Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[Tournament] Beste Band: Editie 2015

Christian.

Aanbevolen berichten

Pearl Jam - Pink Floyd

Deze eerste is voor mij een stuk moeilijker dan de tweede battle. Pink Floyd is natuurlijk geweldig, maar de ruwheid in Pearl Jam en ook in de stem van Eddie Vedder laten de balans net in hun voordeel doorslaan.

Radiohead - The Rolling Stones

Ik ben nu eenmaal geen fan van Radiohead. Ik kan er wel inkomen dat mensen ze zo hoog aanschrijven, maar voor mij zijn de stukjes gewoon nooit op zijn plaats gevallen om ze echt meer te vinden dan gewoon een band die kwalitatief goede muziek heeft gemaakt. The Rolling Stones zijn natuurlijk al lang niet meer wat ze ooit geweest zijn, maar ze hebben zo veel iconische nummers gemaakt die ik nog altijd luister, dat ik in deze battle moeilijk om ze heen kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 447
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

2safpd2.png

[uitslag halve finales]

De finalisten zijn bekend en velen zullen waarschijnlijk al doorhebben welke twee bands dat zijn. Pearl Jam en Radiohead gaan uitmaken wie er in 2015 vandoor gaat met de titel beste band.

Voor Pearl Jam is het de eerste keer dat het in de finale staat. Zowel in 2013 als in 2014 bleek de kwartfinale het eindstation. Des de knapper is het misschien wel dat Pearl Jam de finalist van zowel 2013 als 2014 heeft uitgeschakeld, want Pink Floyd werd toch met ruime cijfers aan de kant gezet. Dat smaken op MU kunnen veranderen binnen een jaar blijkt maar weer, want in 2014 was Pink Floyd nog te sterk in de kwartfinale voor Pearl Jam met 10-4.

Radiohead mag zich gaan opmaken voor de tweede finale op rij. In 2014 was het de verliezend finalist nadat Pink Floyd te sterk bleek. Een jaar eerder zorgde Pink Floyd ook al voor een vroegtijdige uitschakeling van Radiohead in de kwartfinale. Dit jaar ziet het er heel anders uit voor Thom Yorke en consorten, want tegen Pearl Jam liggen er zeker mogelijkheden om uitgeroepen te worden als Beste Band 2015.

Vooraf weten we in ieder geval één ding zeker, het toernooi Beste Band op MU zal voor de derde keer een andere winnaar krijgen.

De complete uitslag

n3ukip.png

De post over het stemmen in de finale zal morgen online komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

xyjgm.png

Een aantal weken geleden begonnen we met een zoektocht die de beste band volgens Managers United moest opleveren. Een recordaantal van 192 bands begonnen aan de strijd, waarvan er nu slechts 2 over zijn. Aan jullie nu de eer om te bepalen wie van de twee het beste is.

Pearl Jam - Radiohead

[YOUTUBE]n3r9KWth84Y[/YOUTUBE] [YOUTUBE]bdFTNy_UTGU[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]mqWtNknLnfg[/YOUTUBE] [YOUTUBE]BXAaKALfmWA[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]-fg-9gP7Wkw[/YOUTUBE] [YOUTUBE]XRNk04yb6sw[/YOUTUBE]

De gekozen nummers waren de drie hoogste noteringen per band in de FMusic lijst van dit jaar, vandaar dat deze in de post staan. Al zullen jullie zelf de nummers van beiden wel goed kennen.

Motivatie is in de finale uiteraard verplicht

Pearl Jam - Radiohead

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pearl Jam - Radiohead

Hoeven we niet omheen te draaien. Ik wil zeggen kwaliteit over sentiment, maar dan doe ik Radiohead nog te kort, want het is veel meer dan klinische kwaliteit. Radiohead is alles wat de hedendaagse muziek te bieden heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pearl Jam - Radiohead

Kunnen we schriftelijk afdoen, Pearl Jam mag nog niet eens de voeten kussen van Thom Yorke en de zijnen.

Pearl Jam - Radiohead

Thom Yorke zou dat ook niet willen, zo een vies ventje.

Radiohead wint dit, moet welhaast. het was in deze wedstrijd niet mijn personal favorite maar één van de beste, zoniet allerbeste onder de 192 deelnemende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pearl Jam - Radiohead | Mij maakt het niet zoveel uit, daarom wil ik in ieder geval met deze stem Pearl Jam nog wel een kansje geven. Bovendien vind ik de beste nummers van Pearl Jam wat fijner om naar te luisteren dan de beste nummers van Radiohead. Radiohead heeft dan wel weer een in de breedte meer aan te bieden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pearl Jam - Radiohead | Gun het Thom Yorke en consorten zeker om te winnen. Hebben absoluut een aantal topnummers. Ikzelf heb echter meer met Pearl Jam. Het album Ten is natuurlijk geweldig en hebben een aantal nummers die bij mij makkelijk in de top-10 zouden kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pearl Jam - Radiohead

Ik heb al vaker dit toernooi gemeld dat ik Radiohead waardeer voor de invloed die ze hebben met hun muziek en dat ze kwalitatief goede nummers maken, maar ik ben gewoon nooit een fan geweest. Pearl Jam kan ik daarentegen op elk moment van de dag aanzetten en van genieten. Eddie Vedder vind ik gewoon geweldig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pearl Jam - Radiohead

Ik heb met allebei een beetje love/hate gevoelens, maar ja...Ik geloof dat het destijds Vreven of MC Tiet was die mij soort van electronummers stuurde van Radiohead, en me liked a lot. Helaas ben ik het playlistje waarin ze stonden kwijt. Imho is Radiohead veel diverser qua sound, al is het übergoede album Ten van Pearl Jam dan weer beter dan welk album van Radiohead dan ook, maar jullie weten, van dit soort muziek weet ik niet veel :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

xyjgm.png

Echt spannend kon de finale eigenlijk nooit worden, maar het feit is dat we eindelijk een winnaar hebben van dit toernooi. Er werd begonnen met 192 bands, waar door middel van twee poulerondes werd besloten welke bands naar de knockoutfase mochten. Hierin schakelde de winnaar achtereenvolgens Mumford & Sons (met liefst 17-0), Queen (14-2), Joy Division (9-5), Sigur Rós (12-3) en The Rolling Stones (9-1) uit, alvorens de finale te winnen. De terechte winnaar van MU Beste Band 2015 is geworden:

Radiohead

21o1o5.jpg

2gxeo7k.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites