Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Kraak 't of Smaak 't #6

Richarð.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 879
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik hou wel HipHop/rap, dus fijn omdat dit hier even langs zien te komen. Dit zit wel een beetje tegen de RnB aan, wat ik vaak net even iets minder vind. Ook hoor ik een beetje de sound van College Dropout terug van Kanye West. Heb nu wel de neiging om er meer van te luisteren, dus daarom een +1.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het goed? Geen idee. Is het slecht? Dat stuk van de dame in ieder geval wel. Is dat genoeg voor een -1? Nee. Eerste reactie was 'manmanman wat is dit nou weer?', inderdaad een beetje makkelijk/goedkoop/dertien in een dozijn, maar het is minder onaangenaam dan ik in eerste instantie ervoer (en een groot aantal nummers die al langsgekomen zijn). Vind het nog steeds niet best, maar niet genoeg voor een -1. Goed vind ik het echter ook niet, dus 0.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben van nature een Hip-Hop man. Al maakt juist dat feit me zeer kritisch tegenover Hip-Hop wanneer ik het luister. Kon vroeger J. Cole zeker goed waarderen, maar na Friday Night Lights ging het bij hem rap achteruit. J. Cole heeft weinig boeiends te zeggen en valt erg vaak in herhaling. Verder is TLC natuurlijk zwaar classic, Waterfalls en No Scrubs zijn 2 R&B classics, maar de sample hier (is het een sample? klinkt zo wel) is maar een beetje matig, beetje houterig, zonder charisma en lijkt er zomaar in gezet te zijn. Beat is redelijk, maar niet super. J. Cole zn verses zijn maar matig, delivery is ook iets te geforceerd, de storytelling overigens ook net iets té. Als ik dit vergelijk met J. Cole op zn scherpst, bij A Star is Born van Jay-Z of Beautiful Bliss van Wale, damn wat een verschil. Daar hoorde ik een hongerige MC, dat is ondertussen al een tijdje niet meer.

Desalniettemin is het niet eens een heel slecht nummer, zo voor op de achtergrond klinkt het best prima eigenlijk, het is nog aardig catchy en de production value is ook vrij hoog, nummer zit redelijk goed in elkaar, producer weet wat die aan het doen is. Aangezien ik pleit voor positivisme ga ik dan maar voor een 0, omdat ik het ongeveer een 6je zou geven.

Overigens is mn vader na dit nummer opeens Waterfalls van TLC aan het zingen :mrgy: Terwijl ik deze op mn headphones luisterde, dat is wel mooi toeval. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik plus gewoon wat ik goed vind ja..Vindt laatste 6 nummers steeds beter worden..Met een 0 kan je net zo goed -1 doen.

En de rest mint gewoon wat ze niet goed vinden, big deal.

Vind dit zeker niet een van J Cole's betere nummers maar desondanks wel een +1'tje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites