Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Formule 1 / Indycar etc.


Richarð.

Aanbevolen berichten

Ricciardo heeft dezelfde auto van hetzelfde team. Misschien moet Max eens in de spiegel kijken?

 

Daar vraag je wel wat van een Verstappen he. Dat is niet de enige parallel met zijn vader, die sloopte ook altijd een auto zonder dat het ooit zijn schuld was. Kijk, hij heeft absoluut het talent, maar vooralsnog niet de mentaliteit naar mijn idee en ook al heeft hij daar nog tijd zat voor, daar moet hij zoals jij zegt wel zichzelf een keer voor in de spiegel aan kijken. Ook bij Jos ontbrak het niet aan talent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Dat jullie beide dus geen flauw benul hebben van betrouwbaarheid zegt mij al genoeg. Jullie gaan er dus uit gemak maar vanuit dat elk onderdeel 100% betrouwbaarheid heeft? Want uit jullie posts op te maken is dat dus blijkbaar wel zo. Max heeft gewoon dikke pech omdat er altijd wel een kans aanwezig is natuurlijk dat er iets kapot gaat maar nu gebeurd het wel heel snel achter elkaar. Maar Max is dus blijkbaar de schuldige? :mrg: Ja dat is een mooi makkelijk argument maar dat zou dan structureel in zijn carriere moeten zijn voorgekomen en dat is het niet. Leuke poging verder wel hoor, moet ik je nageven.

 

Dat jij dan zegt dat je F1 kijkt zegt me niet zoveel want dat doet de helft van Nederland. Met deze posts heb je iig al wel aangetoond dat jij niet verder komt dan het analyseren van de rode lichtjes die bij de start uitgaan en totaal geen weet hebt van de rest.

 

 

 

Het argument "hij heeft dezelfde auto" is natuurlijk een volstrekt onzinnige en tevens onjuiste (maar dat is een andere discussie) opmerking. Daar zet je jezelf als zelfbenoemd kenner wel erg mee voor lul :-D

 

Jullie gaan er dus uit gemak maar vanuit dat elk onderdeel 100% betrouwbaarheid heeft?

 

- Nee hoor. Betrouwbaarheid bij Renault is niet 100%, dat klopt. Maar je kunt niet alles wijzen op de motor, omdat er zoals jij zegt meerdere onderdelen in de auto zitten en dat is niet allemaal afkomstig van Renault. Tevens zijn Platina32 en ik ook een beetje hardop aan het filosoferen of het wellicht meer is dan alleen de motor. Het is namelijk heel makkelijk om te wijzen naar één richting, terwijl het wel degelijk de andere kant ook kan zijn. Reden hiervoor is dat Jos Verstappen dat ook deed. Net iets te hoog in de toeren en net iets te laat schakelen om de achterstand richting anderen zelf te kunnen compenseren.

 

maar dat zou dan structureel in zijn carriere moeten zijn voorgekomen en dat is het niet

 

Als echte Max kenner zul je dan ook wel weten dat Max en zijn vader Jos altijd zelf de onderdelen uitkozen in zijn kart periode omdat het ene onderdeel in hun optiek niet compatibel is met het ander. Die vrijheid van keuze heb je in de F1 natuurlijk niet. Vele grote kartbouwers wilden namelijk Jos en Max vastleggen en met hun spullen laten racen omdat Jos Verstappen in het race circuit en helemaal in de karts gewoon een referentie is. Jos zijn kennis is namelijk belachelijk goed en weet het perfect naar de kart te vertalen. Dit is iets wat ook Max al van jongs af heeft meegekregen. De Formule 3 is zijn volgende opstap geweest na de karts en in de 33 races heeft hij 8 keer de auto niet thuis kunnen brengen. Als je het dan hebt over structuur, dan is dat het wel degelijk. Maar goed, ik durf niet te zeggen of het ook met de betrouwbaarheid te maken heeft of dat Max te agressief is geweest met de auto. Dat is namelijk een aanname natuurlijk.

 

Met deze posts heb je iig al wel aangetoond dat jij niet verder komt dan het analyseren van de rode lichtjes die bij de start uitgaan en totaal geen weet hebt van de rest.

 

Ik heb nooit gezegd er verstand van te hebben. Slechts dat "ik merk steeds meer dat de hele Max fanclub weer de polonaise loopt en de realiteit een beetje kwijt is en verre van objectief". Tevens ben ik prima bereid om mijn mening toe te lichten. Wel durf ik te zeggen dat ik verder kom dan het analyseren van de rode lichtjes. Doe jij dat ook? Ik heb nog geen enkel fatsoenlijk argument gelezen van je, behalve je bedoeling om iemand onderuit te halen die anders dan jij denkt.

 

Mensen hoeven het niet met mij eens te zijn. Zeker niet. Maar wat een forum wel leuk maakt is dat je gaat discussieren over de stukken waar we het niet over eens zijn. Misschien ben ik gekleurd en misschien ook niet, maar ik probeer altijd mijn mening te beargumenteren en volgens mij ben jij de enige die zichzelf voor lul zet. Tevens vloeide er uit de discussie betrouwbaarheid vs Max een tweede discussie uit en dat was dat Max zich naar mijn idee eigenaardig gedraagt richting het team (geoorloofd of niet) en daar waren Platina32 en ik ook over aan het discussiëren met jou. Ook met de gedachte dat de schuld bij meer dan één partij zou kunnen liggen. Daarin heb ik jou ook alleen maar één kant op zien wijzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat jullie beide dus geen flauw benul hebben van betrouwbaarheid zegt mij al genoeg. Jullie gaan er dus uit gemak maar vanuit dat elk onderdeel 100% betrouwbaarheid heeft? Want uit jullie posts op te maken is dat dus blijkbaar wel zo. Max heeft gewoon dikke pech omdat er altijd wel een kans aanwezig is natuurlijk dat er iets kapot gaat maar nu gebeurd het wel heel snel achter elkaar. Maar Max is dus blijkbaar de schuldige? :mrg: Ja dat is een mooi makkelijk argument maar dat zou dan structureel in zijn carriere moeten zijn voorgekomen en dat is het niet. Leuke poging verder wel hoor, moet ik je nageven.

 

Ik snap je redenering hier niet helemaal. Wat ik probeerde te zeggen is dat als je zo vaak uitvalt in de races terwijl je teamgenoot die problemen niet heeft, misschien moet je dan eens te rade gaan bij wat je teamgenoot anders doet in plaats van hardop roepen wat anderen verkeerd doen. Ik zeg niet dat de DNF's van Verstappen 100% zijn eigen schuld zijn, maar het begint inmiddels zo structureel te worden, dat ik het bijna niet meer aan toeval kan verwijten. Daar kun je over speculeren, maar meer ook niet. Ik zei alleen dat Max zich niet zo arrogant en hoogdravend hoeft op te stellen. Ricciardo deed dat namelijk ook niet toen hij genaaid werd door zijn team (Monaco vorig jaar). In mijn optiek is het namelijk ook voor beide partijen (coureur aan de ene kant, team aan de andere) om een zo goed mogelijke relatie te hebben. Denk je dat de monteurs van Max blij zijn met zijn gezeik in de media? Die mensen doen ook maar hun best en verdienen geen miljoenen per jaar op 18-jarige leeftijd.

 

Dat jij dan zegt dat je F1 kijkt zegt me niet zoveel want dat doet de helft van Nederland. Met deze posts heb je iig al wel aangetoond dat jij niet verder komt dan het analyseren van de rode lichtjes die bij de start uitgaan en totaal geen weet hebt van de rest.

 

Ok. Beetje nutteloze opmerking, dit.

 

Het argument "hij heeft dezelfde auto" is natuurlijk een volstrekt onzinnige en tevens onjuiste (maar dat is een andere discussie) opmerking. Daar zet je jezelf als zelfbenoemd kenner wel erg mee voor lul :-D

 

Ik geloof niet dat ik mezelf ooit kenner heb genoemd. En hoe hebben Verstappen en Ricciardo precies verschillende auto's dan? Anders dan hier een daar een upgrade en een verschillende brake bias of vleugelinstelling kom je volgens mij niet.

 

Daar vraag je wel wat van een Verstappen he. Dat is niet de enige parallel met zijn vader, die sloopte ook altijd een auto zonder dat het ooit zijn schuld was. Kijk, hij heeft absoluut het talent, maar vooralsnog niet de mentaliteit naar mijn idee en ook al heeft hij daar nog tijd zat voor, daar moet hij zoals jij zegt wel zichzelf een keer voor in de spiegel aan kijken. Ook bij Jos ontbrak het niet aan talent.

 

Talent heeft hij zeker, daar ontbreekt het niet aan en ik denk oprecht dat hij een goede kans heeft om ooit wereldkampioen te worden. Ik ben gewoon geen fan van hem en zijn houding. Datzelfde heb ik met Hamilton, maar daar ontken ik ook het talent niet van.

bewerkt door Platina32
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terwijl de geruchten de ronde doen dat Robert Kubica binnenkort mogelijk een tweede testdag van Renault cadeau krijgt, staat de 32-jarige Pool opvallend positief tegenover de kans om na jaren van revalidatie terug te keren in de Formule 1. De enkelvoudig Grand Prix-winnaar liep, terwijl hij actief was in de F1, zware verwondingen op tijdens een rallycrash in februari 2011 en reed daarna geen enkele race meer.

 

"Als je me had gevraagd hoe groot ik de kans zou schatten dat ik terug zou keren in de Formule 1, dan zou ik je voor de test waarschijnlijk een getal als tien of twintig procent hebben gegeven", sprak Kubica op het Goodwood Festival of Speed, waar hij met een oude Lotus E20 - omgespoten in de hedendaagse kleuren van Renault - tegen het Britse Auto Express. "Als ik nu erg realistisch ben en mijn beide benen ferm op de grond houd, acht ik die kans inmiddels een procent of tachtig, misschien zelfs wel negentig."

 

"Het is een grote sprong, maar dat is puur omdat je de vraagtekens in je hoofd baseert op wat je weet van je lichaam. Na de testdag op Valencia waren veel van die vraagtekens weg, pleite, vergaan. Dat geeft vertrouwen en dat plaatst je op een heel ander denkniveau. Mijn lichaamslimieten waarvan ik dacht last te hebben, waren na drie rondjes verdwenen. Ik kon me goed concentreren en probeerde gelijk in een goed ritme te komen. Het verbaasde me: het voelde alsof ik een maandje niet had gereden, in plaats van ruim zes jaar."

 

"Het klinkt wellicht een beetje vreemd", gaat Kubica verder, "maar ik ben natuurlijk geen 18-jarige rookie die koste wat kost in de Formule 1 terecht wil komen. Ik wil pas F1 rijden als ik voor de volle honderd procent capabel ben en dat is het doel waar ik me nu voor inzet. Er zijn nog een aantal stappen te zetten en ik ben benieuwd hoe mijn lichaam daarop zal reageren. Maar: als je tachtig procent van je twijfels op één dag ziet verdwijnen, geeft dat een bijzonder goed gevoel."

 

 

Jaa Kubi (d)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik zie hoe Jolyon Palmer rijdt, zou ik hem nu al vervangen voor Kubica. Ik weet niet of hij de absolute top gehaald had, maar het was altijd een zeer snelle coureur en zonde dat hij destijds zijn F1 carriere moest beindigen. Hopelijk maakt hij zijn rentree.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie race. Vettel doet weer een goede zaak, dus ben tevreden. Mooi podium ook voor Ricciardo, prima verdedigd op het eind tegen Hamilton. Toch iemand die de eer van Red Bull hoog houdt.

 

Max krijgt die kans zo ook niet natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan zo'n Raikkonen heeft Ferrari ook helemaal niks he. Ja, leuk dat ie een paar puntjes bijeen sprokkelt voor het constructeurskampioenschap, maar in dienst van Vettel rijden ho maar. Daar voelt ie zich te groot voor. Ook totaal niet op te vertrouwen, vond de bedachte strategie van Ferrari om Raikkonen buiten te houden zodat Bottas achter hem zou eindigen een hele goede, maar als ie dan na 1 ronde al voorbij wordt gereden en Bottas al aan de horizon is verdwenen voordat Raikkonen überhaupt de pit inkomt, dan heb je er helemaal niks aan.

 

Hoop dan ook dat het na dit seizoen over en uit is voor hem. Desnoods Leclerc of Giovinazzi in die auto gooien als tweede rijder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan zo'n Raikkonen heeft Ferrari ook helemaal niks he. Ja, leuk dat ie een paar puntjes bijeen sprokkelt voor het constructeurskampioenschap, maar in dienst van Vettel rijden ho maar. Daar voelt ie zich te groot voor. Ook totaal niet op te vertrouwen, vond de bedachte strategie van Ferrari om Raikkonen buiten te houden zodat Bottas achter hem zou eindigen een hele goede, maar als ie dan na 1 ronde al voorbij wordt gereden en Bottas al aan de horizon is verdwenen voordat Raikkonen überhaupt de pit inkomt, dan heb je er helemaal niks aan.

 

Hoop dan ook dat het na dit seizoen over en uit is voor hem. Desnoods Leclerc of Giovinazzi in die auto gooien als tweede rijder.

 

Dit zo hard inderdaad. Zei het zelf in een groepschat:

 

6tnsm0.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Degelijke race gezien. Jammer van de crashes in de eerste bocht. Ik zag namelijk een goede start van Alonso en ik was eigenlijk wel benieuwd naar de racepace van hem gezien de degelijke kwalificatie gisteren, maar Kvyat remde volgens mij te laat en op het vuil.

 

Verder:

 

- Beestige start van Bottas, dat was echt niet normaal hoe goed hij van zijn plek was en het had denk ik ook maar weinig gescheeld met een jumpstart.

- Prima podiumplek weer voor Ricciardo. Pareerde de inhaalactie van Hamilton heel goed.

- Hamilton eindigde sowieso heel kort achter Bottas op P4, dus ben wel benieuwd hoe dichtbij hij zou zijn gekomen met een goed setje banden.

- Williams ruilt schandalig slechte kwalificatieplekken in voor een dubbele puntenfinish. Die hebben bij de start wel maximaal geprofiteerd van de anderen zeg.

- Vettel ook weer met zijn standaard gezeur. Lijkt weer op de Vettel van vorig jaar met het toch volhouden van de valse start van Bottas.

 

Op naar Silverstone. Daar moet de Red Bull het over het algemeen wel redelijk goed doen met de high downforce bochten. Zou dan ook voor McLaren iets meer moeten gelden.

 

Had ie maar beter moeten starten. Weet die nerd niet eens waar het gaspedaal zit? Lachwekkend. En dat heeft dan een voorcomtract bij Ferrari /montass

 

Bla bla bla... dat jij niet moe van jezelf wordt zeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   In plaats daarvan plakken als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...