Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Brits voetbal

Baddoo

Aanbevolen berichten

Daar mag wel vaker een straf voor gegeven worden inderdaad. Hopelijk is dit een mooie start. Hierna een jaartje schorsing als Tadic weer eens een scheidsrechter begint te omhelzen. Irritant gedrag van spelers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Tim':

Daar mag wel vaker een straf voor gegeven worden inderdaad. Hopelijk is dit een mooie start. Hierna een jaartje schorsing als Tadic weer eens een scheidsrechter begint te omhelzen. Irritant gedrag van spelers.

Hier komt absoluut  geen consistentie van de FA aan te pas. Ja, hij had een schorsing moeten krijgen, maar spelers hebben erger gedaan en kregen veel minder. Het lijkt erop dat ze  prioriteit proberen te stellen en een kleiner team gebruiken om een punt te maken, terwijl Fernandes bij Manchester united zonder straf wegkomt.

Mitrovic krijgt een straf voor geweldadig gedrag. Schokkend zeg... Hij raakt met zijn arm, de arm van de ref. Weinig schokkend aan. De FA komt hier weer maar eens slecht voor de dag. Mocht een Harry Kane dit doen zou het met een rode kaart of 1 a 2 machten genoeg zijn geweest. :)

bewerkt door Bogatyr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Bogatyr:

Mitrovic krijgt een straf voor geweldadig gedrag. Schokkend zeg... Hij raakt met zijn arm, de arm van de ref. Weinig schokkend aan.

Ik weet niet waarom Bruno Fernandes ermee weg komt, niet gezien, maar ik denk dat je hier de kern van het probleem zelf al neerpent. Doordat het niet superschokkend is (klopt), vindt men dat het maar geaccepteerd moet worden. Daar gaat het helemaal niet om. Voor de scheidsrechter dien je respect te hebben, hoe oneens je het ook met hem/haar kan zijn. Daar hoort 0 commentaar, 0 intimidatie, 0 aanraking en al helemaal geen duw bij.

Wat dat betreft kan het voetbal nog wat gaan leren van rugby. Of in mindere mate hockey. Gewoon meteen geel trekken. Introduceer desnoods net als bij hockey een groene kaart, want als je meteen geel trekt ben je de rest van de wedstrijd het haasje en 'heb je de match niet onder controle'.

Dus in die zin, als speler kom je goed weg als je weinig wedstrijden krijgt, i.p.v. dat het onterecht zou zijn als je er veel krijgt.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar waarom zou je een scheidsrechter uberhaupt aanraken? Welk voordeel gaat dat je bieden in de wedstrijd?

Buiten dat het krom is dat Mitrovic wel een schorsing krijgt, en vergelijkbare situaties ervoor niet, is dit wel een goede ontwikkeling in mijn ogen. Wat meer ontzag voor de scheidsrechter net als bij Rugby/American Football kan geen kwaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Rogier.:

Voor de scheidsrechter dien je respect te hebben, hoe oneens je het ook met hem/haar kan zijn. Daar hoort 0 commentaar, 0 intimidatie, 0 aanraking en al helemaal geen duw bij.

Volledig mee eens. Maar zou hier de reputatie van Mitrovic niet een beetje meespelen. De passie waarmee die gast speelt? Denk dat een rode kaart al veel sneller getrokken gaat worden bij zo'n spelers. Ik weet natuurlijk niet wat Mitrovic gezegd heeft, dat kan er natuurlijk ook voor gezorgd hebben dat hij wat extra dagen heeft bijgekregen.

Als je kijkt naar het verleden kreeg Suarez 10 matchen voor het bijt incident. Iets wat veel erger is dan dit en hier geven ze 8 voor.

bewerkt door Bogatyr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Bogatyr:

Hier komt absoluut  geen consistentie van de FA aan te pas. Ja, hij had een schorsing moeten krijgen, maar spelers hebben erger gedaan en kregen veel minder. Het lijkt erop dat ze  prioriteit proberen te stellen en een kleiner team gebruiken om een punt te maken, terwijl Fernandes bij Manchester united zonder straf wegkomt.

Mitrovic krijgt een straf voor geweldadig gedrag. Schokkend zeg... Hij raakt met zijn arm, de arm van de ref. Weinig schokkend aan. De FA komt hier weer maar eens slecht voor de dag. Mocht een Harry Kane dit doen zou het met een rode kaart of 1 a 2 machten genoeg zijn geweest. :)

Zou wel nog eens goed kijken, want het is meer dan arm tegen arm, vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Kyrill:

Oke oke jullie hebben allemaal gelijk....

Maar is niet zonde van je geld om 2 trainers/managers tegelijk door te blijven betalen? Een die team coacht en ander die niks doet?

Neem Potter nu als voorbeeld:

Chelsea ontslaat hem/zet hem

op non-actief. Heeft een 5 jarig contract van 10-12 miljoen per jaar. Voor Chelsea

om dat per direct af te kopen kost dat ze rond de 50-60 miljoen.

Stel Potter en Chelsea bereiken geen akkoord over een afkoopsom dan blijft Chelsea hem die 12 miljoen per jaar doorbetalen tot er:

1. Toch een akkoord bereikt wordt over een afkoopsom.

2. Potter een andere club vindt.

Chelsea neemt hierbij het risico dat Potter de komende 5 jaar geen club gaat coachen en lekker vanaf de bank 12m per jaar vangt. Alleen is de kans daarop niet zo groot en dus zal het Chelsea op termijn minder kosten dan de beoogde 50-60 miljoen.

En nu las ik vandaag dat Potter en Chelsea een akkoord bereikt hebben voor een som van zo’n 15m voor het afkopen van zijn contract. Klinkt alsnog veel, maar is nog altijd een kwart van de totale som die Chelsea eigenlijk moet betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Satyr:

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/megaschorsing-voor-fulham-spits-aleksandar-mitrovic-voor-duw-arbiter~aab0a3d0/

Vanaf 1:25. Het is niet alleen een duw, maar ook tegen hem aanlopen. Het komt intimiderend over iig. 

En bovenal: Je blijft van de scheids af. Punt.

Rood overdreven maar kan. 8 wedstrijden :mrgy:

Ga weg wat een overdreven gedoe. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Aaron21:

Rood is gewoon terecht.

Als je komodo verteld dat gras groen is, zegt hij dat het blauw is. Laat je vervolgens een foto zien met groen gras, dan is het photoshop oid :classic_laugh:

8 wedstrijden voor het duwen van een scheids, het zou de standaard moeten worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Jotew:

Frank Lampard de rest van het seizoen ‘caretaker’ bij Chelsea. Die zag ik niet aankomen

3 uur geleden zei delichris:

Dat bewijst wel zijn liefde voor de club. Ik weet niet of ik daar aan de slag zou gaan als ik ontslagen was.

Immens veel respect dat hij dit gewoon doet om de club waar hij zoveel jaar speelde te helpen. Hoeveel mensen zouden hun liefde voor de club kunnen verkiezen na eerder ontslag? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei ElMarcos:

Immens veel respect dat hij dit gewoon doet om de club waar hij zoveel jaar speelde te helpen. Hoeveel mensen zouden hun liefde voor de club kunnen verkiezen na eerder ontslag? 

Aan de andere kant, alle mensen die er toen zaten op de topposities, en dus ook verantwoordelijk voor zijn ontslag, zijn inmiddels weg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Rogier.:

Aan de andere kant, alle mensen die er toen zaten op de topposities, en dus ook verantwoordelijk voor zijn ontslag, zijn inmiddels weg. 

Maar die er nu zitten hebben nog minder geduld ;)

Ik sluit niet 100% uit Lampard niet weer opnieuw wordt ontslagen hahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites