Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Duits voetbal

vinnypassy

Aanbevolen berichten

Hehe hoe het kan verkeren ook in nog niet eens een jaartje he. Heb het ontslag van Nagelsmann altijd al gek gevonden en zag toevallig ergens dit voorbij komen wat de Bayern directie zei over het ontslag:

Citaat

Volgens Duitse media had de clubleiding niet langer het vertrouwen dat de voormalig trainer van RB Leipzig en 1899 Hoffenheim de man is die de club dit seizoen naar de treble kan leiden. De directie is ervan overtuigd dat dit met de huidige selectie haalbaar moet zijn.

Daarna direct uit de CL, de beker niet gewonnen en op het allerlaatste moment pas kampioen. Dit jaar lijken ze weer overal naast te grijpen in Duitsland zelf en is het in de CL dus ook nog maar afwachten. Wellicht toch wel een dramatische keuze geweest van het bestuur vorig jaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei bas huijsmans:

Hehe hoe het kan verkeren ook in nog niet eens een jaartje he. Heb het ontslag van Nagelsmann altijd al gek gevonden en zag toevallig ergens dit voorbij komen wat de Bayern directie zei over het ontslag:

Daarna direct uit de CL, de beker niet gewonnen en op het allerlaatste moment pas kampioen. Dit jaar lijken ze weer overal naast te grijpen in Duitsland zelf en is het in de CL dus ook nog maar afwachten. Wellicht toch wel een dramatische keuze geweest van het bestuur vorig jaar?

Haal wellicht en dat vraagteken maar weg hoor.

bewerkt door Thierryvane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei 007mark:

Wat mij dan weer verbaast: Schalke 04 staat slechts 2 puntjes boven de streep in de 2. Bundesliga
Daar gaat ook een hoop mis dan zeg.

Had laatst zelfs gelezen dat hun proflicentie in gevaar is gekomen en wellicht failliet gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei 007mark:

Wat mij dan weer verbaast: Schalke 04 staat slechts 2 puntjes boven de streep in de 2. Bundesliga
Daar gaat ook een hoop mis dan zeg.

Dat verbaasd me gezien het beleid daar helemaal niet. Die club is (helaas) op sterven na dood. Moet echt heel wat gebeuren wil je die club er weer bovenop krijgen. Hertha gaat al dezelfde kant op. Jarenlang (financieel) wanbeleid en je krijgt dit. 

Op 12-2-2024 om 13:52 zei Lenstra:

Ik hoop voor de Ligt ook dat er snel duidelijkheid komt, want als ze doorgaan met d'n Tuchel dan moet ie wegwezen. 

Ben alles behalve een Tuchel fan, maar het feit dat De Ligt nu ondere meerdere trainers buiten de boot valt zegt toch ook iets over hemzelf ben ik bang. Blijf er bij dat hij te vroeg is vertrokken bij Ajax en qua clubs niet de juiste keuzes heeft gemaakt.

Op 12-2-2024 om 14:15 zei Thierryvane:

Haal wellicht en dat vraagteken maar weg hoor.

Vraag me wel af welke (verstandige) club zich nog aan die staatsidioot waagt na Bayern. Als ze overal naast grijpen neem ik toch aan dat ‘ie er gewoon uitligt na dit seizoen. Ook voor Bayern geldt natuurlijk dat het bestuurlijk behoorlijk rommelt en dat begin je ook terug te zien op het veld. 

Als Dortmund fan dan ook echt balen dat onze slagkracht op de transfermarkt nog steeds tegenvalt, vooral defensief. Geloof wel dat er een grote schoonmaak gepland staat, maar dat is ook weer afwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Michaelinho*:

maar het feit dat De Ligt nu ondere meerdere trainers buiten de boot valt zegt toch ook iets over hemzelf ben ik bang. Blijf er bij dat hij te vroeg is vertrokken bij Ajax en qua clubs niet de juiste keuzes heeft gemaakt.

Hoezo valt die mij meerdere trainers buiten de boot? De laatste twee seizoenen speelde die bij Juventus bijna alles als die fit was. Ook vorig seizoen heeft die 27 keer basis gestaan en 31 wedstrijden in totaal gespeeld. Vanaf dit seizoen is het pas minder (volgens mij ook wel weer wat blessures?).

Even de statistieken sinds zijn vertrek bij Ajax:

19/20: 29 wedstrijden, 26 basis, 2448 minuten = 84 min per wedstrijd

20/21: 27 wedstrijden, 25 basis, 2219 minuten = 82 min per wedstrijd

21/22: 31 wedstrijden, 29 basis, 2675 minuten = 86 min per wedstrijd

22/23: 31 wedstrijden, 27 basis, 2403 minuten = 77 min per wedstrijd

Het is vooral nu afwachten wat er gaat gebeuren nu Kim weer terug is van de Azië cup. De systeem verandering afgelopen wedstrijd pakte natuurlijk niet echt lekker uit met 3 CV's. Maar het is echt pas onder tuchel dat die minder speelt dan daarvoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei bas huijsmans:

Hoezo valt die mij meerdere trainers buiten de boot? De laatste twee seizoenen speelde die bij Juventus bijna alles als die fit was. Ook vorig seizoen heeft die 27 keer basis gestaan en 31 wedstrijden in totaal gespeeld. Vanaf dit seizoen is het pas minder (volgens mij ook wel weer wat blessures?).

Het is vooral nu afwachten wat er gaat gebeuren nu Kim weer terug is van de Azië cup. De systeem verandering afgelopen wedstrijd pakte natuurlijk niet echt lekker uit met 3 CV's. Maar het is echt pas onder tuchel dat die minder speelt dan daarvoor

Zijn deze duels inclusief CL duels en beker duels of exclusief?  Als excluief is, vind ik het veel, anders weinig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei bas huijsmans:

Laat ik het dan anders zeggen. Hij is al tijden geen onbetwiste basisspeler, ook als hij wel fit is. Onder Koeman niet, bij Juve (uiteindelijk) niet en ook zeker bij Bayern niet. Er is toch altijd twijfel en ook zeker (relatief) veel kritiek. Dat kan dus niet alleen aan die trainers liggen. Hij mist dus blijkbaar iets in zijn spel/vorm etc. En dat komt niet alleen door de blessures.

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minutes ago, Michaelinho* said:

Laat ik het dan anders zeggen. Hij is al tijden geen onbetwiste basisspeler, ook als hij wel fit is. Onder Koeman niet, bij Juve (uiteindelijk) niet en ook zeker bij Bayern niet. Er is toch altijd twijfel en ook zeker (relatief) veel kritiek. Dat kan dus niet alleen aan die trainers liggen. Hij mist dus blijkbaar iets in zijn spel/vorm etc. En dat komt niet alleen door de blessures.

Stond minder in de basis als bij Ajax, dat klopt... maar t niveau is in t buitenland ook zeker een tikkeltje hoger (en meer roulatie). Daarnaast heeft de Pers hier voornamelijk een negatief beeld, zeker als hij niet speelt. Als je kijkt naar aantal optredens en minuten dan kan je nou ook niet zeggen dat ze heel erg aan hem twijfelden.

Of mis ik iets?

https://www.whoscored.com/Players/320374/History/Matthijs-de-Ligt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb door de jaren heen veel verdedigers de revue zien passeren in verschillende stadions, maar zo overtuigend als De Ligt vorig jaar bij Union - Bayern München heb ik nooit iemand gezien op dergelijk niveau. Bijzonder sterk in de duels, extreem zuiver in z'n passing en feilloos in de timing wat betreft instappen. Als De Ligt niet tot de wereldtop behoort weet ik eerlijk gezegd niet wie we wél onder die categorie verstaan. Geweldige speler. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Urbeto:

Ik heb door de jaren heen veel verdedigers de revue zien passeren in verschillende stadions, maar zo overtuigend als De Ligt vorig jaar bij Union - Bayern München heb ik nooit iemand gezien op dergelijk niveau. Bijzonder sterk in de duels, extreem zuiver in z'n passing en feilloos in de timing wat betreft instappen. Als De Ligt niet tot de wereldtop behoort weet ik eerlijk gezegd niet wie we wél onder die categorie verstaan. Geweldige speler. 

1 zwaluw maakt nog geen zomer hè. De Ligt is een prima verdediger maar er hangen te veel maartjes aan. Alleen zijn blessures helpen al niet mee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ReneLeBlanc:

1 zwaluw maakt nog geen zomer hè. De Ligt is een prima verdediger maar er hangen te veel maartjes aan. Alleen zijn blessures helpen al niet mee. 

Wat zijn verder maartjes? Ik vind De Ligt namelijk een zeer complete verdediger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei timpy00:

Wat zijn verder maartjes? Ik vind De Ligt namelijk een zeer complete verdediger.

Te vaak foutjes in grote wedstrijden. Ook gewoon nergens onbetwiste basisspeler geweest na Ajax. Wat niet is kan nog komen maar hij moet heel goed na gaan denken over waar die gaat spelen als Tuchel (of zijn opvolger) het niet in hem ziet zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei ReneLeBlanc:

Te vaak foutjes in grote wedstrijden. Ook gewoon nergens onbetwiste basisspeler geweest na Ajax. Wat niet is kan nog komen maar hij moet heel goed na gaan denken over waar die gaat spelen als Tuchel (of zijn opvolger) het niet in hem ziet zitten.

Kan me niet per se overmatig veel fouten in grote wedstrijden herinneren.

Dan heb je het over vele blessures en niet onbetwist basisspeler en zijn dit zijn aantal optredens:

In Duitsland van de maximaal 34 wedstrijden en Italië van 38 wedstrijden. Dan is hij of niet zo vaak geblesseerd als je stelt of speelt hij vrijwel altijd wanneer hij niet geblesseerd is.

Wat is dan de definitie van onbetwiste basisspeler?

Link naar opmerking
Deel via andere websites