Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

House of Cards

DubbelFris

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 183
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gister laatste aflevering gezien, hoewel het nog steeds 'goed' is vond ik het toch maar een matig seizoen na wat we in 1 & 2 kregen. Veel heeft natuurlijk idd te maken met de positie van Underwood, eerste twee seizoenen altijd in de aanval en nu een heel seizoen in de verdediging lijkt wel.

Die casting van Petrov/Poetin was inderdaad geniaal :D die acteur is trouwens de broer van Mads Mikkelsen, grappig feitje.

[spoiler=blabla]Maar Claire jongens :cab: fuuuuuuucking hell. Hoe ga je van zo'n meedogenloos karakter in de eerste twee seizoenen naar zo'n typisch wijf in dit seizoen. Gewoon compleet onlogisch hoe ze 2 jaar lang over lijken gaat -en Frank basically aanspoort om hetzelfde te doen- en dan opeens verandert in een drama queen. Bij veel afleveringen vond ik haar scenes de minste. Dat hele gedoe met die homo in die Russische gevangenis bijvoorbeeld, pff. Er zit gewoon geen logica in de weg die ze af heeft gelegd om aan de top te raken en dan zowel haar als Frank's carriere gaat saboteren. Maargoed, vrouwen.

Maar zelfs de Frank Underwood van de vorige seizoenen zien we eigenlijk niet. Hij leek altijd de bovenhand te hebben maar nu laat ie zich zowat doen door de Russen, door Claire, hij slaagt er ook niet in om bv Jacky en Remy onder controle te houden.. enzovoorts

De hele verhaallijn met Stamper was ook niet super. Hoewel ik absoluut fan ben van het karakter, maar zoals ik ergens mooi verwoord zag, hij ging dit seizoen van 'ruthless Stamper' naar 'emo Stamper'.

Overall voelde het een beetje als een set-up voor een volgend seizoen. Een transitie tussen 2 & 4 met veel fillers.

[spoiler=Finale]En inderdaad die laatste aflevering is zonde, ik weet niet eens meer waarom Rachel dood moest :P

[spoiler=Rachel]Het probleem was nooit Rachel natuurlijk. Het probleem is dat iemand haar vindt. Ook al wou Stamper haar uiteindelijk niet doden, en geloofde hij oprecht dat ze een anoniem leven wou leiden, hij kon onmogelijk terugkeren naar Frank en hem verzekeren dat de situatie met Rachel opgelost zou zijn en nooit meer voor problemen zou zorgen. Daarom deed ie het uiteindelijk dus nog. Wel een schitterende scene hoor, wanneer Doug terugkeert om haar alsnog te vermoorden (h)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dit seizoen niet passen bij het type Underwood dat in S01 en S02 is neergezet. Hij is in dit seizoen wel heel machteloos, vooral omdat zijn vrouw - zoals Simon het wel mooi zei - een wijf aan het worden is. Voor mij waren S01 en S02 o.a. zo sterk door de tomeloze ambitie die zowel Claire als Frank hadden: alles moest wijken voor hun gezamenlijke doel. En nu eenmaal het doel bereikt is, lijken ze daar allebei niet mee om te kunnen gaan en drijft het hen uit elkaar. Misschien is dat een logische en menselijke ontwikkeling, maar HoC kijk je niet voor logische en menselijke ontwikkelingen. Althans, ik niet. Wel als het beter was geschreven dan nu, maar het koppel Underwood van S01/S02 heb ik in S03 volgens mij nergens teruggezien. Voor mijn gevoel praatte Frank ook minder in de camera, terwijl dat vaak juist van die lekker scherpe en venijnige momentjes waren die nu misten.

Ik ben het wel eens met je dat in S02 af en toe doorgedraafd werd, maar dat maakte het hele seizoen voor mij niet (veel) minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mijn gevoel praatte Frank ook minder in de camera, terwijl dat vaak juist van die lekker scherpe en venijnige momentjes waren die nu misten.

Ja precies! Dat was ik nog vergeten te vermelden. Plus, ik heb volgens mij geen enkele keer de double ring tap gezien :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet meer naar welke onzin ik heb gekeken. Alle belangrijke momenten uit S3 kon je stoppen in een mini aflevering van een half uur. Dat gedoe met die schrijver ook, donder op man. Echt zwaar teleurgesteld in dit seizoen, ik had nog vertrouwen op 't eind maar een echte anti-climax dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaa weet ook niet helemaal wat ik moet vinden van S03. Ten eerste wel een heldige Russische president, goed gecast. Het stukje op de trap in, ik geloof ep3 of 4, was echt briljant. Miste toch wel de momenten dat Spacey echt in de camera tegen de kijker sprak, dat was in seizoen 1 en 2 wel meer. Jammer dat de rol van Claire ook echt anders is geworden en ze niet meer is zoals in seizoen 1 en 2 was. De slot scene zag je ook van ver aankomen. Mocht er een S04 komen, dan hoop ik dat ze weer op het niveau van de eerste 2 seizoenen komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tip: Bekijk Netflix altijd in Internet Explorer of Safari, andere browsers ondersteunen geen 1080p.

Nooit geweten eigenlijk, ik dacht dat dat gewoon aan mijn internet lag ;c Deze serie gaan we er aankomende week eens goed doorknallen

Link naar opmerking
Deel via andere websites