Tijn Geplaatst 1 mei 2015 Share Geplaatst 1 mei 2015 (bewerkt) The XX - Black Sabbath Black Sabbath is waarschijnlijk mijn favoriete band binnen de hardere muziek, zonde voor the XX met de geweldige beats van Jamie XX. Neutral Milk Hotel - Florence + the Machine Florence Welch is een van de weinige zangeressen die ik echt tof vind, maar kan bij lange na niet tippen aan de muzikaliteit van NMH. Queens of the Stone Age - Joy Division Vind Rated R en Songs for the Deaf allebei erg sterk, maar Josh Homme staat me ontzettend tegen en is de keuze vrij eenvoudig gemaakt voor Joy Division. Dinosaur Jr. - Arcade Fire Sorry J, vind de sound van Dinosaur Jr. heel tof maar moet het afleggen tegen de veel sterke nummers van Arcade Fire. The Cure - Porcupine Tree Te weinig kennis van beide bands om hier een goed onderbouwde keuze te kunnen maken. Led Zeppelin - Interpol Lastige keuze, doe maar Interpol omdat ik Led Zeppelin niet zo snel zelf zal opzetten. Pink Floyd - dEUS Het zal sowieso tevergeefs zijn, maar vind dEUS ontzettend sterk en Pink Floyd heeft mij nog nooit weten raken. Pixies - Pearl Jam Vind beide bands licht overschat, maar Pearl Jam heeft eigenlijk alleen Ten en Pixies hebben meerdere goede platen uitgebracht back in the day. Kraftwerk -The Smiths De grondleggers van de elektronica tegen de geweldige the Smiths. Mijn voorkeur gaat hier dan toch uit naar Morrissey en de zijnen, omdat al hun albums goed zijn en Kraftwerk iets te vaak experimenteren om het experimenteren was. R.E.M. - Alt-J Niks met R.E.M. en ga niet op Alt-J stemmen omdat ze een leuk album hebben uitgebracht. The Beatles - The Who Zal beide bands niet zo snel opzetten, maar heb niets dan respect voor Macca waardoor hij hier mijn stem krijgt. Daft Punk - The National Veel meer feeling met the National aangezien dat meer in mijn straatje ligt en Random Access Memories was een enorme teleurstelling gezien de rest van het werk van Daft Punk. Radiohead - Queen Hoop dat Radiohead dit jaar als winnaar uit de bus komt en Queen is een typische Radio 2 band voor mensen die al dertig jaar lang niets anders durven te luisteren. Fleetwood Mac - Nirvana Vind Nirvana hele simpele muziek voor pubers die denken dat de hele wereld tegen hun is, had twintig jaar later bij lange na niet zo groot kunnen worden. Helaas dat ze dan tegen zo'n nietszeggende groep als Fleetwood Mac moeten en een van Sigur Ros of Nick Cave straks uit het toernooi liggen. Sigur Ros - Nick Cave & The Bad Seeds Dit is een ontzettend lastige keuze tussen twee bands waar ik de afgelopen paar jaar pas echt naar ben gaan luisteren. Sigur Ros wist me te betoveren op de eerste editie van Best Kept Secret, maar dat was hetzelfde jaar dat Nick Cave zijn geweldige Push The Sky Away uitbracht. The Doors - The Rolling Stones Heb The Doors nooit kunnen waarderen en the Stones hebben met Exile on Main Street een van de beste platen ooit gemaakt. Hadden natuurlijk op een gegeven moeten stoppen gezien de brol die ze allemaal hebben uitgebracht, maar doet wat mij betreft weinig aan hun goede platen af. 3 mei 2015 bewerkt door Tijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 1 mei 2015 Share Geplaatst 1 mei 2015 The XX - Black Sabbath Neutral Milk Hotel - Florence + the Machine Queens of the Stone Age - Joy Division Dinosaur Jr. - Arcade Fire The Cure - Porcupine Tree Led Zeppelin - Interpol Pink Floyd - dEUS Pixies - Pearl Jam Kraftwerk - The Smiths R.E.M. - Alt-J The Beatles - The Who Daft Punk - The National Radiohead - Queen Fleetwood Mac - Nirvana Sigur Rós - Nick Cave & The Bad Seeds The Doors - The Rolling Stones Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 1 mei 2015 Share Geplaatst 1 mei 2015 The XX - Black Sabbath Neutral Milk Hotel - Florence + the Machine Queens of the Stone Age - Joy Division Lastige keuze, maar Ian Curtis is/was gewoon een held. Heerlijke stem icm de muziek. Dinosaur Jr. - Arcade Fire Sta bij mij persoonlijk in de Top 10 beste bands aller tijden. The Cure - Porcupine Tree Led Zeppelin - Interpol Pink Floyd - dEUS Pixies - Pearl Jam Ten Kraftwerk - The Smiths R.E.M. - Alt-J The Beatles - The Who Daft Punk - The National Radiohead - Queen Fleetwood Mac - Nirvana Sigur Rós - Nick Cave & The Bad Seeds The Doors - The Rolling Stones Lekker weer, dit. :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juca Geplaatst 1 mei 2015 Share Geplaatst 1 mei 2015 The XX - Black Sabbath Neutral Milk Hotel - Florence + the Machine Queens of the Stone Age - Joy Division Dinosaur Jr. - Arcade Fire The Cure - Porcupine Tree Led Zeppelin - Interpol Pink Floyd - dEUS Pixies - Pearl Jam Kraftwerk - The Smiths R.E.M. - Alt-J The Beatles - The Who Daft Punk - The National Radiohead - Queen Fleetwood Mac - Nirvana Sigur Rós - Nick Cave & The Bad Seeds The Doors - The Rolling Stones Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 1 mei 2015 Share Geplaatst 1 mei 2015 The XX - Black Sabbath Neutral Milk Hotel - Florence + the Machine Queens of the Stone Age - Joy Division Dinosaur Jr. - Arcade Fire The Cure - Porcupine Tree Led Zeppelin - Interpol Pink Floyd - dEUS Pixies - Pearl Jam Kraftwerk - The Smiths R.E.M. - Alt-J The Beatles - The Who Daft Punk - The National Radiohead - Queen Fleetwood Mac - Nirvana Sigur Rós - Nick Cave & The Bad Seeds The Doors - The Rolling Stones Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 2 mei 2015 Share Geplaatst 2 mei 2015 Jammer te zien dat haast niemand nog de moeite doet, nu motivering niet meer verplicht is. Het interesseert me veel meer waarom je wel dan niet voor een band stemt, dan de welke je (weg)stemt. Bij de vorige uitslag geen hysterische huilbuien gekregen, als twee favo bands tegenover elkaar staan is dat gewoon brute pech. Waar ik anders stemde begrijp ik de uitslag wel maar was het gwn mijn genre niet. The XX - Black Sabbath Kijk, daar heb je 't al: mijn genre niet. Ik begrijp de fun niet aan een potje hardrock, hoop pokkeherrie. Ik realiseer me even goed dat de betere gitaristen steevast in dit genre terug te vinden zijn, maar de hele uitstraling van muziek en podium-act strookt met mijn theorie dat pakweg de helft van de mannelijke bevolking is vergeten mee evolueren sinds het leven in grotten. Eén van de meerwaardes van the XX is hun bandnaam-keuze want die symboliseert perfect wat je muzikaal kan verwachten. Neutral Milk Hotel - Florence + the Machine De gimmick is nog steeds van de partij, en ik ben geneigd erop te stemmen ook. Flor+Machine is niet slecht uitgevoerd, vocaal sterk bij momenten, maar globaal overheerst toch het 'been here done that' gevoel. Nou, mister gimmick met je rare kop, here you go. Queens of the Stone Age - Joy Division Ik vrees voor de afloop van deze stemronde, als ik de deelnemers een beetje tracht in te schatten. Het is een steengoeie band, live retestrak. Dynamische podiumact, zeer onderlegde muzikanten. In veel andere combinaties zou ik hen verkiezen, ook al zijn ze voor mij iets te geijkt rock. Maar daar tegenover de man die mij heeft geleid en geïnspireerd in die turbulente puberjaren. Je laat een Christen toch ook niet kiezen tussen een apostel en God ? Dinosaur Jr. - Arcade Fire Leuke battle, één van de favo's uit de jonge jaren tegenover één uit de iets minder jonge. Maar lang twijfelen was er niet bij, doorheen de tijd is mijn voorliefde voor het stevig recht toe recht aan rocken heel wat geminderd. De beleving van bands toen en nu is heel anders. En zelfs dat buiten beschouwing is Arcade Fire muziektechnisch ook véél beter.. The Cure - Porcupine Tree Boys don't cry but still look & dress the same when they're 50 :D Kappen, Robert, nu het nog net niet té belachelijk is. Maar hij was toen wel een beetje held, ook al keek mijn vader wat zorgelijk toen ik thuis kwam met wat make up die ik had gekocht. De arme man snapte er niks van :-D Porcupine Tree vind ik geen misse band, maar ze springen er ook niet uit. Te weinig nummers die net dat tikje meer hebben. Led Zeppelin - Interpol Ik pleeg met deze keuze bij heel wat muziekliefhebbers pure heiligschennis, dat weet ik. De eerste keer dat ik Interpol hoorde was toen ik een lift huiswaarts kreeg van een kerel die ik eigenlijk maar half kende. Obstacle 1 was het. De dag erop (technisch gezien dezelfde dag maar goed) Turn on the Bright Lights beluisterd. Toen die uit was nog 's en sindsdien nog steeds regelmatig. Met Antics en met name Evil kregen ze plots heel wat meer aandacht in de media, maar die plaat kan niet tippen aan de nucleaire winter die zijn voorganger is. Die kille, scherpe gitaareffecten, die diepe barse toonaard van Banks, de manier waarop die hele plaat geproduced is... het is als een ijzige hand die je bij je keel vastgrijpt en niet meer loslaat tot Leif Erikson volledig uit het zicht is verdwenen. Als ik een top 5 van de beste albums van de 21e eeuw zou maken ziet die er zeker bij. Pink Floyd - dEUS Bij [MENTION=13248]Hansje[/MENTION]; heb ik het nu wel compleet verkloot. Vorige ronde verkies ik Muse boven Led Vliegende Sigaar, even daarna noem ik hem een Nederlander en nu heb ik zelfs het lef dat gespuis van Barman te verkiezen. Ik weet niet wat nu zo precies mensen triggert bij Pink Floyd. Halve ideeën die uitgesponnen worden tot 12 minuten-songs met veel te lang(dradig)e solo's. dEUS vertelt zijn verhaal veel gebalder, veel dynamischer en veel duidelijker. 2x heiligschennis na elkaar, kan dat eigenlijk zomaar ? En voor ik het vergeet: @TheKerfts; een Belg ben je nooit zomaar gewoon. :D Pixies - Pearl Jam Pearl Jam is me altijd al wat te gelikt en gelepeld geweest. Goed geschreven songs, professioneel uitgevoerd, maar steeds in een herkenbaar (lees: verkoopbaar) jasje. Te voorspelbaar om boeiend te blijven. Pixies; vage songs, slordig, en bij gelegenheid zelfs vals uitgevoerd, niet half de muzikale noch vocale skills van hun tegenstanders. Volgens mij denkt Kim Deal nog steeds dat een bas maar twee snaren heeft want meer heeft ze er nooit gebruikt. Maar ze verrasten en boeiden meer dan eens. De rest is voor later, 't wordt gelijk al een tikje laat. en ik moet Michael Stipe nog afkraken,daar neem ik liever de tijd voor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Broeus Geplaatst 2 mei 2015 Share Geplaatst 2 mei 2015 The XX - Black Sabbath Neutral Milk Hotel - Florence + the Machine Queens of the Stone Age - Joy Division Dinosaur Jr. - Arcade Fire The Cure - Porcupine Tree Led Zeppelin - Interpol Pink Floyd - dEUS Pixies - Pearl Jam Kraftwerk - The Smiths R.E.M. - Alt-J The Beatles - The Who Daft Punk - The National Radiohead - Queen Fleetwood Mac - Nirvana Sigur Rós - Nick Cave & The Bad Seeds The Doors - The Rolling Stones Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 2 mei 2015 Share Geplaatst 2 mei 2015 Leuk zo zonder motivaties ;e Kan je net zo goed helemaal niet meer stemmen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Malinwa Geplaatst 2 mei 2015 Share Geplaatst 2 mei 2015 The XX - Black Sabbath Neutral Milk Hotel - Florence + the Machine Queens of the Stone Age - Joy Division Dinosaur Jr. - Arcade Fire The Cure - Porcupine Tree Led Zeppelin - Interpol Pink Floyd - dEUS Pixies - Pearl Jam Kraftwerk - The Smiths R.E.M. - Alt-J The Beatles - The Who Daft Punk - The National Radiohead - Queen Fleetwood Mac - Nirvana Sigur Rós - Nick Cave & The Bad Seeds The Doors - The Rolling Stones Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 2 mei 2015 Share Geplaatst 2 mei 2015 The XX - Black Sabbath Neutral Milk Hotel - Florence + the Machine Queens of the Stone Age - Joy Division Dinosaur Jr. - Arcade Fire The Cure - Porcupine Tree Led Zeppelin - Interpol Pink Floyd - dEUS Pixies - Pearl Jam Kraftwerk - The Smiths R.E.M. - Alt-J The Beatles - The Who Daft Punk - The National Radiohead - Queen Fleetwood Mac - Nirvana Sigur Rós - Nick Cave & The Bad Seeds The Doors - The Rolling Stones Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 3 mei 2015 Share Geplaatst 3 mei 2015 Nou deze hele competitie is nu naar de kloten omdat iedereen nu lekker weg kan komen door te stemmen zonder bepaalde bands te kennen of ook maar een gefundeerde mening te hebben, dus je hele discussie element is nu naar de tering, maar goed zal wel zo sportief zijn om te stemmen al heb ik er niet echt zin meer in. Muziekboard is toch al hartstikke dood hier met al die grijze muizen die nooit een discussie durven aangaan. The XX - Black Sabbath Zou toch zweren dat ik ooit een xx album geluisterd heb, waarschijnlijk heb ik m dan niet gerate op RYM ofzo, maar dit is natuurlijk slaapverwekkende onzin en mag niet eens in de buurt komen van een legendarische band als Black Sabbath die handenvol aan geweldige platen beïnvloed hebben en zelfs buiten de tijdscontext nog fantastisch zijn. Dat zoveel mensen zich willen beperken tot 10% van de beschikbare muziekgenres, tja dat is niet mijn probleem. Neutral Milk Hotel - Florence + the Machine Natuurlijk al je reinste onzin dat een simpel popbandje een van de meest legendarische ensembles aller tijden verslaat de vorige ronde, mja laten we het erop houden dat de meeste mensen hier te lui zijn om hun smaak ook maar een klein beetje te verbreden dus ik ga lekker niet uitleggen waarom ik zo stem, dat dit overschatte bandje maar vlot eruitvliegt. Queens of the Stone Age - Joy Division Joy Division is goede shit en natuurlijk zeer belangrijk voor de muziek geweest, maar Queens of the Stone Age is precies mijn muziek, lekker no nonsense, laagje arrogantie en charisma, niet bang om de grenzen op te zoeken en af en toe lelijke geluiden proberen om te zetten in mooie geluiden om zo je perceptie aan te passen van wat muziek is en hoe het moet klinken. Dinosaur Jr. - Arcade Fire Vind Arcade Fire prima, maar heb niet het raakvlak met ze als ik met Dinosaur Jr. heb, die sound man, die kenmerkende sound, J. Mascis vertelt altijd goed het verdrietige verhaal van zijn gitaren. The Cure - Porcupine Tree Ja vind Steven Wilson iets te proggy in de zin van het woord, dan klinkt The Cure soms ook een beetje kreunerig en zeikerig, maar dat is wel consistenter en het heeft soms wel een lekkere buitenwereldse sound. Led Zeppelin - Interpol Led Zeppelin is saaie dadrock en Interpol krijg ik rode vlekken van, gooi ze beiden maar eruit. Pink Floyd - dEUS Als je een tijdje muziek begint te luisteren en je eigen mening begint te ontwikkelen merk je eigenlijk dat alle enorm geprezen wereldberoemde bands niet zo legendarisch zijn als menig Rolling Stone-lezer je wil laten denken, Pink Floyd is erg goed, maar doe mij maar dEUS. Pixies - Pearl Jam Heerlijke unieke grenzenverleggende band tegen de Amerikaanse Kane incl. Dinand Woesthoff. Kraftwerk - The Smiths Laat mij maar lekker dansen op de grooves van Johnny Marr, genieten man. R.E.M. - Alt-J Beiden niet zo bijzonder The Beatles - The Who Tja leuk en aardig die Beatles, behoorlijke platen gemaakt, Revolver zelfs erg goed, maar het valt wel elk jaar steeds meer uit elkaar en die enge fans van ze die ze als goden van de muziek zien helpen ook niet mee. The Who is gewoon lekker cult, stem ik lekker door voor de verkeerde redenen. Daft Punk - The National IOver 10 jaar wordt de muziek van The National gebruikt als narcosevervangende middelen in het ziekenhuis, SLAAAAAAPVERWEKKEND Radiohead - Queen Omdat Queen veel te hard overschat wordt door al die Top 2000 mannetjes. Fleetwood Mac - Nirvana Zou het beiden niet voor mijn plezier luisteren Sigur Rós - Nick Cave & The Bad Seeds Grenzenverleggende interessante buitenwereldse muziek tegen jammerlijke tegenvallers van de man die het zelfs voor elkaar weet te krijgen om het genre Post-Punk saai te maken. The Doors - The Rolling Stones Rolling Stones zijn nog lekker om naar te luisteren vandaag de dag terwijl The Doors je keer op keer herinneren hoe irritant een keyboard kan klinken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 3 mei 2015 Share Geplaatst 3 mei 2015 Vind het ook wel zonde ja dat de motivatie nu weg is, was toch de grootste reden om in dit topic te komen. We hebben nog wel even tot de deadline toch [MENTION=15369]Christian.[/MENTION];? Wil van een paar bands nog wat albums luisteren, dan stem ik over een dag of 2 wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 3 mei 2015 Share Geplaatst 3 mei 2015 The XX - Black Sabbath Ik weet het niet met The XX, op en paar losse nummers na heb ik er gewoon weinig mee. Voor Black Sabbath moet ik ook wel weer in de stemming zijn, maar daar heb ik wel een stuk meer mee dan met The XX. Neutral Milk Hotel - Florence + the Machine Vind ik Florence + the Machine nu echt goed? Nee, niet echt. Maar ik hoor werkelijk niets bijzonders in Neutral Milk Hotel. Queens of the Stone Age - Joy Division Moeilijke keuze, beide bands hebben wel wat, maar behoren ook verre van tot mijn favorieten. Ik kies nu voor QOTSA, maar dat zou morgen gewoon anders kunnen zijn. Dinosaur Jr. - Arcade Fire Niets mis met Arcade Fire, maar ik hoor ook weinig echt bijzonders. Dat hoor ik bij Dinosaur Jr dan weer wel. J Mascis is gewoon een enorme baas. The Cure - Porcupine Tree Zelfde als bij QOTSA en Joy Division eigenlijk Led Zeppelin - Interpol Interpol, leuke band, maar bij lange na niet zo goed als Led Zeppelin. Pink Floyd - dEUS dEUS is best een band waar ze in België trots op mogen zijn hoor, maar Pink Floyd staat toch wel een trapje of vijf boven dEUS. Het is niet voor niets dat elke muziekliefhebber wel een aantal klassiekers van Pink Floyd op kan ratelen. Pixies - Pearl Jam Pearl Jam hoort gewoon tot mijn top vijf beste bands. Kraftwerk - The Smiths Deze kan mij gestolen worden, heb eigenlijk niets met beiden R.E.M. - Alt-J Moeilijk, de muziek die ik er met de paplepel ingegoten heb gekregen tegen een van de beste bands die de afgelopen jaren is gedebuteerd. Ik kies nu voor het nieuwe, maar dan wel met de verwachting dat Alt-J nog wel een paar jaren mee zal gaan. The Beatles - The Who Vrij makkelijk deze voor mij. Op een los nummer hier of daar na kan ik in de huidige tijd echt niet meer opgewonden worden van The Beatles. The Who daarentegen is wat mij betreft nog altijd relevant. Daft Punk - The National THe National is in mijn ogen weinig bijzonders en Daft Punk heeft toch een aantal zeer iconische nummers gemaakt, al blijft het mijn genre eigenlijk niet Radiohead - Queen Ik snap de verering van Radiohead ook niet helemaal, maar Queen is zo'n band die tegenwoordig alleen nog maar op de CD met foute hits thuis hoort wat mij betreft. Fleetwood Mac - Nirvana Jammer dat Nirvana maar zo kort heeft (kunnen) bestaan. Gelukkig blijft hun muziek voortleven, want de muziek van Fleetwood Mac ben ik alweer vergeten een minuut nadat ik het heb gehoord. Sigur Rós - Nick Cave & The Bad Seeds Nick Cave heeft een erg interessant stemgeluid, maar heeft hier voor mij ook wat geluk dat hij uitkomt tegen Sigur Rós. Die band heeft me namelijk (nog) nooit echt gegrepen. The Doors - The Rolling Stones The Doors ook erg goed, maar The Rolling Stones, tja.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 3 mei 2015 Share Geplaatst 3 mei 2015 Vind het ook wel zonde ja dat de motivatie nu weg is, was toch de grootste reden om in dit topic te komen. We hebben nog wel even tot de deadline toch [MENTION=15369]Christian.[/MENTION];? Wil van een paar bands nog wat albums luisteren, dan stem ik over een dag of 2 wel. Wat is er leuk aan motivatie? :cab: Veel meer dan dit is een favoriete band/of ligt me veel beter/luister ik veel liever naar komen veel mensen toch niet... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 3 mei 2015 Share Geplaatst 3 mei 2015 Kraftwerk - The Smiths Nu ik die twee zo naast elkaar zie staan, Morrissey was beter bij Kraftwerk gaan zielig zitten doen, viel er bij hen dan toch tenminste iets te beleven, en was The Smiths een superband geweest. Dat waren ze voor mij in deze dimensie van tijd en ruimte niet, maar wel goed genoeg om het van Kraftwerk te winnen. R.E.M. - Alt-J Zet een dansende hondekeutel tegenover Stipe, en de keutel wint. Bij de meeste grote bands kan ik hun succes wel begrijpen, ook al is het mijn ding niet. Waar REM het aan te danken heeft ? Beats me. Iemand suggesties ? The Beatles - The Who Ja lap, eerst moet je gaan kiezen tussen Duitse Verveling en Brits Zelfbeklag, even daarna word je eraan herinnerd dat Michael Stipe ook nog ergens rond dwaalt,om vervolgens twee van de grootste ikonen in de rockgeschiedenis tegen elkaar te zien uitgespeeld worden. Gevoelsmatig heb ik het rauwe van Daltrey liever dan die schools-brave McCartney/Lennon, maar hun stempel, zeg maar gerust brandmerk, is zo immens. Al een halve eeuw inspiratiebron voor menig band en muzikant. Hun legacy is mss wel de grootste op Aarde, tenminste wat muziek betreft. Daarom moet ik, ongeacht mijn gevoelsmatige voorkeur, Beatles stemmen. Daft Punk - The National Ik werp deze vraag gewoon terug: wat kies je, acute diarree die random alle kanten uitspettert of bevangen worden door de schoonheid van het leven. The National is geen band maar een zegen. Radiohead - Queen Het beste werk van Queen haalt zelfs de 'demo en b-sides'-compilatie van Radiohead niet. Wat doet die hiertussen eigenlijk, waar zijn Whitney Houston en Wham! dan ? Of stromen die pas een latere fase van de wedstijd in ? Ze hebben met Bohemian Rhapsody muziekgeschiedenis geschreven, maar die komt in mijn boek niet voor. Fleetwood Mac - Nirvana Ik ben niet persé anti- Fleetwood Mac maar bands van zolang terug moeten songs hebben die een blijvende indruk achterlaten, en dat heb ik bij hen niet. Bij Nirvana ook niet, maar die heb ik bewuster meegemaakt en meegevolgd. Je kan zeggen wat je wil, maar uiteindelijk is het ook maar simpele 3-akkoorden rocknummertjes zoals er door duizenden bands en al vele jaren lang worden gemaakt. Het geluid en charisma van de band kwam gewoon op het juiste moment in de tijd om aan te slaan, en werden in die mate gehyped dat het wel moest een succes worden. Sigur Rós - Nick Cave & The Bad Seeds Ik las hier al over verscheurende keuzes en zwaar wegende beslissingen, dat is niet zo voor mij. Als ik het genre bands en genres waarvan ik hou bekijk, zou je Cave en zijn zaadjes daar perfect tussen verwachten. Toch heb ik geen enkele affiniteit met hun werk, en heb ik nooit de vinger erop kunnen leggen hoe dat komt. De Ijslanders mogen maar af en toe eens mijn mediaplayer eens in, low priority. Ze hebben mij dan wel live al een paar keer verbluft en muzikale orgasmes bezorgd. The Doors - The Rolling Stones Ik ga bij deze refereren naar de Beatles-Who clash, wat me in de gelegenheid zou kunnen stellen ondertussen Stipe nog eens af te zeiken maar dat doe ik dus niet. Kiezen doe ik wel, en bepalend ervoor is dat Morrisson dood ging en Jagger niet. Hadden de Doors (met Morrisson, zonder spreken we zelfs niet over Doors) ook bliven bestaan hadden ze misschien ook wel van die zelfverloocheningsjaren gehad en daarbij jaren '80-minkukels op ons afgevuurd als Start me Up en Harlem Shuffle, of waren ze als een zich compleet belachelijk makend stelletje bejaarden op festivals het volk komen vervelen met dement gemurmel, er zelf van overtuigd dat het rock & roll is. Gelukkig ging hij eraan, zo hoef ik van hen niet ook dit soort beelden meedragen. Nu mag @TheKerfts; dan wel het gegeven 'een discussie voeren' abusief verwarren met 'afzeiken van bands door excessief gebruik van hippe achterbuurt-slang en chill vocabulaire', de man heeft absoluut gelijk: je kan net zo goed niet stemmen want geen mens heeft er wat aan dat jij toevallig net het ene of het andere bandnaampje zwart hebt gemaakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 3 mei 2015 Share Geplaatst 3 mei 2015 The XX - Black Sabbath Kijk, daar heb je 't al: mijn genre niet. Ik begrijp de fun niet aan een potje hardrock, hoop pokkeherrie. Ik realiseer me even goed dat de betere gitaristen steevast in dit genre terug te vinden zijn, maar de hele uitstraling van muziek en podium-act strookt met mijn theorie dat pakweg de helft van de mannelijke bevolking is vergeten mee evolueren sinds het leven in grotten. Kijk, daar heb je het al. Vooroordelen all over the place. Oké, dat Ozzy ooit een levende vleermuis de kop afbeet op het podium helpt niet om je laatste argument te ontkrachten, dat geef ik toe. Maar Black Sabbath pokkeherrie? We hebben het hier niet over de zoveelste ratelende black metal-band, maar over een band met intelligente teksten, goed opgebouwde songs met cleane zang (geen grunts dus). Nu, het kan echt dat je ze te hard vindt, maar dan vind ik dat je jezelf afsluit van een heel groot deel van de muziekgeschiedenis waar zoveel moois in te ontdekken valt. Pink Floyd - dEUS Bij [MENTION=13248]Hansje[/MENTION]; heb ik het nu wel compleet verkloot. Vorige ronde verkies ik Muse boven Led Vliegende Sigaar, even daarna noem ik hem een Nederlander en nu heb ik zelfs het lef dat gespuis van Barman te verkiezen. Ik weet niet wat nu zo precies mensen triggert bij Pink Floyd. Halve ideeën die uitgesponnen worden tot 12 minuten-songs met veel te lang(dradig)e solo's. dEUS vertelt zijn verhaal veel gebalder, veel dynamischer en veel duidelijker. 2x heiligschennis na elkaar, kan dat eigenlijk zomaar ? Haha, nee hoor. Ging me vooral over Pink Floyd vs. Muse. Ik vind Pink Floyd zelf steengoed maar het is niet m'n favoriete band ofzo. Kan wel leven met een stem voor dEUS, al ga ik zelf wel anders stemmen. Nou deze hele competitie is nu naar de kloten omdat iedereen nu lekker weg kan komen door te stemmen zonder bepaalde bands te kennen of ook maar een gefundeerde mening te hebben, dus je hele discussie element is nu naar de tering, maar goed zal wel zo sportief zijn om te stemmen al heb ik er niet echt zin meer in. Muziekboard is toch al hartstikke dood hier met al die grijze muizen die nooit een discussie durven aangaan. Kerft is boos and I like it :D Ben het hier wel heel erg mee eens trouwens, die motivaties waren net het leuke van heel dit topic. Gewoon wat bandjes bold maken is wel heel lafjes. -------------------------------------------------------------------------------- The XX - Black Sabbath | Zoals hierboven gezegd, ik ben fan van Black Sabbath. Heel erg gelukkig dat ik ze vorige zomer live heb mogen aanschouwen. Stempel op de muziek gedrukt als weinig andere bands, muzikaal erg sterk, Ozzy is té cool. Weinig mensen die zo op gevoel alleen kunnen zingen en het toch altijd op iets kunnen laten lijken. Niet de meest consistente band, maar hun goeie albums zijn ook gewoon heel goed. Weinig mis met The XX, twee goeie albums gemaakt maar dit is een mooi eindpunt. Neutral Milk Hotel - Florence + the Machine | Appeltje eitje. Jeff Mangum tegen Florence Welch. Genie tegen, ach, degelijk popzangeresje. Ze zal vast wel haar ding doen en mensen zullen het allicht wel leuk vinden, maar hier heeft het natuurlijk geen plaats meer. You've got the love, zeker, maar niet voor jou schatje. Queens of the Stone Age - Joy Division | Kijk, dit zijn de battles die deze fase van het toernooi rechtvaardigen. Ik luister graag naar Josh Homme en de zijnen en er is weinig fijner dan helemaal losgaan op pakweg A Song for the Dead. Joy Division is echter een klasse apart. Ben het wel eens met Yves dat ze inderdaad nooit de kans hebben gehad om hun discografie te bedoezelen, maar daar wil ik liever niet teveel aan denken. Wat er rest na de dood van Curtis zijn twee duistere, melancholische, 'Als ik hier te lang naar luister gooi ik me zo voor in plaats van op de trein'-albums die ik geneigd ben te scharen tot de hogere kunsten. Dinosaur Jr. - Arcade Fire | Denk dat dit weinig uitlegt behoeft, wie mij een beetje kent weet dat Arcade Fire me nooit heeft kunne grijpen, in tegenstelling tot Dinosaur Jr. The Cure - Porcupine Tree | Hm, lastig. The Cure kan ik zo opzetten om een potje te gaan huilen, Porcupine Tree is een van de weinige dingen uit mijn Progrock/Progmetal-periode waar ik nog steeds met plezier naar luister. Soms hangen dingen van toeval af en twee maanden geleden had ik waarschijnlijk andersom gestemd, maar omdat ik vorige maand naar een concert van Steven Wilson ben gegaan en daardoor ook weer wat meer Porcupine Tree heb geluisterd valt mijn stem die kant op. Led Zeppelin - Interpol | Ach ja, Interpol. Vind het niet slecht maar zo verschrikkelijk overschat in van die kringen die naar Arcade Fire luisteren en denken dat ze alternatieve muziek luisteren. Nee, doe mij dan maar Led Zep. Pink Floyd - dEUS | Met pijn in het hart, meen ik serieus. Weinig bands die zo consistent zijn als dEUS. Meestal grijp je na een tijdje toch automatisch naar een paar albums, bij dEUS blijf ik zo goed als de gehele discografie draaien. En over Barman en Mauro wil ik het niet eens hebben of ik ga zo m'n stem nog veranderen. Nee serieus, Pink Floyd is niet m'n favoriete band ooit maar was wel mijn portaal naar een hele wereld van muziek waarvan ik niet eens wist dat het bestond. Toen ik de eerste keer 'Wish You Were Here' luisterde, het album welteverstaan, was ik nagenoeg in trance. Halve ideeën, uitgesponnen solo's? Kan het er niet minder mee eens zijn. De rauwe emotie op Great Gig in the Sky, de zelfspot op Have a Cigar ("The band is just fantastic, that is really what I think./Oh by the way, which one's Pink?"), geen nummer dat me zo melancholisch maakt als High Hopes. Stem voor Pink Floyd dus mocht het nog niet duidelijk zijn ;) Pixies - Pearl Jam | Lastig, lastig. Ik zou toch altijd op The Pixies moeten stemmen. Die creativiteit. Die heerlijke songs. Gisteren nog wakker geworden door keihard Debaser in m'n cd-speler te gooien. Maarja, kan niet tegen de band stemmen die Black heeft gemaakt, sorry. Ik zie Kerft nu rollen met z'n ogen, sorry Kerft. Kraftwerk - The Smiths | Ik kan je alvast zeggen dat the Smiths dit winnen op lyricaal vlak. Rijden op de autobaan, met de radio aan, terwijl de zon schijnt. Nee, dan win je het niet tegen de man die zowel wondermooie nummers als 'There is a Light...' als geweldig humoristische dingen als 'Some Girls are Bigger Than Others' heeft geschreven. Maar dit is natuurlijk geen poëziewedstrijd en Kraftwerk is muzikaal echt uitzonderlijk goed. Komt nog eens bij dat Kraftwerk gewoon ver hoort te geraken in dit toernooi, zonder Kraftwerk waten we nu misschien nog alleen maar muziek aan het maken met gitaartjes en drumstellen. Brr, enge gedachte. R.E.M. - Alt-J | Zou hier altijd Alt-J stemmen want heb niks met R.E.M. en Alt-J kan ik wel pruimen, ware het niet dat dit toch ook geen plaats meer is voor Alt-J zeg. Wat een geluk hebben die met de loting telkens. The Beatles - The Who | Lijkt me duidelijk. Creatiever, veel meer geëxperimenteerd, betere songs, grotere invloed. Daft Punk - The National | Daft Punk is nog zo'n consistente band waarvan ik vind dat ze amper slechte nummers maken. Alles songs en remixes zijn toch steeds weer minstens degelijk, dat toont kwaliteit. The National is een aardige band hoor, paar pareltjes van nummertjes geschreven, heel goeie songwriting, ben fan van Berninger. Laatste album viel wel wat tegen, terwijl dat van Daft Punk dan weer op het randje van geweldig zat. Nee, al bij al vrij makkelijke keuze. Radiohead - Queen | Als zelfs Kerft al op Radiohead stemt moet ik er geen uitleg meer bij geven denk ik. Fleetwood Mac - Nirvana | Brr, Fleetwood Mac. Dat is echt zo'n band waar je een nummer van hoort dat lekker makkelijk in het gehoor ligt en je vijf seconden na afloop al niet meer weet hoe het alweer ging. Geef mij dan maar Nirvana. Sigur Rós - Nick Cave & The Bad Seeds | Jammer dat Cave er al uit moet, verdient hier niet de credits die hij verdient. Echt een hele goeie songwriter. Into My Arms is heel erg mooi, dingen als God is in The House zijn randje briljant. Moge duidelijk zijn dat ik fan ben, al wint hij het natuurlijk niet van Sigur. Geweldige composities, mensen die hun instrumenten perfect beheersen, Jonsi (d) Live gezien, hoort in m'n top-3 beste concerten ooit. Fantastische band. The Doors - The Rolling Stones | The Rolling Stones onlangs 'ontdekt' zou je kunnen zeggen, maar laten we nu ook niet overdrijven natuurlijk. Tja, ik kan er ook weinig aan doen. Die lyrics, die geinige deuntjes, dat eeuwige gepingel met dat keyboard. Ik hou van The Doors. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 3 mei 2015 Share Geplaatst 3 mei 2015 Mensen die het leuk vinden om te motiveren en dus interessante motivaties neerzetten zullen dat nog steeds doen, mensen die het niet leuk vinden om te motiveren zullen niet veel verder komen dan ''hier heb ik meer mee''. Zoveel missen jullie waarschijnlijk niet door de afschaffing van die regel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 3 mei 2015 Share Geplaatst 3 mei 2015 Mensen die het leuk vinden om te motiveren en dus interessante motivaties neerzetten zullen dat nog steeds doen, mensen die het niet leuk vinden om te motiveren zullen niet veel verder komen dan ''hier heb ik meer mee''. Zoveel missen jullie waarschijnlijk niet door de afschaffing van die regel. Precies mijn punt wat ik eerder vandaag maakte :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 3 mei 2015 Share Geplaatst 3 mei 2015 Ja en dus treedt er verloedering van het muziekdeel op omdat lekker iedereen maar langs elkaar gaat posten, kan je net zo goed alles afschaffen behalve ik luister nu topic. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 3 mei 2015 Share Geplaatst 3 mei 2015 The XX - Black Sabbath Eigenlijk heeft Hansje het al gezegd: Niet uit te wissen stempel gedrukt op de harde muziek. Neutral Milk Hotel - Florence + the Machine Queens of the Stone Age - Joy Division Songs for the deaf is een meesterwerkje Dinosaur Jr. - Arcade Fire The Cure - Porcupine Tree Led Zeppelin - Interpol Ondanks dat er een hoop jatwerk tussen zit, is Led Zep toch een van de grootste bands uit de geschiedenis van de rockmuziek. Pink Floyd - dEUS Geen competitie natuurlijk. Pixies - Pearl Jam Waardeer Pearl Jam sinds een jaar of drie met de week meer. Hebben een aantal erg mooie nummers. Kraftwerk - The Smiths R.E.M. - Alt-J Alt-J trekt me totaal niet. REM op sommige nummers wel. The Beatles - The Who The Who in zijn tijd revolutionair qua hardheid, maar vind de Beatles toch betere muziek hebben. Daft Punk - The National Radiohead - Queen Zoveel hits, en natuurlijk de geniale livereputatie van Freddie Fleetwood Mac - Nirvana Zowel het harde als het gevoelige subtiele is bij Nirvana prima in orde. Sigur Rós - Nick Cave & The Bad Seeds The Doors - The Rolling Stones Ik vind de Rolling Stones eigenlijk een beetje overschat. Nouja, beetje boel dan. Jagger had, zoals eerder werd gezegd, misschien in de jaren 70 dood moeten gaan, qua muzikale nalatenschap. Hoewel mijn favoriete Stones nummer er eentje is uit de 90's. Hopen dat door deze post de traantjes op de wangetjes van Kerft een beetje opdrogen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 3 mei 2015 Share Geplaatst 3 mei 2015 Ja en dus treedt er verloedering van het muziekdeel op omdat lekker iedereen maar langs elkaar gaat posten, kan je net zo goed alles afschaffen behalve ik luister nu topic. Happen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 4 mei 2015 Share Geplaatst 4 mei 2015 The XX - Black Sabbath Ik heb Black Sabbath in de eerste ronde al doorgestemd, puur en alleen op basis van wat ik van ze ken (hetgeen niet bijster veel is) en op basis van naam en impact op de muziekwereld. Heb in de afgelopen dagen maar eens de eerste twee albums aangezet en hoewel ik niet weet of dit werk representatief is voor hun gehele oeuvre kan ik toch al wel concluderen dat de heren betere muzikanten zijn The XX. The XX, hoewel leuk, wordt nooit heel spannend, waar Black Sabbath echt hele sterke hardrocknummers maakt die zelfs voor een niet-metalliefhebber als ik heel fijn in de oren klinken. Neutral Milk Hotel - Florence + the Machine Florence is goed in wat ze doet, popnummers maken met een ietwat alternatief randje, en ze heeft een fantastisch strot en een geluid dat herkenbaar blijft in deze tijden waarin iedereen ineens denkt singer-songwriter te zijn. Maar dan heb je aan de andere kant Neutral Milk Hotel. Need I say more? Queens of the Stone Age - Joy Division Had allebei de kanten op gekund dit. Ben sinds het begin van dit toernooi Joy Division echt meer gaan waarderen. QOTSA is nooit mijn favoriete band geweest maar het is wel iets waar ik zo goed als altijd naar kan luisteren, en daarnaast is Homme echt een fantastische vent. Ik ga deze keer toch voor de duistere kant. Dinosaur Jr. - Arcade Fire Ik heb het eerder gezegd, Arcade Fire gaat hem niet worden voor mij. Ik hoor het nu eenmaal niet. 't Is wat mij betreft toch te erg een band die je gaat luisteren als je voor het eerst eens iets anders wil horen dan de bands die ze duizend keer per dag op 3fm draaien. In het begin klinkt het interessant maar het nieuwe is er toch snel van af en aan het eind van het album ben je helemaal klaar met dat hoge stemgeluid en opdringerige gitaarklanken. Dinosaur Jr. dan, zeker sinds ik ze live heb gezien heb ik ze in mijn hart gesloten. J Mascis die ongemakkelijk op het podium staat, gitaar in zijn knuisten en vervolgens de hele tent plat speelt. Ongekende klasse. The Cure - Porcupine Tree Ik heb het geprobeerd met Porcupine Tree, echt waar. Ik vind Trains zelfs een ontzettend mooi nummer, ben meermaals in slaap gevallen met In Absentia (met, niet van) en heb zelfs de soloplaten van Wilson beluisterd, maar het is gewoon niet mijn geluid. Dat herkenbare proggeluid, ik heb er gewoon niks mee. The Cure is ook zo'n band die ik altijd kan opzetten en die voor elke gelegenheid wel een nummer heeft gemaakt. Led Zeppelin - Interpol Led Zeppelin, saaie dadrock. Nee grapje, ik heb geen idee wat dadrock is en het interesseert me ook niet want Led Zeppelin is tot op de dag van vandaag relevant en steengoed. Ik had speciaal voor deze gelegenheid nog eens Turn on the Bright Lights op mijn iPod gegooid, maar na een nummer of vijf was ik er al weer van overtuigd dat Interpol echt geen plekje in mijn hart gaat veroveren. Een sound die tegen britpop aan hikt met zang die veel wegheeft van Ian Curtis, maar dan niet helemaal goed uitgevoerd. Het heeft me nooit kunnen bekoren. Pink Floyd - dEUS Een vriend van mij is enorm fan van Pink Floyd, en met "is fan" bedoel ik "heeft alles dat ze ooit hebben uitgebracht op plaat". Ze zeggen wel eens dat te veel van iets nooit goed is, dat is zeker het geval bij Pink Floyd. Begrijp me niet verkeerd, Pink Floyd is een fantastische band en ze hadden nog menig andere matchup in deze ronde gewonnen maar na het zoveelste herkenbare riffje, de zoveelste soundscape het zoveelste samenraapsel van rare geluiden (ik realiseer me ook dat zelfs bands als dEUS daar tegenwoordig nog de vruchten van plukken) klinkt zelfs de enorme variëteit van Pink Floyd een beetje allemaal hetzelfde. Pink Floyd is beter, dEUS interessanter. Pixies - Pearl Jam Goh, wat een matchup dit. Pearl Jam is zo'n enorme brok kwaliteit op alle vlakken. Van songwriting tot live performance, Pearl Jam is wat een rockband hoort te zijn, zelfs tientallen jaren na hun doorbraak. Daarnaast een band die door de jaren heen best wel belangrijk voor me is geworden, mijn gateway into de rockmuziek en ondanks dat mijn fandom met de jaren wel wat is afgebrokkeld zal ik nooit écht over Pearl Jam heen groeien. Maar dan, als ik diep in mijn hart ga kijken waar op dit moment mijn muzikale voorkeuren liggen kom ik uit bij Pixies. Here Comes Your Man, Debaser, Where Is My Mind? Moeilijke keuze maar voor deze keer de juiste. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 4 mei 2015 Share Geplaatst 4 mei 2015 Wou er vandaag eens aan beginnen maar komt toch weer iets tussen. Ik denk dat het morgen wordt, dus als je nog zolang kan wachten Christian, graag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Christian. Geplaatst 4 mei 2015 Auteur Share Geplaatst 4 mei 2015 Vind het ook wel zonde ja dat de motivatie nu weg is, was toch de grootste reden om in dit topic te komen. We hebben nog wel even tot de deadline toch [MENTION=15369]Christian.[/MENTION];? Wil van een paar bands nog wat albums luisteren, dan stem ik over een dag of 2 wel. Wou er vandaag eens aan beginnen maar komt toch weer iets tussen. Ik denk dat het morgen wordt, dus als je nog zolang kan wachten Christian, graag. Neem de tijd, voor aankomende vrijdag gooi ik de uitslag toch nog niet online (y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 4 mei 2015 Share Geplaatst 4 mei 2015 The XX - Black Sabbath ik ken Black Sabbath amper. En geen zin en tijd vooral geen zin om me er in te verdiepen. Dus ik laat deze band van Ozzy Ozborne maar gaan voor wat het is, en stem hier niet. Mocht The XX hierdoor sneuvelen is dat jammer. Maar ze zijn al verder gekomen dan ik van te voren had verwacht. Neutral Milk Hotel - Florence + the Machine NMH is een gave band. Alleen die stem van die zanger heeft me echt lang nodig gehad om er van overtuigd te raken dat ie niet ontzettend vervelend is. Aantal nummers van hun enige wereldplaat zijn erg lekker maar Florence + The Machine hebben voor mij meer dan genoeg toffe nummers en platen. Zo vind ik Dog Days Are Over , You Got the Love en Kiss With A Fist genoeg om eenplaat wonder NMH te verslaan. Queens of the Stone Age - Joy Division Een no brainer. Atmosphere, Transmission, Radio, Love Will Tear Us Apart, She Lost Control. Ik hoop dat de band van wijlen Ian Curtis nog veel verder komt. QOTSA heeft me nooit echt gegrepen. Dinosaur Jr. - Arcade Fire Heb Dinosaurus junior nooit echt geluisterd. Hooguit 1 plaat. Ik denk dat Arcade Fire een van mijn favoriete bands waar zelfs mindere plaat als Neon Bible nog steeds erg goed is wel zonder mijn stem van deze opponent kan winnen. The Cure - Porcupine Tree Ken ze beide niet. Led Zeppelin - Interpol Interpol is een soort kindje van Muse en Editors samen maar dan beter dan beide. Maar Led Zeppelin is nog vele malen en klassen beter. Heeft veel meer voor muziek in general betekend en de trap naar de hemel, Going to California en Immigrant Song zijn voor mij beter dan alles van Interpol. Pink Floyd - dEUS neutraal/no vote(ken 1 of beide amper) Pixies - Pearl Jamneutraal/no vote(ken 1 of beide amper) Kraftwerk - The Smiths neutraal/no vote(ken 1 of beide amper) R.E.M. - Alt-J R.E.M is leuk maar zeik muziek voor oude mannen. Alt-J is uniek en experimenteel en bevalt me veel beter. The Beatles - The Who neutraal/no vote(ken 1 of beide amper) Daft Punk - The National Daft Punk isgeniaal. Alive 2007/ Homework, One More Time maar ik heb ze nooit als een band gezien. Geen drums, geen gitaren, alleen twee mannen met helmen achter een DJ-set. The National is een top 1 band voor mij. About Today(beste aan de film Warrior) , Fake Empire, Exile , Karen, Mr.November, Lemonworld, Blood Buzz Ohio, Squalor Victoria (alleen al 1500-2000x geluisterd), Terrible Love, Graceless allemaal top nummers. Mensen die The National saai vinden moeten het gewoon vaker herluisteren en goed op de lyrics letten. Radiohead - Queen Radiohead Karma Police, Paranoid Android, Street Spirit, House of Cards, All I Need, Creep, High and Dry een van me favoriete bands tegen een band die elk jaar in jaar uit bovenaan de top 2000 staat met inmiddels stront vervelend nummer Bohemian Rhapsody. Makkelijke keuze. Fleetwood Mac - Nirvana neutraal/no vote(ken 1 of beide amper) Sigur Rós - Nick Cave & The Bad Seeds Nick Cave vind ik goed maar Sigur Rós is voor mij het Fc Barcelona van de muziekwereld. Samen met The National top 1 materiaal. Ara Batur alleen al is genoeg reden voor mij om Nickie te verslaan. The Doors - The Rolling Stones Jimi/James Morrison was goed maar de rollende stenen zijn LEGENDS. Nooit live kunnen bewonderen maar van horen zeggen o.a van mijn ex-schoonvader was dat ook erg goed. Sympathy for the Devil blijft ongekend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten