Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Wielrennen - Algemeen

Moser

Aanbevolen berichten

14 uur geleden zei Kavinos:

Heeft ook wel erg weinig aan zijn ploeg. Zit bij de eerste de beste versnelling bergop al solo, als het niet eerder is. 

Tja, Gesink viel voor de Giro al uit en De Plus voor er een berg geweest was. Haal bij elke ploeg de twee sterkste knechten bergop weg en het wordt een stuk minder. Movistar zonder Pedrero en Amador (mag Landa van mij nog blijven), ziet er ook minder dominant uit. Bahrein zonder Pozzovivo en Caruso speelt weinig klaar. Etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-5-2019 om 22:40 zei Kavinos:

Die kan zich in de derde week wel een slechte dag veroorloven, die staat dan al zover voor...

Op 12-5-2019 om 11:32 zei Kavinos:

Ik kijk pas een jaar of 16/17 wielrennen, dus ga nu niet zeggen dat ik een grote ronde onderschat :cab: 

Heb je toch gedaan ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kavinos:

:-D hou toch op man, mafferd.

Dude het is een geintje, jij dacht dat Roglic al ver voor staat en zat toch goed mis, ik ben iemand die graag dan mensen daar op wijst ?

Bovendien telt maar 1 ding Henk Fräser is een toptrainer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Pino:

Dude het is een geintje, jij dacht dat Roglic al ver voor staat en zat toch goed mis, ik ben iemand die graag dan mensen daar op wijst ?

Ik zei ook "liefkozend" mafferd ? Ik had Roglic inderdaad wel hoger ingeschat. Dat geef ik met alle liefde toe. Had echt het idee dat hij vandaag met 4/5 minuten de TT in zou gaan.

Bovendien telt maar 1 ding Henk Fräser is een toptrainer.

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Kavinos:

Ik zei ook "liefkozend" mafferd ? Ik had Roglic inderdaad wel hoger ingeschat. Dat geef ik met alle liefde toe. Had echt het idee dat hij vandaag met 4/5 minuten de TT in zou gaan.

Ja en dat bedoelde ik met onderschatten van een grote ronde, Roglic heeft het fantastisch gedaan in kortere ronde, maar dit was pas de eerste keer dat hij favoriet was voor een grote ronde, en dat blijkt nu ook weer, valt niet mee.

Maar schaam je niet, ik kijk al zo'n 30 jaar wielrennen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja en dat bedoelde ik met onderschatten van een grote ronde, Roglic heeft het fantastisch gedaan in kortere ronde, maar dit was pas de eerste keer dat hij favoriet was voor een grote ronde, en dat blijkt nu ook weer, valt niet mee.

Maar schaam je niet, ik kijk al zo'n 30 jaar wielrennen ?

Ik schat vooral dat Roglic slecht heeft gepiekt. Vind het onderschatten van een grote ronde een andere discussie dan een renner die te vroeg op zijn piek zit en daardoor door het ijs zakt. Roglic heeft misschien de grote ronde, en zichzelf na de Tour vorig jaar, onderschat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kavinos:

Ik schat vooral dat Roglic slecht heeft gepiekt. Vind het onderschatten van een grote ronde een andere discussie dan een renner die te vroeg op zijn piek zit en daardoor door het ijs zakt. Roglic heeft misschien de grote ronde, en zichzelf na de Tour vorig jaar, onderschat. 

En wat ook meetelt is het wegvallen van Gesink en later De Plus. Carapaz heeft Landa, Nibali heeft Pozzovivo dat helpt toch wel.

Ik kan me ook zo 1,2,3 niet herinneren een grote rondewinaar (al volg ik de giro en vuelta wel wat minder lang) die geen goede knecht mee had in de bergen.

Pantani misschien?

bewerkt door Pino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kavinos:

Tja, dat weten we niet. Roglic is ook gewoon tegen pech aan gelopen. Knechten verloren, maagproblemen, materiaalpech op een verkeerd moment en een concurrent die verkeerd gokt en eerst Roglic' bordje leeg wil eten, waar Roglic niet aan meewerkte. Dat kun je onderschatten van een grote ronde noemen, of dingen die je in een grote ronde tegen kunt komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Kavinos:

Denken jullie dat Carapaz deze Giro ook gewonnen had als Nibali en Roglic hem niet hadden laten rijden? Of was dan Landa er mee vandoor gegaan deze Giro.

Dat durf ik pas over een klein kwartiertje te zeggen. 

Edit: Roglic in ieder geval niet.

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Kavinos:

Denken jullie dat Carapaz deze Giro ook gewonnen had als Nibali en Roglic hem niet hadden laten rijden? Of was dan Landa er mee vandoor gegaan deze Giro.

Dan had Carapaz ergens anders nog wel de aanval gekozen. Niemand (buiten ploeggenoot Landa zelf) was bergop nu echt sterker dan Carapaz. En ze hadden ook het perfecte team om bergop collectief aan te vallen. Ik zie nauwelijks een situatie waarbij Movistar niet de Giro gewonnen zou hebben, tenzij ze laf/dom zouden hebben gekoerst en Nibali nog te dichtbij stond in het klassement voor de afsluitende tijdrit. Ik zag hier overigens iemand zeggen dat Nibali zo'n onwijs slimme coureur is: dat valt wel mee. Heeft deze Giro meerdere harde fouten gemaakt, met name door zich te blijven fixeren op Roglic in plaats van zijn eigen koers te rijden. Nibali had er meer uit kunnen halen dan hij nu gedaan heeft. Roglic is heel het voorjaar al in topvorm en dat hij daar nu de rekening voor heeft moeten betalen is alleen maar menselijk. Verder blijft het zonde dat Landa in de eerste week al zoveel tijd verloor en is Ciccone al jaren een heerlijke renner.

bewerkt door Zeus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk je echt dat Carapaz bijna tweeënhalve minuut had gepakt op Nibali als die het gewicht van de koers was gaan dragen ipv zich op Roglic te fixeren? Met Pozzovivo en Caruso bij zich? Ik vraag het me sterk af. Vanaf het moment dat Nibali z'n eigen koers reed, was Carapaz niet duidelijk sterker namelijk. Landa had zelfs 4 minuten moeten pakken op Nibali.

Link naar opmerking
Deel via andere websites