Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Wielrennen - Algemeen

Moser

Aanbevolen berichten

Herinner me toen ik vorig jaar in september mn ouders ging ophalen op Zaventem, dat die gast ook net toe kwam, in z'n kampioenentrui. Hele bende maten en zn ouders die hem opwachtten, en camera's van VTM enzo. Heb daar een hele tijd naar staan kijken terwijl ik stond te wachten.

Schijnt zelfmoord te zijn trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het Deense Continentale Team Cult Energy Vital Water klimt volgend seizoen hogerop. De wielerploeg kondigde vandaag aan in 2015 verder te gaan op Pro Continentaal-niveau, de tweede divisie uit het professionele wielrennen. De overstap naar een Pro Continentale-licentie is tevens de aankondiging voor een herstructurering van de ploeg, schrijft tv2.dk. Volgens geruchten komt er een nieuwe subsponsor - die ook in de ploegnaam zal terugkeren - waardoor het team over een aanzienlijk groter budget zal beschikken. De kern van de ploeg blijft ook in 2015 bestaan uit Deense renners. Enkele buitenlanders moeten Team Cult Energy Vital water gaan versterken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42-jarige Voigt doet aanval op werelduurrecord

Jens Voigt gaat een poging doen om het werelduurrecord van Ondrej Sosenka te verbeteren.

42-jarige Voigt doet aanval op werelduurrecord

Dat meldt zijn ploeg Trek Factory Racing woensdag op de website.

Op 18 september zal de 42-jarige Duitser in het Zwitsers Grenchen proberen meer kilometers af te leggen Sosenka. De Tsjech kwam in 2005 in Moskou tot een afstand van 49,7 kilometer.

Voigt denkt een goede kans te maken het record te verbeteren. "Ik heb voorafgaand aan de Dauphiné al wat testen gedaan op de wielerbaan van Roubaix en ik geloof dat het kan. Trek heeft een erg goede fiets voor mij ontwikkeld en we hebben verschillende pakken, helmen en posities getest."

Geen circusact

De routinier beëindigde vorige maand zijn lange loopbaan op de weg van bijna achttien jaar. "En deze recordpoging zie ik als een laatste cadeau voor mijn fans. Ik wil ze nog een laatste keer doen glimlachen. Maar ik wil ook een goede prestatie neerzetten."

"Het is geen circusact. Het uurrecord heeft de afgelopen jaren wat van de magie verloren. Wellicht zorgt mijn poging voor een nieuwe reeks."

_O_ _O_

Nu.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh nee beetje de hypocrisie rond die gozert. Heeft ook aan allerlei middeltjes gezeten en heeft er altijd over gezwegen. Sommige worden er door verfoeid maar omdat hij zogenaamd likeable is, krijgt hij een 180 graden andere benadering door pers en fans. En dan is ie elke koers niet van de beeldbuis af te slaan, stopt ie eindelijk, komt ie nog ff met een PR stuntje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De wereldkampioenen hebben hun selecties aangekondigd.

Hombres Junior

Wilmar Andrés Paredes – 4-72 Colombia (COL)

Jaime Alberto Restrepo – Aguardiente Antioqueño (COL)

Javier Ignacio Montoya Montoya

Daniel Felipe Martínez Poveda- Campo de concentración UCI (SUI)

Hombres Sub 23

Miguel Ángel López – Lotería de Boyacá (COL)

Brayan Ramírez – Movistar (COL)

Fernando Gaviria – Coldeportes Claro (COL)

Rodrigo Contreras – Coldeportes Claro (COL)

Juan Sebastián Molano – Coldeportes Claro (COL)

Carlos Mario Ramírez – Aguardiente Antioqueño (COL)

Hombres Élite

Rigoberto Urán – Omega Pharma (BEL)

Winner Anacona – Lampre Merida (ITA)

Jánier Acevedo – Garmin Sharp (USA)

Sebastián Henao – Team Sky (GBR)

Julián Arredondo – Trek Factory (USA)

Esteban Chaves – Orica GreenEDGE (AUS)

Carlos Betancur – Ag2r La Mondiale (FRA)

Miguel Ángel Rubiano – Team Colombia (COL)

Carlos Julián Quintero – Team Colombia (COL)

Die U23 ploeg, jongens jongens. Let overigens niet op de ploeg van Martinez.

Link naar opmerking
Deel via andere websites