Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Muziekquiz 2015

Jimmyy

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 234
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

[MENTION=7112]Jimmy[/MENTION]; staan de thema's op volgorde of staan alle fragmenten compleet door elkaar?

De eerste vier horen bij elkaar, de tweede vier en de derde vier. Het is ook niet voor niets dat de fragmenten genummerd zijn als 1.1, 1.2, 1.3, etc. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had filmpje nog niet bekeken ;)

Ga er nu ff mee bezig

Edit: mwoah weer rond de helft van de punten wel. Herken het meeste wel, maar vooral weer moeite met namen van nummer. Allerlaatste nummer nog nooit gehoord zover ik weet.

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog slechts iets meer dan 24 uur tot de deadline van de zevende ronde. Echter moet ik nog van een flink aantal deelnemers antwoorden ontvangen, vandaar dus even deze reminder. Het betreft de volgende deelnemers: [MENTION=5638]MetalMichael[/MENTION]; [MENTION=5099]Kloppie[/MENTION]; [MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION]; [MENTION=16229]Juca[/MENTION]; [MENTION=15369]Christian.[/MENTION]; [MENTION=1645]Magikarp[/MENTION]; [MENTION=19413]JanVertonghen'[/MENTION]; [MENTION=21212]007mark[/MENTION]; [MENTION=2877]Chimpa[/MENTION]; [MENTION=4901]Jeroen.[/MENTION]; [MENTION=17281]Fabian.[/MENTION]; [MENTION=32665]pecswollenaer[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION];

Jullie hebben nog tot morgen 20.00 uur om je antwoorden in te sturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De uitslag komt morgenochtend/-middag online dus mocht je nog niet hebben ingestuurd, heb je daar in elk geval vandaag nog de hele avond voor. Vandaar dat ik dus nog even een extra mention geef aan een ieder die nog niet heeft ingestuurd. Enkelen van jullie hebben immers nog een prima eindklassering te verdedigen en het zou zonde zijn om die te verliezen door te vergeten in te sturen.

[MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION]; [MENTION=16229]Juca[/MENTION]; [MENTION=15369]Christian.[/MENTION]; [MENTION=1645]Magikarp[/MENTION]; [MENTION=2877]Chimpa[/MENTION]; [MENTION=4901]Jeroen.[/MENTION]; [MENTION=17281]Fabian.[/MENTION]; [MENTION=32665]pecswollenaer[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION];

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ManUtd%20Muziekquiz_zpsdnocv3ih.png

Uitslag Ronde 7

Deze zevende ronde bleek een lastige voor velen en dan met name om de link om te vinden tussen de verschillende nummers, bleek voor velen een te zware opgave. Mocht het je dus niet gelukt zijn, voel je niet beschaamd, je was met velen. En mocht het je wel gelukt zijn, extra chapeau, het was zeker niet gemakkelijk! Een enkeling wist er wel een zeer hoge score uit te halen, onder andere Kelvin en MetalMichael leek deze ronde wel te liggen. Zodoende doen zij beide zeer goede zaken voor het klassement, waarbij deze laatste nu op exact gelijke hoogte komt met leider Erwin.

Antwoorden Ronde 7

1.1. Marco Borsato - Ik leef niet meer voor jou

1.2. Clouseau - Passie

1.3. Dolly Dots - Love me just a little bit more (Totally hooked on you)

1.4. Anouk - Nobody's wife

De link: Allemaal zijn het (voormalige) coaches van The Voice of Holland/Vlaanderen.

2.1 Sting - Fragile

2.2 Robbie Williams - Feel

2.3 Ronan Keating - Life is a rollercoaster

2.4 Phil Collins - Against all odds

De link: Deze zangers zijn allemaal bekend geworden als onderdeel van een band en daarna een solocarrière begonnen.

3.1 Britney Spears - Hit me baby one more time

3.2 Justin Bieber - Sorry

3.3 The Script - The man who can't be moved

3.4 Eva Simons - Silly boy

De link: Al deze artiesten hebben samengewerkt met Will.I.Am.

Punten Ronde 7

1. Kelvin - 72

2. MetalMichael - 65

3. Erwin. - 57

4. Grote Ree - 57

5. JanVertonghen' - 52

6. PJHoutman - 51

7. GAE Eagles - 44

8. Max.V. - 34

9. 007mark - 34

10. Juca - 32

11. Kloppie - 31

12. Baddoo - 29

13. Chiemel - 27

14. Lakigigar - 7

Stand na Ronde 7

1. MetalMichael - 315

2. Erwin. - 315

3. Kelvin - 303

4. GAE Eagles - 282

5. PJHoutman - 272

6. Grote Ree - 271

7. Max.V. - 247

8. Kloppie - 247

9. Juca - 238

10. JanVertonghen' - 225

11. The Kerfts - 210

12. Christian. - 196

13. Baddoo - 190

14. Magikarp - 183

15. 007mark - 165

16. Chiemel - 143

17. Chimpa - 126

18. Jeroen. - 125

19. Fabian. - 115

20. Pecswollenaer - 113

21. Tom. - 86

22. Niels - 64

23. Yitushita - 60

24. Lakigigar - 59

25. Rogier. - 34

De volgende ronde zal morgen online komen.

[MENTION=5099]Kloppie[/MENTION]; [MENTION=4538]GAE EAGLES[/MENTION]; [MENTION=6764]Kelvin[/MENTION]; [MENTION=21212]007mark[/MENTION]; [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; [MENTION=8910]Baddoo[/MENTION]; [MENTION=19035]Max.V.[/MENTION]; [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; [MENTION=5638]MetalMichael[/MENTION]; [MENTION=16229]Juca[/MENTION]; [MENTION=2877]Chimpa[/MENTION]; [MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION]; [MENTION=3616]PJHoutman[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=32665]pecswollenaer[/MENTION]; [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; [MENTION=14230]Lakigigar[/MENTION]; [MENTION=1645]Magikarp[/MENTION]; [MENTION=19413]JanVertonghen'[/MENTION]; [MENTION=15369]Christian.[/MENTION]; [MENTION=4901]Jeroen.[/MENTION]; [MENTION=17281]Fabian.[/MENTION];

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm zat met mijn thema's uit Nederland, Engeland en VS afkomstig er dus flink naast :D. Deze categorien had ik nooit bedacht, is ook wel lastig als je ook gewoon niet alle nummers of artiesten kent.

Als je niet alle nummers hebt zijn de thema's inderdaad lastig, met name die eerste en derde. Die tweede was iets makkelijker en bij sommigen was het ook zo dat ze bij die door het herkennen van het thema ook nog de ontbrekende nummers wisten te raden. Het kan dus beide kanten op werken :) Maar je was zeker niet de enige die het zocht in gemeenschappelijke afkomst, heb met name de antwoorden 'Nederlandse artiesten' en 'Britse artiesten' veelvuldig voorbij zien komen.

Ik had 'pokkenmuziek' maar Jimmyy zei dat het niet klopte :cab:

Als The Script er niet tussen had gestaan had ik het goedgekeurd :P

Goh, die laatste link, niet te doen joh. Had daar maar tienersterretje gegokt en bij het laatste nummer Lady Gaga.

Die laatste link moest je inderdaad even goed voor nadenken, maar er waren er toch een aantal die hem hadden ontdekt, dus het was niet onmogelijk de link te vinden.

Ow dacht van britney spears dat het oops, i did it again was. En dan dacht ik aan het thema (samenn met bieber - sorry) aan vergiffenis :p

Daar was je bij lange na niet de enige in, zag op een gegeven moment zo vaak 'Oops I did it again' voobij komen dat ik beide nummers nog eens heb opgezocht op YouTube om te controleren of ik zelf wel juist was :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm zat met mijn thema's uit Nederland, Engeland en VS afkomstig er dus flink naast :D. Deze categorien had ik nooit bedacht, is ook wel lastig als je ook gewoon niet alle nummers of artiesten kent.

Als je niet alle nummers hebt zijn de thema's inderdaad lastig, met name die eerste en derde. Die tweede was iets makkelijker en bij sommigen was het ook zo dat ze bij die door het herkennen van het thema ook nog de ontbrekende nummers wisten te raden. Het kan dus beide kanten op werken :) Maar je was zeker niet de enige die het zocht in gemeenschappelijke afkomst, heb met name de antwoorden 'Nederlandse artiesten' en 'Britse artiesten' veelvuldig voorbij zien komen.

Ik had 'pokkenmuziek' maar Jimmyy zei dat het niet klopte :cab:

Als The Script er niet tussen had gestaan had ik het goedgekeurd :P

Goh, die laatste link, niet te doen joh. Had daar maar tienersterretje gegokt en bij het laatste nummer Lady Gaga.

Die laatste link moest je inderdaad even goed voor nadenken, maar er waren er toch een aantal die hem hadden ontdekt, dus het was niet onmogelijk de link te vinden.

Ow dacht van britney spears dat het oops, i did it again was. En dan dacht ik aan het thema (samenn met bieber - sorry) aan vergiffenis :p

Daar was je bij lange na niet de enige in, zag op een gegeven moment zo vaak 'Oops I did it again' voobij komen dat ik beide nummers nog eens heb opgezocht op YouTube om te controleren of ik zelf wel juist was :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ManUtd%20Muziekquiz_zpsdnocv3ih.png

Ronde 8

Ik weet dat er op dit forum veel liefhebbers en/of kenners zitten van films en tv-series. Ik ben er daar overduidelijk zelf niet één van, maar toch heb ik ervoor gekozen om een ronde te doen met muziek afkomstig uit Films en TV-Series. Puntentelling is gewoon zoals in reguliere rondes (gewoon vijf punten voor een juiste titel en artiest dus), enkel kun je ook nog een extra punt verdienen wanneer je de juiste film erachter weet te zetten. In totaal zes punten dus per fragmenten en een totaal van 60 punten voor de hele ronde! De filmtitel moet overigens wel zo specifiek mogelijk zijn, bijvoorbeeld ‘Harry Potter’ alleen zou niet genoeg zijn voor een punt, het antwoord zou dan moeten zijn ‘Harry Potter – De gevangenen van Azkaban’, of ‘Harry Potter 3’ zou ik ook goed rekenen.

Dus nog even in het kort, ik wil in jullie antwoorden graag artiest, titel en de bijbehorende film/serie zien. Bij fragment nummer twee reken ik als artiest zowel de zangeres van de soundtrack als de stem van de actrice die je hier hoort goed.

De deadline is 3 februari 20.00 uur. Een langere deadline dan normaal deze keer omdat ik een lang weekend weg ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog iets meer dan 24 uur tot de deadline, dus daarom even een reminder. De volgende mensen hebben nog niets ingestuurd: [MENTION=19035]Max.V.[/MENTION]; [MENTION=5099]Kloppie[/MENTION]; [MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION]; [MENTION=15369]Christian.[/MENTION]; [MENTION=1645]Magikarp[/MENTION]; [MENTION=21212]007mark[/MENTION]; [MENTION=2877]Chimpa[/MENTION]; [MENTION=4901]Jeroen.[/MENTION]; [MENTION=17281]Fabian.[/MENTION]; [MENTION=32665]pecswollenaer[/MENTION]; [MENTION=13971]Tom.[/MENTION]; [MENTION=14230]Lakigigar[/MENTION];

Zij en alle anderen hebben nog tot morgen 20.00 uur om hun antwoorden door te sturen.

PS. Excuses dat ik bij het plaatsen van de opgave geen mentions heb gegeven, zie nu net dat ze er niet staan namelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites