Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

Nieuwe update sinds 24 september

Color Out of Space (2019): 10/10

Nausicaa of the Valley of the Wind (1984): 8/10

Stand By Me (1986): 8/10

Picnic at Hanging Rock (1975): 8/10

Mid90s (2018): 8/10

Knives Out (2019): 8/10

Kiki's Delivery Service (1989): 8/10

5 Centimetres Per Second (2007): 8/10

Mary and Max (2009): 8/10

Surtur fer sunnan [Birth of an Island] (1964): 8/10

300 (2007): 7/10 (*)

Min lilla syster [My Skinny Sister] (2015): 7/10

Gone Baby Gone (2007): 7/10

Soul (2020): 7/10

Grave of the Fireflies (1988): 6/10 (*)

Paul (2011): 6/10

Ils (2006): 6/10

Honey Boy (2019): 4/10

Titane (2021): 4/10

Starry Eyes (2014): 4/10

(*) = rewatch

https://letterboxd.com/Lakigigar/

Volgen kan je altijd doen op letterboxd, waar ik normaal ook een woordje uitleg bij toevoeg bij de films.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei ElMarcos:

Gisterenavond Love Hard gekeken op Netflix. Zowaar eens een origineel verhaal voor een kerstfilm. Dus als iemand zijn vrouw een keer een plezier wil doen, zet die aan. Vind je het verhaal niks, dan maakt Nina Dobrev dat meer dan goed ;)

Ook gekeken ja. Nina :<

Afgelopen weekend Just Mercy gekeken op Netflix, gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Erg goed. Hartverscheurend bij momenten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vier films gezien:

Waves (2019): 10/10

Wel, ik had al iets van deze film verwacht, maar dat hij zo goed ging zijn, had ik niet verwacht. Maar eigenlijk is dit een soort van Euphoria meets Terrence Malick qua cinematografie, met verder heleboel thema's die aan bod komen zoals: je plaats vinden in de wereld, omgaan met tegenslagen en verlies. Vandaar de titel: "waves". Up and down. Met momenten erg triest maar wel heel realistisch. En op andere momenten heel mooie momenten. Ook daar slaat de titel: "waves" opnieuw op. Steun bieden aan elkaar, en elkaar liefhebben. Mij ligt de film enorm, alsof ze op mijn lijf is geschreven met heel mooie nummers die de revue passeren zoals o.m. Animal Collective. Voor mij één v/d beste films die ik ooit gezien heb.

MV5BMmQwNTE4N2ItNWM3ZS00MjU4LWI2YWEtNjI4

A Sunday in Hell: Paris-Roubaix 1976 (1977): 9/10

The title A Sunday in Hell could be the title of your average horror flick, but in reality it is a documentary about a cycling race, and arguably more horrifying than your average horror flick.

As a big fan of Paris-Roubaix - it being my favourite sports event i watch every year since i'm little - after discovering they made a movie about this, i wanted to see this, especially since I was never able to taste a bit from earlier editions before I was born, except for a few highlights, so this was an interesting journey into one of those earlier editions, to taste the atmosphere, and a lot of names that i've heard about or do know are highlighted in this documentary, among them top favourites Eddy Merckx, Freddy Maertens and Roger De Vlaeminck, and also Hennie Kuiper, Francesco Moser, Marc Demeyer, Raymond Poulidor. Even names as Walter Godefroot, Walter Planckaert, Jan Raas all sound so familiar that i've heard those names a thousand times in my life. In Belgium, cycling is popular and as french-speaking Belgiums would say about us dutch-speaking Belgiums, "cycling is their religion", i can certainly testify that this is true.

The documentary gives an interesting look into the preparation, the chaos concerning the race, the heroic value of it, the popularity of the race among fans, and also the commercialization of it. It gives an interesting look in the race itself, and Paris Roubaix is among one of the more unique and heroic ones, even till this day. The latest edition a month ago, was also a very memorable one in rough rainy editions. To me, it's the most beautiful sports event in the year.

Kotoko (2011): 9/10

MV5BNmIyZWUwOWYtMDZmYS00YjUwLTg1MmYtMjMy

Stijlvol en surreëel, met een interessant thema (mentale gezondheid), geregisseerd door Shin'ya Tsukamoto.

I, Tonya (2017): 8/10

Good movie about a controversial figure skater Tonya Harding. I do not know much from this sport, neither do I know the protagonists or "the incident" that the movie centers on, but I do think this was a great movie to watch. Unfortunately it's also quite saddening. If only she had a better environment to operate in, things could've looked different.

__

De documentaire A Sunday in Hell is hier te vinden  (wel zonder ondertitels, engelse commentaar, dialogen van de renners zelf zijn vaak in het frans of italiaans, maar dat is niet zo belangrijk)

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei La Pulga:

Gister voor het eerst The Godfather gekeken, vond het wel oke. Morgen deel 2.

Beter laat dan nooit oke. Je vond hem wel oke. Ben benieuwd wat je bijvoorbeeld goed vond aan de film en wat je er ''slecht aan vond ? :) Sowieso is dikke prima je mening alleen benieuwd of je wat dieper in op kan gaan. Is natuurlijk niet voor niks al decennia lang een classic :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kyrill:

Beter laat dan nooit oke. Je vond hem wel oke. Ben benieuwd wat je bijvoorbeeld goed vond aan de film en wat je er ''slecht aan vond ? :) Sowieso is dikke prima je mening alleen benieuwd of je wat dieper in op kan gaan. Is natuurlijk niet voor niks al decennia lang een classic :)

Het was gewoon een aardige film, niet perse iets goed of slechts aan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei La Pulga:

Het was gewoon een aardige film, niet perse iets goed of slechts aan. 

Keek je hem in de achtergrond zoals met The Office? Is één van meeste bekendste films ooit... 

Surely weet je toch wel iets te vertellen wat je er wel vet aan vind? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Kyrill:

Keek je hem in de achtergrond zoals met The Office? Is één van meeste bekendste films ooit... 

Surely weet je toch wel iets te vertellen wat je er wel vet aan vind? 

Het is een maffia film zoals vele, niet echt heel boeiend hoor. Families die elkaar afmaken etc etc.

Gister Godfather 2 gezien, na 2 uur afgezet omdat het te langdradig was. Vanavond het laatste uurtje maar kijken mits ik daar tijd voor heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei La Pulga:

Het is een maffia film zoals vele, niet echt heel boeiend hoor. Families die elkaar afmaken etc etc.

Gister Godfather 2 gezien, na 2 uur afgezet omdat het te langdradig was. Vanavond het laatste uurtje maar kijken mits ik daar tijd voor heb.

Ok

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Kyrill:

@Dansmeisteris een legend en icoon. Aan eenzame (forum) top. Ik zal mezelf nog burnen ivm hem. Wees blij jij mij amper kan teleurstellen en alleen maar verrassen :)

Jeetje, dit had ik niet verwacht.

Ik ben nu in ieder geval erg blij met dit antwoord, bedankt, mijn dag is nu echt perfect! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-11-2021 om 11:01 zei Kyrill:

Dat hij dat zegt is prima, jij dit zegt is wel teleurstellend. Ieder zijn mening, prima :)

Ik zal je ook maar meteen teleurstellen, maar ook voor mij is dit gewoon oké. Niet meer. Niet minder.

Maar in jouw verdediging, het is wel ook niet mijn type film. Dus dan is oké gewoon goed.

Verder nog gezien afgelopen week:

Valhalla Rising (2009): 8/10

Black Hawk Down (2001): 8/10

Pig (2021): 7/10

Clueless (1995): 7/10

The Craft (1996): 7/10

November (2017): 6/10

The 40 Year Old Virgin (2005): 6/10

Bronson (2008): 6/10

El secreto de sus ojos [The Secret in their Eyes] (2009): 2/10 (ligt me niet, en boeide me niet)

7+ is allemaal goed en tof natuurlijk (voor zover het genre dat "toelaat"). Verder wel een paar verrassingen, ook een paar tegenvallers. Bronson viel bijvoorbeeld tegen, en de dag nadien was Valhalla Rising dan weer een enorme verrassing. The Craft en Clueless waren ook positieve verrassingen. Black Hawk Down en Pig erg solide.

November heel mooie cinematografie, maar het plot was wat te chaotisch en te complex voor mij, wat ik doodzonde vond.

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Palm Springs (2020): 8/10

Moonlight (2016): 8/10 (*)

Beautiful Boy (2018): 8/10

Project X (2012): 8/10 (*)

Groundhog Day (1993): 8/10 (*)

Toni Erdmann (2016): 4/10

Wanted (2008): 4/10

(*) = rewatch

Project X en Groundhog Day hebben hun flaws die behoorlijk zijn, maar zijn wel leuke films, en in Groundhog Day ook wel innoverend omwille van het concept toegepast in de film, wat later nog wel beter zou worden uitgewerkt in andere films. Zowel in Groundhog Day als Project X ervaarde ik het einde als storend, maar op zich was de gehele filmervaring wel goed. Bij Toni Erdmann vond ik het initieel wel goed, maar na een tijd gaat de lange speelduur zich toch beginnen wreken, en blijkt dat de film eigenlijk nauwelijks ergens naartoe gaat. Ook is het niet mijn humor. 

Moonlight vond ik 5 jaar geleden niet goed. Ik had al het vermoeden dat ik daar niet goed in de film zat, en dat gevoel was correct, hoewel ik ook wel zie waarom ik eigenlijk 5 jaar geleden daar misschien geen fan voor was. Maar nu had ik daar nauwelijks problemen nog mee, en vond ik het een goede, echter verrassend zeer ingetogen film.

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites