Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

Festivals

Richarð.

Aanbevolen berichten

[quote name='Hansje'] Mooie line-up inderdaad zeg. Richie Hawtin ook nog. Flying Lotus. Lekker hoor.[/QUOTE] Flying Lotus helaas niet gezien, maar Richie Hawtin was heel vet. En Jon Hopkins :< Fenomeen hoor. @Richarð. Wil wel even kijken bij Perfume Genius inderdaad.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga dit jaar ook weer naar Bospop. Programma is inmiddels daar ook compleet. Even dik gedrukt welke bands ik zelf niet wil missen. In principe kan je ze allemaal zien (geen enkele band speelt tegelijk) maar ervaring leert dat dat toch altijd anders loopt.

Vrijdag 7 juli (coverbandavond)

[TABLE]

[TR]

[TD]17:15-18:15[/TD]

[TD=colspan: 3]LikeU2[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]18.45-19.45[/TD]

[TD=colspan: 3]Marta Ren & The Groovelvets[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]20.15-21.15[/TD]

[TD=colspan: 3]Once[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]21.45-22.45[/TD]

[TD=colspan: 3]This is Jackson[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]23.15-00.30[/TD]

[TD=colspan: 3]The Pink Floyd Sound[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[h=3]ZATERDAG 8 juli 2017[/h]

[TABLE]

[TR]

MAIN STAGE SECOND STAGE [/TR]

[TR]

[TD]10:30[/TD]

[TD=colspan: 3]Open[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]11:00-11.45[/TD]

[TD]Stevie Nimmo Trio[/TD]

[TD]11.45-12.45[/TD]

[TD]Xander & the Peace Pirates[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]12.45-13.45[/TD]

[TD]Black Star Riders[/TD]

[TD]13.45-14.45[/TD]

[TD]Laurence Jones[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]14.45-15.45[/TD]

[TD]Bløf[/TD]

[TD]15.45-16.45[/TD]

[TD]The Black Sorrows[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]16.45-17.45[/TD]

[TD]Vintage Trouble[/TD]

[TD]17.45-18.45[/TD]

[TD]Delv!s[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]18.45-19.45[/TD]

[TD]The Pretenders[/TD]

[TD]19.45-20.45[/TD]

[TD]Tyler Bryant & the Shakedown[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]20.45-22.00[/TD]

[TD]Beth Hart[/TD]

[TD]22.00-23.00[/TD]

[TD]The Magpie Salute[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]23:00-00:30[/TD]

[TD]Doe Maar[/TD]

[TD] [/TD]

[TD] [/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[h=3]Zondag 9 juli 2017[/h]

[TABLE]

[TR]

MAIN STAGE SECOND STAGE [/TR]

[TR]

[TD]10:30[/TD]

[TD=colspan: 3]Open[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]11:00-11.45[/TD]

[TD]The Sore Losers[/TD]

[TD]11.45-12.45[/TD]

[TD]Mr Sipp[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]12.45-13.45[/TD]

[TD] Therapy?[/TD]

[TD]13.45-14.45[/TD]

[TD]The Lachy Doley Group[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]14.45-15.45[/TD]

[TD]Wolfmother[/TD]

[TD]15.45-16.45[/TD]

[TD]My Baby[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]16.45-17.45[/TD]

[TD]Anastacia[/TD]

[TD]17.45-18.45[/TD]

[TD]Airbourne[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]18.45-19.45[/TD]

[TD]Dropkick Murphys[/TD]

[TD]19.45-20.45[/TD]

[TD]Gogol Bordello[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]20.45-21.45[/TD]

[TD]Anouk[/TD]

[TD]21.45-23.00[/TD]

[TD]Supertramp’s Roger Hodgson[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]23:00-00:30[/TD]

[TD]Madness[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16729203_1348861461842103_4084324727689456863_n.png?oh=76c532d0c101ae06d043d9680fbf7585&oe=5944B969

Zeer tevreden met Real Estate, Whitney, Wild Beasts, Agnes Obel, Metronomy en James Blake. King Gizzard and the Lizard Wizard schijnt ook wel gaaf te zijn. Verder de komende tijd maar even luisteren of de rest, van wat ik niet ken, wat is.

Weer ff kijken of we elkaar kunnen spotten. Arcade Fire eerste rij, grootste kans :P Her is trouwens ook wel vet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16729203_1348861461842103_4084324727689456863_n.png?oh=76c532d0c101ae06d043d9680fbf7585&oe=5944B969

Zeer tevreden met Real Estate, Whitney, Wild Beasts, Agnes Obel, Metronomy en James Blake. King Gizzard and the Lizard Wizard schijnt ook wel gaaf te zijn. Verder de komende tijd maar even luisteren of de rest, van wat ik niet ken, wat is.

Vatican Shadow en Cigarettes after sex :love:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer ff kijken of we elkaar kunnen spotten. Arcade Fire eerste rij, grootste kans :P Her is trouwens ook wel vet.

Dan ga ik zeker even kijken of ik je tegenkom. Her ken ik trouwens niet, misschien vandaag nog maar even kijken of het wat is. (y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe ik het ook maar even zo dan.

GMM17:

++: Sólstafir, Gojira, Alestorm, Opeth

+: Thurisaz, Blue Öyster Cult, Alcest, The Dillinger Escape Plan, Monster Magnet, Deep Purple, The Monolith Death Cult, Kvelertak, Mastodon

-: In Flames, Sabaton

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zondag naar festival in Krommenie. Wordt georganiseerd door de plaatselijke kroeg, maar wordt best groot aangepakt. Op zaterdag Hollandse dag met o.a. Jan Smit en Tino Martin, maar dan moet ik werken. Zondag ga ik wel dan komen achtereenvolgens Najib Amhali (plaatselijke held), Waylon en Nielson. Vorig jaar was ook echt super met Kensington. Komen ook paar duizend man dus helemaal mooi. @jj1 ook aanwezig? bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Radiohead gaf juist een van de beste optredens in vijf jaar Best Kept Secret. Bijzonder terecht dat het meerendeel van de jaren '90 hits achterwege werd gelaten, zorgde voor een prachtige, ingetogen set. Exit Music dan wel het hoogtepunt, nog nooit een publiek zo aandachtig zien luisteren op een festival.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben de uitzendingen van BBC aan het terugkijken van Glastonbury, komen toch wel een paar aardige sets voorbij. Gisteren de beelden van de zaterdag gezien, Foo Fighters echt top, maar ook Katy Perry was leuk om te zien, maakte er een leuk feestje van (is overigens totaal niet mijn muziek). De Jackson waren goed, met leuke nummers.

[YOUTUBE]RgCnWi-A46M[/YOUTUBE]

En het hele optreden van de Foo Fighters

https://youtu.be/pdWK1UeuPlE

En vanavond ben ik het eerste gedeelte van gisteren aan het kijken, Barry Giibb van de BeeGees was geweldig. Speelde veel hits uit die tijd en het hele publiek ging uit zijn dak.

[YOUTUBE]1pUMxHQAG5w[/YOUTUBE]

En nu zie ik Chic optreden, beetje hetzelfde geluid met die disco muziek. Ook leuk om te zien.

Verder ben ik nog niet, maar dat komt nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorige zaterdag een dagje Couleur Café in Brussel meegepikt, sinds dit jaar van Tour&Taxis naar de Heizel verhuisd. Anderhalf uur moeten wachten eer we binnen konden, een podium waar een grote boom en een megatent het zicht verspert en dan nog een tweede podium dat wel leuk is met zijn amfitheater-in-het-bos-feel maar waar veel te weinig toeschouwers kunnen staan. Daar is dus nog werk aan de boeg :p

Door het lange wachten ook maar twee volledige concerten kunnen meepikken, Coely en The Roots. The Roots vielen wat tegen: geweldig uitgevoerd, maar de ziel ontbrak. Leken het wat op automatische piloot af te haspelen en driekwart wedstrijd beginnen ze opeens covers te spelen. Zoals Sweet Child O' Mine... Cringe... Coely was dan weer fantastisch: hiphop die steeds meer en meer de soul-kant opgaat (nog wel soul lite, but hey het is fris en zit vol energie) en toen voor 'The Rise' DVTCH NORRIS en Yann Gaudeuille (wat een stem) mee het podium op kwamen, ging het dak eraf. Mijn vriendin nog nooit zo hard zien dansen, heerlijk om zien :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='Richarð.']Welke bands ga je kijken, @bas2204 ?[/QUOTE] Heb uiteindelijk niet alles gezien wat ik had willen zien, maar wel meer dan genoeg. Op vrijdag alleen Once (Pearl Jam coverband) gezien. Waren goed, maar het was enorm druk en er druppelde gedurende de avond nog meerdere vrienden binnen op de camping die we hebben geholpen met het opzetten van de tent en het opdrinken van hun eerste biertje. Op zaterdag kwamen in de morgen ook nog een paar vrienden aan, dus ook pas later naar het terrein gegaan. Daardoor jammer genoeg Black Star Riders gemist, die had ik graag nog wel willen zien. Dan maar bij Blof gaan staan. Niet mijn eerste keus, maar slecht was het niet. Vervolgens The Black Sorrow overgeslagen om vooraan te kunnen staan bij Vintage Trouble. Geen moment spijt van gehad, want die gaven een topshow weg. Zo veel energie en topmuziek. Vervolgens even teruggegaan naar de camping en wat gaan eten om weer terug te komen voor Tyler Bryant & The Shakedown. Die speelden een lekkere pot bluesrock. Niet heel erg bijzondere songs, maar klonk erg strak. Beth Hart vervolgens van een afstand bekeken. Klonk redelijk, maar ik vond het niet erg om het van wat verder weg te beluisteren. Daarna iets waar ik naar had uitgekeken: The Magpie Salute. Na een valse start (erg slecht geluid tijdens het eerste nummer), toch een mooie set met een mix van nummers van Rich Robinson zelf, The Black Crowes en hun eigen nummer. Doe Maar een uurtje volgehouden met een pilsje in de hand, maar dat was het toch niet helemaal voor mij en ben ik naar de camping terug gegaan. Op zondag ook weer wat laat op gang gekomen (misschien ook wel door de enorm brandende zon die de schaduw van de partytent erg aantrekkelijk maakte). Een paar vrienden wilden eerst naar de signeersessie van Airbourne. Daarna dichtbij gaan staan voor Wolfmother. Erg sterke show die alleen tegen het einde heel even inkakte. Kan ook komen doordat we toen al een flinke tijd in de brandende zon hadden gestaan en ik wel behoefte had aan schaduw. Daarom maar direct na Wolfmother naar de tent gelopen voor My Baby. Die deden wat ik ze al vaker heb zien doen: een grote brij psychedelische blues op het publiek afvuren. Op zich wel goed, maar echt in de stemming was ik toen niet. Onder Anastacia vervolgens maar gaan eten en vervolgens voor Airbourne in de tent met de neus zo goed als vooraan gaan staan. Dat was geen slecht idee, want Airbourne was een grote bal aan rock en energie. Het publiek ging compleet los en ze hebben er in mij een nieuwe fan bij. Daarna even bij moeten komen onder Dropkick Murphy's, die we natuurlijk wel vanaf een afstandje hebben bekeken en nog even mee geschreeuwd met een aantal van de nummers. Vervolgens weer vooraan in de tent gaan staan voor Gogol Bordello. Ik heb geen woord begrepen van wat er is gezongen, maar het was één groot feest. Dansende en springende mensen overal. Top festivalact. Toen weer even wat gaan eten onder Anouk om verolgens nog bij Roger Hodgson gaan staan, die de hele tent mee kreeg met alle hits van Supertramp. Erg van genoten! De man speelde zelfs een kwartier langer door omdat iedereen mee bleef zingen en bleef staan ondanks dat Madness als afsluiter al was begonnen. Die heb ik overgeslagen (als ik anderen moet geloven geen slechte keus) om nog een Woodstock sessie op de camping te doen (twee vrienden met gitaren, meezingers uit volle borst meezingen en zelf teksten verzinnen onder het genot van een pilsje tot een uur of 4 in de nacht). Top weekend gehad. Volgend jaar denk ik wel weer, al hoop ik dan op minimaal één beter passende afsluiter.
Link naar opmerking
Deel via andere websites