Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Tennis Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

AO met hun rare regeling. Vannacht zijn er drie partijen gespeeld en komende nacht maar 1... Zet toch gewoon beide halve finales bij de mannen op dezelfde dag zoals elk ander GS. Nu Heeft Djokovic een dag meer rust dan de winnaar van Raonic/Murray.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AO met hun rare regeling. Vannacht zijn er drie partijen gespeeld en komende nacht maar 1... Zet toch gewoon beide halve finales bij de mannen op dezelfde dag zoals elk ander GS. Nu Heeft Djokovic een dag meer rust dan de winnaar van Raonic/Murray.

spelers hebben recht op ngeveer evenveel rust voor hun volgende wedstrijd, niet zo heel raar dus. Enige is dat het voor de mannen 2 en 3 is :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de spelers evenveel recht hebben op rust zouden ze de mannen juist samen moeten zetten hè ;)

Murray trouwens :-D Ik denk dat ik de partij maar ga afzetten na set 1.

Met minimaal 2 dagen. Al hadden ze de mannen ook samen kunnen doen op de tweede dag volgens mij, maar ik zie het ook op andere grand slams. Ondertussen in de Fed Cup Nederland gewoon weer met 1-0 voor :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maria Sjarapova is positief getest bij een dopingcontrole. Ze testte tijdens de Australian Open in januari positief op het middel meldonium. Dat maakte de 28-jarige Russin maandag bekend tijdens een persconferentie in Los Angeles.

Meldonium is een middel dat ook gebruik wordt om hartproblemen te bestrijden. Het middel staat sinds 1 januari van dit jaar op de dopinglijst, omdat meldonium het uithoudingsvermogen bevordert.

'Hopelijk krijg ik nog een kans'

"Ik heb een grote fout gemaakt. Op deze manier wil ik mijn loopbaan niet beëindigen. Hopelijk krijg ik nog een kans om te spelen", aldus Sjarapova, die afgelopen week het nieuws van de tennisfederatie ITF te horen kreeg.

De vijfvoudig grandslamkampioen gebruikte op doktersadvies het medicijn al tien jaar, maar was naar eigen zeggen niet op de hoogte van de aangepaste regels van het WADA.

Sjarapova is de nummer zeven van de wereld en komt momenteel vanwege een blessure aan de linkerarm niet in actie.

Andere atleten

De Russische wielrenner Eduard Vorganov en de Oekraïense biatlete Olga Abramova werden dit jaar ook al betrapt op het gebruik van meldonium. Artsen in de Verenigde Staten en landen aangesloten bij de Europese Unie mogen het niet voorschrijven omdat het nog niet als medicijn is geregistreerd.

In Oost-Europa wordt het veel gebruikt tegen hartfalen of pijn in de borst bij inspanning.

:(

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom niet? Het zijn mensen...

De coaches/het management van Sharapova weet dat ze dat medicijn gebruikt. Dan is het toch ook jouw taak om op de hoogte te blijven van de veranderingen op de dopinglijst en hierop in te spelen? Dat een sporter zelf er niet mee bezig is kan ik enigszins begrijpen, maar voor het management is dit toch belangrijk. Ik neem tenminste aan dat de ITF veranderingen op de dopinglijst bekend maakt. Als dat niet zo is, is het een grote schande van de ITF.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad spijtig, mij ga je niet vertellen dat Serena niet aan de doping zit, die heeft meer spieren dan een sportman die 3 kilo anabole steroïden inneemt per dag. Sjarapova is tenminste vrouwelijk. Serena moet je gewoon bij de mannen laten spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites