al die gevallen die gratis zijn weggegaan en waar echt met ruzie en achterdeur iemand vertrok. Dan liever dit, toch een Ajax jongen uit de eigen jeugd.

Daarom zeg ik al dat ik een beetje mixed feelings heb. Als hij gewoon had getekend, was Haller denk ik nooit gekomen. Die kans kwam, Brobbey was nog onzeker, dan pak je gewoon door. Bedenk je ook dat Ajax echt veel tijd en geld in die jongen heeft gestoken, zie niet echt in hoe dit anders is. Alleen de communicatie vanuit Ajax is sterk verbeterd, waardoor er publiekelijk een minder groot probleem van gemaakt wordt.

32 minuten geleden zei Vitesse88:

Hoop niet voor hem dat hij daar gaat wegrotten en over 5 jaar in Tilburg oid speelt. 

Lijkt me een gegeven voor iedere jonge jongen, die gun je allemaal het beste. Zelfs een Bazoer die zo ontzettend veel fouten gemaakt heeft, hoop voor hem echt dat hij tot inkeer komt. Dat hij meteen zijn excuses aanbood 2 weken terug is in mijn ogen een goede stap vooruit in dat opzicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2373

• Chiemel

1901

• cimbomcu

1571

• Rogier.

1526

43 minuten geleden zei Zeus:

Ik had het enkel over Lille in eigen huis hè?

Nee, je had het ook over Young Boys, waarvan je bevestigde dat ze slecht waren. Van de 3 wedstrijden in de EL van Ajax benoem je 2 wedstrijden de tegenstander (YB slecht, Lille ongewoon matig). Ik zeg dat dat misschien niet zozeer aan die clubs ligt, maar ook aan Ajax.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Hwb:

Nee, je had het ook over Young Boys, waarvan je bevestigde dat ze slecht waren. Van de 3 wedstrijden in de EL van Ajax benoem je 2 wedstrijden de tegenstander (YB slecht, Lille ongewoon matig). Ik zeg dat dat misschien niet zozeer aan die clubs ligt, maar ook aan Ajax.

Ah oké. Dus je zegt eigenlijk dat Lille thuis haar gebruikelijke niveau haalde en dat Young Boys eigenlijk een prima ploeg is die menig andere club van de mat had gespeeld? Dan is dit Ajax dus eigenlijk heel goed. Gek dat ze niet meer in de CL zitten dan.

Ik zal nog eens wat zeggen: zo imponerend vond ik Ajax gister niet, zeker de eerste helft niet. Gecontroleerd ja, maar niet veel meer. Vooral viel op hoe matig YB aan de bal was. Maar dat is hier vloeken in de kerk, want Ajax speelt zo'n geweldig dominant voetbal et cetera. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei Zeus:

Ik had het enkel over Lille in eigen huis hè? 

Niet gezegd dat Lille er niks van kan en in de tweede wedstrijd had je gewoon de deksel op de neus kunnen krijgen. En nog steeds kan het met dit elftal tegen een gehaaide tegenstander zomaar weer gebeuren.

Wel typisch overigens die framing, maar wie staat er dan stil bij de speelwijze en opstellingen eigenlijk? Want wie zei al in de voorbereiding: Schuurs en Blind zijn te sloom en maken je kwetsbaar in de omschakeling? Wie zegt altijd: drie man achterin houden? Wie zei al: geen Promes op tien, geen Labyad in de spits? Wie opteerde al ontzettend lang voor weer Tadic in de spits met de Brazilianen op de vleugels? Juist ja. Maar hee, dat is helemaal niet interessant om te benoemen bij iemand die we niet mogen. M'n reet, stelletje framende scorebordjournalisten.

Ikke, ikke, ikke. oke jij ook ja.

26 minuten geleden zei Zeus:

Zo zie je maar, om in een voetbalpodcast te komen heb je niet zoveel inhoud nodig. Gewoon een beetje simplistisch scoren en het weinig intelligente voetbalplebs trapt er met open ogen in. Leuk man.

Luister af en toe E2E zijn podcast en lees zijn stukken op Ajaxlife graag, maar dat is toch allemaal prima inhoudelijk hoor.

2 minuten geleden zei Zeus:

Ik zal nog eens wat zeggen: zo imponerend vond ik Ajax gister niet, zeker de eerste helft niet. Gecontroleerd ja, maar niet veel meer. Vooral viel op hoe matig YB aan de bal was. Maar dat is hier vloeken in de kerk, want Ajax speelt zo'n geweldig dominant voetbal et cetera. 

Maar dit was gister en tegen Lille toch wel een bewuste keus? Iets minder risicovol spelen zodat je niet die counter om je oren krijgt. Ben het zeker met je eens dat Ajax niet bijzonder sterk was of echt hogeschool voetbal ala Man City op de mat legde. Maar met deze 11 de keus maken om het zo te doen is toch prima. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Regis:

Maar dit was gister en tegen Lille toch wel een bewuste keus? Iets minder risicovol spelen zodat je niet die counter om je oren krijgt. Ben het zeker met je eens dat Ajax niet bijzonder sterk was of echt hogeschool voetbal ala Man City op de mat legde. Maar met deze 11 de keus maken om het zo te doen is toch prima. 

Waar zeg ik dat het geen prima keuze was? Met dit elftal moet je inderdaad niet te aanvallend spelen, want daar mis je de kwaliteit voor. En de opstelling was op een groot aantal vlakken ook goed, zoals ik al zei. Maar kennelijk moeten we dan allemaal constateren dat Ajax een ontzettend hoog niveau haalde en de tegenstanders ook. Lulkoek, sorry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Zeus:

Waar zeg ik dat het geen prima keuze was? Met dit elftal moet je inderdaad niet te aanvallend spelen, want daar mis je de kwaliteit voor. En de opstelling was op een groot aantal vlakken ook goed, zoals ik al zei. Maar kennelijk moeten we dan allemaal constateren dat Ajax een ontzettend hoog niveau haalde en de tegenstanders ook. Lulkoek, sorry.

Oke dan zijn we het gewoon met elkaar eens en las ik je comments verkeerd. Sorry grote vriend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Zeus:

Ah oké. Dus je zegt eigenlijk dat Lille thuis haar gebruikelijke niveau haalde en dat Young Boys eigenlijk een prima ploeg is die menig andere club van de mat had gespeeld? Dan is dit Ajax dus eigenlijk heel goed. Gek dat ze niet meer in de CL zitten dan.

Dan kun je wel weer lopen doen alsof jij de grote voetbalkenner bent, maar je bedient je hier gewoon van een stropop-argument.

Nee, Lille haalde thuis haar gebruikelijke niveau niet en nee, YB is geen wonderploeg. Maar YB kwam wel door de groepsronde van de EL en schakelde daarna Leverkusen uit, dus het is ook niet zo dat ze er niets van kunnen. Dat ze gisteren slecht leken en dat Lille haar gebruikelijke niveau niet haalde, zou dat misschien iets met het spel van Ajax te maken kunnen hebben? Meer dan dat laatste zeg ik niet, maar toch doe je alsof ik Ajax naar de CL-winst toeschrijf. Allerminst het geval.

En zo imponerend was Ajax gisteren inderdaad niet. Dat schreef ik zowel in de rust als direct na de wedstrijd al. Maarja, als jij denkt dat je de enige bent die realistisch naar Ajax kan kijken en alle anderen hier verdwaasde supporters zijn, dan gaat dat er niet zo goed in.

Overigens, ter aanvulling op mijn eerste zin, heb hebt kijk op het spelletje. Maar je hoeft anderen niet naar beneden te halen om jezelf wat verder erbovenuit te laten steken.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Zeus:

Ook dan is het nogal simplistisch. Want ook in die mindere jaren waren tegenstanders al matig (ploegen als Steau Boekarest enzo), maar was de speelstijl inderdaad gewoon vaak té naïef. In nu twee EL-wedstrijden valt dat wel mee, Ajax speelt voorzichtiger en meer gecontroleerd. Heeft ook een beetje met kwaliteit te maken, met name op het middenveld. Klaassen en Alvarez spelen alles veilig bijvoorbeeld. En je hebt nu een defensie die een counter op kan vangen. Maar waarom mag je dan niet zeggen dat Young Boys ook wel heel slecht was? Dat Lille tegenviel in de eerste wedstrijd (en ja, deels ook heus de verdiensten van Ajax, voordat die dooddoener weer komt) en dat ze in de tweede wedstrijd eigenlijk gewoon een stuk beter waren tegen Ajax? Het had ook zomaar heel anders kunnen eindigen daar. 

Dag Hwb, als dat het enige is.. Allemachtig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, je had ons tussen haakjes al een beetje gelijk gegeven. Dat maakt de stropoppen oké.

Waarom telt die opmerking van jou trouwens wel en mijn posts over dat Ajax niet zo goed was blijkbaar niet? Waarom blijf je doen alsof iedereen hier vindt dat Ajax geweldig, dominant voetbal speelt, terwijl dat niet/nauwelijks beweerd wordt? In de kern ben je het dus met mij en E2E eens, maar blijkbaar voel je de behoefte om er nog lappen tekst aan te wijden.

Dus nee, het is niet het enige. Het is de manier waarop jezelf nu presenteert. Jij weet het allemaal wel en de rest is een stel domme hosanna-roepers. Houd toch op man. Allemachtig.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Thierryvane:

Denk aan je hart Zeus. Pak lekker een zak chips en een biertje. Plof op de bank. Het is vrijdag.

Dank voor het advies, ik zal het ook ter harte nemen. Zware nacht gehad en nu hele dag met 3 kinderen thuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelijk gegeven? Ik heb nergens gezegd dat Ajax slecht was in die eerste wedstrijd tegen Lille. Lappen tekst ook.. Jullie komen voortdurend met dooddoeners waar ik dan op moet reageren, terwijl daar totaal geen aanleiding toe is. Dat is gewoon ontzettend vermoeiend. E2E zei dan dat het niet naar mij toe gericht was, maar het blijft een simplistische voorstelling. Dan kan je het nu wel zelf over de vorm gaan hebben, maar je kan ook gewoon zelf eens de afweging maken of je wel een relevante vraag aan mij stelt die werkelijk correleert met hetgeen ik zeg. Want heel vaak is dat (niet alleen bij jou, vooral ontzettend vaak een niet nader te noemen blaaskaak) namelijk niet het geval en het is ontzettend irritant. 

bewerkt door Zeus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Letterlijk het ENIGE punt dat ik heb gemaakt in deze discussie (en dat werd onderschreven door E2E) was dat het misschien te maken heeft met Ajax dat Lille (1x) en YB tegenvielen. Dát was mijn aanvulling op de opmerking dat YB (en ook Lille 1x) slecht/ongewoon matig waren. Meer niet.

Blijkbaar was jij het daar mee eens, want je schreef dat tussen haakjes en haalde dat de vorige post nog eens aan. Prima, we zijn het eens, laten we elkaar de virtuele hand geven.

Maar nee, je moet nog even kwijt dat oa ik de hele tijd kom met dooddoeners en ik moet nog even de afweging maken of mijn vraag wel relevant is (en niet beneden het superieure intellect van Zeus, maar dat is mijn interpretatie).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar dat is te simpel. Het is niet alleen maar Ajax die het redelijk goed doet. Ajax speelt gecontroleerd voetbal, maar niet op een heel hoog niveau; veilig, veelal achterin, weinig creatief, in een laag tempo, eindfase vaak net niet. Van Lille, zeker in eigen huis, verwacht je dan op z'n minst meer gevaar in de counters en een stabielere defensie. In de tweede wedstrijd zag je dat meer terug en dan zie je dat Ajax er ook zomaar uit had kunnen vliegen. Dat YB gewoon ontzettend matig aan de bal was gister en werkelijk geen enkele speler daarin opviel, had weinig met Ajax te maken. Het is dan en-en. Maar om eerlijk te zijn vind ik dat Ajax gister een hoger niveau had moeten halen aan de bal tegen zo'n ploeg, ik was in elk geval niet onder de indruk.

En tja, je gooit het weer op mijn houding, arrogantie etc. Makkelijk, hoor. Het gaat zoals ik al zei om hetgeen ik zeg. Nergens zie je toch dat ik het ontken wat je zegt? Dan kan je die vraag ook niet stellen, hè? Want nogmaals: het komt veel te vaak voor dat iemand mij vanuit het niets volledig verkeerd interpreteert, er zelf iets van maakt en mij dan denkt te moeten confronteren ermee. Dat is gewoon heel vervelend en vermoeiend; iedere keer weer. Lees gewoon. Geen zin, lappen tekst, arrogant enzo? Prima, maar hou dan ook gewoon je bakkes, want het is gewoon loeivervelend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik lees "YB is slecht" en daarna "Ja, en Lille was ook ongewoon matig", dan is mijn interpretatie 'ze vinden dat Ajax mazzel heeft met zwakke tegenstanders (iig die dag)'. Terwijl het mijn opvatting is dat (minstens ook) de verdienste van Ajax is. Dat miste ik initieel en voegde ik, middels een vraag, dus toe. Blijkbaar heb jij dat anders opgevat, omdat het voor jou al vanzelf sprak. Maar omdat ik het niet terugzag, sprak het voor mij niet vanzelf.

En het was niet bedoeld als 'makkelijk' om het op je houding te gooien. Het was iets waar ik me oprecht aan stoorde en me over opwond. En dus spreek ik je daarop aan. Niet alleen vanwege die houding, maar ook vanwege de stropoppen die je optuigt (en waar je hier niets over zegt, daar gaat het wel gewoon over de inhoud van wat je zegt he). De manier waarop je mij (en anderen) dan aanspreekt, vind ik ook loeivervelend en dan mag jij van mij ook je bakkes houden.

Ik begrijp overigens maar al te goed dat het heel vervelend is om daarop aangesproken te worden, zeker als dat niet is hoe je jezelf ziet. Ik wil best kijken of ik daar rekening mee kan houden, of een andere manier kan vinden. Maar probeer dan ook rekening te houden met hoe je posts op anderen over (kunnen) komen. Want ik ben niet een of andere domme lul die zomaar wat roept en daar niet over nadenkt. En dus hoef je me ook niet op zo'n manier toe te spreken. Nu denk ik niet dat dat is wat je beoogt, maar wel hoe het bij mij (soms) overkomt.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeus, waar maak je je nou druk om. Het begint dus ook niet alleen mij, maar ook anderen op te vallen. We zijn bezig aan een geweldig seizoen, 20 wedstrijden achter elkaar ongeslagen, EL kwartfinale, worden wellicht kampioen en hebben een grote kans op een beker. Maar voor Zeus blijft dat maar niet voldoende, hij moet maar benadrukken dat het allemaal wel meevalt, dat het niet zo goed is, dat het allemaal aan de tegenstander ligt, dat we vooral gewoon geluk hebben.

Maar Zeus, kap daar mee, als je Young Boys loot denkt iedereen dat het wel moet lukken. Maar iedereen ziet ook dat ze 6 goals hebben gemaakt tegen een Duitse subtopper en die hebben uitgeschakeld.

Dan heb je gisteren de wedstrijd en dan zie je:

Ajax 3-0 Youngboys

69% - 31% balbezit

21 - 1 schoten
8 - 0 schoten op goal.

Dan moet je gewoon niet zo zeuren, applaudisseren en doorgaan.  Dan zijn we met 3 goals nog redelijk gierig geweest. Hadden er ook 6 kunnen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt nog altijd niks geleerd, dus. Opzouten met je scorebordjournalistiek. Als het spel niet goed is, dan mag dat gezegd worden. Als de Eredivisie weer eens van het niveau Schotland is, idem dito. Wéér zeg je dat ik het allemaal alleen maar slecht zeg te vinden, wéér ben je dus slecht op de hoogte. 

Een ban uit het voetbalgedeelte is nou weleens op zijn plaats, dit is nu al de 300046e keer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Zeus:

Je hebt nog altijd niks geleerd, dus. Opzouten met je scorebordjournalistiek. Als het spel niet goed is, dan mag dat gezegd worden. Als de Eredivisie weer eens van het niveau Schotland is, idem dito. Wéér zeg je dat ik het allemaal alleen maar slecht zeg te vinden, wéér ben je dus slecht op de hoogte. 

Een ban uit het voetbalgedeelte is nou weleens op zijn plaats, dit is nu al de 300046e keer.

Gast doe is rustig man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha daar gaat die weer.

Als je gisteren met 6-0 had kunnen winnen terwijl de tegenstander 0 schoten op goal heeft gehad. Dan heb je gewoon goed gespeeld. Maar wij simpele zielen zullen dat wel niet snappen.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei cimbomcu:

Haha daar gaat die weer.

Als je gisteren met 6-0 had kunnen winnen terwijl de tegenstander 0 schoten op goal heeft gehad. Dan heb je gewoon goed gespeeld. Maar wij simpele zielen zullen dat wel niet snappen.

Oké dan. Het was gisteren fenomenaal. YB werd gisteren compleet van de mat gespeeld. Ongekend. Jammer dat Ajax niet meer in de CL zit, die hadden ze met twee vingers in de neus gewonnen. De kwaliteiten en vorm van tegenstanders hoeven we immers niet meer bij stil te staan: elke wedstrijd die de kant van Ajax opvalt is puur omdat Ajax zo geweldig speelt. Wat een wereldploeg, hè? Gaan ze straks ook nog eens kampioen worden. En dat in een competitie met PSV en Feyenoord: de twee ploegen die dit seizoen wel hebben laten zien Europese hoogvliegers te zijn. Soort Young Boys. Wat een wilde! Hoera!

Zo, en nu een ander lastigvallen graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites