Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Band Manager 2016-17

Yves

Aanbevolen berichten

[CENTER] [img]https://i.gyazo.com/ba216d5b987e37aba8b5832687a54b97.png[/img] [SIZE=18px][U][B]Ronde 1 Uitslag Reeks 2[/B][/U][/SIZE] Het kwam hem op één puntje aan, maar toch moesten All Tvvins van [B]MAST [/B]de wedstrijd verlaten. Met de rappers van Black Star had [B]CSR[/B] minder bijval dan met de eerste inzending. Bradio van [B]Platinum[/B] tenslotte ging roemloos ten onder. [img]https://i.gyazo.com/7224c40f69c0522abf75090e820f87f1.png[/img] [SPOILER=Ranglijst Geplaatste Bands] [img]https://i.gyazo.com/0931f1b6213b18e68b43db8e2612ed84.png[/img] [/SPOILER] [SPOILER=Ranglijst Labels] [img]https://i.gyazo.com/d6b38046f48b08ae527d4c3b4f19b79c.png[/img] [/SPOILER] [SIZE=18px][U][B]Reeks 3[/B][/U][/SIZE] [img]https://i.gyazo.com/6c900c2366d4f413e93865987ff1f165.png[/img] [img]https://i.gyazo.com/afc5e8b9b1a86bb5097fb1c515d3ed3f.png[/img] [img]https://i.gyazo.com/d3e4140cb45c0e2c4241801f99219e85.png[/img] [img]https://i.gyazo.com/506f8a8652d1f4db0a1daf4d5a1518d8.png[/img] [img]https://i.gyazo.com/98298bc093d297f4945df9393aed4f05.png[/img] [img]https://i.gyazo.com/b74224bba950e9086fddbfeb9b2914e1.png[/img] [img]https://i.gyazo.com/14357de407fa5c561c587a112c2e7ea4.png[/img] [img]https://i.gyazo.com/ecb74c6132a3ff034d06b18dbaa1e2b5.png[/img] [SPOILER=Scoresheet] Spoon: /10 Blackfield: /10 Thieves Like Us: /10 Flamingods: /10 Mobile: /10 Nimmo: /10 Pégase: /10 The Wild Feathers: /10 [/SPOILER] @bas2204 @Erwin.@Grote Ree @Zeus @steijns @Hansje @Lakigigar @Jeroen. @Chiemel @Platina32 @Niejo101 @King XVI @Richarð.[/CENTER] bewerkt door Yves
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 417
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Spoon: Het begin van de plaat pakte me meteen bij de lurven, lekker gritty, hier hou ik wel van. Het abrubte einde doet dan wel stevig af aan het cijfer, maar toch neig ik naar een 7/10

Blackfield: De band zet een fijne sfeer neer, en dat maakt dat dit prima wegluistert. Het refrein komt wat formule-achtig over op mij. De verandering van stem in het midden van het nummer verraste me positief, waarna het jammer genoeg niet verder opgebouwd werd naar een majestueuze finale... een zesje. 6/10

Thieves Like Us: voor een nummer dat zo'n veelbelovend intro heeft, weten ze er maar bar weinig van te maken. Verschrikkelijk gezongen, een nare, overheersend doordreunende bas, repetitieve tekst... Jammer. 3/10

Flamingods: De traditionele Indische (?) muziek doet het prima als achtergrond voor de beat. Het nummer zelf weet deze kakofonie echter niet of maar nauwelijks te overstijgen... Leuk als achtergrondmuziek voor een of andere reclame, maar het hele nummer is mij echt teveel. 5/10

Mobile: Na de Flamingods is het lekker om gewoon een gitaartje, piano en een fijne zangstem te mogen verwelkomen. Het nummertje is er weliswaar een van dertien in een dozijn, maar luistert meer dan prima weg. 6/10

Nimmo: Dance komen we niet veel tegen, maar dit klinkt toch echt wel lekker. De stem doet in eerste instantie wat aan Florence + the machine denken, en dat is nooit slecht. Ik kan hier in de kroeg prima op dansen. Prima beat, prima refreintje, zeer radiofähig. Artistiek wellicht niet bepaald verheffend, maar toch een 7/10

Pégase: Normaliter niet iets wat ik zelf op zou zetten, maar dit klinkt wel zeer fijn. De muur van geluid wordt hoger en hoger opgetrokken totdat.... het nummer in een anticlimax eindigt... moeilijk, maar toch een zeven omdat ik er even helemaal in zat. 7/10

The Wild Feathers: Middle of the Road muziek is eigenlijk best wel mijn ding, dus ik mag hier graag naar luisteren. Vooral wanneer het refrein het geheel naar een wat luider plan tilt. Beste band van deze lichting, dus een acht. Oh wacht! Hammond orgeltje en een fijne bridge!!! 9/10

bewerkt door Niejo101
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[B]Spoon: 6/10[/B] Spoon draait toch al zo'n 2 decennia mee in de alternatieve pop & rockscene en is nooit echt doorgebroken bij het grote publiek. Dit nummer had een wat typische Oasis-feel die me niet meteen van de sokken blies dech ook niet tegen stak. Beetje monotoon, te gezapig, wat sloom. Zesje. [B]Blackfield: 3/10[/B] Bij het inzetten van dat zeemzoet pianootje vreesde ik al het ergste. Dat gevoel bleef gedurende het nummer overwegend hangen: hoe langer het nummer duurde hoe meliger ik het vond worden. Naar het eind van de song toe kreeg het zelfs Eurovisiesongfestival-allures. Brrr. [B]Thieves Like Us: 9/10[/B] Hell Yeah! Voor dit soort ontdekkingen speel ik dit spelletje met jullie. New Order zoals het in 2016 moet klinken. Spannende opbouw, heerlijk poppy maar tegelijk duister sfeertje. Bter dan dit wordt het niet, of verwacht ik niet dat het zal worden. Dank @Lakigigar voor deze fijne ontdekking [B]Flamingods: 8/10[/B] Het feit dat dit een band uit Bahrein betreft verklaart waarom het nummer niet strookt met de Westerse pop- en rockconventies. Voor mij werkte het alvast grotendeels, het doet erg aan de LSD-psychedelica van eind de jaren '60 denken maar dan opgenomen met technisch geavanceerder mogelijkheden. [B]Mobile: 3/10[/B] Te stereotiepe sound, nogal zeikerig gezongen emo-rocknummer. Met dit soort schijfjes kan je al menig straten beleggen, pulp voor de massa. Beetje verbaasd dat deze van @Grote Ree komt, ben een beter smaak van hem gewend :) [B]Nimmo: 2/10[/B] God nee, dit kan ik echt niet hebben. Erg slap en ongeïnspireerd commercieel deuntje dat van de popindustrie-band komt gerold. [B]Pégase: 5/10[/B] Heel erg dubbel gevoel bij dit nummer, haat/liefde zeg maar. Ik hield enorm van de opbouw in de gelaagdheid maar de opbouw duurde me te lang in verhouding met de rest van het nummer. De synth die aan het begijn komt infaden deed me erg aan DJ Tiësto denken erg genoeg. Op zijn climax klinkt de song dan weer erg goed, maar dan stopt het plots weer zo abrupt. Vreemde song, naar mijn gevoel met goede ideeën achter maar onzorgvuldig uitgewerkt. [B]The Wild Feathers: 6/10[/B] Het nummer grijpt me niet echt, het is wat te gladjes, te gepolijst. Het is zo'n nummertje dat ergens de revue passeert zonder me speciaal op te vallen maar even goed zonder dat ik de neiging voel het af te zetten.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoon: 5/10

Wel oké, maar nergens meer. Intro is uitnodigend, het vervolg net wat te stereotiep.

Thieves Like Us: 7/10

Dat was best lekker. Goeie verontrustende vibe zit er in het nummer, interessante zang ook. Meer van deze band graag.

Flamingods: 6/10

Zeg dit niet heel vaak maar het nummer is eigenlijk te kort voor wat ze willen doen. Het middenstuk is echt heel goed, als dat langer was geweest had ik nog meer het gevoel van een trip gehad. Desondanks best interessant. Ook hier wil ik wel meer horen.

Mobile: 3/10

Ugh. Ik hoop dat de inzender van dit nummer een persoonlijke herinnering met dit nummer heeft, anders begrijp ik het niet helemaal. Yves heeft het verder prima verwoord.

Nimmo: 3/10

Er is goeie pop en slechte pop. Dit is de tweede categorie.

Pégase: 6/10

Waarom stoppen na 2,5 minuut? Waarom? Ik zat er net in. Nog steeds prima hoor, maar verdomme. Zat meer in.

The Wild Feathers: 5/10

Mja. Beetje zoals we begonnen zijn: het is allemaal niet vervelend maar doet me verder ook helemaal niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[B]Spoon: 5/10[/B] Vlees noch vis dit. Geen dynamiek te bekennen in dit liedje en de gitaarsounds pakken me ook niet. Ik kan hier niet zo heel veel mee om eerlijk te zijn maar vind het ook weer niet eerlijk om hier een diepe onvoldoende voor te geven. [B]Blackfield: 7/10[/B] Deze zanger klinkt heel erg als de zanger van Porcupine Tree. Mijn vermoeden is zelfs dat het hem ook is. Ik houd wel van zijn geluid en zijn zangstem past goed bij de stijl van het liedje. Kan me verder goed vinden in het commentaar van Niejo. [B]Thieves Like Us: 4/10[/B] Ook hier sluit ik mij volledig aan bij Niejo. Zeer goed intro, jammer van de rest. Zat me gewoon ronduit te ergeren aan de zang; het is gewoon vaak niet zuiver! Als dit The Voice was geweest, dan had ik van ellende de knop uit mijn desk getrokken. [B]Flamingods: 5/10[/B] Qua zang dezelfde feedback als Thieves Like Us. En waarom denken mensen nou gewoon nog steeds dat het dubbel opnemen van dezelfde zangpartij mooi is? Het maakt de zang alleen maar zeikerig, halfvals en overgeproduceerd. Als je dan toch een mooi volle sound qua vocals wil hebben, gooi er dan een mooie tweede en derde stem overheen of ga er een octaaf boven of onder zitten met een lijn. [B]Mobile: N.V.T.[/B] Tja, dit had ik stiekem al wel een beetje zien aankomen. Ik zat enorm te twijfelen tussen een pop-rockliedje en één van Mobile's alternatievere werken. Uiteindelijk de verkeerde keuze gemaakt. @Yves; tja, je weet dat ik een hele brede smaak heb heh. Dus dan zit er altijd wel wat tussen wat jij niet tof zult vinden. [B]Nimmo: 7/10[/B] Een popsong tussen al die alternatieve inzendingen is ook wel weer eens lekker ter afwisseling. Zeker nu na een werkdag kan ik dit zeer goed handelen, lekker laagdrempelig en fijn in het gehoor. Kwalitatief niet erg hoogstaand, maar liever dit dan al die semi-pretentieuze muziek met een zogenaamd diepere laag die bij mij niet binnenkomt. Wel een puntje eraf voor het feit dat er weer niet aan de opdracht voldaan wordt. Zoals ik tegen mijn leerlingen wel eens zeg: "ik blijf niet waarschuwen." [B]Pégase: 7/10[/B] Deze naam ken ik ergens van.... MU Worldsongfestival toevallig ooit eens op meegedaan? Verder helemaal eens met al het bovenstaande. Veel potentie in dit liedje waar te weinig mee wordt gedaan. Toch een ruime voldoende desondanks. [B]The Wild Feathers: 8/10[/B] Vind het couplet persoonlijk beter dan het refrein. Ben niet zo van de scheurende gitaren want dan wordt het al snel zo'n brei. Bridge daarentegen is weer heerlijk, met die hammond en die sterke zanglijn, gevolg door een sterke gitaarsolo in half-time groove. Dat had dit nummer wel nodig vind ik. Jammer dat het nummer verder een beetje uit los zand bestaat. Ik vind het refrein te verschillend van de rest om er een coherent geheel van te maken. Uiteindelijk een 7,5je die we vanzelfsprekend naar boven afronden.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoon: 6/10

De definitie van de zesjescultuur in de muziek. Ik doe net genoeg om het een beetje aantrekkelijk te maken, maar ook niet meer dan dat. Ook erg raar einde voor mijn gevoel.

Blackfield: 8/10

Is een leuke band dat Blackfield. Kende ze al en Grote Ree hoorde het al juist: een van de twee stemmen die je hoort is die van Steven Wilson. Dit nummer klinkt goed wat mij betreft, past ook wel goed in het straatje dat ik vaker luister. Jammer genoeg dus alleen geen nieuwe ontdekking voor mij

Thieves Like Us: 4/10

Voor mijn smaak veel te repetitief en dan ook nog eens idd met niet de beste stem op deze aarde. Dan wordt het snel eentonig en niet meer boeiend.

Flamingods: 5/10

Ook hier weer geen fan van de zang, maar is wat specialer dan Thieves Like Us, dus een puntje extra.

Mobile: 6/10

Op zich een lekker nummertje, maar wel redelijk dertien in een dozijn.

Nimmo: 5/10

Sorry, dit is gewoon niet mijn soort muziek. Toch klinkt het nog niet zo heel slecht, dus dan maar een nipte onvoldoende.

Pégase: 6/10

Dit nummer is idd te kort voor dit soort muziek. Dit had makkelijk twee keer zo lang kunnen duren. Daardoor komt het nu ook niet echt over bij mij denk ik.

The Wild Feathers:

Eigen inzending

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoon: 7. Lekker nummer, wel. Valt verder niet veel over te zeggen, eigenlijk, het is vrij rechttoe, rechtaan.

Blackfield: 7. Vond het nummer slap beginnen, maar later werd het wat steviger. Lekkere sound.

Thieves Like Us: 2. Wat een garbage.

Flamingods: 3. Iets minder slecht, maar nog steeds heel slecht.

Mobile: 5. Niet slecht, maar ook niet heel goed. Beetje run-of-the-mill.

Nimmo: 9. Klinkt lekker, zit goed in elkaar, goede zanger... Alles goed.

Pegase: 3. Na elke vierde maat een nieuwe track op mijn synth starten. Ik moest alleen na 3:13 al stoppen, want meer kanalen kan mijn synth niet aan. :(

The Wild Feathers: 7. Niks mis mee. Alleen niet super-inspirerend ofzoiets.

bewerkt door Platina32
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[TABLE=border: 0, cellpadding: 0, cellspacing: 0]

[TR]

[TD=width: 64]Spoon: 6/10[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 64]Blackfield: 5/10[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 64]Thieves Like Us: 4/10[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 64]Flamingods: 4/10[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 64]Mobile: 6/10[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 64]Nimmo: 5/10[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 64]Pégase: 4/10[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 64]The Wild Feathers: 6/10[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoon: 6/10 heeft wel iets, maar de spanning gaat er snel af

Blackfield: 7/10 Lekker begin, pakt me niet helemaal maar toch zeven na een tweede luisterbeurt

Thieves Like Us: zelf

Flamingods: 7/10 Had niet het gevoel dat de volledige potentie gebruikt werd, maar zat wel in mijn straatje. Wel niet iets dat ik opnieuw zou opleggen

Mobile: 5/10 Stem doet me een beetje denken aan Robbie Williams. goede zang eigenlijk. Maarja verder absoluut niet de muziek die ik graag hoor, de vijf die ik geef is nog een wonder omdat het allemaal bijlange niet zo slecht is.

Nimmo: 6/10 Leuk popdeuntje, ik vind het wel geslaagd.

Pegase: 6/10 Tja, ook wel leuk maar veel kinderfouten, te veel.

The Wild Feathers: 6/10 Het heeft wel iets, misschien het meest afgewerkte lied van dehene die we hoorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoon: Spoon kende ik al, leuke groep en lekker ruw geluid.

7/10

Blackfield: Het nummer kon me niet echt bekoren maar er zit wel iets achter, beetje te zeurderig.

5/10

Thieves Like Us: Interessant nummer al klinkt de zang niet bepaald enthousiast.

6/10

Flamingods: Beetje saaie intro en die blijft eigenlijk het hele nummer doorlopen, zang vind ik hier ook ondermaats.

4/10

Mobile: Braaf nummer, beetje te standaard.

4/10

Nimmo: Leuke donkere vibe maar de zang stoot me wel af.

5/10

Pegase: n.v.t.

The Wild Feathers: Aardig nummer, niet meer en niet minder.

6/10

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Richarð. @Erwin wordt dit nog wat? We zijn ondertussen twee weken verder, zodat de hele dynamiek uit het spel verdwijnt. Hebben jullie hier nog tijd voor en zin in? Ik geloof echt dat er tenminste wekelijks een nieuwe reeks moet komen om het spel levendig te houden. Is dat niet haalbaar is het mss interessanter verder te spelen met hen voor wie dat wel zo is...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoon: 9/10

Ik ken Spoon, maar dit nummer niet. Tenminste, dat dacht ik. Dit nummer blijkt namelijk in MLB The Show te zitten, een spel dat ik soms speel. Nooit geweten dat het Spoon was. Prima nummer waarin ik vrijwel geen negatieve dingen in kan vinden.

Blackfield: 7/10

Ook Blackfield ken ik. Dit nummer staat echter op een album dat ik niet beluisterd heb. Hoor wel al meteen het herkenbare geluid van Blackfield. En tot een minuut of 3 gaat dat lekker, maar daarna zakt het wat mij betreft in als de andere zanger het overneemt. Heeft toch een mindere stem. Doet overigens niks af aan de muziek, maar het bevalt me toch niet helemaal.

Thieves Like Us: 4/10

Vind het een heel irritant nummer. De synthesizer (?) is heel irritant aanwezig en de zanger zingt heel zeikerig. Vind het ook geen nummer, maar heel onsamenhangend.

Flamingods: N.V.T.

Mobile: 5/10

Redelijk nummer, maar niet heel bijzonder.

Nimmo: 4/10

Die zang, ai ai ai. Dit is ook niet mijn muziek, dus moet je wel heel goed zijn om mij te overtuigen. Dit doet dat niet.

Pégase: 5/10

Voor mijn gevoel is dit het middenstuk van een nummer. Mis een intro of outro zeg maar. Zit iets van een outro in, maar nu lijkt het alsof ze alle energie en moeite hebben gestoken in het coole opbouwend tot climax deel en daarna geen inspiratie meer hadden en vlug iets gedaan hebben. Zonde.

The Wild Feathers: 7/10

Muzikaal sterk, maar vind de stem er niet bij passen, om een of andere reden. Waarschijnlijk omdat ik er een andere stem bij had verwacht. Maar muzikaal dikke prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='Yves']@Richarð. @Erwin wordt dit nog wat? We zijn ondertussen twee weken verder, zodat de hele dynamiek uit het spel verdwijnt. Hebben jullie hier nog tijd voor en zin in? Ik geloof echt dat er tenminste wekelijks een nieuwe reeks moet komen om het spel levendig te houden. Is dat niet haalbaar is het mss interessanter verder te spelen met hen voor wie dat wel zo is...[/QUOTE] Je moet het toch ook niet af laten hangen van twee trage lieden. Ga gewoon verder als je het daadwerkelijk zo ergerlijk zou vinden. Tempo is jouw verantwoordelijkheid, zij zullen wel (moeten) volgen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is het iets om elke week een vaste deadline te hebben (bijvoorbeeld elke woensdag, ofzoiets), zodat iedereen weet dat ze voor elke woensdag gestemd moeten hebben. En dan elke maandag een mention aan iedereen die het nog niet gedaan heeft. Zo is het voor de spelers ook iets makkelijker bijhouden. De dagen zijn maar voorbeelden, overigens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites