Stefan Geplaatst 20 februari 2013 Auteur Share Geplaatst 20 februari 2013 Vanaf rond middernacht het aankondigingsevement. Wordt leuk. Veel 'leaks' over specs en functies, maar na vannacht zullen we het pas officieel weten. Verwacht iets als een 8-core processor, 8GB RAM, recente AMD videokaart en nog veel meer. Lekker PC achtig zodat het programmeren van games erop een stuk makkelijk wordt. PS3 spellen hoogstwaarschijnlijk niet speelbaar, zou je streamed moeten kunnen spelen tegen betaling. Ik denk zelf ook dat alle games een unieke code krijgen, zodat de used game market ook niet meer gaat bestaan. En de tijd van gratis online is ook over, er komt sowieso een "Xbox LIVE" achtig model. :banana: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefan Geplaatst 20 februari 2013 Share Geplaatst 20 februari 2013 Vanaf rond middernacht het aankondigingsevement. Wordt leuk. Veel 'leaks' over specs en functies, maar na vannacht zullen we het pas officieel weten. Verwacht iets als een 8-core processor, 8GB RAM, recente AMD videokaart en nog veel meer. Lekker PC achtig zodat het programmeren van games erop een stuk makkelijk wordt. PS3 spellen hoogstwaarschijnlijk niet speelbaar, zou je streamed moeten kunnen spelen tegen betaling. Ik denk zelf ook dat alle games een unieke code krijgen, zodat de used game market ook niet meer gaat bestaan. En de tijd van gratis online is ook over, er komt sowieso een "Xbox LIVE" achtig model. :banana: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jesse456 Geplaatst 20 februari 2013 Share Geplaatst 20 februari 2013 : Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 20 februari 2013 Share Geplaatst 20 februari 2013 Haha dan haal ik hem sowieso niet. Betalen om genaaid te worden door EA, mooi verhaal. GTA V laatste wat ik koop dus, voor de PS3. Daarna is het afgelopen met de consoles en de games hier in huis. :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 20 februari 2013 Share Geplaatst 20 februari 2013 Haha dan haal ik hem sowieso niet. Betalen om genaaid te worden door EA, mooi verhaal. GTA V laatste wat ik koop dus, voor de PS3. Daarna is het afgelopen met de consoles en de games hier in huis. :) Hoe gaan wij dan PES clubben? :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 20 februari 2013 Share Geplaatst 20 februari 2013 Ik denk zelf ook dat alle games een unieke code krijgen, zodat de used game market ook niet meer gaat bestaan. Dat zou wel extreem kut zijn. Het betalen voor online lijkt me meer dan redelijk zodat ze eindelijk die servers eens werkend kunnen krijgen. Die servers zijn duidelijk beter op Xbox. Misschien dat betalen dat probleem ook verhelpt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 20 februari 2013 Share Geplaatst 20 februari 2013 Haha dan haal ik hem sowieso niet. Betalen om genaaid te worden door EA, mooi verhaal. GTA V laatste wat ik koop dus, voor de PS3. Daarna is het afgelopen met de consoles en de games hier in huis. :) ² Het is mooi geweest dan hier. Raak mijn PS3 al nauwelijks aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LosMerengues Geplaatst 20 februari 2013 Share Geplaatst 20 februari 2013 Extreem kut. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefan Geplaatst 20 februari 2013 Auteur Share Geplaatst 20 februari 2013 (bewerkt) Ik snap best dat velen van jullie dat unieke code gedoe als iets slechts zien, maar hoeveel tweedehands games koop je nu eigenlijk? FIFA heeft zoiets al jaren, en het werkt goed. Steam doet het en dat heeft de PC markt veel goeds gedaan. Samenvatting. De toekomst van console (waarschijnlijk generatie na deze) is alles digitaal. Geen games meer kopen in de winkel, films, series en video's kunnen streamen naar je console (kan al), er alles mee kunnen doen. Als ze net als Steam een grote library met entertainment maken met normale prijzen en acties, is dat zoveel chiller. 20 februari 2013 bewerkt door Stefan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mvdv Geplaatst 20 februari 2013 Share Geplaatst 20 februari 2013 Betalen voor online, doei he. PS4 wordt toch overbodig als GTA V er is, de maanden daarna hoef ik geen andere game meer aan te raken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monk Geplaatst 20 februari 2013 Share Geplaatst 20 februari 2013 Ik snap best dat velen van jullie dat unieke code gedoe als iets slechts zien, maar hoeveel tweedehands games koop je nu eigenlijk? FIFA heeft zoiets al jaren, en het werkt goed. Steam doet het en dat heeft de PC markt veel goeds gedaan. Maar het maakt verkopen van games ook een stuk moeilijker. Nu kopen mensen serieus nog een spel omdat ze weten dat ze hem terug kunnen brengen/omruilen indien het een kutspel is. Dat kan dan niet meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanVertonghen Geplaatst 20 februari 2013 Share Geplaatst 20 februari 2013 Betalen voor online, unieke codes voor games ;e;e;e Jammer dit. Wil hem eigenlijk wel halen, maar ligt vooral aan de prijs. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 20 februari 2013 Share Geplaatst 20 februari 2013 Had gelezen dat ie maar 320 gaat kosten. Maja misschien is dat alleen voor de controller want die dingen zijn tegenwoordig zo duur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juca Geplaatst 20 februari 2013 Share Geplaatst 20 februari 2013 [MENTION=7359]Stefan.[/MENTION]; Heb je al een stream waar het wordt gepresenteerd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefan Geplaatst 20 februari 2013 Auteur Share Geplaatst 20 februari 2013 (bewerkt) [MENTION=7359]Stefan.[/MENTION]; Heb je al een stream waar het wordt gepresenteerd? http://ustre.am/1Rgy Hier trouwens de controller als je 'm nog niet hebt gezien. (nog niet final!) 20 februari 2013 bewerkt door Stefan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 20 februari 2013 Share Geplaatst 20 februari 2013 http://uk.ign.com/articles/2013/02/14/watch-the-220-playstation-event-on-ign Stream van IGN, heb je kwaliteit verzekerd. Ga hem zelf overigens niet kijken door een toets morgen. Kijk morgen wel wat het grote nieuws allemaal is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mathieu026 Geplaatst 20 februari 2013 Share Geplaatst 20 februari 2013 Ik verwacht vandaag eigenlijk niks speciaals. Iedereen verwacht heel veel, maar denk dat we vanavond vooral onzin of PSVita en een move en dergelijke. Daarna klein stukje PS4 met een aankondiging voor release eind volgend jaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefan Geplaatst 20 februari 2013 Auteur Share Geplaatst 20 februari 2013 Ik verwacht vandaag eigenlijk niks speciaals. Iedereen verwacht heel veel, maar denk dat we vanavond vooral onzin of PSVita en een move en dergelijke. Daarna klein stukje PS4 met een aankondiging voor release eind volgend jaar. De titel is 'De toekomst van PlayStation'. Als ze nu niet de PS4 groots gaan aankondigen hebben ze de strijd met de Xbox al meteen verloren. Naatuurlijk gaat het hier 99% van de tijd over. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mathieu026 Geplaatst 20 februari 2013 Share Geplaatst 20 februari 2013 De Vita heet ook playstation hé. Microsoft focust ook op move controls bij Xbox dus wss gaat Sony dat ook doen met PS4 en het linken van PS4 en Vita verbeteringen enzo. Dit soort bedrijven weten precies hoe ze een hype moeten opbouwen voor iets. Denk terug aan aankondiging kinect was ook grote hype over nieuwe console. Daarnaast de specs die jij verwacht in de eerste post zijn zwaar onrealistisch. Consoles hebben altijd andere specs en wat uit de tijd zijnde cpu's en gpu's geoptimaliseerd voor games. Zeker als het binnenkort komt krijg je geen 8 core en 8GB RAM. Als je dat wilt dan komt de PS4 pas in 2015-2016. Door ontwikkelingstijden van die dingen. De PS4 is wss al 3 of 4 jaar in ontwikkeling anders kunnen ze nu niet echt snel releasen. Dus verwacht dingen van 3 jaar geleden die met een beetje geluk 1080P in 60 fps kunnen draaien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jesse456 Geplaatst 20 februari 2013 Share Geplaatst 20 februari 2013 Er komt iig een touchscreen in de nieuwe controllers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefan Geplaatst 20 februari 2013 Auteur Share Geplaatst 20 februari 2013 De Vita heet ook playstation hé. Microsoft focust ook op move controls bij Xbox dus wss gaat Sony dat ook doen met PS4 en het linken van PS4 en Vita verbeteringen enzo. Dit soort bedrijven weten precies hoe ze een hype moeten opbouwen voor iets. Denk terug aan aankondiging kinect was ook grote hype over nieuwe console. Daarnaast de specs die jij verwacht in de eerste post zijn zwaar onrealistisch. Consoles hebben altijd andere specs en wat uit de tijd zijnde cpu's en gpu's geoptimaliseerd voor games. Zeker als het binnenkort komt krijg je geen 8 core en 8GB RAM. Als je dat wilt dan komt de PS4 pas in 2015-2016. Door ontwikkelingstijden van die dingen. De PS4 is wss al 3 of 4 jaar in ontwikkeling anders kunnen ze nu niet echt snel releasen. Dus verwacht dingen van 3 jaar geleden die met een beetje geluk 1080P in 60 fps kunnen draaien. Ze gaan het gewoon 99% over de PS4 hebben, of het nou over nieuwe Move functies daarmee gaat of verbindingen met andere producten, het gaat over PS4. In je vorige post leek het net of je een E3-achtige aankondiging verwacht, dat is het niet hoor. Die specs zijn spot on, geloof me. Consoles zijn altijd bij de release beter dan de gemiddelde PC, waarna ze over tijd weer worden in gehaald. Neem de Xbox 360, released eind 2005. Heeft gewoon een tricore 3.2 GHz. 512 MB RAM, en een AMD GPU die toendertijd onbetaalbaar was. Ik snap ook niet waarop jij dit allemaal baseerd, ik namelijk op geruchten/geschiedenis/huidige PC spec state. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mathieu026 Geplaatst 20 februari 2013 Share Geplaatst 20 februari 2013 Specs WiiU CPU 1.24 GHz Tri-Core IBM PowerPC "Espresso" 2 GB RAM 32 GB Internal flash memory, Deluxe Set; 8 GB Internal flash memory, Basic Set[4] Graphics 550 MHz AMD Radeon GPU "Latte"[3] De WiiU toch in staat tot betere prestaties dan Xbox360 en PS3 al is het waarschijnlijk minimaal. Aan die CPU hoeft niet zo veel te gebeuren voor games, ik verwacht dat er een quadcore die draait rond de 2.5 GHz, want meer is niet nodig voor gaming en is alleen maar energie verspilling. De GPU zal wel beter zijn en iets in de richting van de van de AMD HD 7950 of HD 7870. Goede prestaties en niet al te duur zeker niet als het een getweakt ding is. RAM en opslag is niet echt een probleem kost tegenwoordig bijna niks. Ik geloof dat Sony gezegd heeft dat ze winst willen maken per console kan je niet veel meer dan dit krijgen anders krijg je een PS4 met een prijs van $700-800. Denk dat PS4 sowieso al richting de $450-550 gaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefan Geplaatst 20 februari 2013 Auteur Share Geplaatst 20 februari 2013 Wat heb je nou aan WiiU specs? Die lopen een generatie achter. Die specs slaan echt helemaal nergens op. In consoles willen ze graag zoveel mogelijk cores doen, daarom kiezen zowel PlayStation als Xbox voor in totaal 8 cores die redelijk laag geklokt zijn op naar schatting ~1.6 GHz. Veel cores zijn heel erg logisch in hoe consoles werken. GPU heb je wel gelijkt, ik verwacht precies dezelfde. RAM wordt dus 8 GB, ook al wilde ze eerst 4 doen. Winst op consoles maken kan de eerste paar jaar niet. Als je dat gaat proberen heb je meteen verloren. Ze maken verlies per console en maken winst door percentage van alle games te innen. De goedkoopste PS4 gaat denk ik maximaal $400 kosten (met 1 game + controller). Een luxe versie met meer harde schijf ruimte en wat accessoires/games/controllers $550. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 20 februari 2013 Share Geplaatst 20 februari 2013 Haha games streamen. Ja zal lekker gaan met mn internetverbinding. Nee, downloads zijn nog tot daaraantoe, maar dat streamen... Heb het idee dat ze doorslaan. Steeds maar weer wat nieuws, maar hoeveel meerwaarde het nou heeft... Net als die touchpad, net zo'n flop als dat sixaxis, let maar op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alessandro Geplaatst 20 februari 2013 Share Geplaatst 20 februari 2013 Nouja, niets van deze dingen zijn natuurlijk bekend. Ik wacht wel tot morgenochtend. Ik heb overigens altijd een voorliefde gehad voor de 360, dus even afwachten wat Microsoft doet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten