Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Wielrennen - Algemeen

Moser

Aanbevolen berichten

Mwah, combinatie Tour en Polen kan best, net zoals Giro-Dauphine/Zwitserland goed kan. Zijn presteren in Giro en Tour is wel opmerkelijk, maar bijvoorbeeld Rolland heeft dat dit jaar (op een andere manier) ook gedaan. Heeft in de Tour bovendien ook veel rustdagen genomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, want de concurrentie is zo lekker moordend in Polen? Zeker als je bedenkt dat renners als Hesjedal en Aru het puur gebruiken als voorbereiding op de Vuelta.

Vooral de tour overwinningen natuurlijk, maar zelfs in rondjes als Polen wist hij voorheen nooit te winnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je vergeet dus nu de giro, het komt eigenlijk neer op een piek van 4 maanden, want daarin rijdt hij dus alle grote renners eraf. Is op z'n minst opvallend. Maar goed dat is mijn mening. Nogmaals ik hoop dat het niet zo is, maar twijfel is wel aanwezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vooral de tour overwinningen natuurlijk, maar zelfs in rondjes als Polen wist hij voorheen nooit te winnen.

Tot vorig jaar was het sowieso vrij lastig voor de pure klimmers om dit ronde te winnen. Een erelijst met renners als Ballan, Voigt, Sagan, Van Summeren zegt al genoeg.

Je vergeet dus nu de giro, het komt eigenlijk neer op een piek van 4 maanden, want daarin rijdt hij dus alle grote renners eraf. Is op z'n minst opvallend. Maar goed dat is mijn mening. Nogmaals ik hoop dat het niet zo is, maar twijfel is wel aanwezig.

Ik denk eerder twee pieken, want hij rijdt tussen de Giro en de Tour geen wedstrijd..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Miguel Ángel López (Lotería de Boyacá)

Brayan Ramírez (Movistar Team)

Rodrigo Contreras (Coldeportes - Claro)

Fernando Gaviria (Coldeportes Claro)

Daniel Andrés Rozo (GW Chaoyang)

Carlos Mario Ramírez (Aguardiente Antioqueño)

Selectie Colombia voor de Tour de l'Avenir binnenkort, weekje of twee. Miguel Angel Lopez is de nieuwe Quintana. Een betere Quintana. Er vallen honderden pagina's vol te lullen over hoe extreem getalenteerd dat gozertje is. Ondertussen sturen ze ook nog even tweevoudig wereldkampioen op de baan bij de junioren Gaviria, all-rounder Contreras en Carlos Ramirez, die de naam Botero niet zonder reden draagt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we bovendien niet vergeten dat Majka 23/24 is. Dan is het wat vreemd om dingen te zeggen als "voorheen won hij niet". Hij heeft vorig jaar al knappe dingen laten zien en trekt die lijn nu door.

Het is opvallend wat hij doet, maar voor een groot talent ook weer niet uitzonderlijk. Zie bijvoorbeeld Kelderman: Giro-Dauphine en nu weer sterk in Utah.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke grote klimmers reed hij er af in de Tour? Een Purito uit vorm? Hij was minder dan Nibali. Gelijkwaardig aan een Konig/Pinot, dat naar mijn mening toch ook niet de beste klimmers zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dacht zelf dat het de laatste jaren wel absoluut bewezen was dat je niet goed kon zijn in de Giro en de Tour. Gevoelsmatig voelt dit niet goed. Maar wil eigenlijk zo niet naar de sport kijken. Dus we gaan het wel weer zien in de toekomst.

Dat ging natuurlijk om een dubbele klassement (beide top 5/10) rijden. Totaal niet te vergelijken met een Majka die top 10 rijdt in de Giro en een etappekaper was in de Tour zonder tussendoor een programma te rijden.

Ik zou overigens eerder mijn vraagtekens zetten bij Rolland, 4e in de Giro en 11e in de Tour (= net buiten top 10). Maar daar valt kennelijk niemand over?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou overigens eerder mijn vraagtekens zetten bij Rolland, 4e in de Giro en 11e in de Tour (= net buiten top 10). Maar daar valt kennelijk niemand over?

Opvallend is dat Rolland geen drol presteerde in de Tour en dan toch 11e is geworden. Heeft hij uberhaupt een top-10 gereden in etappes?

Majka vloog de bergjes op, dat mag dan wel selectief zijn gekozen, het valt wel op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites