MarF_RJC Geplaatst 12 augustus Share Geplaatst 12 augustus 18 uur geleden zei Wolf_pd: Tegen Den Bosch is niet de beste graadmeter. Sowieso start Eindhoven wel vaker leuk en zakt dan langzaam weg gedurende het seizoen. Dat is ook een feit inderdaad.. Maar denk toch dat we serieus rekening moeten gaan houden met ze. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wolf_pd Geplaatst 12 augustus Share Geplaatst 12 augustus 2 uur geleden zei MarF_RJC: Dat is ook een feit inderdaad.. Maar denk toch dat we serieus rekening moeten gaan houden met ze. Van mij mag het (jarenlang FC Eindhoven seizoenkaart gehad), maar ik accepteer dat Eindhoven de koning van de eerste divisie teams is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 12 augustus Share Geplaatst 12 augustus Voor Feyenoord had het natuurlijk goed geweest om ook met Jong in de KKD te zitten. Is al genoeg over geschreven door diverse media. Maar als je de opstellingen van de topploegen vanavond ziet, dan slaat het eigenlijk ook nergens op dat het zo is ingericht. Staan namelijk wel serieus goede ploegen, waar eigenlijk alleen deze clubs iets aan hebben. Voor de rest van de KKD is dit natuurlijk helemaal niks. Opstelling Jong PSV: Drommel, Van de Blaak, Bresser, Dams, Van de Riet, Land, Abed, Bawuah, Pepi, Babadi, Driouech. Opstelling Jong Ajax: Setford, Alders, Verschuren, Kaplan, Mokio, Brandes, Faberski, Chourak, Konadu, Rijkhoff, Banel. Opstelling Jong AZ: Owusu-Oduro, Dijkstra, Berkhout, Atikallah, Esajas, Kalisvaart, Addai, Boogaard, Zeefuik, Smit, Van Bommel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 12 augustus Share Geplaatst 12 augustus Roda trekt de goede vorm door naar het nieuwe seizoen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 12 augustus Share Geplaatst 12 augustus AZ en PSV laten weer zien waarom het goed is als de Jong-teams een vaste selectie krijgen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 12 augustus Share Geplaatst 12 augustus (bewerkt) 22 minuten geleden zei Nom de Guerre: AZ en PSV laten weer zien waarom het goed is als de Jong-teams een vaste selectie krijgen Jong PSV speelde tegen Jong Ajax, dus dat was om des keizers baard en zou voor niemand uit moeten maken. AZ stelde nagenoeg alleen maar talenten op: Rome-Jayden Owusu-Oduro: 20 jaar oud, 4x AZ 1, tweede keeper Elijah Dijkstra: 18 jaar oud, 0x AZ 1 Jorn Berkhout: 22 jaar oud, 1x AZ 1 Rayan Atikalah: 18 jaar oud, 0x AZ 1 Jeremiah Esajas: 19 jaar oud, 0x AZ 1 Kees Smit Tuinmeubelen: 18 jaar oud, 1x AZ 1 Job Kalisvaart: 20 jaar oud, 0x AZ 1 Kasper Boogaard: 18 jaar oud, 0x AZ 1 Jayden Addai: 18 jaar oud, 10x AZ 1 (nog nooit 90 minuten) Lequincio Zeefuik: 19 jaar oud, 8x AZ 1 (nooit meer dan 20 minuten) Ruben van Bommel: 20 jaar oud, 30x AZ 1 Van deze elf is alleen Van Bommel discutabel, maar zelfs die speelde afgelopen weekend maar één minuut en valt ook nog steeds gewoon onder de talenten. Dit is toch júist waar Jong-teams voor zijn? Als we Addai en Zeefuik al als 'eerste elftal-spelers' gaan benoemen werk je juist in de hand dat clubs geen jeugdspelers meer kansen gaan geven omdat ze niet meer mee mogen doen bij Jong. 12 augustus bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 12 augustus Share Geplaatst 12 augustus Zeefuik overigens ook nog vaak voor Volendam in de Eredivisie gespeeld @PJHoutman. Eerste seizoen vooral invaller, eerste seizoenshelft vorig jaar ook veel basis. Deze voorhoede zou hele rechter rijtje van de Eredivisie zo kunnen opstellen en niet minder worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 12 augustus Share Geplaatst 12 augustus 2 minuten geleden zei 007mark: Zeefuik overigens ook nog vaak voor Volendam in de Eredivisie gespeeld @PJHoutman. Eerste seizoen vooral invaller, eerste seizoenshelft vorig jaar ook veel basis. Daar heeft Jong AZ niets mee te schaften natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 13 augustus Share Geplaatst 13 augustus Jong teams moeten gewoon vast op vrijdagavond spelen. Snap überhaupt niet waarom die altijd thuis op de maandagavond spelen. Die aanval van Jong PSV slaat natuurlijk nergens op + het slaat ook het doel van de jong teams voorbij. KNVB moet eigenlijk hier ingrijpen. Vaste dekentjes gebruiken, zoals iedere club moet bijvoorbeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 13 augustus Share Geplaatst 13 augustus 9 uur geleden zei PJHoutman: Dit is toch júist waar Jong-teams voor zijn? Maar dan stel je het belang van de Jong-Teams boven het belang van alle andere KKD teams. Dat de jong teams er in zitten is prima wat mij betreft want anders blijf je zitten met een erg kleine competitie en qua tegenstand is het ook beter voor de ontwikkeling. Maar werk dan wel met een vaste selectie zodat elke KKD ploeg tegen een gelijkwaardig elftal speelt. Het probleem is niet per se dat bijv. Van Bommel bij jong AZ mee doet, maar het probleem is dat Roda JC nu tegen een sterk Jong AZ speelt op de maandag en dat aankomend weekend Den Bosch tegen een veel minder Jong AZ speelt. Dát is het probleem. Daarom oppert volgens mij ook al iedereen jaren voor een vaste selectie bij het eerste team en het Jong team waarbij de Jong spelers wel bij 1 mee mogen doen, maar andersom niet het geval is en dat spelers niet voor beide teams in 1 weekend in actie komen. Dat maakt de KKD een stuk eerlijker over het hele seizoen bekeken want het draait uiteindelijk om de KKD ploegen en niet om de Jong teams Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 13 augustus Share Geplaatst 13 augustus Maar als er een vaste selectie was hadden al deze gasten ook gewoon gespeeld. Dus ik begrijp niet waarom mensen naar AZ wijzen. Mogelijk met uitzondering van Van Bommel, al kan ik me ook voorstellen dat die buiten de boot gaat vallen bij AZ 1, want die jongen kan nu eenmaal vrij weinig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oerlie Geplaatst 13 augustus Share Geplaatst 13 augustus 19 uur geleden zei 007mark: Voor Feyenoord had het natuurlijk goed geweest om ook met Jong in de KKD te zitten. Is al genoeg over geschreven door diverse media. Maar als je de opstellingen van de topploegen vanavond ziet, dan slaat het eigenlijk ook nergens op dat het zo is ingericht. Staan namelijk wel serieus goede ploegen, waar eigenlijk alleen deze clubs iets aan hebben. Voor de rest van de KKD is dit natuurlijk helemaal niks. Opstelling Jong PSV: Drommel, Van de Blaak, Bresser, Dams, Van de Riet, Land, Abed, Bawuah, Pepi, Babadi, Driouech. Opstelling Jong Ajax: Setford, Alders, Verschuren, Kaplan, Mokio, Brandes, Faberski, Chourak, Konadu, Rijkhoff, Banel. Opstelling Jong AZ: Owusu-Oduro, Dijkstra, Berkhout, Atikallah, Esajas, Kalisvaart, Addai, Boogaard, Zeefuik, Smit, Van Bommel. Is de regel nu niet dat ze mogen spelen totdat er een x-aantal wedstrijden in het eerste zijn gespeeld in het seizoen? IMO zou het beter zijn om dit aan te passen naar x-aantal wedstrijden in een hoogste competitie, maar los van het seizoen. Zou al voorkomen dat spelers als Pepi, Driouech, Zeefuik en van Bommel mee zouden mogen doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 13 augustus Share Geplaatst 13 augustus 6 uur geleden zei PJHoutman: Maar als er een vaste selectie was hadden al deze gasten ook gewoon gespeeld. Dus ik begrijp niet waarom mensen naar AZ wijzen. Mogelijk met uitzondering van Van Bommel, al kan ik me ook voorstellen dat die buiten de boot gaat vallen bij AZ 1, want die jongen kan nu eenmaal vrij weinig. Jij kijkt nu alleen naar deze eerste speelronde, maar in de afgelopen jaren is het al vaak genoeg voor gekomen dat er gewoon een heel goed Jong elftal aantreedt. Addai, Zeefuik en Van Bommel hadden anders niet mee gedaan bij Jong AZ omdat die bij de selectie zaten er er 2 zelfs invielen. Owuso-Odoro zat denk ik ook op de bank, maar voor een keeper zou een uitzonderingspositie nog wel geoorloofd zijn als je het mij vraagt. Deze spelers kunnen nu dus mee doen omdat Jong AZ op maandag speelt. Aankomende vrijdag is de kans vele malen kleiner dat ze spelen omdat AZ dan daarna pas speelt 3 uur geleden zei Oerlie: Is de regel nu niet dat ze mogen spelen totdat er een x-aantal wedstrijden in het eerste zijn gespeeld in het seizoen? Spelers van 18, 19 en 20 jaar mogen niet meer in Jong spelen als ze 18 wedstrijden in het 1e elftal hebben gespeeld. Spelers van 21 en 22 jaar mogen niet meer in Jong spelen als ze 7 wedstrijden in het 1e elftal hebben gespeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 13 augustus Share Geplaatst 13 augustus 17 minuten geleden zei bas huijsmans: Jij kijkt nu alleen naar deze eerste speelronde, maar in de afgelopen jaren is het al vaak genoeg voor gekomen dat er gewoon een heel goed Jong elftal aantreedt. Addai, Zeefuik en Van Bommel hadden anders niet mee gedaan bij Jong AZ omdat die bij de selectie zaten er er 2 zelfs invielen. Owuso-Odoro zat denk ik ook op de bank, maar voor een keeper zou een uitzonderingspositie nog wel geoorloofd zijn als je het mij vraagt. Deze spelers kunnen nu dus mee doen omdat Jong AZ op maandag speelt. Aankomende vrijdag is de kans vele malen kleiner dat ze spelen omdat AZ dan daarna pas speelt Dat klopt, maar dat is een vaste selectie toch niet anders? En als het wel anders is krijg je dus weer deze situatie: "Als we Addai en Zeefuik al als 'eerste elftal-spelers' gaan benoemen werk je juist in de hand dat clubs geen jeugdspelers meer kansen gaan geven omdat ze dan niet meer mee mogen doen bij Jong." Jong-elftallen zijn er nu juist om spelers de kans te geven vlieguren te maken in het betaald voetbal. Als je dan na minder dan 400 minuten Eredivisievoetbal (Owusu-Odoro, Addai) niet meer in aanmerking zou komen, krijg je dus dat AZ een andere speler gaat halen voor het eerste elftal zodat Addai in de KKD kan blijven voetballen. Dat lijkt me het doel net zo hard voorbij schieten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 13 augustus Share Geplaatst 13 augustus 22 uur geleden zei 007mark: Voor Feyenoord had het natuurlijk goed geweest om ook met Jong in de KKD te zitten. Is al genoeg over geschreven door diverse media. Ik sprak laatst iemand van Feyenoord en die hoopten daar op dat moment echt nog op gezien de situatie bij Vitesse. Nu zitten ze met spelers als Slory die tussen de 2 vallen. Had het de vorige jaren zeker willen zien met oa Kleijn, Slory, Milambo, Zechiel, Read,... Die zouden zich mogelijk sneller hebben kunnen ontwikkelen en daar profiteert Feyenoord natuurlijk van maar volgens mij ook de rest van het Nederlandse voetbal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 13 augustus Share Geplaatst 13 augustus 4 minuten geleden zei PJHoutman: Dat klopt, maar dat is een vaste selectie toch niet anders? En als het wel anders is krijg je dus weer deze situatie: "Als we Addai en Zeefuik al als 'eerste elftal-spelers' gaan benoemen werk je juist in de hand dat clubs geen jeugdspelers meer kansen gaan geven omdat ze dan niet meer mee mogen doen bij Jong." Jong-elftallen zijn er nu juist om spelers de kans te geven vlieguren te maken in het betaald voetbal. Als je dan na minder dan 400 minuten Eredivisievoetbal (Owusu-Odoro, Addai) niet meer in aanmerking zou komen, krijg je dus dat AZ een andere speler gaat halen voor het eerste elftal zodat Addai in de KKD kan blijven voetballen. Dat lijkt me het doel net zo hard voorbij schieten. Maar nu stel je het belang van de Jong teams boven het belang van de algehele KKD. De teams met een jong team moeten blij zijn dat ze een podium hebben waardoor hun talenten al een snellere ontwikkeling door kunnen maken. Dat daar dan regeltjes aan verbonden zitten die in het nadeel van hun zijn is dan een concessie die ze kunnen doen. Spelers kunnen prima dan ingeschreven staan voor Jong AZ maar wel wedstrijden spelen in AZ, maar ze kunnen dan simpelweg niet bij beide selecties in het weekend zitten. Ook met die regels valt dan nog te sjoemelen door bijv. Van Bommel wel in te schrijven bij Jong AZ zodat die een keer mee kan doen, maar dan kan hij niet op zaterdag op de bank zitten/invallen en op maandag bij Jong AZ spelen. Wat jij stelt met: Citaat krijg je dus dat AZ een andere speler gaat halen voor het eerste elftal zodat Addai in de KKD kan blijven voetballen. Dat lijkt me het doel net zo hard voorbij schieten. Is toch ook wat er nu gebeurt? PSV haalt Pepi als reservespits binnen ondanks dat zij met Uneken en Van Duiven twee talentvolle spitsen hebben. En huurden ze Carlos Vinicius als back-up terwijl ze toen Lammers en Piroe onder contract hadden staan? Of bij Ajax waar Godts, Vos, Aertssen, Unuvar, Van Axel-Dongen, Misehouy of welke talenten de afgelopen jaren weinig kansen hebben gekregen omdat er daar ook voor gekozen wordt om eerder een aankoop zoals een Medic, Tahirovic, Forbs, Mannsverk, Akpom, Ocampos, Lucca, Grillitsch extra aan te trekken dan een talent als back-up te hebben Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarF_RJC Geplaatst 14 augustus Share Geplaatst 14 augustus Op 12-8-2024 om 20:42 zei Djurovski: Roda trekt de goede vorm door naar het nieuwe seizoen Zeg dat. Schandalige vertoning. En ja ik weet er stonden jongen van AZ 1 in.. Maar dit wordt een heel lang seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 14 augustus Share Geplaatst 14 augustus Op 12-8-2024 om 23:17 zei PJHoutman: Jong PSV speelde tegen Jong Ajax, dus dat was om des keizers baard en zou voor niemand uit moeten maken. AZ stelde nagenoeg alleen maar talenten op: Rome-Jayden Owusu-Oduro: 20 jaar oud, 4x AZ 1, tweede keeper Elijah Dijkstra: 18 jaar oud, 0x AZ 1 Jorn Berkhout: 22 jaar oud, 1x AZ 1 Rayan Atikalah: 18 jaar oud, 0x AZ 1 Jeremiah Esajas: 19 jaar oud, 0x AZ 1 Kees Smit Tuinmeubelen: 18 jaar oud, 1x AZ 1 Job Kalisvaart: 20 jaar oud, 0x AZ 1 Kasper Boogaard: 18 jaar oud, 0x AZ 1 Jayden Addai: 18 jaar oud, 10x AZ 1 (nog nooit 90 minuten) Lequincio Zeefuik: 19 jaar oud, 8x AZ 1 (nooit meer dan 20 minuten) Ruben van Bommel: 20 jaar oud, 30x AZ 1 Van deze elf is alleen Van Bommel discutabel, maar zelfs die speelde afgelopen weekend maar één minuut en valt ook nog steeds gewoon onder de talenten. Dit is toch júist waar Jong-teams voor zijn? Als we Addai en Zeefuik al als 'eerste elftal-spelers' gaan benoemen werk je juist in de hand dat clubs geen jeugdspelers meer kansen gaan geven omdat ze niet meer mee mogen doen bij Jong. Je mist mijn punt, of wellicht heb ik het onvoldoende duidelijk gemaakt dit keer. Mijn probleem ligt niet per se bij een van deze clubs of een van de spelers, maar bij het feit dat er op maandagavond significant sterkere teams opgesteld worden dan op de vrijdag. Ja, dat is is binnen de regels, maar het voelt voor een KKD-club behoorlijk kut als je op je bek gaat op maandagavond, omdat er dan toevallig wat afvallers van het eerste mee mogen doen. Helemaal lullig als je daardoor een periodetitel op je buik kunt schrijven. Als een Jong-team namelijk met een speler van het eerste elftal aan de aftrap verschijnt tegen FC Emmen en niet tegen Excelsior, is de statistische verwachting dat het ruim beter voor de dag komt tegen FC Emmen. Dit betekent dat in dit voorbeeld Excelsior een periodetitel of zelfs promotie zou kunnen mislopen door de aanzienlijk betere oppositie. Belangrijk is dat de invloed van de selectie van Jong-teams niet voortkomt uit aankopen of blessures binnen de vaste selectie zoals bij andere KKD-teams. Bij Jong-teams kan er immers van week tot week ineens een speler van Conference League, Europa League of zelfs Champions League kaliber aan de selectie toegevoegd worden om de plek van een belofte in te nemen. Een KKD-club kan geen Pepi kopen, of zoals in het verleden een Kudus, een Cassiera, een Neres, een Younes, allemaal spelers die voor de Jong-teams hebben gespeeld. En nee, die spelers spelen meestal geen heel seizoen in de KKD, dus ja, dat is niet helemaal fair en nee, dat is niet te vergelijken met mutaties door blessures en schorsingen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarF_RJC Geplaatst 16 augustus Share Geplaatst 16 augustus Vanavond alweer de 2de speelronde.. Ben benieuwd hoe ROda tegen TOP voor de dag komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 16 augustus Share Geplaatst 16 augustus Niet zo top gok ik. Al rijd de spelers bus wel vaak in Kerkrade rond Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 16 augustus Share Geplaatst 16 augustus Ik was vandaag in Kerkrade. HUP RODA Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 16 augustus Share Geplaatst 16 augustus 27 minuten geleden zei Arezo: Ik was vandaag in Kerkrade. HUP RODA Wat deed je daar? Eten bij de wok? Bowlen bij Bowlo of glow golf? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 16 augustus Share Geplaatst 16 augustus 7 minuten geleden zei Djurovski: Wat deed je daar? Eten bij de wok? Bowlen bij Bowlo of glow golf? Gaia Zoo. Heb me de blaren gelopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 16 augustus Share Geplaatst 16 augustus 9 minuten geleden zei Arezo: Gaia Zoo. Heb me de blaren gelopen. Wel een mooie dierentuin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 16 augustus Share Geplaatst 16 augustus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten