Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Opmerkelijke nieuwsfeiten uit de voetbalwereld

Captain

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

2 minuten geleden zei aron24:

Heel koninklijk wel van Antwerp... ;c Hoe kan je zo'n vent nou nog aannemen? 

Lijkt me dat iedereen een tweede kans verdient .. Ja, het is wat snel. Maarja, moet hij dan twee jaar thuis blijven zitten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Jotew:

Lijkt me dat iedereen een tweede kans verdient .. Ja, het is wat snel. Maarja, moet hij dan twee jaar thuis blijven zitten?

Overmars verdient zeker geen nieuwe kans. Allereerst omdat hij heeft laten zien geen respect te kunnen geven aan vrouwen en misbruik maakt van zijn machtpositie, gezien zijn seksueel grensoverschrijdende gedrag, en ten tweede is het ook nog eens een oplichter gebleken (of waren we dat gesjoemel met die digitale munt ook alweer vergeten?). Als je zo'n iemand als club aanneemt, heb je allesbehalve moreelbesef. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei La Pulga:

Inderdaad, erg jaloers op Antwerp wel hoor!

Ja? Zou je ook graag betrokken zijn bij of fan zijn van een organisatie waarin een leidinggevende de seksueel aanvaardbare grens herhaaldelijk overgaat en stalkingsgedrag zou vertonen? Met als gevolg dat (veel) vrouwen zich er niet veilig voelen?

Ik ben helemaal niet 'jaloers' op Antwerp, ik kijk nu eerder ontzettend op ze neer. Belachelijke club. Het wegzetten als een 'privékwestie' ook, terwijl het ging om werkrelaties. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Socrates:

Ja? Zou je ook graag betrokken zijn bij of fan zijn van een organisatie waarin een leidinggevende de seksueel aanvaardbare grens herhaaldelijk overgaat en stalkingsgedrag zou vertonen? Met als gevolg dat (veel) vrouwen zich er niet veilig voelen?

Ik ben helemaal niet 'jaloers' op Antwerp, ik kijk nu eerder ontzettend op ze neer. Belachelijke club. Het wegzetten als een 'privékwestie' ook, terwijl het ging om werkrelaties. 

Daar heeft ie voor op de blaren gezeten en het zal hem niet nogmaals overkomen. Iedereen verdiend een tweede kans en ik denk dat hij zijn lul na alle commotie die is ontstaan toch niet meer omhoog zal krijgen. 

Qua onderhandelen en spelers binnen halen is het natuurlijk één van de beste, al ben ik benieuwd hoe andere teams er nu tegenover staan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei La Pulga:

en het zal hem niet nogmaals overkomen

Dat weet je helemaal niet. Je kent de beste man niet, laat staan zijn psyche.

7 minuten geleden zei La Pulga:

Iedereen verdiend een tweede kans

Als organisatie ben je in de eerste plaats verantwoordelijk voor je huidige werknemers en de (veilige) sfeer en cultuur op de werkvloer. Vanuit dat oogpunt is dit een vreemde en laakbare aanstelling. 

Dan kan je het hebben over tweede kansen: dat is niet de maatschappelijke verantwoordelijkheid van een voetbalclub. Daarnaast is het wel heel erg snel, hè. Kennelijk had Overmars zulke sterke, seksuele behoeften dat hij overging tot dit gedrag op de werkvloer, met collega's en zelfs tot stalking aan toe. Die behoeften zijn niet zomaar weg. Je kan op z'n minst 1) jezelf de tijd geven op jezelf te reflecteren, wellicht hulp te zoeken, te praten met een professional en 2) uit respect naar de slachtoffers gewoon even uit het publieke domein blijven. Nee, dat hoeft niet meteen tien jaar lang te zijn, maar twee maanden is wel érg cynisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei La Pulga:

Daar heeft ie voor op de blaren gezeten en het zal hem niet nogmaals overkomen. Iedereen verdiend een tweede kans en ik denk dat hij zijn lul na alle commotie die is ontstaan toch niet meer omhoog zal krijgen. 

Dit is wel een erg kortzichtig inzicht in mijn ogen. Waar leg je dan de grens? Zou je het bijvoorbeeld ook prima vinden als Promes schuldig wordt verklaard voor poging tot doodslag dan wel moord en vrij komt en een club trekt hem aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei timpy00:

Dit is wel een erg kortzichtig inzicht in mijn ogen. Waar leg je dan de grens? Zou je het bijvoorbeeld ook prima vinden als Promes schuldig wordt verklaard voor poging tot doodslag dan wel moord en vrij komt en een club trekt hem aan?

Nee natuurlijk niet, maar dan heeft hij ook een strafblad en lijkt het mij dat een club met niemand in zee gaat die een strafblad heeft (op die gekke Russen met die spits na). Zo'n Rai Vloet kan bijvoorbeeld echt nergens meer aan de bak in Nederland. 

Tuurlijk wat Overmars heeft gedaan is niet netjes en gaat hij veelste snel aan de slag bij een andere club zonder  vanuit zijn perspectief een reactie met wat hij heeft gedaan bij Ajax. Hij vroeg alleen of hij met rust gelaten kon worden en zijn familie ook. Dan is het na 2 maanden wel erg snel. 

Maar daarbuiten heeft hij jarenlang prima werk geleverd bij Ajax (wat wij van buiten hebben kunnen zien) en had het van mij er genoeg geweest als die op één of andere cursus is geweest, openlijk zijn excuses aanbied aan de desbetreffende vrouwen en zijn tekengeld van zijn nieuwe contract ergens naar had gedoneerd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei La Pulga:

Nee natuurlijk niet, maar dan heeft hij ook een strafblad en lijkt het mij dat een club met niemand in zee gaat die een strafblad heeft (op die gekke Russen met die spits na). Zo'n Rai Vloet kan bijvoorbeeld echt nergens meer aan de bak in Nederland. 

Tuurlijk wat Overmars heeft gedaan is niet netjes en gaat hij veelste snel aan de slag bij een andere club zonder  vanuit zijn perspectief een reactie met wat hij heeft gedaan bij Ajax. Hij vroeg alleen of hij met rust gelaten kon worden en zijn familie ook. Dan is het na 2 maanden wel erg snel. 

Maar daarbuiten heeft hij jarenlang prima werk geleverd bij Ajax (wat wij van buiten hebben kunnen zien) en had het van mij er genoeg geweest als die op één of andere cursus is geweest, openlijk zijn excuses aanbied aan de desbetreffende vrouwen en zijn tekengeld van zijn nieuwe contract ergens naar had gedoneerd. 

Ik denk dat niet netjes een gruwelijk understatement is niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei timpy00:

Ik denk dat niet netjes een gruwelijk understatement is niet.

Zeker en daarom mag die ook keihard gestraft worden. Maar ik had het ook geaccepteerd als die gewoon bij Ajax was gebleven en vanuit daar aan zichzelf ging werken + dat verhaaltje over tekengeld etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites