Spring naar bijdragen

Band Manager 2016-17

Yves

Aanbevolen berichten

[B]KONGOS 7/10[/B] Bij het inzetten van die gypsy-trekzak vreesde ik het ergste. Al bij al viel het nummer nog best mee, ik verwachtte eerder van die folky geitewollensokkers maar kreeg een origineel, fris poprock-liedje te horen. [B]Kings Of Convenience: 6/10[/B] Een licht verteerbaar en gezapig voortkabbelend calypso-deuntje. Niks mis mee, maar het blies me ook geenszins van mijn sokken. Aangenaam stemgeluid was een pluspunt maar KoC hebben veel en veel beter nummers. [B]Manu Chao: 3/10[/B] Die hele Latin-scene van rumba's, salsa's, samba's en tango's het is niet aan mij besteed. Maradona genoot er zienderogen meer van dan ikzelf. [B]TesseracT: 4/10[/B] Pakweg 20 jaar geleden had je me plezier gedaan met dit soort sterotype rocksongs, maar die ben ik ondertussen al even ontgroeid. De song vond ik noch qua structuur noch qua zang hoogstaand. [B]Unknown Mortal Orchestra: 6/10[/B] De wat moeilijker te catalogiseren sound zorgde ervoor dat mijn aandacht gewekt was. Het kabbelgehalte was echter te hoog, er gebeurde te weinig om zeven minuten lang te blijven boeien. Toch hoop ik dat deze band de eerste ronde overleeft, en ik er op die manier wat meer van leer kennen. [B]Twin Sister: 8/10[/B] Erg aardig dreampop-nummertje met een wat funky disco-ondertoon. Ik liet me met graagte meevoeren op de fluffy wolkjes die de song uitademde. Ik weet uit andere spelletjes en topics dat een aantal MU-leden een muzikale smaak erop nahouden die me erg ligt, en hoopte wat nieuws te ontdekken. Dit is alvast nummer 1. [B]Norwegian Arms: 8/10[/B] XTC was het eerste wat me te binnen schoot. Niet de pillen, maar de 80's-band. Even later begreep ik de associaties die @louis XVI maakte: een soort crossover tussen Vampire Weekend en Animal Collective, En het werkte! Leuk nummertje, smaakt naar meer. [B]Opeth: 4/10[/B] Metal en ik zijn geen goeie vrienden. Ik vind de sound onnodig lawaaierig en onnodig agressief. Tegelijk moet ik toegeven dat in die scene de meest fantastische muzikanten huizen. Dat Opeth onder deze noemer valt is nauwelijks merkbaar aan het ingestuurde nummer, op de gitaarsolo na. Voor mij was deze de finale afknapper bij wat ik maar al een druilerig nummertje vond.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 417
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kings of Convenience: Niets-aan-de-hand muziekje, prima geschikt als wacht/liftmuziek, maar een doorbraak zou ik dit niet durven noemen... 6/10

Manu Chao: Dit soort deuntjes kunnen mij op zich wel bekoren, al vind je in spanje/zuid amerika wel honderden artiesten die dit neer kunnen zetten. Bonuspuntje omdat het over pluisje gaat. 6/10

Tesseract: Dit liedje doet me afvragen hoeveel er ook alweer in een dozijn gaat. Vrij generiek. 4/10

Unknown Mortal Orchestra: Het experimentele intro deed me twijfelen of ik dit wel 7 minuten kon trekken, maar het nummer zelf mag er best wel zijn, al had het ook zeker wat korter gemogen 6/10

Twin Sister: Het kost moeite om bewust nét te laag te zingen. Knap, maar niet mooi. Het is overigens dat ik net mijn koffie naar binnen heb gegoten, anders was ik tijdens de veel te lange instrumental in slaap gevallen 2/10

Norwegian arms: Lekker opgewekt, rusteloos, fijne sound, en duurt precies lang genoeg. Niet veel mis mee! 8/10

Opeth: aha, melodische metal, doet me terugverlangen naar mijn lange haren en dito jas. Toch kabbelt het me wat teveel. 6/10

excuses voor de late reactie, de mention kwam niet bij me aan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Chiemel gezien anderen geen mention ontvingen om een of ander bizarre reden, zal jij die ook niet hebben ontvangen maar jij moet als enige nog stemmen ;) Vermoedelijk komt het omdat ik de mentions daarvoor met copy paste overnam. Zou niet mogen dat dat problemen geeft maar is de enige reden die ik kan bedenken...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kongos - 7/10, lekker refreintje Kings of Convenience - 6/10, iets te zoetsappig Manu Chao 7/10, hou ik wel van Tesseract - 3/10, veels te veel gehalte van iets waar ik niet op kan komen, mislukte rock noem ik het nu ff Twin Sister - 6/10, zang vrij matig. Delen zonder zang klinkt redelijk Norwegian arms - 5/10, word ik onrustig van Opeth - 5/10, mehhh word ik niet echt warm van @Yves;
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[CENTER][IMG]https://i.gyazo.com/ba216d5b987e37aba8b5832687a54b97.png[/IMG] [U][SIZE=18px][B]Ronde 1 Uitslag Reeks 1[/B][/SIZE][/U] Voor het eerst mogen drie platenbazen ervaren hoe het is om één van je bands uit de wedstrijd te zien gemikt worden. Die twijfelachtige eer viel te beurt aan Seal the Deal, Laki en HEMA. [IMG]https://i.gyazo.com/c808fb5114ba5e783f33f7e0a26435a1.png[/IMG] [SIZE=18px][U][B]Reeks 2[/B][/U][/SIZE] Eén platenbaas nam het niet zo nauw met de ronde-opdracht, voor drie managers is de tweede band al aan de beurt. Wie slaagt, wie faalt in deze tweede reeks? [URL="https://www.youtube.com/watch?v=e9PyyAMSweY"][IMG]https://i.gyazo.com/90207b94c4367890e91fa6e541ff17e8.png[/IMG][/URL] [URL="https://www.youtube.com/watch?v=4fDJlWxhyvw"][IMG]https://i.gyazo.com/ba7cb8892086e6f0fa5520a354432b9c.png[/IMG][/URL] [URL="https://www.youtube.com/watch?v=eUzT5MHOLhY&index=1&list=PLASukxBEevyS65csE7qxJj2f132Gwvsud"][IMG]https://i.gyazo.com/2b607fdfc58dea3ded0c95acb52c66b1.png[/IMG][/URL] [URL="https://www.youtube.com/watch?v=Ue2swhK9M6k"][IMG]https://i.gyazo.com/546db54d5020e43e58103e4d60f1f7a2.png[/IMG][/URL] [URL="https://www.youtube.com/watch?v=Xw19CejaCoo"][IMG]https://i.gyazo.com/82e74a8135839c351fe65128ed7da616.png[/IMG][/URL] [URL="https://www.youtube.com/watch?v=DlEA585aCmw"][IMG]https://i.gyazo.com/02511bc1e95f3ecd072e93ed2837cec7.png[/IMG][/URL] [URL="https://www.youtube.com/watch?v=UN9bHBnhyNs"][IMG]https://i.gyazo.com/2026c87f4fca035d9b296b15af2c881b.png[/IMG][/URL] [URL="https://www.youtube.com/watch?v=GjxtRehIz2Y"][IMG]https://i.gyazo.com/f8a940da8acfc77a8377a36feeb41853.png[/IMG][/URL] [SPOILER=Scoresheet] Bradio: /10 Fantastic Negrito: /10 All Tvvins: /10 Lonely The Brave: /10 Joy Zipper: /10 Crobot: /10 The Amazons: /10 Black Star: /10 [/SPOILER] @bas2204 @Niejo101 @King XVI @Grote Ree @Platina32 @Chiemel @Jeroen. @Lakigigar @Hansje @steijns @Erwin. @Zeus @[URL="http://forum.manutd.nl/core/"]richard[/URL][/CENTER]
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bradio: 5/10

Dit moet haast wel die band zijn die namens Japan met dat knotsgekke nummer een editie of 2 geleden meedeed aan het MU Worlddsongfestival. Dat nummer vond ik geweldig (12 punten van mijn zijde, zo kan ik mij herinneren), dit nummer daarentegen boeit me eigenlijk geen moment. Het recept is precies hetzelfde; deze band blijkt een one-trick-pony. Verder mis ik diepgang qua lagen in dit liedje: wat vocals, een bas, licht gitaartje en drums is wel heel karig. En ik vind de Michael Jackson-achtige hijgjes ronduit irritant. Maar goed, een hele dikke onvoldoende verdient dit ook weer niet, want ik heb mijn laptop niet uit het raam gegooid van ellende.

Fantastic Negrito: 7/10

Het geluid van mijn laptop zette ik vrijwel direct harder toen dit nummer opzette; dat is altijd een goed teken. Er zit een goeie dosis soul in dit liedje, zij het met een rauw randje. Toch ebte mijn concentratie gaandeweg het nummer weg. Het is allemaal wel heel erg vlak en de vocals pakken me niet echt. Er zit potentie in dit bandje, maar er is nog een lange weg te gaan.

All Tvvins: 8/10

Dacht dat een clipje waarin de bandleden te zien zijn, niet toegestaan was? Zit ik hier zo hard mijn best op te doen om dit voor elkaar te krijgen en ben ik daartoe gedwongen om voor sommige bands B-liedjes in te sturen, blijkt dat anderen deze regel doodleuk aan hun laars lappen. Goed, dat terzijde, ga ik natuurlijk niet deze band daarop afrekenen. De sound van deze band kan me wel bekoren. Dit had prima een FIFA-soundtrack kunnen zijn, in de positieve zin van het woord.

Lonely The Brave: 8/10

Heerlijk zoet gitaarbegin, dan heb je me eigenlijk al meteen! En als er dan ook nog eens een fantastische stem onder gezet wordt, dan ben ik definitief om! Toch is het jammer dat dit nummer de kwaliteit van de eerste minuut niet doorzet. De zanglijn in het tweede couplet/refrein/weet niet wat de vorm is hier is monotoon; de zanger gaat al heel snel de hoogte in, blijft daar hangen en verspeelt daarmee eigenlijk de ruimte die hij in zijn eigen stem heeft qua hoogte. Daardoor is het nummer na de eerste minuut niet spannend meer. Jammer, jammer, jammer!

Joy Zipper: 6/10

Ik heb altijd een haat-liefdeverhouding gehad met de muzieksmaak van Yves en dat zal denk ik ook altijd zo blijven. Soms kan ik de dromerigheid van de liedjes waarderen, soms vind ik de zang ronduit zeikerig en daardoor irritant. Grappig genoeg zit zowel de haat als de liefde in dit nummer verwerkt. Laat ik dan ook, heel diplomatiek, op een zes uitkomen.

Crobot: 9/10

O man, dit liedje doet mij direct denken aan goede oude tijden. Ik heb nu al weer zin om ingame de andere oude scheurijzers en koekblikken helemaal kapot te beuken en het hele circuit aan diggelen te rijden. Voor de mensen die niet weten waar ik het over heb: ga maar eens FlatOut 2 spelen. Legendarische game, waarin alleen maar van dit soort scheurende nummers als soundtracks zitten. Die associatie is goed, ik krijg er een glimlach op mijn gezicht van. Geef me meer van dit soort muziek!

The Amazons: 9/10

Lekker up-tempo nummertje, niks mis mee! Muzikaal niet bijzonder hoogstand, maar het ligt gewoon hartstikke fijn in het gehoor, in mijn gehoor althans wel. Fijne zangstem ook wel, eentje die precies past bij het genre.

Black Star: 5/10

Hiphop zonder standaard akkoorden, dat hoor ik niet vaak. Pluspuntje daarvoor dus. Buiten dat is dit genre gewoon niet aan mij besteed, daar ga ik ook niet moeilijk over doen. Ik ben geen rapper dus ik kan de rapkunsten ook niet beoordelen. Wel weet ik dat ik dit nummer, net zoals de meerderheid van de songs in dit genre, veel te eentonig vind. Het is een repetitief muziekbandje waarover men dan over rapt. Menigeen zal het met mij oneens zijn, maar als muzikant vind ik niet dat dit de kwalificatie 'muziek' verdient. Kunst is het zeker, maar muziek is wat anders...

bewerkt door Grote Ree
spelfoutje :D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bradio: 8/10 - Lekker begin deuntje wat gedurende het lied terugkomt. Fan!

Fantastic Negrito: 4/10 - Heb ik niks mee. Pure muzieksmaak..

All Tvvins: /10 - NVT

Lonely The Brave: 7/10 - Rustig nummer, wacht op de 'power' stuk. Maar helaas komt het niet. Safe nummer

Joy Zipper: 4/10 - Heb ik niks mee. Pure muzieksmaak..

Crobot: 6/10 - Lekker gitaren, houd ik wel van. Voor de rest boeit het me niet.

The Amazons: 8/10 - Meer up tempo dan Lonely the Brave. Waar hier wel meer power terugkomt. Net iets beter

Black Star: 4/10 - Heb ik niks mee. Pure muzieksmaak..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bradio: Eigen inzending.

Fantastic Negrito: 5. Dit had een heel vet nummer kunnen zijn als ze meer dan één akkoord hadden gebruikt.

All Tvvins: 4. Dit is inderdaad, zoals Grote Ree al zei, een nummer dat zo uit FIFA had kunnen komen. Maar het verveelt me wel gauw.

Lonely The Brave: 3. Heb echt helemaal niets met dit soort muziek. Saai.

Joy Zipper: 5. Ik wil echt wel hoge cijfers geven, hoor, maar het wordt me wel moeilijk gemaakt, zo. Op zich een leuk deuntje, maar het sleurt zo lang voort. En ook weer zo'n rare manier van zingen.

Crobot: 7. Lekker stevig en niks mis mee. Maar echt superspeciaal is het ook niet. Desalniettemin, een ruime voldoende.

The Amazons: 7. Klinkt wel goed en heeft ook een lekker sfeertje.

Black Star: 8. Ben normaal niet zo van de rap, maar dit doet me denken aan Nujabes en dat is altijd goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bradio: Redelijk catchy nummer dat me wat aan Panic at the Disco! doet denken. Echt wild word ik er niet van maar zeker niet slecht.

6/10

Fantastic Negrito: Yes! Veelbelovend begin, aangenaam stemgeluid en ook de muziek is dik in orde. Beetje monotoon misschien maar ik kan de blues wel smaken.

9/10

All Tvvins: Hoewel ik de muzikale opbouw niet slecht is, is de zang zo krampachtig geforceerd dat ik echt niet kan genieten van het nummer.

4/10

Lonely The Brave: n.v.t.

Joy Zipper: De dromerige zang wordt voor mij gedeeltelijk tenietgedaan door de zeurige 'ah ah ah' op de achtergrond. Anders zou het een heerlijk wegdroomnummer kunnen zijn.

5/10

Crobot: Lekkere gitaren, krachtige zang, zeer degelijk nummer.

7/10

The Amazons: Leuk nummer met een refrein waar redelijk wat power achter zit.

7/10

Blackstar: Ik probeer rapmuziek altijd een eerlijke kans te geven en soms slaat het ook echt aan maar in dit geval niet dus. Monotone zang over een minimale muzikale begeleiding doet het niet voor me.

3/10

bewerkt door King XVI
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bradio: Doet denken aan een scala aan artiesten (maroon 5 en daft punk zijn ongetwijfeld invloeden van dit bandje), maar kan er tegelijkertijd niet aan tippen. Catchy? zeker, maar ik erger me al bij de eerste keer luisteren aan de rare dictie én de michael jacksonesque 'ah'tjes. Had meer in gezeten: 5/10

Fantastic Negrito: Lekkere muziekstijl, dit kan mij wel bekoren. Doe sterk denken aan aint no rest for the wicked van Cage the Elephant, ook dat is een plus. Wel bij momenten wat vlak, dus slechts een 7/10

edit: het zijn ook echt exact dezelfde akkoorden, en hetzelfde tempo als no rest for the wicked... plagiaatje? ;)

All Tvvins: Aangenaam bombastische beat, maar komt ietwat overgeproduceerd over. Zang is bij momenten wat staccato, en dat luistert dan toch minder lekker. toch een 7/10 omdat het geheel prima klinkt.

Lonely The Brave: Op zich klinkt dit echt niet onaardig, maar na een half nummer vervliegt mijn interesse naar andere zaken. toch geloof ik wel dat deze band meer in haar mars heeft, daarom toch nog een 5/10

Joy Zipper: Dit is fijn om naar te luisteren. Ik hoor heel graag meer van deze band! 9/10

Crobot: Het regent hier, maar het gitaar! Lekkere riffs, prima zang. weinig mis mee, dus een 8/10

The Amazons: eigen inzending

Black Star: De jazzy akkoorden achter deze rapplaat (waar ik overigens normaliter weinig mee heb als genre) geven dit het voordeel van de twijfel, en dat brengt het geheel nog naar een vijfje 5/10

bewerkt door Niejo101
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bradio: 4/10

Mij veel te druk. Al die uh's, ah's en oh's zijn voor mij nogal overbodig. Ondanks dat het een redelijk catchy deuntje is, pakt het mij geen moment.

Fantastic Negrito: nvt

Eigen inzending

All Tvvins: 7/10

Tenzij we hier een andere band aan het werk zien, toch raar dat we hier te maken hebben met een filmpje dat recht tegen de opdracht in gaat. Ik zal het desondanks maar beoordelen op de muziek. Die is namelijk niet slecht. Ik ben geen enorme fan van de elektronische toontjes onder het nummer, maar de rest is wel lekker. Al is het wat repetitief.

Lonely The Brave: 7/10

Ken Lonely the Brave al en weet dat ze een aantal mooie nummers hebben gemaakt. Enige jammere van deze band is dat alle nummers redelijk op elkaar lijken, dus ik ben benieuwd of ze dat in de rest van deze wedstrijd op gaat breken.

Een 5,5 is afgerond een zesje dus daar houden we het hier maar op. Vrij eentonig, maar ik kan op zich het dromerige wel waarderen.

Crobot: 8/10

Het is niet heel speciaal, maar hier is ook niets mis mee! Lekker stevige muziek. Ben wel benieuwd naar de rest van deze band

The Amazons: 7/10

Op zich een lekker nummertje. Ben niet helemaal gecharmeerd van de stem van de zanger

Black Star: 5/10

Moeilijk oordelen dit voor mij, want ik luister nooit iets in dit genre. Voor mijn ongetrainde oor, hoor ik hier echter niets speciaals en dat bovenop het feit dat het gewoon mijn smaak niet is, kom ik niet tot een voldoende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bradio: 2/10 een beetje gay is okay? Maar ik vond het niet goed en vervelend om naar te luisteren. leg nog liever david guetta en nickie minaj op.

Fantastic Negrito: 5/10 Heeft wel iets, maar blaast me niet echt weg, ik krijg er zo een latino-achtige blues-feeling van.

All Tvvins: 7/10 dit trekt al op iets, best wel tof deuntje, zit zeker wel iets in. lekker elektronisch en een beetje pop ook wel, het deuntje is echt zeer goed! toppie

Lonely The Brave: 6/10 oké, maar het pakt me niet echt helemaal. maar met de klank zit het wel goed, alleen wat weinig gedurfd.

Joy Zipper: 7/10 ook oké, maar pakt me ook niet echt helemaal, wel lekker dromerig. en die ah, ah, ah doet hier meer goeds dan kwaads. ja, het heeft echt wel iets! ik ga toch een zeven geven in plaats van zes

Crobot: 7/10 krachtig, zit wel oké, goede gitaarklank en drumspel, maar verder ook niet helemaal mijn dada. zang zit wel goed, ik ga toch een zeven geven

The Amazons: 7/10 zang goed, klank zit goed, ja dit zit wel goed, best solide en goed

Black Star: 8/10 ja doet me een beetje denken aan nas qua sfeer, jazzy dingen zitten wel goed, en de rap ook maar het is absoluut deprimerend en daar ben ik minder voor (of niet in de mood voor), beetje vervelende afsluiter eigenlijk. maar het doet me wel denken aan nas, dus dat is wel een dik compliment, en vind het qua rap echt wel goed, zeker met die jazzy dingen. ik vind het echt verrassend goed en top, dikke acht! enige song die ik misschien nog eens zou opleggen. naarmate ik het meer begin te luisteren, word ik er fan van. dikke 8 dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bradio: 3/10 Nee dit doet het hem compleet niet voor mij. Zowel muzikaal als kwa zang vind ik het niks.

Fantastic Negrito: 5/10 Vind de zanger een prima stem hebben maar verder is het zo eendimensionaal.

All Tvvins: 6/10 Muzikaal is het wel aardig maar het eindresultaat is in mijn ogen niet heel bijzonder. Niet slecht niet goed. Gewoon voldoende.

Lonely The Brave: 8/10 Zanger heeft een stemgeluid dat mij heel erg aanspreekt. Muzikaal omlijst het zijn stem dus wat mij betrefd een prima nummer.

Joy Zipper: 4/10 Deze manier van zingen staat mij heel sterk tegen. Ook muzikaal doet het me niks. Desondanks beter dan Bradio dus een puntje hoger.

Crobot: n.v.t.

The Amazons: 6/10 Niks bijzonders aan dit nummer. Kan zo van 10 andere bands zijn in mijn ogen. Niet slecht maar het doet me ook niet echt wat.

Black Star: 3/10 Heb met een enkele uitzondering na absoluut niks met rap. Dit is zeker geen uitzondering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[B]Bradio: 5/10[/B] Ik kan doorgaans die gay disco-pop zeker waarderen: Scissor Sisters, Mika, Cut Copy,... In dit nummer vond ik het funky gitaartje wel catchy, maar ik ergerde me dood aan die Michael Jackson-kreuntjes die in veel te grote mate aanwezig waren. Ik denk dat Bradio veel boeiender zaken op het repertoire staan heeft, beetje foute nummerkeuze naar mijn gevoel. [B]Fantastic Negrito: 4/10[/B] Ik herken hier sterk de smaak van Bas in, roots bluesrock met een stevige dosis soul. Goed uitgevoerd maar been there heard that en mij laat het steen- en steenkoud. [B]All Tvvins: 7/10[/B] Indie poprock met een lekkere 80's sound, maar er gebeurt te weinig om het nummer boeiend te houden. Erg typische songstructuur van strofe-bridge-refrein dat 2x wordt herhaald en that's it. Toch beviel de sound mij voldoende om deze een 7 te geven. FYI @steijns vond geen clip die aan de voorwaarden voldeed, ik heb het maar door de vingers gezien. Brave jongens jullie allemaal om hem hier niet op af te rekenen. [B]Lonely The Brave: 4/10[/B] Nogal saai nummer dat erg genepen werd gezongen, de zanger moest waarschijnlijk een dikke scheet laten maar durfde dat niet te doen in zo'n klein studio-kamertje. Verveelde me eigenlijk van begin tot eind. [B]Joy Zipper: NVT[/B] [B]Crobot: 3/10[/B] Die intro moet al in zo'n vijf miljoen nummers zijn gebruikt, alles wat volgde was al even voorspelbaar en onorigineel. Beluister een ouwe plaat van Soundgarden, zelfde sound maar jei bent veel beter af. [B]The Amazons: 6/10[/B] Degelijke indie rock-song dat echter geen moment de middelmaat oversteeg. Goed voor een mager zesje. [B]Black Star: 2/10 [/B] Ik zal rap als kunstvorm nooit begrijpen. Vaag gemompel op een saaie beat en/of repetitieve sample, en deze Black Star vormt hierop geen uitzondering. Het zal hopelijk een diepere betekenis hebben dan wat het instrumentaal en vocaal inhoudt, maar dat gaat compleet aan me voorbij.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='Lakigigar']yves, ik vind dit echt heel leuk, dus hopelijk komen er nog meerdere edities! :) ik heb al een heleboel bands die ik nog wil insturen, en het is superleuk om op zoek te gaan en de criticus te spelen :p[/QUOTE] Ha da's leuik om horen, en tegelijk best grappig want we zijn net met deze begonnen en jij droomt al van volgende edities :D Mss geen slecht moment om even aan de herinneringsbel te trekken bij @Richarð. @Chiemel @Hansje @Erwin.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bradio: 5/10 | Hoe langer het nummer duurde, hoe minder het werd

Fantastic Negrito: 7/10 | Prima, ik denk wel dat ik niet per se meer van deze artiest leuk ga vinden

All Tvvins: 5/10 | Hikt tegen een 6 aan maar als je dan een 'verkeerde' clip hebt wordt het een 5

Lonely The Brave: 5/10 | Het is niet slecht, maar ook helemaal geen spanning of iets.

Joy Zipper: 7/10 | Qua zang in principe net als de vorige geen spanning maar dat past hier juist wel in het nummer.

Crobot: 6/10 | Had best meer dan een 6 willen geven maar geen 7. En ook niet echt mijn muziek

The Amazons: 7/10 | Nipt

Black Star: 7/10 |

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bradio: 4/10

Wordt er erg onrustig van en erger me aan de manier waarop hij zingt. Lijkt alsof hij een apart stemmetje opzet.

Fantastic Negrito: 7/10

Gewoon een lekker nummertje.

All Tvvins: 6/10

Het mist iets. Ging me na een tijdje vervelen, terwijl het verder an sich een prima nummer is.

Lonely The Brave: 6/10

Kreeg er een beetje een White Lies gevoel bij, maar dan minder goed.

Twijfel twijfel. Het heeft wel wat, maar het is ook weer eentonig en mist wat spanning.

Crobot: 6/10

Het is wel redelijk, maar, wat Erwin ook al zegt, het is geen 7. Is ook niet helemaal mijn favo type rock. Deed me denken aan Wolfmother, maar, net als bij Lonely the Brave, een mindere variant ervan.

The Amazons: 8/10

Niet de meest originele muziek, maar het pakt me. Prima zang, goed gitaargeluid en overall en goed nummer. Ik rond de 7,5 af naar boven.

Black Star: 6/10

Het verveelt me na een tijdje. Teveel van hetzelfde. En nou ben ik al geen grote hip-hopliefhebber, dus om mij te overtuigen moet het wel heel goed zijn. De tekst klinkt wel erg goed en is in ieder geval niet van die money en bitches rap. Dus wel een dikke plus daarvoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='Yves']Komaan @Hansje [/QUOTE] Excuus, was even druk met andere dingen. [B]Bradio: 4/10[/B] Vreemd nummer. Gaat een beetje alle kanten op, zijn stukken die ik wel waardeer en stukken die ik verschrikkelijk irritant vind. Hoorde er inderdaad ook Scissor Sisters in, maar helaas is dit wat minder strak en qua compositie niet overtuigend. Kan het geen hoge score geven, maar desondanks zou ik het niet erg vinden nog een nummer van deze band te horen. [B]Fantastic Negrito: 4/10[/B] Mja. Niet mijn muziek dit. Begon wel aardig, maar ik geraakte al heel snel de aandacht kwijt. Nummer lijkt dubbel zo lang te duren als het daadwerkelijk is. [B]All Tvvins: 3/10[/B] Wat een generische zeikmuziek zeg. Kan inderdaad zo in FIFA, naast alle andere nummers die je vooral niet storen en je meteen vergeten bent als de wedstrijd begint. [B]Lonely The Brave: 6/10[/B] Dit kan mij wel bekoren. Alles staat of valt met de zang in dit soort nummers, en dan vooral de eigenschap om je in het nummer te trekken. Dat lukte best aardig hier. [B]Joy Zipper: 6/10[/B] Ontzettend jammer dat die zanglijn uit de intro het hele nummer op de achtergrond blijft terug komen, anders had ik hoger uitgekomen. Desondanks nog steeds best aangenaam, vooral qua zang. [B]Crobot: 5/10[/B] Mnee. Het is niet vervelend, maar oh zo gewoontjes. Denk dat er in elk dorp wel een band is die dit soort muziek in elkaar draait op een zaterdagavond in een smerige garage. [B]The Amazons: 6/10[/B] Niks aan de hand muziek. Niks speciaals, niks mis mee. Vond het wel aardig, dus zesje. [B]Black Star: 6/10[/B] Ik weet dat dit album erg wordt gewaardeerd in hiphopmiddens, ik ben er nooit echt gek van geweest. Er mist gewoon wat, een soort rauwheid die me met andere hiphopplaten wel weet te grijpen. Maargoed, slecht is dit natuurlijk niet, en tof om ook wat hiphop te horen in deze wedstrijd.
Link naar opmerking
Deel via andere websites