Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Age of Empires series

Pinolero

Aanbevolen berichten

Op 15-9-2021 om 14:29 zei MisterX:

Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen maar wat tegenvallende geluiden gehoord, dat game waarschijnlijk niet kan tippen aan AoE 2. Geen idee hoe de game daadwerkelijk gaat zijn, want ik volg het niet echt. 

Ik hoorde wel dat er komende weekend een open beta is, dus voor iedereen toegankelijk. Misschien toch maar eens proberen als ik tijd heb. En meteen een tip voor de rest. 

Age of Empires IV alvast kopen op Steam (steampowered.com)

Deelnemen aan Age of Empires IV Technical Stress Test

Ben ik het niet mee eens. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Ik vind het echt fijn spelen. Muren zijn nu (in tegenstelling tot deel 2) echt de moeite waard om te bouwen en voelen als een waardige methode van verdedigen. Gooi op je muren een paar boogschutters en je vijand komt niet zomaar meer je muren binnen. Daarnaast hebben ze dit weekend al duidelijk een aantal kritische noten van de community aangepakt (de te ingezoomde camera bijv) Ik vind het oprecht een goede opvolger van AoE2 (over deel 3 praten we niet).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet welke game jij  speelde, maar in AoE2 zijn muren enorm sterk in de eerste paar ages. Als je geen muren bouwt, dan doe je vaak iets verkeerd. 

Nu ik je quote hier zie, bedenk ik me wel dat ik afgelopen weekend helemaal niet aan AoE4 hebt gedacht. Dus ik heb niet mee gedaan met de beta die er was en ik heb AoE4 dus zelf niet gespeeld. Gemiste kans van mijn kant. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-9-2021 om 12:03 zei MisterX:

Ik weet niet welke game jij  speelde, maar in AoE2 zijn muren enorm sterk in de eerste paar ages. Als je geen muren bouwt, dan doe je vaak iets verkeerd. 

Nu ik je quote hier zie, bedenk ik me wel dat ik afgelopen weekend helemaal niet aan AoE4 hebt gedacht. Dus ik heb niet mee gedaan met de beta die er was en ik heb AoE4 dus zelf niet gespeeld. Gemiste kans van mijn kant. 

Ik denk dat ik het moeilijk kan uitleggen zonder dat je het gespeeld hebt. In AoE2 kun je in principe met een sloot knights en wat archers een stuk muur omver krijgen zodat je ruimte hebt om door te stoten. In AoE4 is dat schier onmogelijk. Helemaal wanneer de verdedigende partij archers op zijn muren heeft zijn je units dood voordat je significante schade hebt aangericht. In het nieuwe deel heb je echt siege equipment nodig om ook maar een kans te maken door muren te breken of de archers van de muur te krijgen. In deel 4 zijn muren in alle ages sterk, zolang je je verdedigende units maar goed positioneert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-9-2021 om 13:33 zei Leroy:

Ik denk dat ik het moeilijk kan uitleggen zonder dat je het gespeeld hebt. In AoE2 kun je in principe met een sloot knights en wat archers een stuk muur omver krijgen zodat je ruimte hebt om door te stoten. In AoE4 is dat schier onmogelijk. Helemaal wanneer de verdedigende partij archers op zijn muren heeft zijn je units dood voordat je significante schade hebt aangericht. In het nieuwe deel heb je echt siege equipment nodig om ook maar een kans te maken door muren te breken of de archers van de muur te krijgen. In deel 4 zijn muren in alle ages sterk, zolang je je verdedigende units maar goed positioneert.

Ik zie dat ik hier niet op gereageerd had. Maar het lijkt er dus op dat AoE4 verder gaat in de richting die AoE2 ook gaat. Ik vind de muren in AoE2 al te sterk. Daar gaat al steeds meer over het bouwen van muren en zonder al te veel schade de late game behalen ipv in de early game al een tik uit delen aan je tegenstanders. Het is vaak meer een wedstrijd wie als eerste een goede eco heeft voor de imperial age met minimale militaire investeringen. Als ik bovenstaande tekst van jou lees, dan is dat ook het geval in AoE4. Defensieve strategieën zijn enorm sterk. Aanvallen klinkt als zelfmoord. Dat is in ieder geval iets wat ik concludeer op basis van deze post.

Wanneer komt AoE4 trouwens uit? Ik moet eerlijk zeggen dat ik de ontwikkelingen van de game niet echt heb gevolgd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-11-2021 om 14:33 zei MisterX:

Ik zie dat ik hier niet op gereageerd had. Maar het lijkt er dus op dat AoE4 verder gaat in de richting die AoE2 ook gaat. Ik vind de muren in AoE2 al te sterk. Daar gaat al steeds meer over het bouwen van muren en zonder al te veel schade de late game behalen ipv in de early game al een tik uit delen aan je tegenstanders. Het is vaak meer een wedstrijd wie als eerste een goede eco heeft voor de imperial age met minimale militaire investeringen. Als ik bovenstaande tekst van jou lees, dan is dat ook het geval in AoE4. Defensieve strategieën zijn enorm sterk. Aanvallen klinkt als zelfmoord. Dat is in ieder geval iets wat ik concludeer op basis van deze post.

Wanneer komt AoE4 trouwens uit? Ik moet eerlijk zeggen dat ik de ontwikkelingen van de game niet echt heb gevolgd. 

Ik hoop sneller dan The Settlers, want die release staat al twee jaar op bijna.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is blijkbaar weer een nieuwe DLC uit voor AoE II DE. Die game zijn ze ook lekker aan het uitmelken. Eerst het origineel, dan een HD versie, nu DE en daar ook weer allerlei uitbreidingen voor :-D

Blijkbaar is de Indian civ nu omgedoopt tot Hindustan en zijn er drie nieuwe civs uit India bijgekomen in de nieuwe DLC. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-5-2023 om 22:29 zei MisterX:

Blijkbaar komt er weer eens een nieuwe DLC. Volgens mij willen ze van Age of empires 1 af en willen ze dat via een DLC in Age of empires II gaan stoppen ofzo... Lekker nog een keer alles kopen...

Hoezo? Niemand verplicht je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Kyrill:

Hoezo? Niemand verplicht je?

Als je het spel wilt blijven spelen wel... ik zie het wel gebeuren dat er multiplayer servers van AoE1 over een tijdje gesloten worden. Microsoft wil namelijk iedereen over hebben van AoE1 naar AoE2. Dan heb je dus AoE1 DE gekocht en dan moet je AoE2 DE en een DLC verplicht kopen om te kunnen blijven spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Grote Ree:

Dat zou wel gierig zijn. Als ze een beetje schappelijk zijn, geven ze de ontbrekende titels cadeau als je al een deel hebt aangeschaft.

Cadeau is misschien wel wat overdreven... Met de overgang van AoE1 naar AoE2 krijg je wel een aantal extra's:

• 3 nieuwe campaigns
  • 1 nieuwe AoE1 civ
  • Een nieuwe game mode gebaseerd op de Vietnam player base (deze spelen nu vooral de game uit 1997 en nog niet DE)
  • QoL features zoals gates, formaties, spectator mode, improved AI, new maps en daar boven op nog eens de QoL features die al aanwezig zijn in AoE2 DE

En dan bevat de DLC ook nog AoE2 content.

Je krijgt dus wel wat extra's. Dus helemaal gratis zou ik niet passend vinden. Een enorme discount (omdat ze toch willen dat iedereen overstapt) zou wel op zijn plaats zijn.

Ik heb trouwens heel AoE1 DE niet. Een discount voor iedereen die AoE1 DE al heeft, zou mij dus helemaal niets opleveren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kick ik speelde net Age of Empires II.....

Ik was in de 5e stage ofzo maar ik kon nergens Stable vinden tussen de gebouwen om te bouwen? Hoe kan dat? Wat heb je precies nodig om stable te kunnen bouwen en zo knights?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Kyrill:

Kick ik speelde net Age of Empires II.....

Ik was in de 5e stage ofzo maar ik kon nergens Stable vinden tussen de gebouwen om te bouwen? Hoe kan dat? Wat heb je precies nodig om stable te kunnen bouwen en zo knights?

5e stage? Geen idee wat je precies bedoeld... Mijn eerste gedachte ging uit naar 'age', maar daar zijn er maar 4 van in deze game: Dark age, Feudal age, Castle Age, Imperial Age. Er is dus geen 5e... 

Je kunt een stable bouwen vanaf de Feudal age nadat je een Barrack hebt gebouwd. Een paar uitzonderingen:

• Khmer heeft alleen de vereiste van Feudal Age. Zij hoeven niet perse een barrack te bouwen.
  • Er zijn een paar civs (Aztecs, Mayans, Incans) zonder toegang tot de stable. Zij hebben in de barrack echter een Eagle, wat andere civs weer niet hebben.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei MisterX:

5e stage? Geen idee wat je precies bedoeld... Mijn eerste gedachte ging uit naar 'age', maar daar zijn er maar 4 van in deze game: Dark age, Feudal age, Castle Age, Imperial Age. Er is dus geen 5e... 

Je kunt een stable bouwen vanaf de Feudal age nadat je een Barrack hebt gebouwd. Een paar uitzonderingen:

• Khmer heeft alleen de vereiste van Feudal Age. Zij hoeven niet perse een barrack te bouwen.
  • Er zijn een paar civs (Aztecs, Mayans, Incans) zonder toegang tot de stable. Zij hebben in de barrack echter een Eagle, wat andere civs weer niet hebben.

Ja excuses ik bedoel ''age'' idd. Ik was idd Aztecs ja, ik had niet door die Eagle zo goed was. IK heb voortaan toch liever wel een Stable en paarden met ridders erop, ik ga voorlopig geen Aztecs meer nemen, Mayans of Incans, dankjewel maatje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei MisterX:

Zijn hier ook liefhebbers van age of mythology? Volgens mij is daar een DE versie van uitgekomen vandaag. Of anders al ergens in de afgelopen dagen. 

Nee niet echt. Ik mis Age of Empires 2 wel. Dat was echt leuk om online met/tegen elkaar te spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei stevehh:

Nee niet echt. Ik mis Age of Empires 2 wel. Dat was echt leuk om online met/tegen elkaar te spelen.

Ik heb AoE 2 DE wel een tijdje gespeeld maar is ook weer lang geleden. Volgens mij heeft het wel nog steeds een grote online community. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei MisterX:

Ik heb AoE 2 DE wel een tijdje gespeeld maar is ook weer lang geleden. Volgens mij heeft het wel nog steeds een grote online community. 

Dat denk ik ook wel! Maar het was gewoon erg leuk om met wat boys van MU dat te spelen toentertijd. Inmiddels al wel 10 tot 12 jaar geleden volgens mij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-9-2024 om 03:46 zei stevehh:

Dat denk ik ook wel! Maar het was gewoon erg leuk om met wat boys van MU dat te spelen toentertijd. Inmiddels al wel 10 tot 12 jaar geleden volgens mij!

Jup. Heb tijdens covid vrij diepgaand met Bart en een stel vrienden van me AOE2DE gespeeld. Aantal heerlijke games gedaan en vooral Bart en ik samen haalden soms een heerlijk niveau, vooral qua micro.

Strategie was vaak een scout rush van mij zodat Bart een mooie boom kon opzetten en daarna volledig eroverheen kon. Had verder nog wel een mooie late game build met Ollies en scorpions erachter met de Burmese, of Donjons bouwen met de Sicilians en dan een hele zooi Serjeants kampen in sturen.

Toch een tijdje terug ermee gestopt omdat het wel erg veel tijd vraagt om goed in die game te blijven en er veel meer games zijn die ik leuk vind om te spelen. Laatst weer geprobeerd en mn hele early game build was echt dramatisch. Met hoe competitief ik ben werkt dat niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei ReneLeBlanc:

Voor de liefhebbers: AoE mobile is zojuist uitgekomen

Ja! Gisteravond de release live stream gekeken. Vanochtend de tutorial al doorlopen. Vanmiddag gaan we met 4 alliances de game in.  Kleine 350 man.

Natuurlijk weer een zwaar paytowin game ;e

bewerkt door The Saint
Link naar opmerking
Deel via andere websites