Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

FC Twente

Kloppie

Aanbevolen berichten

Denken jullie dat Gutierrez het komende seizoen nog voor Twente speelt? Had toch wel verwacht dat er voor hem, al dan niet sluimerende, interesse zou zijn. Beste controlerende middenvelder in de Eredivisie op het moment.

Ja, die blijft wel. Is nog geen concrete interesse en heeft zelf aangegeven volgend jaar te willen beesten :< Wil eerst heel bepalend zijn voordat hij een stap maakt. Sws beste middenvelder in de Eredivisie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is dat met Doyen ofzo bij Twente dan? Schijnt blijkbaar 13 miljoen aan Tadic te verdienen, dus die transfer kost Twente geld?

Als ik me niet vergis krijgt dat bedrijf 25% van de transferopbrengst, wat natuurlijk schandalig is. Idem voor Guti, Castaignos & een jeugdspeler.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik me niet vergis krijgt dat bedrijf 25% van de transferopbrengst, wat natuurlijk schandalig is. Idem voor Guti, Castaignos & een jeugdspeler.

Is dat hetzelfde als die verschrikkelijke talentpools bij ons? Ingevoerd als idioot plan om een club snel uit de schulden te helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet wat die talentpools inhouden. Ik weet alleen dat Doyen een bedrag van X euro heeft betaald en in ruil daarvoor krijgen ze 25% van de betaalde transfersom op de eerder genoemde spelers. Inderdaad bedoeld om snel schulden af te lossen. :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ENSCHEDE - FC Twente moet het de komende tijd stellen zonder Felipe Gutierrez. De 23-jarige middenvelder, die onlangs nog met Chili actief was op het WK, kampt met een knieblessure.

Onderzoek in het ziekenhuis heeft uitgewezen dat er sprake is van letsel in de linkerknie van Gutierrez. Over enkele weken zal hij worden geopereerd, waarna een herstelperiode wacht. Hoe lang die herstelperiode duurt is nog niet duidelijk. ,,De blessure van Felipe is natuurlijk een domper, voor de ploeg, maar vooral voor hemzelf", aldus trainer Alfred Schreuder in een reactie op de website van FC Twente. ,,Vorig seizoen speelde hij uitstekend en ook dit seizoen hadden we voor hem een belangrijke rol in gedachten. Ik weet dat hij er inderdaad alles aan zal doen om weer fit terug te keren. We zullen hem missen, maar ik heb veel vertrouwen in deze selectie.”

Behoorlijke aderlating, dat betekent dat je gaat starten met middenveld: Brama - Promes - Ebecilio

bewerkt door Kelvin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enorme aderlating, is de spil van het elftal. Ben wel benieuwd naar Tapia ja, daarnaast kan Schilder eventueel ook die positie invullen. Zelf zou ik als spelverdeler ook Hölscher wel een keer willen zien, op de positie van Guti. Heeft een heerlijke traptechniek, een goed spelinzicht, tegen ingravende tegenstanders zou dat nog best wel eens goed uit kunnen pakken. Wat dat betreft jammer dat Chris David niet kwam, die had die positie ook wel tijdelijk kunnen bekleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aderlating ja, maar aan de andere kant vermindert het wel de kans op een transfer. Maar is Ziyech al definitief binnen dan?

Guti had aangegeven nog een seizoen te willen blijven (zegt hedendaags niets) en concrete interesse was er niet. Dus weggaan komt niet aan de orde. En voor Ziyech gaat Twente niet meer, althans dat ik weet. Heerenveen vraagt een miljoen of drie/vier waarvoor Twente toestemming moet vragen. Echter hebben we met Kusk al een aanvaller erbij die op meerdere posities uit de voeten kan. En op tien hebben we met Eghan, Promes en Hölscher voldoende opties.

Ziyech zou bazig zijn maar zie de kans klein

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aderlating ja, maar aan de andere kant vermindert het wel de kans op een transfer. Maar is Ziyech al definitief binnen dan?

Ziyech gaat niet meer komen als er niemand vertrekt. Schijnt wel dat Russische clubs rond de 8-9 miljoen op Promes hebben geboden, maar die trekt dus écht niet die kant op. Hoop ook echt niet dat hij gaat, echt een hele toffe speler met een goede houding.

Bovendien had ik Pipe deze zomer niet meer zien vertrekken, zelf gaf hij ook al aan nog een jaar te willen blijven, en terecht, want op het WK werd wel duidelijk dat hij nog wel aardig tekort schoot voor dat niveau.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond in Vriezenveen de oefenwedstrijd van twente tegen sporting Lissabon gekeken. Terechte 2-0 zege, tegenstander pakt nog rode kaart door bal met hand in de goal te slaan. Veldspel was in de eerste helft best redelijk, na de rust kwam er meer druk van sporting en werd het lastiger om goed de vrije man te vinden.

Breukers en schilder komen duidelijk tekort op dit niveau.

Link naar opmerking
Deel via andere websites