Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Duits voetbal

vinnypassy

Aanbevolen berichten

Iemand hier bekend qua reglementen in het Duitse voetbal? Ik en een kameraad vroegen ons af; wanneer ben je een prof-club in Duitsland, i.p.v. Semi-prof? Als je kijkt in de regionalliga is bijvoorbeeld PreuSen Munster een profclub, Alemannia Aachen ook. Maar een club als BFC Dynamo en SG Wattenscheid niet. Terwijl laatst genoemde wel in de 2. Bundesliga heeft gespeeld. Echter zijn ze ook failliet geweest daarna, dus dan zullen ze de prof-status wel weer zijn kwijt geraakt? Dynamo heeft nog nooit hoger gespeeld dan de Regionalliga en Munster en Aachen dan weer wel.

Krijg je automatisch prof-status op het moment dat je in de 3. Liga komt, of moet je aan meer/andere eisen voldoen? Wie kan het ons vertellen? :P 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei bas huijsmans:

Zo, net nog kaartjes weten te bemachtigen voor Borussia Mönchengladbach - Werder Bremen. Mensen nog tips daar?

Verwacht niks van het stadje. Na de wedstrijd is er 1 supporterscafe in het centrum waar het gezellig is, maar verder is er daar niks te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei FlyD:

Verwacht niks van het stadje. Na de wedstrijd is er 1 supporterscafe in het centrum waar het gezellig is, maar verder is er daar niks te doen.

Ah kijk. Hotels in Monchengladbach zijn ook echt heel duur dus zitten te kijken om ergens in de buurt in een hotel te gaan. Dan is dat in ieder al geen gemis dat we Monchengladbach missen.

Zitten nu te twijfelen tussen Venlo of misschien Dusseldorf. Dus even kijken of ik mijn vader zo ver kan krijgen om mee te gaan naar Dusseldorf haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei bas huijsmans:

Ah kijk. Hotels in Monchengladbach zijn ook echt heel duur dus zitten te kijken om ergens in de buurt in een hotel te gaan. Dan is dat in ieder al geen gemis dat we Monchengladbach missen.

Zitten nu te twijfelen tussen Venlo of misschien Dusseldorf. Dus even kijken of ik mijn vader zo ver kan krijgen om mee te gaan naar Dusseldorf haha

Dusseldorf kom ik wel jaarlijks met een voetbaluitje, kan je je prima vermaken tot in de late uurtjes ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei joostmakaay:

Volgens de tabloids (Bild in dit geval) is hij al ontslagen, qua CL doet hij het fantastisch, maar in de competitie natuurlijk dramatisch.

Dit zei ik tijdje geleden al en toen viel iedereen erover..... 

Maar oké. Nagelsman is ook pas 35 en dan ploeg als Bayern.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Kyrill:

Leeftijd is in mijn ogen niet echt een factor, Nagelsmann heeft gewoon tijd nodig om een ploeg te smeden, en die tijd krijg je bij een topclub niet.

Lees geruchten dat Spurs er als de kippen bij is om Nagelsmann op te pikken als vervanger voor Conte, dat zou wel heel vet zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Bogatyr:

Bayern zou serieus overwegen om Nagelsmann te ontslaan. Opvolger zou Thomas Tuchel kunnen worden. 

8 uur geleden zei joostmakaay:

Volgens de tabloids (Bild in dit geval) is hij al ontslagen, qua CL doet hij het fantastisch, maar in de competitie natuurlijk dramatisch.

7 uur geleden zei Kyrill:

Dramatisch is natuurlijk ook maar hoe je het bekijkt. Ze staan inderdaad niet mijlenver voor. Maar hebben nog alle kans op de titel. In de CL ook gewoon goed. En laten we niet vergeten dat o.a. Mané lang geblesseerd is geweest. 

Begrijp sowieso niet wat al die clubs in die maniakale gek zien. Tuchel is onderhand ook overal weggestuurd. Zal bij Bayern niet anders zijn verwacht ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Thierryvane:

Het is weer lekker crisis in München. Vreemde zet. Je bent nog in de race voor de competitie, CL en DFB-Pokal. Denk dat zijn reacties in de media niet hebben meegeholpen.

Zal gezellig worden met Tuchel. Allesbehalve een makkelijke man.

Dat zal met Tuchel niet beter worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Thierryvane:

Het is weer lekker crisis in München. Vreemde zet. Je bent nog in de race voor de competitie, CL en DFB-Pokal. Denk dat zijn reacties in de media niet hebben meegeholpen.

Zal gezellig worden met Tuchel. Allesbehalve een makkelijke man.

Zou vooral gaan om gemor tussen hem en de directie + spelers schijnen niet helemaal op 1 lijn te zitten met de tactische keuzes die Nagelsmann maakt. Dan is een mindere prestatie al snel een reden om iemand eruit te zetten. 

Toch treurig. 25 miljoen voor betaald, dik contract tot 2026 en dan na amper anderhalf jaar het vertrouwen opzeggen. En dan aankomen met Tuchel.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei joostmakaay:

Tuchel gaat gewoon kampioen worden hoor, Champions League zie ik hem (gezien de vorm van andere ploegen) ook een dikke kans op maken.

De nuance hierbij is dan wel dat Nagelsmann dit waarschijnlijk ook ‘gewoon’ gedaan zou hebben. 

Nagelsmann en Bayern was vanaf het begin al geen gelukkig huwelijk. Door zijn 1860 verleden waren een deel van de supporters vamaf het begin al tegen. Wat Len hierboven zegt is inderdaad een makkelijke(re) manier om nu vanaf hem

af te komen. Wel echt maximale kapitaalvernietiging trouwens 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei cimbomcu:

Vind wel goed juist, niet laten leiden door evt kampioen of CL maar gewoon ingrijpen als het niet loopt.

Niet loopt? Als je de illusie hebt dat je ieder jaar in februari kampioen bent dan klopt dat ja. 

Je moet voor de grap even op de socials van Bayern kijken. Het grootste deel van de supporters walgt van deze beslissing en herkent zich niet meer in de club. Toch ook wel een teken aan de wand.

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites