Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Brits voetbal

Baddoo

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Kyrill:

Heb je dan liever dat ik ellen lang door blij gaan, hij geirriteerd raakt, ik geirriterd raak en zowel mijn, PJ zijn tijd als die van jullie onnodig ga verspillen?:cab:

Nee maar ik ben wel benieuwd naar jouw antwoord op PJ omdat hij met goede argumenten komt. Niemand hoeft ook geïrriteerd te zijn, gelukkig zijn er meningsverschillen in de wereld en bestaat MU ook. Als jij vindt dat Leicester structureel mee doet om een top 4 plaats en ze dat met hun status/financiën/selectie verplicht zijn dan is dat jouw mening. Ik ben alleen benieuwd waarom je dat dan vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Het lijkt vooral een verzameling grote namen, niet een ploeg die in balans is. 

En toch vond ik dat in het begin van het seizoen wel meevallen, Henderson vind ik bijvoorbeeld een betrouwbaardere keeper dan De Gea. Verdediging met Varane lijkt ook een stukje beter en een middenveld met Tommy, Fred en Pogba is ook niet slecht. De wereldspeler Pogba lijkt ook ineens te zijn vergeten trouwens, die binnen een paar wedstrijden op een aantal assists stond (waarvan een paar echt wel hele goede)

Ik denk dat als je een goede trainer daar neerzet waarvoor de spelers bereid zijn om wel hard te werken je echt wel een goede selectie heb. Voorlopig is het nog niet zo goed als dat van City en Liverpool maar een goede trainer kan hier echt wel wat meebouwen. 

Talent heb je zat voorin (Sancho, Greenwood en Rashford) en ook heb je goede afmakers (Cavani en Ronaldo) 

Daar een balans in vinden kan een goede trainer echt wel voor elkaar krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Nom de Guerre:

Ik denk inderdaad dat de sleutelwoorden hier "goede trainer" zijn. 

Dan zijn wij het in ieder geval met elkaar eens :classic_biggrin:

Dacht dat je bedoelde dat er te veel grote namen zijn en daardoor geen balans in het team zit. Maar dan heb je inderdaad een goede trainer nodig om dat te managen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dar zeg je het @La Pulga, met een goeie trainer. Solskjaer heeft manchester aansluiting gegeven bij de Top-4 maar is niet de trainer die ze nu nog verder gaat brengen. The Atletic heeft een goed artikel erover geschreven, is helaas betaalde content. 

https://theathletic.com/2909949/2021/10/24/liverpool-humiliation-should-be-death-knell-for-solksjaer-reign/

bewerkt door rich ruzzian
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei La Pulga:

Mag ik trouwens vinden dat het echt achteruit is gegaan met Manchester sinds Ronaldo er is? Bruno lijkt minder te excelleren en ook lijkt het qua teamspel echt een stuk minder te zijn. Niet dat het heel goed was voor zijn komst, maar ik heb het gevoel dat de meeste spelers niet op zijn komst zaten te wachten. Ook bij Juventus zie je daarwerkelijk een verschil in hun veldspel, niet dat het nog goed is maar ze zijn niet meer zo afhankelijk van één speler die werkelijk waar geen eigen kansen kan creëren en het moet hebben van balletjes op maat die hij er in kan schieten. Heb ook echt graag dat iemand anders een andere mening heeft hierover, wellicht ben ik gewoon tering blind.

Dat is ook zo. 

Het ding met vedettes is dat zij denken dat ze minder voor het team hoeven te doen omdat ze zo goed zijn. Minder pressen, niet meeverdedigen, kieskeurig zijn op de ballen waar je op loopt.. Je ziet het met Ronaldo ook bij Portugal en zag het ook bij Juve. Zo'n speler vraagt ook eigenlijk om het spel op hem af te stellen. Iedereen kijkt en speelt de ballen naar de grote vedette. Verwacht dat hij er iets bijzonders mee doet. Terwijl de tegenstander ook veel dichter op zo'n speler zit. 

Na een goede actie of wat intikkers - misschien een keer een goede of belangrijke goal - is het dan van: zie je wel, wat een grootheid. Terwijl je er als team misschien wel meer aan hebt als je redelijk gelijkwaardige spelers op het veld heb staan die gewoon arbeid leveren en op elkaar reageren. Combineren, diep gaan, bewegen.. 

Hoe gek het ook klinkt, maar je kan het zelfs herkennen op amateurclub niveau. Veel mensen zullen weleens in een team hebben gespeeld met iemand die de beste voetballer was en dat zelf ook vond. Dan ga je soms uit luiheid gewoon die speler opzoeken en kijk je wat vaker toe. Hij doet het wel. Terwijl je daar eigenlijk alleen maar voorspelbaar en lui van gaat worden als team. En dus niet per definitie beter gaat voetballen, laat staan er alles uit zou halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei La Pulga:

Haha toch altijd heerlijk als er iemand met een onderbouwde mening komt gecombineerd met feiten Karel uiteindelijk kan eindigen met een ok. Lekker om mee te discussiëren in ieder geval.

Mag ik trouwens vinden dat het echt achteruit is gegaan met Manchester sinds Ronaldo er is? Bruno lijkt minder te excelleren en ook lijkt het qua teamspel echt een stuk minder te zijn. Niet dat het heel goed was voor zijn komst, maar ik heb het gevoel dat de meeste spelers niet op zijn komst zaten te wachten. Ook bij Juventus zie je daarwerkelijk een verschil in hun veldspel, niet dat het nog goed is maar ze zijn niet meer zo afhankelijk van één speler die werkelijk waar geen eigen kansen kan creëren en het moet hebben van balletjes op maat die hij er in kan schieten. Heb ook echt graag dat iemand anders een andere mening heeft hierover, wellicht ben ik gewoon tering blind.

Pogba ook, die speelde voor CR7 kwam van op links, deed die echt goed, speelde zijn beste voetbal. Nu is hij weer verplaatst naar het middenveld waar hij toch minder is. Hij is geen controleur en zo moeten de spelers achter de voorhoede bij Manchester in het huidige systeem wel spelen. 

Daarbij komt ook nog eens dat de pressing die ze graag willen ontwikkelen met CR7 niet kan of hij doet het simpelweg niet. Dat zorgt ervoor dat het hele elftal uit balans is omdat er geen duidelijk plan is vanuit de hoofdcoach. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Socrates:

Dat is ook zo. 

Het ding met vedettes is dat zij denken dat ze minder voor het team hoeven te doen omdat ze zo goed zijn. Minder pressen, niet meeverdedigen, kieskeurig zijn op de ballen waar je op loopt.. Je ziet het met Ronaldo ook bij Portugal en zag het ook bij Juve. Zo'n speler vraagt ook eigenlijk om het spel op hem af te stellen. Iedereen kijkt en speelt de ballen naar de grote vedette. Verwacht dat hij er iets bijzonders mee doet. Terwijl de tegenstander ook veel dichter op zo'n speler zit. 

Na een goede actie of wat intikkers - misschien een keer een goede of belangrijke goal - is het dan van: zie je wel, wat een grootheid. Terwijl je er als team misschien wel meer aan hebt als je redelijk gelijkwaardige spelers op het veld heb staan die gewoon arbeid leveren en op elkaar reageren. Combineren, diep gaan, bewegen.. 

Hoe gek het ook klinkt, maar je kan het zelfs herkennen op amateurclub niveau. Veel mensen zullen weleens in een team hebben gespeeld met iemand die de beste voetballer was en dat zelf ook vond. Dan ga je soms uit luiheid gewoon die speler opzoeken en kijk je wat vaker toe. Hij doet het wel. Terwijl je daar eigenlijk alleen maar voorspelbaar en lui van gaat worden als team. En dus niet per definitie beter gaat voetballen, laat staan er alles uit zou halen.

Om nog even aan te vullen dan over Ronaldo, buiten de 16 heb je werkelijk niets aan hem terwijl hij wel vaak een balletje komt ophalen om het dan weer te gaan verdelen. Ook heeft hij geen goed afstandsschot meer en een mannetje passeren zit er ook niet meer in. (en waar zijn vrije trappen zijn gebleven blijft voor mij ook een raadsel)

Dit zijn allemaal taken die Fernandes eigenlijk op zich nam maar die lijkt door dit nu ook een stapje terug te moeten doen. 

Al zeg ik dit allemaal wel een beetje op gevoel, geen idee wat hiervan de daadwerkelijke cijfers zijn.

Ben ook wel benieuwd wat er gebeurd zou zijn als Ronaldo daadwerkelijk voor City had gespeeld. Dan had je of een andere Ronaldo of hij had gewoon lekker op de bank gezeten.

Citaat

De plannen van Newcastle United lijken zich steeds meer richting een Nederlandse enclave te concentreren. Waar de club eerder al zijn interesse kenbaar maakte in Marc Overmars, moet ook Erik ten Hag de overstap maken naar de Premier League, verzekert de Daily Mail. Volgens de Engelse boulevardkrant heeft de ambitieuze club een megasalaris klaarliggen voor de Tukker en moet hij een van de best betaalde trainers in de Premier League worden.

De nieuwe eigenaren van Newcastle waren amper binnen, toen manager Steve Bruce de deur werd gewezen. De zoektocht naar een opvolger voor de ervaren Bruce gaat inmiddels zijn tweede week in, waarbij de club de mogelijkheid heeft bekeken om Ten Hag naar St. James' Park te lokken. Sportsmail weet dat er voor de oefenmeester van Ajax een brutosalaris van dertien miljoen euro klaarligt, waar netto ruim zeven miljoen euro van over moet blijven. Met dat salaris zou Ten Hag na Josep Guardiola en Jürgen Klopp de derde best betaalde trainer van Engeland worden.

Geld kan zoveel moois kapot maken.

bewerkt door La Pulga
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 hours ago, Thierryvane said:

Top 4 is toch sowieso al mega knap met Leicester?

Ik zet mijn geld in op Zidane.

Zidane heeft aangegeven dat die nooit in de premier league wilt managen. bovendien weet hij zelf ook dat die maar een middelmatige coach is en die baan aannemen gaat zijn hele reputatie verneuken. + hij spreekt volgens mij geen woord engels. Brendan Rodgers is de beste keus voor United. Maar dan moeten ze wel de hele coaching staf ontslaan want dat zijn allemaal vriendjes van united en prutsers.

bewerkt door Azpi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei delichris:

En zeggen dat Mike Phelan ook een prutser is. Dat was één van de beste assistenten van Ferguson.

was ja

Mike Phelan heeft ook geprobeerd manager te worden. 3 overwinningen met Hull uit 20 en 3 punten van de 27 mogelijke punten voordat die ontslagen werd na 82 dagen. 

15 uur geleden zei delichris:

En zeggen dat Mike Phelan ook een prutser is. Dat was één van de beste assistenten van Ferguson.

En Luke Shaw is de beste linksback in de premier league 

Let op de dubbelposts @Azpi, je kan deze posts gewoon samenvoegen (namens het moderatorteam)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Arsène:

Wel lekker als je de beste keeper van de wereld op goal hebt @Kyrill

Hahaaha doe dat nou niet "beste" hij is idd wel heel erg goed ja. Man of the match. 17/21 punten gepakt Arsenal heerlijk. Voor 3e seizoen op rij gewonnen in t King power Stadion. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites