Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Italiaans voetbal

Baddoo

Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei AntiChrist7:

Hoop dat Mourinho wint, alleen al om het bovenin spannend te houden.  en voor zijn persconferentie achteraf natuurlijk.

Leuk eerste doelpunt voor Origi. Knotsgekke wedstrijd bij inter. Dat rammelt daar toch wel achteraan. 17 goals tegen is hetzelfde als Bologna...

IK niet, vind Mourinho vreselijk, gelukkig niet gelukt. En ik gun Napoli de titel paar jaar geleden onder Sarri al heel dichtbij de titel gekomen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kyrill:

IK niet, vind Mourinho vreselijk, gelukkig niet gelukt. En ik gun Napoli de titel paar jaar geleden onder Sarri al heel dichtbij de titel gekomen...

oh ben ook geen fan van mourinho, maar had graag Napoli punten zien verliezen.

Zoals het er nu naar uitziet zal het idd wel een Milan-Napoli tweestrijd worden, maar wie weet wat er nog tijdens/na het wk gebeurt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit even naar Napoli tegen Empoli te kijken. Maar dat Napoli heeft écht wel een heel leuk elftal staan zeg, met jongens als Anguissa, Oshimen, Lobotka, Mario Rui en Ostigard. Laatst genoemde was volgens mij één van mijn sterkhouders in een St. Pauli save, maar dat terzijde.

bewerkt door Jotew
Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Jotew:

Zit even naar Napoli tegen Empoli te kijken. Maar dat Napoli heeft écht wel een heel leuk elftal staan zeg, met jongens als Anguissa, Oshimen, Lobotka, Mario Rui en Ostigard. Laatst genoemde was volgens mij één van mijn sterkhouders in een St. Pauli save, maar dat terzijde.

Thnx voor de reminder, heb nu ook opgezet :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Acquafresca:

José Mourinho: "Of the 16 players I played today, I was satisfied with the attitude of 15 of them. The other player, I won't say who it is, but he betrayed everyone else's effort.

I told him to find a new club by January."

Karsdorp

Ja als je al scheidsrechters gaat ''aanvallen'' ga je zelfs onder Mourinho zijn streken grens heen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Acquafresca:

José Mourinho: "Of the 16 players I played today, I was satisfied with the attitude of 15 of them. The other player, I won't say who it is, but he betrayed everyone else's effort.

I told him to find a new club by January."

Karsdorp

:-D

Die heeft een flinke uitbrander gekregen.

Schijnt weer reteslecht gespeeld te hebben met z'n invalbeurt.

bewerkt door Socrates
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Kyrill:

Ja als je al scheidsrechters gaat ''aanvallen'' ga je zelfs onder Mourinho zijn streken grens heen...

Behalve dat die scheidsrechter op zijn voet was gaan staan, Karsdorp hem daarop terecht wegduwde en dat de kaart niet op het formulier is geschreven omdat de scheidsrechter het daar ook mee eens was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Tim':

Behalve dat die scheidsrechter op zijn voet was gaan staan, Karsdorp hem daarop terecht wegduwde en dat de kaart niet op het formulier is geschreven omdat de scheidsrechter het daar ook mee eens was.

Dan vind ik dat Rick van enorm geluk mag spreken ;)

Ook al staat scheids perongeluk op je voet is dat nog geen reden om hem weg te duwen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Kyrill:

Dan vind ik dat Rick van enorm geluk mag spreken

Ook al staat scheids perongeluk op je voet is dat nog geen reden om hem weg te duwen...

Ook niet als hij een paar seconden met zijn noppen bovenop je voet blijft staan? Knappe jongen die dan een ander niet wegduwt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nu wel nieuwsgierig hoe dit rond Juventus zal eindigen nu. De media gaat hier uiteraard gertig op in op de moment dus tot dusver zal het vooral sensatie zijn. Maar als ze moesten zakken ben ik wel nieuwsgierig wat dit zal inhouden voor hun 'Super League' plannen en hoever ze de kern bij elkaar kunnen houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

SSC Bari

SSC Bari is een Italiaanse voetbalclub die werd opgericht in 1908. De Galletti promoveerden vorig seizoen naar de Serie B en doen het daar meteen uitstekend. Na negentien speeldagen staan ze op een knappe vierde plek en strijden ze opnieuw mee voor promotie. Maandagavond werd wel met 1-2 verloren van Genoa, maar het verhaal van de club blijft geweldig. SSC Bari AS Bari kende sinds de jaren '70 vele promoties en degradaties tussen de Serie A en B, maar in 2014 kende de Italiaanse club financiële problemen en werd een doorstart gemaakt onder de naam SSC Bari. Hetzelfde verhaal kende Chievo Verona, al gingen zij definitief failliet.

In 2018 kreeg Bari geen licentie meer voor de Serie B en moest men verplicht degraderen naar de Serie D, de Italiaanse vierde klasse. De club promoveerde meteen en zou na twee jaar in de Serie C alweer promoveren. De kans dat ze snel terug te zien zijn op het hoogste niveau is groot, want als Serie B-promovendus draaien ze al meteen bovenin mee. Een opvallend verhaal!

Stadio San Nicola

Het Stadio San Nicola is de thuishaven van SSC Bari en biedt plek aan maar liefst 58.270 toeschouwers. Maandagavond waren er bijna 49.000 supporters aanwezig voor de topper in de Serie B tegen Genoa, toch een onwaarschijnlijk cijfer voor een wedstrijd uit de (Italiaanse) Tweede Klasse. De clubkleuren van Bari zijn rood en wit en bekende oud-spelers zijn Jean-François Gillet, Tony Sergeant, Luis Pedro Cavanda, David Platt, Leonardo Bonucci en Gianluca Zambrotta.

Geniet even mee van de prachtige sfeer bij SSC Bari, werkelijk ongelooflijk voor een Italiaanse tweedeklasser:

Mooi hoor dat deze prachtige club terug aan een opmars bezig is. Lekker stadion ook en geweldige supporters. Hoop dat ze meteen terug promoveren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites