Kyrill Geplaatst 6 december 2022 Share Geplaatst 6 december 2022 Waarschijnlijk weer veels te veel vergeten, ben tot dit gekomen: Jouw stemlijst Stemlijst van Kyrill Goosseff Fleetwood MacSara (Albumversie) (1980) Fleetwood MacGo Your Own Way (1977) Sam CookeA Change Is Gonna Come (1964) Sam CookeYou Send Me (1957) Sam CookeWonderful World (1960) Nina SimoneFeeling Good (1965) Nina SimoneI Put A Spell On You (1964) Nina SimoneAin't Got No, I Got Life (Original) (1968) Joy DivisionLove Will Tear Us Apart (1980) Joy DivisionAtmosphere (1979) Leonard CohenTake This Waltz (1988) Leonard CohenSo Long Marianne (1968) Leonard CohenYou Want It Darker (2016) Leonard CohenSuzanne (1968) Nancy SinatraBang Bang (My Baby Shot Me Down) (1966) Nancy Sinatra & Lee HazlewoodSummer Wine (1969) Nancy SinatraThese Boots Are Made For Walking (1966) Ben HowardKeep Your Head Up (2011) PulpCommon People (1995) Depeche ModeEnjoy The Silence (1990) Depeche ModeJust Can't Get Enough (Live) (1985) Bon IverSkinny Love (2008) Sigur RósStaralfur Sigur RósHjartao hamast(bamm bamm bamm) The NationalWhere is Her Head The NationalAbout Today(live) HVOBEyes Alive Creedence Clearwater RevivalDown On The Corner (1969) Creedence Clearwater RevivalFortunate Son (1969) Jim CroceTime In A Bottle (1972) Arcade Fire Reflektor (2013) Arcade Fire Put Your Money On Me (2017) Low Disappearing Ben Howard Time is Dancing Beirut Goshen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 7 december 2022 Share Geplaatst 7 december 2022 Nog last-minute gestemd. Waren best veel wijzigingen ten opzichte van mijn stemlijstje vorig jaar, maar dit jaar had ik ervoor ook gekozen om alleen maar nummers te doen die in de voorselectie zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 7 december 2022 Share Geplaatst 7 december 2022 15 uur geleden zei PatjePauw: Inhoud verbergen Billy JoelPiano Man Suzan & FreekGoud MaanZe Huilt Maar Ze Lacht De DijkIk Kan Het Niet Alleen Michael JacksonThriller (Albumversie) KISSI Was Made For Lovin' You The BeatlesI Saw Her Standing There ABBADancing Queen Jason PaigeGotta Catch 'M All (Pokemon Theme Song) Sam SmithI'm Not The Only One Stef BosPapa RacoonOceaan SnelleZij Laat Mij Praten MeauDat Heb Jij Gedaan Yves BarendseDicht Bij Mij GoldbandNoodgeval R.E.M.Losing My Religion Joan OsborneOne Of Us Lewis CapaldiSomeone You Loved Dermot KennedyPower Over Me A-HaTake On Me Rolling StonesStart Me Up Elton JohnI'm Still Standing AC/DCHighway To Hell TotoAfrica (Albumversie) Blackstreet ft. Dr DreNo Diggity Pearl JamJust Breathe Fleetwood MacDreams Bon JoviIt's My Life QueenAnother One Bites The Dust QueenBohemian Rhapsody Guns N' RosesSweet Child O' Mine (Albumversie) DisturbedThe Sound Of Silence QueenI Want To Break Free ExtremeMore Than Words Dit is mijn eerste stem jaar, maar het viel niet mee. Een aantal zeer persoonlijke keuzes, een aantal ´moetjes´ en de rest is gewoon verplichte kost voor iedereen. Pokémon Theme Song, lekker man! Was die helemaal vergeten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 7 december 2022 Share Geplaatst 7 december 2022 Toch gewoon weer Queen . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 7 december 2022 Share Geplaatst 7 december 2022 9 minuten geleden zei Titan: Toch gewoon weer Queen . Ik had niet anders verwacht. Wel weer mooi. Alleen jammer dat Danny Vera er nog steeds in staat . Verder een mooie top 10. Jammer geen Golden Earring. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 13 december 2022 Share Geplaatst 13 december 2022 staatieindetop2000.nporadio2.nl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 14 december 2022 Share Geplaatst 14 december 2022 Ben oprecht verbaasd dat 'Waiting for Love' ineens in de TOP 2000 is beland. Laat ik het maar op verlate smaak van Nederland houden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 15 december 2022 Share Geplaatst 15 december 2022 Dit was de mijne Spoiler AmericaA Horse With No Name Arctic MonkeysWhy'd You Only Call Me When You're High? The Black KeysLittle Black Submarines Buffalo SpringfieldFor What It's Worth Creedence Clearwater RevivalBad Moon Rising Depeche ModeEnjoy The Silence Dire StraitsSultans Of Swing The DoorsWaiting For The Sun EaglesOne Of These Nights Eddie VedderHard Sun EditorsMunich Fleetwood MacThe Chain INXSNever Tear Us Apart Jimi HendrixAll Along The Watchtower Johnny CashFolsom Prison Blues (Live) LiveLightning Crashes Looking GlassBrandy (You're A Fine Girl) Manfred Mann's Earth BandBlinded By The Light (Albumversie) OasisChampagne Supernova (Albumversie) OutKastMs. Jackson Paolo NutiniIron Sky (Albumversie) Phil CollinsAnother Day In Paradise PoliceEvery Breath You Take The ProdigyOut Of Space A Tribe Called QuestCan I Kick It? Red Hot Chili PeppersUnder The Bridge R.E.M.Nightswimming De StaatWitch Doctor Tame ImpalaIs It True Tom JonesShe's A Lady VolbeatLola Montez War On DrugsPain GorillazFeel Good Inc. Khruangbin & Leon BridgesTexas Sun MuseKnights Of Cydonia (Albumversie) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vreven Geplaatst 15 december 2022 Share Geplaatst 15 december 2022 Volledige lijst is er zie ik. De magie van de eerste jaren was dat je nummers hoorde die je normaal nooit hoorde op de radio. Het downloaden van muziek was toen ook nog niet zo ingeburgerd als nu. Daarbij is ook wel te merken dat veel meer jongeren op de lijst stemmen. Veel echte klassiekers(Child in Time bijv.) zakken weg en daarvoor komt Bankzitters o.a. in de plaats. Ik kijk graag naar hun filmpjes en ook die nummers vind ik best aardig, maar ze horen natuurlijk echt niet bij de beste 2000 nummers ooit gemaakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 15 december 2022 Share Geplaatst 15 december 2022 8 minuten geleden zei Vreven: Volledige lijst is er zie ik. De magie van de eerste jaren was dat je nummers hoorde die je normaal nooit hoorde op de radio. Het downloaden van muziek was toen ook nog niet zo ingeburgerd als nu. Daarbij is ook wel te merken dat veel meer jongeren op de lijst stemmen. Veel echte klassiekers(Child in Time bijv.) zakken weg en daarvoor komt Bankzitters o.a. in de plaats. Ik kijk graag naar hun filmpjes en ook die nummers vind ik best aardig, maar ze horen natuurlijk echt niet bij de beste 2000 nummers ooit gemaakt. Lijst voor alle leeftijden. Dan krijg je dat een heel erg online actieve doelgroep veel stemt op zo'n groep. Child in Time (snap dat je niet alleen op dat nummer doet hoor) heeft trouwens vooral terrein verloren aan Roller Coaster, Piano Man, Fix You, Black, Nothing Else Matters en Love of My Live als we naar de top tien kijken. Dat zijn toch vier nummers die voor het beginnen van de Top 2000 al waren uitgebracht. Maar andere klassiekers vallen zeker weg. Al geef ik daar meer de zeven (!) noteringen van Suzan & Freek de schuld van bijvoorbeeld. Zo wordt dit de eerste Top 2000 zonder James Brown en mis ik persoonlijk toch voor Try a Little Tenderness van Otis Redding. Wat een heerlijk nummer is dat, erg jammer dat die er uitgevallen is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vreven Geplaatst 15 december 2022 Share Geplaatst 15 december 2022 8 minuten geleden zei Tim': Lijst voor alle leeftijden. Dan krijg je dat een heel erg online actieve doelgroep veel stemt op zo'n groep. Child in Time (snap dat je niet alleen op dat nummer doet hoor) heeft trouwens vooral terrein verloren aan Roller Coaster, Piano Man, Fix You, Black, Nothing Else Matters en Love of My Live als we naar de top tien kijken. Dat zijn toch vier nummers die voor het beginnen van de Top 2000 al waren uitgebracht. Maar andere klassiekers vallen zeker weg. Al geef ik daar meer de zeven (!) noteringen van Suzan & Freek de schuld van bijvoorbeeld. Zo wordt dit de eerste Top 2000 zonder James Brown en mis ik persoonlijk toch voor Try a Little Tenderness van Otis Redding. Wat een heerlijk nummer is dat, erg jammer dat die er uitgevallen is. Zijn inderdaad wel meer voorbeelden, maar je hebt wel gelijk hoor. Ik vind het bijvoorbeeld schandalig dat Hall and Oates er niet instaan en bijvoorbeeld zo'n vreselijke band als Kensington liefst 11 keer. Suzan & Freek heb ik best wel bewondering voor, hoe ze het allemaal doen. Maar 7 keer is inderdaad zwaar overdreven. Ik ben ook altijd voorstander geweest van dat nummers een bepaalde leeftijd moeten hebben voordat je er op mag stemmen. Op een enkeling na komen veel nieuwe nummers hoog binnen en zakken ze daarna als een gek weer terug. Laat ze eerst maar bewijzen dat ze eeuwigheidswaarde hebben voordat ze de lijst bevuilen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 15 december 2022 Share Geplaatst 15 december 2022 1 minuut geleden zei Vreven: Zijn inderdaad wel meer voorbeelden, maar je hebt wel gelijk hoor. Ik vind het bijvoorbeeld schandalig dat Hall and Oates er niet instaan en bijvoorbeeld zo'n vreselijke band als Kensington liefst 11 keer. Suzan & Freek heb ik best wel bewondering voor, hoe ze het allemaal doen. Maar 7 keer is inderdaad zwaar overdreven. Ik ben ook altijd voorstander geweest van dat nummers een bepaalde leeftijd moeten hebben voordat je er op mag stemmen. Op een enkeling na komen veel nieuwe nummers hoog binnen en zakken ze daarna als een gek weer terug. Laat ze eerst maar bewijzen dat ze eeuwigheidswaarde hebben voordat ze de lijst bevuilen. Met dat laatste ben ik het niet helemaal eens. Want het zou er met terugwerkende kracht voor hebben gezorgd dat hoge noteringen van Cold Little Heart, Impossible en Roller Coaster er niet waren ingekomen, terwijl ze daarna alleen maar hoger zijn uitgekomen. Hall & Oates er niet in is zeker treurig inderdaad Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vreven Geplaatst 15 december 2022 Share Geplaatst 15 december 2022 1 minuut geleden zei Tim': Met dat laatste ben ik het niet helemaal eens. Want het zou er met terugwerkende kracht voor hebben gezorgd dat hoge noteringen van Cold Little Heart, Impossible en Roller Coaster er niet waren ingekomen, terwijl ze daarna alleen maar hoger zijn uitgekomen. Hall & Oates er niet in is zeker treurig inderdaad Die voorbeelden die je noemt zijn inderdaad een paar van de uitzonderingen die ik bedoelde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 15 december 2022 Share Geplaatst 15 december 2022 Ik baal er van dat Suzanne & Freek inmiddels in mijn leven zijn gekomen. Blijkbaar wordt er nu al documentaire over ze gemaakt. Dat ze er 7x instaan.... Dat is gewoon insane En dan klaagt men hier al over het niveau van de muziek spellen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 15 december 2022 Share Geplaatst 15 december 2022 Mja, er blijven altijd wat verbazende noteringen in zitten. Heb weinig tegen de muziek van Suzan & Freek maar het is eigenlijk de definitie van Middle of the road en heeft niets in de top2000 te zoeken. Jammer inderdaad van Hall & Oates. Heb wel getwijfeld om op ze te stemmen maar er steekt er geen enkel liedje echt bovenuit in hun repertoire en dat is precies hun valkuil. Dat heb ik bijvoorbeeld ook bij het minder bekende Young Gun Silver Fox. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 15 december 2022 Share Geplaatst 15 december 2022 Het doet me wel deugd dat Kensington bijna de top 100 uit is gezakt al. Gestopt en de relevantie is gelijk verdwenen. Ach, eigenlijk is het wel handig dat er van die meuk tussen zit. Je moet toch eens naar de wc, koffie zetten of iemand bellen. Stranger Things heeft z'n werk ook gedaan. Kate Bush was te verwachten, maar Master of Puppets is eveneens flink gestegen. Al is dat nummer sowieso 10x > dan Nothing else matters. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 15 december 2022 Share Geplaatst 15 december 2022 30 nummers die het tot de lijst hebben geschopt, en de volgende 5 niet: Spoiler Helaas hebben deze favorieten van jou het dit jaar niet gered: Frank SinatraStrangers In The Night The StrokesSomeday Cat StevensWild World Ennio MorriconeThe Ecstasy of Gold Ryuichi SakamotoMerry Christmas, Mr. Lawrence De laatste twee vielen te verwachten, maar Cat Stevens en The Strokes hadden absoluut een plaatsje moeten hebben imo. Wat betreft Hall & Oates ben ik het met bovenstaande heren eens. Zelf lange tijd getwijfeld over Rich Girl en Maneater, maar doordat ze niet in de Top 2000 database voorkwamen én ik toch moest schrappen, heb ik ze laten vallen. Vorig jaar ontbraken ze echter ook al in de lijst. Verder valt het me vooral mee dat Goldband er maar eenmaal in staat, al slaat de 55e plaats voor Noodgeval rationeel natuurlijk nergens op. Muse 15 keer in de lijst stemt me dan wel weer erg tevreden, ondanks dat het er twee minder zijn dan vorig jaar. Maar ach, het wordt hoe dan ook weer lekker luisteren dit jaar. Kijk er naar uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 15 december 2022 Share Geplaatst 15 december 2022 Ik ken de gasten van Goldband persoonlijk, net als die van Son Mieux. Maar de opmars van Goldband vind ik echt veels te ver gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 15 december 2022 Share Geplaatst 15 december 2022 Zojuist zei Kyrill: Ik ken de gasten van Goldband persoonlijk, net als die van Son Mieux. Maar de opmars van Goldband vind ik echt veels te ver gaan. Aan de ene kant wel logisch, Noodgeval is misschien wel hét festivalnummer van 2022. Voorgaande jaren zag je hetzelfde met al die Beste Zangers-nummers die viral gingen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 15 december 2022 Share Geplaatst 15 december 2022 2 minuten geleden zei joostmakaay: Aan de ene kant wel logisch, Noodgeval is misschien wel hét festivalnummer van 2022. Voorgaande jaren zag je hetzelfde met al die Beste Zangers-nummers die viral gingen. Ja maar Noodgeval is wel sinds 2021 al uit.... Is wel bijzonder dat ie nu bijna 2 jaar later aanslaat.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 15 december 2022 Share Geplaatst 15 december 2022 Wat bij mij ook als een verrassing kwam: Wonderful World van Sam Cooke heeft de lijst niet gehaald. Ken geen ander liedje dat zo kort duurt en toch zo krachtig is in zijn eenvoud en vrolijkheid. Verder is de afdaling van Desperado van Eagles zorgelijk. Prachtig liedje, wat zeker een plek in de top 100 had verdiend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 15 december 2022 Share Geplaatst 15 december 2022 2 minuten geleden zei Grote Ree: Wat bij mij ook als een verrassing kwam: Wonderful World van Sam Cooke heeft de lijst niet gehaald. Ken geen ander liedje dat zo kort duurt en toch zo krachtig is in zijn eenvoud en vrolijkheid. Verder is de afdaling van Desperado van Eagles zorgelijk. Prachtig liedje, wat zeker een plek in de top 100 had verdiend. Ik heb iig op Sam Cooke gestemd, die vent is/was een held, echt schitterende muziek. You Send Me, Bringt it on Home Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 20 december 2022 Share Geplaatst 20 december 2022 Aankomende vrijdag gaat onze Top2000 cafe ook weer open. Twee jaar geleden hadden wij zo'n box van NPO2 ontvangen. Vlaggetjes, bierviltjes, zo'n barkleedje zat erin en prikketjes met top2000 vlaggetjes voor de kaas en worst. Een Top2000 pet. Een heel leuk pakket. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 25 december 2022 Share Geplaatst 25 december 2022 Heerlijk ik schakel ook eens in. Al 6 nummers zonder enige wezenlijke vorm van reclame, wat een feest dit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 25 december 2022 Share Geplaatst 25 december 2022 (bewerkt) Stem ik eens niet, staat het beste nummer 505 van Arctic Monkeys er opeens wel in zie ik net. Wel al gemist. 25 december 2022 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten