Hansje Geplaatst 24 juni 2017 Share Geplaatst 24 juni 2017 Zorgde ervoor dat Max 5e werd ipv 3e toch? Dus voor hem niet zo mooi. Het zorgde ervoor dat iedereen op z'n juiste plek terecht kwam ja, ook de nieuwe Senna. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 25 juni 2017 Share Geplaatst 25 juni 2017 Ik heb - als leek zijnde - een vraagje aan de kenners. In een artikel van de NOS over de relatie tussen Red Bull en Renault staat: Red Bull moet dus de komende jaren samenwerken met Renault, Mercedes, Ferrari of Honda en zal zo'n motor moeten delen met andere teams. Pas als het reglement verandert en een nieuwe motorleverancier zoals Porsche of Cosworth wordt toegelaten kan dat veranderen. Als Red Bull bijvoorbeeld een exclusieve deal sluit met Porsche kun je min of meer spreken van een eigen motor, maar zo ver is het dus nog lang niet. Wat is nu het reglement en waarom zorgt dit ervoor dat motorleveranciers als Porsche geen motor mogen leveren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 25 juni 2017 Share Geplaatst 25 juni 2017 Dat mogen ze wel maar dat willen ze gewoon niet. Nieuwe motor leveranciers mogen altijd komen zover ik weet. Overigens wat hoop ik dat Ferrari ballen toont en volgend jaar Charles Leclerc in die wagen zet zeg. Gisteren al gewonnen en vandaag weer van 8 naar 1 gereden met rondes van meer dan een 1.5 seconde sneller dan de rest. _O_ door een tijdstraf helaas 2e geworden maar die gast rijdt iedereen op een hoopje daar. Ook elke race pole gepakt nog. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henkyh Geplaatst 25 juni 2017 Share Geplaatst 25 juni 2017 safetycar race :P en nu dus al een paar minuten rode vlag, vermaak me prima :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Baddoo Geplaatst 25 juni 2017 Share Geplaatst 25 juni 2017 Wat een chaos joh Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 25 juni 2017 Share Geplaatst 25 juni 2017 Leukste race in tijden, wel een schande dat Hamilton geen straf kreeg en dat Vettel niet uitgesloten werd. Wel goed dat uiteindelijk geen van beiden op het podium kwam. Winst voor Ricciardo kan ik altijd mee leven _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magnifico Geplaatst 25 juni 2017 Share Geplaatst 25 juni 2017 Actie van Vettel was uiterst terecht. Hamilton heeft een klap van de molen gehad lijkt het. En dan Vettel niet voorbij kunnen rijden én vragen of Bottas Vettel kan ophouden, wereldkampioen onwaardig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 25 juni 2017 Share Geplaatst 25 juni 2017 Wat een race zeg. Ricciardo van 10 naar 1, Bottas tweede na binnen twee rondes gelapt te zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Baddoo Geplaatst 25 juni 2017 Share Geplaatst 25 juni 2017 Vettel moet zich een keer leren gedragen, die reageert bij ieder incident alsof er een moordaanslag op hem gepleegd wordt. Ben het met Hansie eens, zowel hij als Hamilton hadden (zwaarder) gestaft moeten worden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cerebral Geplaatst 25 juni 2017 Share Geplaatst 25 juni 2017 Iemand op een dergelijke manier opzettelijk aanrijden moet hoe dan ook minstens een zwarte vlag betekenen, maar de daar leek de raceleiding net als bij het incident tussen Bottas(had wel een DT mogen zijn) en Raikkonen het lef niet voor te hebben. Was het verder een opzettelijke actie van Hamilton? Hoogstwaarschijnlijk wel, maar dan wel dusdanig slim dat het volledig binnen de regels is. Sneu weer voor Max, maar Ricciardo_O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 25 juni 2017 Share Geplaatst 25 juni 2017 Jammer dat ze ze allebei niet verhaal gingen halen bij elkaar, zou wel leuk geweest zijn :D Maar Hamilton liet zijn gas toch los? (zat op verjaardag dus kon geen geluid horen). Dan lijkt het toch de fout van Vettel te zijn die niet oplet? Als je in het verkeer ook te laat reageer op degene voor je dan is het toch ook je eigen schuld? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 25 juni 2017 Share Geplaatst 25 juni 2017 Maar he guys fucking Stroll gewoon podium :D :-D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 25 juni 2017 Share Geplaatst 25 juni 2017 Was het verder een opzettelijke actie van Hamilton? Hoogstwaarschijnlijk wel, maar dan wel dusdanig slim dat het volledig binnen de regels is. Als dit binnen de regels is, moeten ze zo snel mogelijk de regels veranderen. Dat je het tempo aangeeft betekent voor mij niet dat je zo bizar mag gedragen dat je anderen in gevaar brengt, zoals op je rem gaan staan midden in een bocht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 25 juni 2017 Share Geplaatst 25 juni 2017 Jammer dat ze ze allebei niet verhaal gingen halen bij elkaar, zou wel leuk geweest zijn :D Maar Hamilton liet zijn gas toch los? (zat op verjaardag dus kon geen geluid horen). Dan lijkt het toch de fout van Vettel te zijn die niet oplet? Als je in het verkeer ook te laat reageer op degene voor je dan is het toch ook je eigen schuld? Niet als diegene dat zonder reden doet. Hoort gewoon door te rijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mathi Geplaatst 25 juni 2017 Share Geplaatst 25 juni 2017 Hamilton hoefde helemaal niet door te rijden. Eerste rijder mag het tempo bepalen, hij daagt Vettel weliswaar wat uit, maar zolang het binnen de regels blijft, zoals Cerebral hierboven aangeeft, kun je Lewis hier niks verwijten. Vettel hoorde hier duidelijk uitgesloten te worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artline Geplaatst 25 juni 2017 Share Geplaatst 25 juni 2017 McLaren eindelijk punten ! Wat een schandalige race van Hamilton en Vettel! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 25 juni 2017 Share Geplaatst 25 juni 2017 Even een paar dingen: - De actie van Bottas bij de 2e bocht waar hij over de kerb ging, is EXACT hetzelfde als wat Max in Spa deed en waar iedereen helemaal stond te juichen. Over de kerb is een auto die even de lucht in gaat en uit zal schieten bij het landen. Als je dat gaat bestraffen, prima, maar dan was dat van Max (en terecht) ook gewoon een straf waard. Dat was het toen niet, dus is dat het nu ook niet. Zo werkt dat kennelijk. Mensen die de actie van Bottas in Barcelona vergelijken, kijken dan niet goed naar de feiten. Dat zijn hele andere omstandigheden. - De actie van Vettel is naar mijn idee een zwarte vlag waard, zoals Cerebral en Mathi al aangaven, maar dat durven ze niet natuurlijk. Hamilton is daar compleet in zijn recht door het tempo aan te geven. Uit data is gekomen dat Hamilton geen braketest heeft gegeven. Compleet van de pot gerukt dit. - Max moet even normaal gaan doen. Lijkt steeds meer op zijn vader. Die kon ook keihard racen, maar het lag altijd aan iets anders en als er dan wat kapot ging (materiaal uitputten?) dan begon hij weer de paardenlul uit te hangen. De appel valt niet ver van de boom. Op deze manier moeten je race prestaties wel heel goed zijn willen andere teams je in de toekomst nog halen. - Fernando Alonso _O__O_. Hoe is het mogelijk. Heeft nog best wat ingehaald ook, maar niet gek dat hij het uiteindelijk niet haalde natuurlijk, al is een 9e plek fantastisch. Ik heb - als leek zijnde - een vraagje aan de kenners. In een artikel van de NOS over de relatie tussen Red Bull en Renault staat: Wat is nu het reglement en waarom zorgt dit ervoor dat motorleveranciers als Porsche geen motor mogen leveren? Ik weet niet precies hoe het reglement zit, maar eind 2020 loopt de huidige overeenkomst af en daar is iedereen nu over aan het praten (FIA, FOM, fabrikanten). Uitgangspunt is dat de kosten voor het produceren van een motor naar beneden gaat. Dat schijnt nu veel te duur te zijn en dus niet aantrekkelijk voor mogelijke fabrikanten als Cosworth en Porsche. Neem daarbij in gedachten dat je nu vandaag de dag in 2017 gaat bouwen aan een motor die je eventueel in 2019 of 2020 kunt inzetten en tegelijkertijd al bezig moet zijn met de wijzigingen in het reglement. Overigens willen ze ook V8 of V10 motoren weer terug hebben, dus dat lijkt op zich wel de goede kant op te gaan. Dus ik verwacht geen fabrikanten die tussen nu en 2020 gaan inspringen, maar die rustig de reglementen afwachten. Overigens worden argumenten als V8/V10 = hard geluid en meer PK duidelijk gebruikt in de gesprekken, maar de belangrijkste blijven toch de centen. Overigens is het zo dat een Mercedes of Ferrari voor geen goud nu motoren gaan leveren aan Red Bull, omdat het chassis van Red Bull gewoon uitstekend is en met één van deze twee motoren meteen meedoet om de overwinningen. Sterker nog, Mercedes heeft gedurende dit seizoen updates uitgebracht op de klantenmotoren om te zorgen dat de Force India's en Williams dichterbij Ferrari en Red Bull komen en daar punten afsnoepen. Dus hou je alleen Renault en Honda over als optie en daarin loopt Renault mijlen ver voor op Honda. Zeker met de updates die er nog komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 26 juni 2017 Share Geplaatst 26 juni 2017 Thanks voor de info (y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 26 juni 2017 Share Geplaatst 26 juni 2017 Aantal afgelegde racerondjes per team 1. Force India- 956 rondjes 2. Mercedes- 946 3. Ferrari- 903 4. Sauber- 829 5. Haas F1- 809 6. Toro Rosso- 749 7. Williams- 745 8. Renault- 738 9. McLaren- 716 10. Red Bull- 685 McLaren is wat dit betreft dus Red Bull gepasseerd :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 26 juni 2017 Share Geplaatst 26 juni 2017 (bewerkt) Ja, de twee Renault teams staan wel heel laag. Ze zijn wel sneller dan Honda, maar niet per se degelijker. Maar wat een race gisteren, zeg. Heb echt genoten, een van de beste races die ik ooit gezien heb. Ben benieuwd hoe Stroll dit podium gaat verwerken, moet toch wel een boost voor zijn zelfvertrouwen zijn. Blij ook dat Ricciardo won, die mag van mij net zo veel winnen als hij wil. Voor Verstappen is het natuurlijk heel zuur, maar hij moet niet alles in de media gaan roepen en de Jolyon Palmer gaan uithangen, dat is voor niemand goed. De enige die daar enigszins recht op heeft is Alonso. Des te leuker voor Alonso dat hij eindelijk zijn eerste punten heeft weten te pakken. Overigens, in het WCC staat Mercedes 24 punten boven Ferrari, maar in het WDC staat Vettel 14 punten boven Hamilton. En dat na 8 races! Wordt een heerlijk seizoen, op deze manier. 26 juni 2017 bewerkt door Platina32 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 26 juni 2017 Share Geplaatst 26 juni 2017 Zit lekker dicht bij elkaar inderdaad. En krijgen denk ook een heerlijke vete tussen Vettel en Hamilton na het 'incident' van gister. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 28 juni 2017 Share Geplaatst 28 juni 2017 Ondertussen in de formule E. Zakenman Richard Branson is daar ineens reserve coureur bij het Virgin team (waar hij ooit eigenaar van was in de F1) Alex Lynn maakt over drie weken zijn debuut in de Formule E. Door de absentie van Jose María López, die verplichtingen in het WEC heeft, schuift de reservecoureur van DS Virgin Racing een plekje op in de pikorde. Opmerkelijk is vooral wie Lynn vervangt als reserve: Sir Richard Branson. De 66-jarige Branson is oprichter van de Virgin Group en geldt als één van de meest kleurrijke zakenmensen van Groot-Brittannië. Hij is actief in de ruimtevaart, stond aan de wieg van het Formule 1-team van Virgin en probeerde meerdere keren (tevergeefs) om in een luchtballon de wereld rond de vliegen. In New York is hij ineens reservecoureur in de Formule E. "Ik hoorde dat ze een reservecoureur nodig hadden en bood direct mijn diensten aan! Zoals jullie weten houd ik altijd van een uitdaging en met Alex (Lynn, red.) en Sam (Bird) en mezelf hebben we nu een team vol Britten die er klaar voor zijn om New York te veroveren. Er zijn wat tests voor me georganiseerd voor de race in Manhattan, dus hopelijk kan ik indruk maken op de teambaas." Teambaas Alex Tai speelt het spelletje prima mee. "Het is geweldig dat we Alex Lynn de kans kunnen geven in de Formule E. Het is voor iedereen een nieuw circuit en we hebben een snelle auto, hopelijk kunnen we de resultaten boeken waar we op hopen. En we hebben natuurlijk altijd Richard om op terug te vallen." De 'doubleheader' van de Formule E in New York, op het Brooklyn Street Circuit, is 15 en 16 juli. :D :D Heerlijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Montass Geplaatst 2 juli 2017 Share Geplaatst 2 juli 2017 (bewerkt) Dat mag jij vinden. Ik vind het tekenend voor een coureur die nog niets bereikt heeft zich zo profileert, ook al kan hij er niets aan doen. Natuurlijk mag je pissig zijn, maar dan doe je dat niet op die manier. Ook zijn hele houding omtrent wat er met Ricciardo gebeurde in Monaco. Als dit in een jaar zou gebeuren waarin hij daadwerkelijk voor de titel zou rijden, dan mag je zulke dingen doen. Laat die jongen eerst maar een overwinning boeken op eigen kracht, dan praten we daarna wel verder. En dat hij die kwaliteiten heeft, absoluut, maar er zijn meer coureurs geweest die geweldig konden rijden, maar nooit een titelwaardige auto hebben gehad. En dat jij dat dan niet leuk vindt is prima. Maar dit is hoe ik het zie en ik merk steeds meer dat de hele Max fanclub weer de polonaise loopt en de realiteit een beetje kwijt is en verre van objectief. Alles wat hij doet is perfect en alles wat een ander doet is een grof schandaal. Het was leuker toen dat soort oogkleppen Max-fans nog nooit een race gezien hadden. 2 juli 2017 bewerkt door Montass Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 3 juli 2017 Share Geplaatst 3 juli 2017 (bewerkt) Max heeft ook gewoon het grootste voorbeeld van hoe hij zich ook kan gedragen als teamgenoot; de enige keer dat ik Ricciardo pissig heb zien doen tegen zijn team, was vorig jaar in Monaco, toen ze hem een overwinning door de neus boorde omdat de banden bij de pitstop niet klaar lagen en zelfs toen vond ik hem mild in zijn reactie. Ik denk dat Ricciardo's instelling een grote reden is dat hij zo ver is gekomen in de sport. 3 juli 2017 bewerkt door Platina32 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 3 juli 2017 Share Geplaatst 3 juli 2017 (bewerkt) ? [TABLE] [TR] [/TR] [/TABLE] [TABLE] [TR] [TD]4[/TD] [TD]Daniel Ricciardo[/TD] [TD]AUS[/TD] [TD]RED BULL RACING TAG HEUER[/TD] [TD]92[/TD] [/TR] [/TABLE] [TABLE] [TR] [TD]6[/TD] [TD]Max Verstappen[/TD] [TD]NED[/TD] [TD]RED BULL RACING TAG HEUER[/TD] [TD]45[/TD] [/TR] [/TABLE] 3 juli 2017 bewerkt door Platina32 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten