Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Spaans voetbal

Fabian.

Aanbevolen berichten

Gisteren zag je weer Ronaldo shinen en een vreugde bij die vent joh. Net een klein kind die eindelijk weer mocht voetballen. Zelfs de door mij gehate Zlatan doet het op 39 jarige leeftijd. Maar Messi blijft het irritante kindje die niet zijn zin krijgt en daarom met de pet ernaar gooit.

Die bal tegen de scheids aanschieten ook, wat is dat voor actie? Rood geven man, oprotten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei cimbomcu:

Gisteren zag je weer Ronaldo shinen en een vreugde bij die vent joh. Net een klein kind die eindelijk weer mocht voetballen. Zelfs de door mij gehate Zlatan doet het op 39 jarige leeftijd. Maar Messi blijft het irritante kindje die niet zijn zin krijgt en daarom met de pet ernaar gooit.

Die bal tegen de scheids aanschieten ook, wat is dat voor actie? Rood geven man, oprotten.

Stel je aan joh. :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diego Costa is niet langer speler van Atlético Madrid. Het na dit seizoen aflopende contract van de 32-jarige aanvaller is op zijn verzoek, om persoonlijke redenen, per direct ontbonden.

Costa begon in 2006 als 17-jarige bij Atlético. Tussendoor voetbalde de in Brazilië geboren Spanjaard voor vele andere clubs en ook keerde hij geregeld weer terug bij de Madrileense club. Voor het laatst was dat in de zomer van 2017 na een dienstverband bij Chelsea.

Costa speelde 215 officiële wedstrijden voor Atlético. Daarin scoorde hij 83 keer en gaf hij 36 maal een assist. Met Atlético won Costa de landstitel (2014), Spaanse beker (2013), de Europa League (2018) en twee keer de Europese Supercup (2010 en 2018).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die 3-4-2-1 (nu was het meer een 3-4-1-2) werkt aardig in een lastige uitwedstrijd en als je Messi op die manier vrijheid kan geven tussen de linies. Maar in een variant met Braithwaite en Griezmann als spitsenduo in een thuiswedstrijd waarin je het spel moet maken is het tamelijk kansloos. Je mist daarbij sterk Jordi Alba in dit systeem, want veel gevaar en diepte komt toch vanaf de vleugels. Dest doet dat meestal prima, maar Firpo kan echt niet meer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Real was weer bedroevend. Samenvatting gezien en wat nieuwsberichten gelezen, einde van Zidane is wel in zicht hoor. Oudere garde blijven opstellen, spelers als Odegaard en Vinicius zonder geldende redenen minieme minuten geven. Hazard floreert ook weer, weggegooid geld. Enig lichtpuntje is Valverde, eindelijk een speler die doorgeschoven is en het niveau aan kan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is natuurlijk wel een beetje makkelijk elkaar napraten allemaal. Barca met Suarez én Messi was wel weer kwetsbaarder geweest omdat je dan gewoon twee man hebt die nul druk zetten en bij balbezit tegenstander niks doen. Dus ik durf de stelling wel aan dat mét Suarez dit Barca ook niet ineens soepel liep, laat staan bovenaan had gestaan. 

Maar als groot Suarez-fan is het stiekem wel heel lekker om hem nu te zien shinen bij Atletico. Sowieso ben ik echt van mening dat de Suarez in zijn laatste seizoenen bij Liverpool echt vreselijk en onderschat goed was. Dat was ongekend. Ik denk ook dat mocht hij naar een andere club als Barca zijn gegaan, hij een nog véél grotere ster was geweest. Bij Barca werd hij een soort afmaker, met heel veel succes natuurlijk, maar met wat meer vrijheid zoals bij Liverpool was het ook iemand die het hele spel naar zich toe trok en met de meest geniale acties en schoten van dertig meter afstand strooide. Niet te vergeten dat hij een geweldige vrije trap in huis had ook, welke hij bij Barca maar zelden mocht etaleren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suarez is niet enige verschil waarom Barcelona kut gaat en Atletico bovenaan staat. Atletico heeft al jaren dezelfde coach in vorm van Simeone en is een geolodie machine. Barcelona is al jaren loszand met veel spelers over hun hoogtepunt heen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Zeus:

Is natuurlijk wel een beetje makkelijk elkaar napraten allemaal. Barca met Suarez én Messi was wel weer kwetsbaarder geweest omdat je dan gewoon twee man hebt die nul druk zetten en bij balbezit tegenstander niks doen. Dus ik durf de stelling wel aan dat mét Suarez dit Barca ook niet ineens soepel liep, laat staan bovenaan had gestaan. 

Maar als groot Suarez-fan is het stiekem wel heel lekker om hem nu te zien shinen bij Atletico. Sowieso ben ik echt van mening dat de Suarez in zijn laatste seizoenen bij Liverpool echt vreselijk en onderschat goed was. Dat was ongekend. Ik denk ook dat mocht hij naar een andere club als Barca zijn gegaan, hij een nog véél grotere ster was geweest. Bij Barca werd hij een soort afmaker, met heel veel succes natuurlijk, maar met wat meer vrijheid zoals bij Liverpool was het ook iemand die het hele spel naar zich toe trok en met de meest geniale acties en schoten van dertig meter afstand strooide. Niet te vergeten dat hij een geweldige vrije trap in huis had ook, welke hij bij Barca maar zelden mocht etaleren. 

Ben ik het niet mee eens. Ten opzichte van elk anders centrale spits in de wereld (misschien Lewan na) ga je er gewoon op achteruit.

Nu speel je met fucking Braithwaite elke wedstrijd in de punt van de aanval, triester dan dat kan het toch niet worden? Ik ga mijn huis toch ook niet wegdoen om vervolgens te weten dat ik dakloos ga worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bekijkt het nu enkel in de vijandelijke zestien. Daar heb ik het dus niet over. Je hebt vorig seizoen toch gezien hoe de passiviteit van Suarez en Messi ervoor zorgde dat ze altijd mensen tekort kwamen? Nu proberen ze ook meer druk te zetten, dat had dus niet gekund met Suarez en Messi. Het was niet voor niks dat al die trainers op gegeven moment maar 4-4-2 gingen spelen. Het elftal van Barca is nu wel meer in balans en kan op z'n minst een speelstijl hanteren. Met Suarez had je nu veel minder vaak in de vijandelijke zestien gekomen en had je sowieso veel meer kansen en doelpunten tegen gehad. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee ik bekijk het vanuit waar ik het meest van genoot. En dat is een afmaker voorin die geen 20 kansen nodig heeft per wedstrijd en ik weet zeker dat Suarez onder Koeman een stuk gemotiveerder zou zijn, alleen al als je de voorbereiding van dit seizoen bekijkt hoe hard Suarez nog wilde strijden voor een plekje in de selectie.

Vorig jaar was het team inderdaad niet in balans, wat wil je ook als Griezmann elke wedstrijd voetbalt (ik weet zijn positie nogsteeds niet). Nu valt het minder op wat hij fout doet omdat er nog ene Braithwaite rondloopt.

Dit jaar loopt het beter omdat je Pedri als verbinder op het middenveld heb lopen en Frenkie wat meer aanvalt probeert te brengen. Dat heeft echt niets te maken met dat Suarez er uit is gehaald voor Braithwaite. 

Ook de verdediging lijkt iets stabieler met Araujo+die andere dude en geen Pique/Lenglet. Ook Roberto mis ik niet aan de rechterkant al doet die het dit jaar niet zo slecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het grootste verschil is toch echt het druk zetten vooruit en het meeverdedigen door aanvallers. Griezmann die tot aan de eigen zestien terug komt. Iets wat Setién ook wou, zie Betis destijds, maar al snel inruilde voor een defensievere 4-4-2 omdat die twee voorop niets deden. Ik vind toch wel dat je dat aspect te makkelijk wegzet.

Over je verdere individuele besprekingen ben ik het uiteraard eens met je. Araujo, Dest, De Jong dit seizoen, Pedri, Fati eerder.. Doen het allen goed. Koemans haat voor Riqui blijft dan weer erg teleurstellend en gewoonweg onbegrijpelijk. Die jongen heeft speeltijd nodig en wat ritme en hij draait moeiteloos mee bij elke ploeg die op balbezit speelt. Zó'n begaafde speler. Busquets en Pjanic zijn overigens ook hoog toe aan vervanging. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja leuk Zeus, maar het gaat er ook om dat ze hem naar de concurrent laten gaan, gratis en een deel van zijn salaris betalen. Dat heeft niet zoveel met pressen te maken.  Dan had je gezegd, of je gaat naar het buitenland of je blijft hier en schiet er alsnog 20 in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites