neva Geplaatst 15 maart 2015 Share Geplaatst 15 maart 2015 Nu twee kleine steden gemaakt om te beginnen, werden vrij snel winstgevend. Binnenkort eens serieus beginnen en dan vooral ook plannen en op het uiterlijk van de stad letten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cerebral Geplaatst 16 maart 2015 Share Geplaatst 16 maart 2015 De 1e lening heb ik overgeslagen en net pas de 60K lening aangenomen zodat ik meer kan bouwen.Is dit niet gewoon je probleem?, als ik ergens al niet aan begin is het wel lenen bij de bank(is ook helemaal niet nodig). Daarstraks begonnen met 1e stad(met wat hulp van YT) en gaat echt heerlijk tot nog toe. Erger met wel aan die bussen die met 500 tegelijk uit de garage komen , had gehoopt zelf iets van een dienstregeling te kunnen maken OTTD style. Betrap mezelf er wel vaak op dat ik mer zit rond te kijken dan te bouwen. Hoofd toegangsweg tot de stad, zal vast beter kunnen maar loopt vooralsnog als een trein. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vuurtjih Geplaatst 16 maart 2015 Share Geplaatst 16 maart 2015 Jezus hoe verdien je zoveel :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 16 maart 2015 Share Geplaatst 16 maart 2015 Gaat met dat inwonersaantal redelijk vanzelf. Gewoon de benodigde dingen verstandig plaatsen en verspreiden zodat je daarvan niet overbodig veel hoeft neer te zetten. Maar ziet er tof uit [MENTION=9557]Cerebral[/MENTION]; (y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 16 maart 2015 Share Geplaatst 16 maart 2015 (bewerkt) Oke help. Van het één op het andere moment is ineens heel mijn stad ziek. Ik heb best veel ziekenhuizen die ook allemaal bij lange na niet vol zijn en ook m'n water is gewoon schoon. Ik kan echt niets ontdekken wat dit kan hebben veroorzaakt. Wel flink kut, want ik maak opeens dik verlies, plus er zijn al bijna 5.000 mensen dood:cab: EDIT: laat maar, bleek dat ik ergens een watertoren had staan bij ground polution. 16 maart 2015 bewerkt door Keko Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 16 maart 2015 Share Geplaatst 16 maart 2015 Au ;e Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Geert Geplaatst 16 maart 2015 Share Geplaatst 16 maart 2015 Trouwens, wat zijn jullie meest ingenieuze verkeerskruispunten? Ben wel benieuwd hoe jullie dat doen met connections met snelwegen en dergelijke, zonder dat er lange files komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 16 maart 2015 Share Geplaatst 16 maart 2015 Au ;e Ja toch hopen dat dit niet aan het licht komt, redelijk groot schandaal;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pinolero Geplaatst 17 maart 2015 Share Geplaatst 17 maart 2015 Vraagje, hoe kun je wegen maken die over andere wegen heenlopen. Dus geen kruispunt zeg maar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 17 maart 2015 Share Geplaatst 17 maart 2015 Hoge wegen dus? Met de Page Up toets, kan je veranderen bij instellingen. ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hixxo Geplaatst 18 maart 2015 Share Geplaatst 18 maart 2015 Hoe gaan jullie met afval om? Groot probleem hiero. Heb zo'n incinerator maar die laat maar 2/10 trucks rijden, terwijl de landfills constant vol zitten. Waarom rijden er niet meer trucks vanaf die incinerator? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Geert Geplaatst 18 maart 2015 Share Geplaatst 18 maart 2015 Vraagje, hoe kun je wegen maken die over andere wegen heenlopen. Dus geen kruispunt zeg maar de Page-up en Page-down toetsen gebruiken tijdens het maken van road. Page-up voor naar boven en Page-down voor beneden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pinolero Geplaatst 18 maart 2015 Share Geplaatst 18 maart 2015 Was er inmiddels al achter, maar toch bedankt heren. Stad gaat overigens heerlijk. Zit nu bijna op 70k Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rexcoder Geplaatst 18 maart 2015 Share Geplaatst 18 maart 2015 Hoe gaan jullie met afval om? Groot probleem hiero. Heb zo'n incinerator maar die laat maar 2/10 trucks rijden, terwijl de landfills constant vol zitten. Waarom rijden er niet meer trucks vanaf die incinerator? Uw budget voor garbage verhogen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Curly Geplaatst 18 maart 2015 Share Geplaatst 18 maart 2015 Net een half miljoen uitgegeven om de bereikbaarheid van mijn centrum te vergroten. Het ziet er nu wel een stuk minder uit, maar hopen dat ik met een snelweg (met 5 afritten) en twee treinstations ook nog genoeg groeicapaciteit heb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 18 maart 2015 Share Geplaatst 18 maart 2015 Kon het toch niet weerstaan om dit spel ook op te pakken. Eerste 2 pogingen: Geld op, maar nog geen groeiende stad. Even een paar let's plays kijken om de basics te begrijpen :D Ziet er episch uit though Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
woeter Geplaatst 19 maart 2015 Share Geplaatst 19 maart 2015 Ik heb hem deze week ook gekocht! Bevalt heel goed! Inmiddels een stad van 30.000 inwoners en ruim 2 miljoen op de bank. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 19 maart 2015 Share Geplaatst 19 maart 2015 Bang om zonder stroom te komen. Heb nu nog gebieden zonder stroom :r ;e Zet ergens windmolens op een plek waar er veel wind is (kijk op je windkaart). Zet dan in dat gebied stroomkabels en verbind ze met een residentiele wijk, en kijk op de elektriciteitsmap. Zet desnoods nog 5 powerlines in de buurt zodat als je wat begint te verbouwen in de buurt, je elektriciteitsnetwerk niet direct uitvalt. Maar niet je hele buurt hoeft stroom te krijgen. Daarna ga je RUSTIG op het gemak, gebied per gebied inkleuren. Niet in een keer (want dan gaan er veel huizen zonder stroom zijn) en zeker in het begin van het spel is dat belangrijk. Bv 10 huizen groen, 1 huis blauw en verder op de industriezone ook een beetje, afhankelijk van je vraag. Een beetje op het gevoel rustig gaan, en zorgen dat de stroom meegroeit. Voor water is de tip 440. Je gaat toch 480 en je gaat dan terug tot je net 440 hebt, je zet een hint-streepje, 40 naar links, en je gaat weer 440 door. Waarom doe je dat, omdat als je ze dan verder gebruikt, je full coverage hebt en enorm efficient werkt, en zo bespaart op water. Policies niet gebruiken... Tot je zeker 10000 inwoners hebt. Taxen ietsje later. 11-12 procent is ideaal. 14 is te hoog. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 19 maart 2015 Share Geplaatst 19 maart 2015 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 20 maart 2015 Share Geplaatst 20 maart 2015 Populatie: East-Renaix 10810 Reno 9333 (ga ik Germinal noemen) Lessines 5953 Pasadena 3908 Maarkedal 3221 Russeignies 2569 (ga ik andere naam geven) Little Pasadena 2037 Germinal 1947 (Zal ik Germinal Downtown noemen) Frasnez-Les-Anvaing 1743 Maarkedal Fields 575 Nieuw-Maarkedal 379 West-Germinal 255 Renaix Business District 48 andere delen hebben geen inwoners. Nouvelle Renaix ga ik andere naam geven... Ik ga nog noordwestwaarts uitbreiden, en daar proberen. Een nieuwe commercial district te starten (wat ik nu in Zwevegem doe vanwege de grote vraag). Noordwestwaarts dus Nouvelle Renaix district opstarten en een district West-Renaix, en verder westwaarts Kluisbergen, Hotond, Escanaffles en Mont de L'Enclus. Kruisberg zal ik ook nog ergens in steken. Zuidwaarts ga ik proberen indien dat mogelijk is een tweede stad te noemen namelijk Lille met diens voorsteden: Villeneuve D'Asq, Lesquin, Roubaix, Tourcoing, Marcq-en Baroeuil, Halluin, Roncq, La Madeleine en ondere andere ook de Vlaamse voorsteden: Menen, Mouscron en misschien ook wat Kortrijk en diens voorsteden. En heel misschien Tournai als er dan nog plaats is. Eerstvolgende vliegveld zal ik Wevelgem noemen, en ook Gullegem steek ik er nog bij... Lille krijgt ook een vliegveld. En volgende plattelandsdorpjes worden Lauwe, Comines, Wervik, Moorsele, Harelbeke, Dottenijs, Wasquehal. De Frans-Belgische grens ownt.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oldskool Geplaatst 20 maart 2015 Share Geplaatst 20 maart 2015 Je hebt een mooie bouwstijl! En je maakt ook wel bizar veel winst, ik maak ook wel winst maar nooit boven de 15k. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Vdb. Geplaatst 22 maart 2015 Share Geplaatst 22 maart 2015 Aan het probereren mijn fileproblemen op te lossen... Soms met succes, soms met minder succes... * Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 23 maart 2015 Share Geplaatst 23 maart 2015 [MENTION=14230]Vahnstad[/MENTION]; [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; [MENTION=7359]Stefan.[/MENTION]; [MENTION=1645]Magikarp[/MENTION]; Hoe kan ik een water pumping capacity van 0 m3/week hebben? Ik heb het gebruik gewoon op 100% of hoger. Snap er niks van..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remkoo Geplaatst 23 maart 2015 Share Geplaatst 23 maart 2015 Je ziet inderdaad zo'n tekentje staan bij je waterpomp boven, dat betekent dat die niet verbonden is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 23 maart 2015 Share Geplaatst 23 maart 2015 Je hebt die pomp niet goed verbonden? :cab: Oke, thnx. [MENTION=3331]Remkoo[/MENTION]; Dank. Ik ben echt n00b met deze shit :r Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten