Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Formule 1 / Indycar etc.

Richarð.

Aanbevolen berichten

Grote mutaties bij Haas. Simone Resta stapt op en ook Steiner vertrekt. Beide naar schijnt door meningsverschil met Gene Haas zelf.

Vooral Steiner ga je natuurlijk missen. Vooral vanwege zijn persoonlijkheid. Want om nou te zeggen dat hij goed werkt verricht heeft. Meh. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Madrid keert na 45 jaar terug op Formule 1-kalender met gedeeltelijk stratencircuit

De Grote Prijs van Spanje verhuist per 2026 van Barcelona naar Madrid. De organisatie van de Formule 1 is met de Spaanse hoofdstad een contract voor tien jaar overeengekomen.

Daarmee keert de Formule 1 na 45 jaar terug naar Madrid, dat in 1981 voor het laatst een Formule 1-race organiseerde. Sinds 1991 was de GP van Spanje op het circuit van Montmeló nabij Barcelona, maar dat contract loopt in 2026 af. Barcelona is nog wel in gesprek over een potentiële tweede Spaanse Grand Prix naast die van Madrid.

Bij de Madrileense Grand Prix, waarin twintig bochten zijn opgenomen, zal er deels over een stratencircuit geracet worden.

1024x576a.jpgF1Het circuit in Madrid

Het nieuwe Formule 1-seizoen begint op zaterdag 2 maart met de Grand Prix van Bahrein en bestaat uit in totaal 24 races. De GP van Zandvoort staat dit jaar voor 25 augustus op de planning.

De wereldtitel ging de afgelopen drie jaar naar Max Verstappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei timpy00:

Ik vind niet alle stratencircuits kut. Maar ik vind circuits als Zandvoort ook niks. Die mogen van mij even zo goed verdwijnen.

Ja misschien wel, maar ik ben nou eenmaal een sucker voor historie. :-) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook een liefhebben van volwaardige circuits hoor. Dan het liefst nog een beetje old school met een grindbak hier en daar in plaats van een Paul Ricard bijvoorbeeld. Met een overmatig aantal stratencircuits komen er op de kalender en welke daarvan zijn nu echt een toegevoegde waarde? Al die 90-graden bochten zijn hetzelfde. Van mij mogen ze er allemaal af behalve Monaco vanuit historisch perspectief.

Zandvoort is niet gemaakt voor de huidige auto's, maar het glooiende van het circuit vind ik wel prachtig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Het zusterteam van Red Bull Racing gaat vanaf komend Formule 1-seizoen verder onder de naam Visa Cash App RB. De afgelopen jaren reed de renstal rond onder de noemer AlphaTauri.

Kan een naam nog lelijker?

Link naar opmerking
Deel via andere websites