Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Formule 1 / Indycar etc.

Richarð.

Aanbevolen berichten

Haas door met Grosjean. Hulk zou naar Alfa kunnen, maar Ferrari lijkt Giovinazzi te blijven steunen. Verder vertrekt Kubica na dit seizoen bij Williams.

Kubica missen we niks aan. Hulk ook niet imo. Kans gehad. Had hem liever gezien als Grosjean maar van mij mogen ze beide wieberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Hwb:

Iemand enig idee waarom Ferrari Leclerc naar binnen haalde bij de SC? Kost ze (mogelijk) de tweede plek.

Volgens mij stond hij op medium banden en wilden ze hem de race laten uitrijden op soft. Op deze manier spiegelden ze ook Mercedes. Die begonnen de race namelijk op medium en wisselden tijdens de VSC naar soft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Leclerc was al binnengeweest. Het was zijn tweede stop. Ze gaven daarmee de tweede plaats aan Bottas, die hij niet meer terug kon pakken. De vraag is of Bottas die in een gevecht van hem af had kunnen pakken. Feitelijk gaf Ferrari hiermee Mercedes een positie cadeau. Nu zeg ik niet dat je dat nooit moet doen, maar hier zag ik niet waarom het zinnig was.

Of zou het idee zijn geweest dat hij op mediums kansloos was geweest tegen Bottas en op soft wellicht een kans zou hebben om hem te pakken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Renault gediskwalificeerd bij GP van Japan

De Renault-bolides zijn anderhalve week na de race gediskwalificeerd bij de GP van Japan in Suzuka. De renstal, met coureurs Daniel Ricciardo en Nico Hulkenberg in de Formule 1 actief, zou een systeem hebben dat de rembalans van de auto automatisch zou regelen, hetgeen illegaal is.

De Australiër Ricciardo eindigde in Japan op de zesde plaats. Teamgenoot Hülkenberg finishte als tiende in de race, die door de Fin Valtteri Bottas (Mercedes) werd gewonnen. Max Verstappen (Red Bull) viel na veertien ronden in Suzuka uit, na een aanrijding vlak na de start met Ferrari-rijder Charles Leclerc. 

Het team van Racing Point had een protest ingediend bij de FIA over de toepassing van Renault, dat de verdiende WK-punten in Japan moet inleveren vanwege de diskwalificatie van de twee rijders.

Soepel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

P4 is op papier gunstig ivm lange run naar eerste bocht ja. Alleen is dit seizoen toch bekend dat RB moeite heeft met de starts. Kun je beter vooraan staan.

Maargoed straf op zich wel terecht, alleen duurde weer lekker lang. Daarbij had Max zijn klep gewoon moeten houden op de persco, want was eerst geen onderzoek. Dacht wel dat zijn pole zou blijven staan omdat zijn 2e tijd ook de snelste was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen hele spectaculaire race. Mercedes het beste en Ferrari ver terug gevallen na dat regelementaire gedoe. Albon wel weer een klasse race en Max ook goed.

Overigens is Gio bevestigd voor volgend jaar bij Alfa, dus we kunnen Hulk wel afschrijven voor volgend jaar denk ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites