Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Spaans voetbal

Fabian.

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei Socrates:

Ben je wel vroeg, duurt nog wel wat uren.

Maar leuk ook om Bilbao te zien, mooie ploeg. Hoop dat bij Barca Dest weer mag spelen. En hopen op een Busquets-loos middenveld, maar dat doe ik vrijwel elke week. Adama ipv Dembele ook graag.

Ja zijn ondertussen genoeg leuke potjes vandaag maar een leuk toetje met Barcelona.

Bilbao is altijd sterk tegen Barcelona, vooral Williams op de counter tegenover Piqué. Maar die heeft donderdag mogen oefenen tegen Oshimen en dat ging wel aardig op een paar momenten na. Verder inderdaad het liefst Dest en Adama maar eigenlijk verwacht ik dat ook wel.

Busquets zal altijd spelen, maar dat gaat nu wel een stuk beter met Frenkie en Pedri voor hem. Al heb ik liever Frenkie een linie terug en dan Gavi er in, die spelen echt heerlijk samen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ronald de Boer zou met Memphis achter Aubameyang spelen. Waarom kunnen al die Hollanders nou nooit eens iets fatsoenlijks zeggen over Barca? Enige positieve was nog dat hij Busquets eruit zou houden.

7 uur geleden zei La Pulga:

vooral Williams op de counter tegenover Piqué. Maar die heeft donderdag mogen oefenen tegen Oshimen en dat ging wel aardig op een paar momenten na.

Niet gezien, maar in de thuiswedstrijd ging dat zo goed niet. Blijft altijd je hart vasthouden.

Jammer dat Frenkie nu rust krijgt, toch geen slechte tegenstander. 

EDIT: Ah nvm, Bilbao speelt met een b-elftal. Jammer zeg.

bewerkt door Socrates
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Socrates:

Wat was Pedri goed, hè. Ook Dembele met een erg sterke invalbeurt. Ergens hoop ik toch dat hij bij gaat tekenen, maar dat zal wel niet.

Pedri maakt inderdaad waar waarom hij de golden boy van 2021 is, wat een speler is dat.

Als Dembele mag invallen is hij inderdaad een stuk dreigender dan als hij vanaf het begin start. Ik ga er vanuit dat hij het nu ook een stuk leuker vind onder Xavi dan onder Koeman en uiteraard met de kwaliteit om zich heen i.p.v. het gevoel hebben dat hij alles zelf moet doen. Al denk ik dat hij stiekem aast op een transfer naar PSG en dat gaat dan wel in de maak komen zodra Mbappe naar Real Madrid rond is.

Anders zie ik Newcastle wel een gek contract zijn kant opsturen maar daar moet je voor het sportieve niet heen willen.

Ik las ook dat Kessie naar Barcelona komt, nu ken ik die niet zo goed maar volgens mij is een middenvelder juist iets wat wij totaal niet nodig hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-2-2022 om 12:27 zei Socrates:

Weet je nog die grap over allerlei bekrompen Hollandertjes die zeiden van: nou, alsof een andere trainer dan Koeman deze spelers beter laat voetballen?

En dat toen na één wedstrijd onder Berjuan je dus al beter voetbal zag.

Goeie wel.

Amen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

FC Barcelona lijkt zich te gaan versterken met Andreas Christensen. Volgens Spaanse media hebben de Catalanen een mondeling akkoord bereikt met de 25-jarige Deen, die transfervrij overkomt van Chelsea.

Voor Christensen ligt een vierjarig contract klaar in Camp Nou. Ook Chelsea wilde graag met hem verder, maar de verdediger kiest voor een overstap naar Barça. Hij begon dit seizoen als basisspeler bij de Champions League-winnaar, maar corona en blessures hielden hem meermaals aan de kant. De afgelopen weken deed manager Thomas Tuchel weer een beroep op Christensen, maar in de League Cup-finale tegen Chelsea ontbrak hij opnieuw met een kwetsuur.

Christensen leek twee jaar geleden al naar Barcelona te vertrekken, maar daar stak Chelsea toen op het laatste moment een stokje voor. Nu staat niets een overgang meer in de weg, weet Diario SPORT. Het feit dat hij gratis is, maakt hem extra interessant voor de armlastige Catalanen. Volgens de sportkrant had ook Bayern München interesse, maar de Duitse kampioen wilde niet voldoen aan zijn salariseisen.

Naast de 54-voudig Deens international zou Barça ook dicht bij de komst van Franck Kessié zijn. De sterke middenvelder moet transfervrij over komen van AC Milan. Overigens is Barcelona ook in gesprek met César Azpilicueta. De ervaren Spaanse verdediger is een ploeggenoot van Christensen op Stamford Bridge.

Nou kom er maar bij, gratis mag altijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Socrates:

Christensen is wel vaak geblesseerd. Hoop toch dat ze niet genoegen nemen met hem en eventueel Azpi. Ze hebben imo wel echt een jonge verdediger met snelheid en opbouwend vermogen nodig. 

Geen fan van Kessié naar Barca ook.

Maar Christensen is met 25 toch jong nog steeds? Verdedigers peaken tussen 27-31? En Eric Garcia is 22 en Araujo is 22... Hoeveel meer jonkies heb je nog nodig? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zeg dus: Christensen is vaak geblesseerd. Daarnaast zou hij qua type in principe best oké zijn, alleen wat ik denk dat nodig is, is gewoon iemand die er vrijwel altijd staat. En daarnaast ook nog net iets sneller is en daarnaast goed op kan bouwen. Een Koundé of Lisandro Martinez.

Ik ben niet direct tegen de komst van Christensen, maar hoop dus dat ze er niet genoegen aan nemen.

Eric Garcia begin ik overigens ook wel pessimistisch in te worden. Die jongen is inderdaad nog jong, maar nu al vrij traag en apathisch. Gezien zijn opbouwend vermogen kan hij een optie worden in wedstrijden waar je zwaar beter en dominant bent, maar het is niet iemand voor de topwedstrijden op de korte termijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Socrates:

Ik zeg dus: Christensen is vaak geblesseerd. Daarnaast zou hij qua type in principe best oké zijn, alleen wat ik denk dat nodig is, is gewoon iemand die er vrijwel altijd staat. En daarnaast ook nog net iets sneller is en daarnaast goed op kan bouwen. Een Koundé of Lisandro Martinez.

Ik ben niet direct tegen de komst van Christensen, maar hoop dus dat ze er niet genoegen aan nemen.

Eric Garcia begin ik overigens ook wel pessimistisch in te worden. Die jongen is inderdaad nog jong, maar nu al vrij traag en apathisch. Gezien zijn opbouwend vermogen kan hij een optie worden in wedstrijden waar je zwaar beter en dominant bent, maar het is niet iemand voor de topwedstrijden op de korte termijn. 

(y) duidelijk. Thnx! Jammer van Eric maar begrijpelijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Socrates:

Is de deal met Spotify voldoende om de slagkracht op te bouwen om dit soort transfers weer mogelijk te maken? Of speelt er meer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:-D Zit die docu van Koeman te kijken. Tis me wel een familie hoor, met name zijn vrouw is echt heel bijzonder. Hij komt ook een aantal keren niet heel intelligent en naïef  over. ´Als het spel met de bal en zonder de bal goed is, is de kans dat je wint groter´ is wel een lekkere quote'. 

Heb een baan van 36 uur en een peuter van 2 dus ik zie niet elke wedstrijd, maar volgens mij maakt Xavi ook veel logischere opstellingen. Had het gevoel dat Koeman daar maar wat deed en dat kwam ook naar voren in die Docu (gemaakt door het management van Koeman)

bewerkt door Arezo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Docu niet gezien, maar dus vrijwel elke wedstrijd onder Koeman gezien. En ik kan je zeggen dat het klopt. Enorme blaaskaak, doet maar wat, kutopstellingen, nauwelijks lijn in het spel. Achteraf zelfs te laat ontslagen als je het mij vraagt. Hollandertjes maar zeuren, maar hij had überhaupt niet aan het nieuwe seizoen mogen beginnen. 

Alles aan het voetbal zelf en elke individuele speler is beter sinds Berjuan en Xavi. Lachwekkend hoe snel er al verschil zichtbaar was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei La Pulga:

Vandaag Osasuna, moeten we pakken.

Ben verder benieuwd of Fati dit seizoen nog terugkomt, zonde van zo'n groot talent.

Fati is nu al op zo'n jonge leeftijd de Arjen Robben van blessure gevoeligheid toch? Echt zonde , jammer en pijnlijk en niet leuk... :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Kyrill:

Fati is nu al op zo'n jonge leeftijd de Arjen Robben van blessure gevoeligheid toch? Echt zonde , jammer en pijnlijk en niet leuk... :(

Hij wordt gewoon telkens te vroeg gebracht, zodra die maar 70% fit is dan staat ie al in de basis. Je ziet het nu ook met Dembele, die is veel rustiger gebracht omdat er nu een wat bredere selectie is en die is in tijden niet zo fit geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites